Şimdi Ara

Psa 1.5 dizel motorlarda eksantrik zinciri problemi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba,


    2021 model combo cargo aracımız var. geçenlerde ufaktan bir zincir sesi duydum araçta.


    Bu araçta triger sistemi kayışlı. Yani zincir sesi çıkaramaz doğal olarak.


    Dolayısıyla bu konuyu araştırdım ve ne göreyim, şikayetvar da eksantrik zincirini kıran bir sürü insan... henüz 60-80bin de üst kapak yapmak zorunda kalmış insanlar. sadece combo özelinde değil, aynı motor kombinasyonunu kullanan rifterlarda vs. da var bu problem. 2023 sonrası üretimlerde daha kalın zincir kullanarak bu sorunu çözmüşler ancak hiçbir şekilde eski araçlar için bir geri çağırma yok yani bu masrafı bize kitliyorlar. garantiniz yoksa geçmiş olsun. garantiniz varsa ve ses net şekilde duyuluyorsa devamlı olarak ancak o zaman müdahalede bulunuyorlarmış. henüz ses gelmiyorsa üç maymunu oynuyorlarmış.


    güncellenen kalın zincir üst kapak ile uyumsuz olduğu için sığmıyormuş. dolayısıyla üst kapak da değişmek zorunda kalıyormuş.


    şu anda üst kapak zincir set fiyatı35bin tl civarlarında.


    bizim araçtan da zincir sesini aldım malum, eli kulağında. 100bin kmlerde sorunsuz kullanan da var ancak dediğim gibi 60 da su koyuveren de.


    henüz 50bin kilometrede araç. sizce nasıl bir yol izlemeliyim?


    sadece zincir 2bin tl civarında. eski ölçülerde zincir alıp üst kapağı açtırıp zinciri değiştirsem mantıklı olur mu sizce? işçilik masrafı vs. ne kadar tutar tahmini? zor bir şey mi?


    son olarak, psa grubuna lanet olsun. ticaride japon seçeneğimiz olsaydı da kafamız rahat binseydik keşke. ford dan kaçarken psa'ya yakalandık. sorunsuz ticari kalmadı resmen piyasada.


    araç üreticileri şerefsizlik modunu açmışlar resmen...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 18 Ocak 2025; 20:41:33 >







  • benim bi yakınımda aynı bu sorunu yaşadı araç comboydu. en kısa sürede kalın zincire geçin nerede ne olacağı belli olmaz.

    havalar soğuk motoruda fazla sıkıştırmayın. gaza birden yüklenmeyin. biraz naif kullanın. telegramda pejo rifter grubu var oradaki ardkşlara danışabilirsin.

  • PSA nin neresinden tutsan elinde kalıyor maalesef..
    Bu araçların tamamının garantiden yapılması gerekiyor.
    Ama nerede hakkını arayacak müşteri, nerede müşterinin arkasında duracak idare, nerede hızla çözüm olacak adalet..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Bende de 2020 model 58binde aynı motor 208 var. Arabayı 2 gün kullanmamıştım sabah soğuk marşta bu sesi duydum. 2dk sonra geçti. Birdaha hiç duymadım. 3 saat dinlendirip arabayı akşam tekrar çalıştırdım fakat ses yoktu. Siz nasıl bir çözüm buldunuz? Servise gidip kontrol ettirmek en mantıklısı sanırım. Ekonomik yol da tekrardan 7mm olanla değiştirmek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35k ise tüketici hakem heyetine başvurun direkt, seve seve değiştirirler.


    Yalnız şu psa yönetimi bir an önce koç grubuna geçse çok iyi olacak, servis rezaleti üst üste.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yabancı forumları talan ettim, elde ettiğim sonuç:


    aşınmanın ve riskin en çok olduğu an ilk çalıştırma, gariptir ki bunun için b71 2312/2302 0w30 yağdan 5w30 yağa geçiş yapılmış. açıklaması da şu, soğuk çalıştırma esnasında eksantrik zincirini korumak adına 0w30 yağdan Stellantis FPW9.55535/03 onaylı 5w30 yağa geçiş yapıldı. 2023 şubat öncesi DV5 kodlu motorlar için bu şartname eski şartnamenin yerini aldı.


    bu onay güncel olarak total ineo rcp 5w30 ve mobil 1 formula p 5w30 yağlarında mevcut. total'in yağı ülkemizde bulunmuyor. yani şu an bu onaya sahip tek bir yağ var ülkemizde.


    normalde düşük viskozitenin soğuk çalıştırmada motoru daha iyi koruduğu iddia ediliyordu forumda ancak stellantis mühendisleri tam tersini iddia etmiş. @Karbon 12 hocam bilginiz varsa aydınlatabilirseniz seviniriz.


    eğer aracınız servis bakımlıysa 5 yıl 150bin garanti kapsamında güncelletme şansınız mevcut. tabii tanıdığınız varsa yetkili serviste.. ancak gördüğüm kadarıyla aracınızda zincir sesi tespit etmezlerse garanti kapsamında dahi olsa değişim sağlamıyorlar.


    bunun dışında kendiniz üst kapak+zincir set alıp güncel parçalarla değişim sağlayabilirsiniz. parçalar 20 ila 35k arasında tutuyor sizin seçiminize göre.


