3 silindir atmosferik 83 beygir
-
-
bu araç bunları düşünmek için bayağı erken hocam -
Motorun ömrünü bilmem de o motor senin ömründen ömür alır.
-
Ne gibi yani? -
Düşman başına vermesin aman -
Performans açısından mi, yakıt açısından mi yoksa arıza açısından mi veya sürüş keyfi açısından mı? Hangi açıdan? -
Turbo yoksa küçük hacime bulaşmayın derim. Çok yakar ve gitmemek ister gibi gider -
Senin omrunle ters orantılı... -
Evet haklısınız ama ben şehir içi kullanıyorum. Evden işe..Ben daha çok motor ömrünü merak ediyorum. Düşük hacimde turbo daha çok yıpratır mi aracı diye düşünüyorum.
Birde 3 silindir olması motor ömrünü etkiler mi 1.2 motor düşük beygirli bir araçta? -
Aracınızda turbo yokki. Ayrıca motor ömrüyle silindir sayısının ne alakası var ? Motorsikletler de 1 silindir ona bakılırsa. Binlerce yüzbinlerce km yol yapıyorlar. Önemli olan yağını suyunu eksik etmemek. -
Evet ben de düşük hacimli bir motor olduğu için turbo olmaması bir avantaj mı diye sormak istemiştim -
Yüksek hacimde de düşük hacimde de turbo olması motora zarar vermez. Turbo sadece motora basınçlı hava gönderilmesini sağlayan bir malzemedir. Giren havayı soğutmaz bile. Onun için de intecooler kullanılır.
Ben 1.0 sce 72 HP Clio kullanıyorum. O da 3 silindir atmosferik. Binmeyen adam "" ya 72 beygir araba gider mi " der ama ben beğeniyorum gidişini. Hem 3 silindirin sesi v8den sonra en tatlı sesdir bana göre. -
Ben de beğeniyorum gidişini. Dediğim gibi şehir içi kullanıyorum gayet rahat ve severek kullandığım bir araba sadece bazı forumlarda okuduklarım kafamı karıştırdı küçük hacimli ve turbolu motorlar hakkında. En azından bizimki turbosuz ordan kurtarıyor diye düşünüp sorma ihtiyacı hissettim ama bu konularda pek bilgili değilim öğreniyoruz böylece. Sizde arabanıza keyifle binin şık bir araba
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hushh -- 25 Ocak 2022; 1:6:33 > -
Hocam motor kalitesi ile ömrü doğru orantılı
motorun ne kadar zorlandığı ömrü ile orantılı
örneğin 1.5 180 beygir araba motoru 1.5 100 beygir motordan daha kısa sürede aşınacaktır üzerinde daha çok yük var sıcaklık sürtünme vb..
ticari dizellerin ömrü çok yüksek örneğin ben gemide çalışıyorum 30 senelik makineler vardı hala kullanılan çünkü uzun ömürlü kullanılmak için yapılmış ve bakımları tutumları hep yapılmış
Askeri tersanede staj yaptığımda detroit diesel 60 senelik makine bile vardı
stx man 60 litre(evet yanlış değil motor hacmi) dizel jeneratör sadece 500kw gücde çalışıyordu mesela materyaller dayanımlarının çok altındaysa ömürleri çok uzun oluyor stres ne kadar artarsa ömür onun katı azalıyor materyal stresi bu araba motorlarında aşırı yüksek oluyor asıl ömrü azaltan bu 10 senedir çalışıyor bu makine
performans olarak sizin beklediğinize bağlı ancak ömür olarak iyi üretilmişse düzgün bakım ve doğru kullanımda diğerleri kadar dayanır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk70 -- 25 Ocak 2022; 5:3:26 >
-
Teşekkürler. O zaman bakımları düzgün yapıldıysa ve motor gücü çok fazla değil ise(1.2 motor-83 beygir) motor ömrü makul olacaktır şeklinde yorumluyorum. Normalde 15000 km olan periyodik bakımları 10.000 de yaptırmayı planlıyorum ki ilk bakımı 10.000 km de yaptırdım araç henüz 9 aylık iken. Aracı performanslı kullanmiyorum. Motor kalitesini bilemiyorum ama makul seviyededir diye düşünüyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hushh -- 25 Ocak 2022; 7:12:45 > -
bakımını ihmal etme 20 sene kemiksiz binersin
-
Ben şunu merak ediyorum Motor ömrü sizin için neden bu kadar önemli? Diyelim sizin aracınızın Motoru çok uzun ömürlü 1 Milyon Km ye kadar dayanacak bunun size ne gibi faydası var? 1 Milyon Km yapabilecek misiniz bu araçla? Ya da araç sadece Motordan mı ibaret? Alt takımı, elektronik aksamı, iç trimleri falan önemli değil mi? Her şeyi geçtim hiç mi sıkılmayacaksınız bu araçtan? Bence siz Atmosferik, deyim yerindeyse "Kağnı" kıvamın da bir araç almışsınız ve "En azından bu uzun ömürlü" diye kendinizi teselli etmeye çalışıyorsunuz.
