Şimdi Ara

Multijet motor ömrü kalitesi vs efsane mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
3
Favori
142.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda daha önce yapılan palio fiesta karşılaştırılmasında multijet motorun oldukça kalitesiz olduğundan bahsediliyordu.

    Multijetten egrisiyle doğrusuyla biraz bahsedermisiniz_?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    arama motoruna multijet yazmanız yeterli. motorun kalitesi belge ile onaylı. altında birşey aramaya gerek yok
    İş yerinde 2007 model 75 Hp'lik Doblo Maxi Multijet var. Şu anda 160.000 km'nin üzerinde. Tabiri caizse eşekten beter bir şekilde kullanılıyor. Doğru düzgün bakımları yapılmıyor. Gün geliyor tona yakın mal atılıyor. Sussuzluktan hararet yapmışlığı dahi var, bu kadar bakımsız yani. İlk aldığımızda immobilizer ile ilgili bir hata olmuştu. Garantiden yapıldı. 3 yıldır da kullanılıyor.

    Doblo, binek otoya göre konforsuz, yol tutuşu nispeten kötü olan bir araç. Ama motoruna gelince, kesinlikle çok iyi. O kadar zorlanmasına rağmen, 160.000 km'ye kadar sorunsuz geldi. "Multijet kötü" diyen arkadaş kaç bin km multijet motorlu araç kullanmış? Önce onu bir sorgulamak lazım.
    2011 bravom vardi, soyle soyliyim amblemini cikar yerine VW amblemi koy en cok satan araba olurdu. ama marka algisi iste yapacak bir sey yok. bunda Fiat`inda hatasi vardir. neyse konuya donucek olursak, Multijet biraz daha yakar ama verimlidir ve uzun omurludur. sunuda bilmek lazim bu motorlarin cogu 7 sene once gelistirildi, epeydir calisma yapmiyorlar uzerine. ama rakipleri yeni yeni yakaladi onlari. buda birsey anlatir anlamak isteyene.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Multijet Motor Ömrü: Kalite mi Efsane mi?

    Multijet motorlar, yüksek basınçlı yakıt enjeksiyonu kullanan bir dizi turbo dizel motordur. Fiat ve General Motors gibi otomotiv üreticileri tarafından kullanılmaktadırlar. Multijet motorların uzun ömürlü olduğu yönünde bir algı olsa da, gerçek veriler bu iddiayı desteklemektedir.

    Gerçekler:

    • 1.3 Multijet Motor Ömrü: Uygun bakım ve kullanımla 1.3 Multijet motorların 250.000 km'ye kadar ömür sürdüğü bilinmektedir.
    • 1.6 Multijet Motor Ömrü: Daha büyük 1.6 Multijet motorların ömrü genellikle 300.000 km'nin üzerindedir.
    • Fiat 1.3 Multijet Motor Ömrü: Fiat'ın 1.3 Multijet motorları, özellikle Doblo modellerinde, iyi bir üne sahiptir ve 350.000 km'ye kadar çıkabilen ömürleri ile bilinmektedir.
    • 1.3 Multijet Motor Ömrü Kaç Km: Doğru bakım ve kullanım koşullarında, 1.3 Multijet motorların 200.000 km ila 350.000 km arasında bir ömür sürmesi beklenebilir.
    • 1.3 Multijet Euro 6 Motor Yorumları: Euro 6 emisyon standartlarını karşılayan 1.3 Multijet motorlar, önceki nesillere göre daha düşük emisyonlara sahiptir ve aynı ömür beklentisine sahiptir.

    Multijet Motor Ömrünü Etkileyen Faktörler:

    Multijet motorların ömrünü etkileyen birkaç faktör vardır:

    • Bakım: Düzenli bakım, uygun yağ değişiklikleri ve filtre değişimleri motorun ömrünü uzatır.
    • Sürüş Alışkanlıkları: Agresif sürüş ve aşırı yükler motoru zorlayabilir ve ömrünü kısaltabilir.
    • Yakıt Kalitesi: Düşük kaliteli dizel yakıt, enjeksiyon sistemine zarar verebilir ve motor ömrünü azaltabilir.
    • Çevresel Koşullar: Tozlu veya kirli ortamlarda kullanım, motorun aşınmasına neden olarak ömrünü kısaltabilir.

    Sonuç:

    Multijet motorlar, uygun bakım ve kullanımla uzun ömürlüdür. 1.3 Multijet motorlar 200.000 km'den fazla, 1.6 Multijet motorlar ise 300.000 km'nin üzerinde ömür sürmesi beklenebilir. Bakım, sürüş alışkanlıkları ve çevresel faktörler, motor ömrünü önemli ölçüde etkiler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu motor, kısa zamanda üstelikte ş.içi trafiğinde 500-600 bin km yol yapabiliyorsa, hakkında kötü bir şey söylemek yanlış olur
  • arama motoruna multijet yazmanız yeterli. motorun kalitesi belge ile onaylı. altında birşey aramaya gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    arama motoruna multijet yazmanız yeterli. motorun kalitesi belge ile onaylı. altında birşey aramaya gerek yok
    Fordun 1.4 68hp lik motorundan çok çok daha fazla verimli daha da az yakan kısa sürelerde albea taksilerle 500-600 bin km yapmış olanları var taksiciler memnun ama yetersiz motor olarak görüyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    arama motoruna multijet yazmanız yeterli. motorun kalitesi belge ile onaylı. altında birşey aramaya gerek yok
    İş yerinde 2007 model 75 Hp'lik Doblo Maxi Multijet var. Şu anda 160.000 km'nin üzerinde. Tabiri caizse eşekten beter bir şekilde kullanılıyor. Doğru düzgün bakımları yapılmıyor. Gün geliyor tona yakın mal atılıyor. Sussuzluktan hararet yapmışlığı dahi var, bu kadar bakımsız yani. İlk aldığımızda immobilizer ile ilgili bir hata olmuştu. Garantiden yapıldı. 3 yıldır da kullanılıyor.