    bir de işçiliği var.


    benim şu an için bütçem yeterli olmadığı için yeni yağ ile bakımını gerçekleştirdim aracın. umuyorum ki şu sıkışıklığı atlatana kadar elimde kalmaz motor... elden bir şey gelmiyor maalesef.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 18 Ocak 2025; 21:16:30 >




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    hocam aracın garantisi bitti ve sonrasında 1 bakım özel serviste yapıldı. türkiye'deki yetkili servis mantığını biliyorsunuz malum. hakem heyetinden bir sonuç çıkar mı ki bu durumda?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Araçta mühendislik hatası var diyerek başvuracaksınız. Bununla ilgili tüm sikayetleri varsa geri çağırmaları dosyaya ekleyin, tutma ihtimali yüksek,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 18 Ocak 2025; 20:43:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden 7mm ile değiştirip 50bin 60bin km daha kafanız rahat binmiyorsunuz ? Bir servise gidip zincirin durumunu kontrol ettırmek zor mudur acaba? Ben de haftaiçi gitmeyi düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    Adam neden firmanın hatası için 35k odesin, bunu firma karşılamalı, Ha tüketimi hakem heyeti denenir olmazsa dışarıda yaptırılır satılır, ya da alıcıya söylenip satılır bir dahada o firmanın önünden geçilmez,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 18 Ocak 2025; 21:32:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    Hocam eksantrik zincirinin değişimi için üst kapağın açılması gerekiyor. Üst kapağı açmışken revize etmek lazım. 4 yılda bir üst kapak mı açılır araca yahu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam zincir orijinali ile değişirse neden revize gerektiriyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    eski orijinal zincirler teknik gerekliliği yerine getirmiyor. 10bin de kıran da var 100bin de kıran da.


    yeni orijinal 8mm, üst kapak da değişiyor.


    bu işin ucuza çözümü yok her türlü o motoru açıyorsunuz


    triger zinciriyle karıştırıyorsunuz sanırım, bu eksantrik zinciri.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 18 Ocak 2025; 22:23:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    8mmye geçmek çok pahalı. Sadece üst kapağı açtırarak eski 7mm olan zinciri yenisiyle değiştirmek en ekonomiği gibi duruyor. 58bine kadar zincir kopmadı. Ama tabi her 60binde zincir değiştirmek mantıklı değil. Üst kapak açılınca contası da değişiyor bildiğim kadarıyla. 7mm değiştirmenin masrafı ne olur acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    ben de bilmiyorum bunu,


    öğrenip bilgilendirebilirseniz buradan çok iyi olur.



    https://www.parcagonder.com/urun/1-5-blue-hdi-eksantrik-gergi-seti-bga-ve-orijinal-kapak-8-mm-1638159880


    şu setin komple değişim ücretini de ayrıca öğrenebilirseniz sevinirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 18 Ocak 2025; 22:55:51 >
  • Ben manisada yaşıyorum. İzmirde beğendipim bir servis var. Onunla konuşacağım pzt.. Zincirin değişim önerisi 150k kmde bir. Hadi iyimser olalım 100kda bir olsun. Ben de sesi sadece bir kere duydum 58bindeki arabamda. Siz ses duydunuz mu en soğuk havada uzun süre çalıştırmadıktan sonra sabah? Ses duymadıysanız arabadan soğutmayın kendinizi. Sonuçta piyasada dünya kadar 1.5 dizel var 7mm ile çalışan ve insanlar bizim kadar bilinçli değil kullanıyorlar. Kullanan yaşlılar kadınlar var. Her gün bir peugeot patlardı. Anladığım kadarıyla ses yapmasa bile 100k kmde bir değişim şart. 8mm değişimde ise motorda da bazı değişiklikler yapılmış tam uyum sağlıyor mu emin değilim biri bu konu hakkında olumsuz yorum yapmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    ses duydum hocam o yüzden araştırdım zaten.


    eksantrik zinciri için bir değişim periyodiği yok bu arada. ömürlük olması lazım normalde.


    triger zinciri gibi değil ki bu zincir.

  • psa ne dizel ne de benzinli adam gibi bir motor yapamadı

  • PantolonBalığı P kullanıcısına yanıt

    merhaba hocam ustanızla konuştunuz mu ?


    bu arada fiyat alan oldu mu ben bir istanbul firmasından fiyat aldım 50 bin dedi

  • Aynı sorunu 2020 model 508 1.5 blue hdi aracımda 100 bin kilometrede yaşadım. Sürekli olarak ses geliyordu. Yetkili servis bakımlı olması sebebiyle ücretsiz olarak garantiden üst kapak ve zincir seti değişti.


    Bu konu ile alakalı teknik servis bülteni var. Yetkili serviste ücreti 50 bin civarı olması lazım. Peugeot Türkiye'ye mail atın. Aracın servis bakımlı olduğunu vs. anlatın. Teknik servis bülteninin numarasını yazın. Çözüm isteyin. Aynı zamanda yetkili servisten randevu alıp aracı gösterin. Onlar da ses olduğunu onaylarsa değişim yapılıyor. Çok şükür ben kurtuldum. Umarım sizde ücretsiz hallettirebilirsiniz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.