-
o araç çok güzel yakar bu arada :D 1.2 olduğuna bakma
Gidiyorsun Hemen LPG taktırıyorsun keyfine bakıyorsun.
O araca lpgsiz binmek çok saçma
Benzinde 1.25 tl
LPGde 75 kuruş yakarsın şuanki fiyatlarla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeen -- 25 Ocak 2022; 8:13:33 > -
Lpg dönüşümü yaparken opel 1.2 3 silindir in sahibi bu sistemi sökün modundaydı zor LPG sistemi uydurmak her babayiğit beceremiyor her kit de uymuyor -
Adam 10 bin kmdir biniyor araca sorduğu soru motor ömrü, gelen yorumlara bak: Çok yakar, kağnı, sıkılırsın.
Forum kalitesi ve okuduğunu anlama sıfır, soruya cevap harici boş yorum dolu. Girip bilgi arasan 10 yorumda 1 tane.
Motor ömrü kullanıcıya göre değişir. Motor ömrünü uzatmak için: Düzenli ve kaliteli yedek parça ile bakım, motor soğukken yumuşak davranmak, uygun devir aralıklarında kullanmak ve kaliteli akaryakıt almak faydalı. Bir de soğuk kısa mesafe kullanılan bir motor daha hızlı yıpranır. Sıcak kalan bir motor uzun yol, servis vs yapıyor ise daha yüksek km yapabilir. Taksilerin 700 800 bin görme sebebi budur özünde. Motor sıcakken daha az yıpranır.
Motorun ömrünü bilmem de o motor senin ömründen ömür alır. |
Aracınızda turbo yokki. Ayrıca motor ömrüyle silindir sayısının ne alakası var ? Motorsikletler de 1 silindir ona bakılırsa. Binlerce yüzbinlerce km yol yapıyorlar. Önemli olan yağını suyunu eksik etmemek.
|
Adam 10 bin kmdir biniyor araca sorduğu soru motor ömrü, gelen yorumlara bak: Çok yakar, kağnı, sıkılırsın.
Forum kalitesi ve okuduğunu anlama sıfır, soruya cevap harici boş yorum dolu. Girip bilgi arasan 10 yorumda 1 tane. Motor ömrü kullanıcıya göre değişir. Motor ömrünü uzatmak için: Düzenli ve kaliteli yedek parça ile bakım, motor soğukken yumuşak davranmak, uygun devir aralıklarında kullanmak ve kaliteli akaryakıt almak faydalı. Bir de soğuk kısa mesafe kullanılan bir motor daha hızlı yıpranır. Sıcak kalan bir motor uzun yol, servis vs yapıyor ise daha yüksek km yapabilir. Taksilerin 700 800 bin görme sebebi budur özünde. Motor sıcakken daha az yıpranır. |
Yüksek hacimde de düşük hacimde de turbo olması motora zarar vermez. Turbo sadece motora basınçlı hava gönderilmesini sağlayan bir malzemedir. Giren havayı soğutmaz bile. Onun için de intecooler kullanılır.
Ben 1.0 sce 72 HP Clio kullanıyorum. O da 3 silindir atmosferik. Binmeyen adam "" ya 72 beygir araba gider mi " der ama ben beğeniyorum gidişini. Hem 3 silindirin sesi v8den sonra en tatlı sesdir bana göre. |
Benzer içerikler
- dacia duster 4x4 yakıt tüketimi yorumları
- akü ömrü ne kadar
- 195 55 r16 yerine 205 55 r16 olur mu
- tekerden gelen sürtme sesi
- orjinal motor yağı nereden alınır
- byd seal u dm-i türkiye fiyatı
- yeni audi a6
- toyota"nın en çok tutulan modeli hangisi
- yeni picanto
- togg satış rakamları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X