    Doblo, binek otoya göre konforsuz, yol tutuşu nispeten kötü olan bir araç. Ama motoruna gelince, kesinlikle çok iyi. O kadar zorlanmasına rağmen, 160.000 km'ye kadar sorunsuz geldi. "Multijet kötü" diyen arkadaş kaç bin km multijet motorlu araç kullanmış? Önce onu bir sorgulamak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    arama motoruna multijet yazmanız yeterli. motorun kalitesi belge ile onaylı. altında birşey aramaya gerek yok
    180000km de palio van multijet şirket aracımız var.
    tıkır tıkır çalışıyor motoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan dh

    180000km de palio van multijet şirket aracımız var.
    tıkır tıkır çalışıyor motoru

    Alıntıları Göster
    benzeri geçen gün başıma geldi..bir abim multijetlerin ömrünün 50000 olduğunu idda etti, yaşı büyüktü bozmadım azımı, sadece "yok 20000 töbe töbe" dedim geçtim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan dh

    180000km de palio van multijet şirket aracımız var.
    tıkır tıkır çalışıyor motoru

    Alıntıları Göster
    Seatin wv eski cady'si olanindan benim arkadasda var dis malzemesi satiyo kendisi ic anadolu bölgesi ve civarina sürekli gider gelir en son gördügümde 860.000 deydi araci 86 bin zannettim azmis dedim iyi oku dediginde oha diyebildim sadece..
    sirri nedir diye sordum uzun yoldan her dönüste ve düzenli sekilde bakimini yapmak dedi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Seatin wv eski cady'si olanindan benim arkadasda var dis malzemesi satiyo kendisi ic anadolu bölgesi ve civarina sürekli gider gelir en son gördügümde 860.000 deydi araci 86 bin zannettim azmis dedim iyi oku dediginde oha diyebildim sadece..
    sirri nedir diye sordum uzun yoldan her dönüste ve düzenli sekilde bakimini yapmak dedi...

    Alıntıları Göster
    360 bin kmde olan albea taksiye inmiştim hiçbir sorunu yoktu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    O kadar çok varki bi tanesi 500 bin kilometre yapsa ufff bee diyoruz o yüzden bence çokda iyi motorlar değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....


    nerde gördün oğlum sen 300 bin km.de multijeti de ne kadar km yapıp ne zaman tamir görüp ne zaman çöpe atıldığını bilesin? tsi sandın heralde bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....



    Aşırı beslemeli 1.4 motorla karıştırdın galiba.

    Çünkü 1.3 multijet in 300 binde çöp möp olduğu yok!Bilmediğin motorlar hakkında bu kadar kesin ve aşağılayıcı şeyler yazmasan forum için iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....


    nerde gördün oğlum sen 300 bin km.de multijeti de ne kadar km yapıp ne zaman tamir görüp ne zaman çöpe atıldığını bilesin? tsi sandın heralde bunu.


    İki kere ikinin kaç etmesini istersin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....


    nerde gördün oğlum sen 300 bin km.de multijeti de ne kadar km yapıp ne zaman tamir görüp ne zaman çöpe atıldığını bilesin? tsi sandın heralde bunu.


    İki kere ikinin kaç etmesini istersin?

    Alıntıları Göster
    "Hee heee, öyledir" deyip geçmeyi öğrenemeyecek bu forumun ahalisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....


    Teknik olarak bir izahı var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....


    nerde gördün oğlum sen 300 bin km.de multijeti de ne kadar km yapıp ne zaman tamir görüp ne zaman çöpe atıldığını bilesin? tsi sandın heralde bunu.


    İki kere ikinin kaç etmesini istersin?


    duruma göre değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    multijet ortalama olarak 200 binde tamir görüp, sonra 100 bin daha gider ve çöp olur....yani max 300 bin civarında kullanım ortalaması.....ciddi tamir görmeden 300 bine gelen multijete rastlamadım hiç....



    İstanbul içi sürekli taksi kullanıyorum. 400 500 binlerde bir sürü albea taksiye bindim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KRHTH

    O kadar çok varki bi tanesi 500 bin kilometre yapsa ufff bee diyoruz o yüzden bence çokda iyi motorlar değil

    Alıntıları Göster
    Geçenlerde Ankara'da taksiye bindim 1.3 Multijet Albea ve 550.000km'deydi. 450.000'de motor yaptırmışlar, o zamana kadar hiç sorunu yoktu dedi. Motor biraz düzensiz çalışmaya başlayınca motor yaptırmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Geçenlerde Ankara'da taksiye bindim 1.3 Multijet Albea ve 550.000km'deydi. 450.000'de motor yaptırmışlar, o zamana kadar hiç sorunu yoktu dedi. Motor biraz düzensiz çalışmaya başlayınca motor yaptırmışlar.


    Ee tabi hiç ezilmiyor motorlar götürüyor o kadar :> Bizim Honda'yı 180 binde almıştık 212 bine gelene kadar canını çıkardım şimdide motor istiyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Geçenlerde Ankara'da taksiye bindim 1.3 Multijet Albea ve 550.000km'deydi. 450.000'de motor yaptırmışlar, o zamana kadar hiç sorunu yoktu dedi. Motor biraz düzensiz çalışmaya başlayınca motor yaptırmışlar.

    Alıntıları Göster
    Peki bu Dacia Loganların 200.000 km. mi ömrü var.
    Reklamında kullanan adam bile şaşırıyo vay be diyip fotoğrafını çekiyo da ondan sordum




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.