Şimdi Ara

Renault 1.2 Turbo EDC - Yağ Eksiltme Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
5.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Başlıkta belirtilen problem oldukça açık, Renault'un Captur / Clio vb bazı araçlarında kullandığı 1.2 Turbo EDC motorlarında yağ eksiltme problemi olduğu gözüküyor. Servis bunun tüm araçlarda olduğunu açıkça söylüyor.
    Belki Clio motorları farklı zamanda farklı bir seri olarak üretildiği için kapsanmıyor da olabilir, emin değilim. Burada bilgi paylaşarak daha iyi anlayabiliriz durumu.
    Zira Renault bize bilgi vermediği gibi kandırmaya çalışarak geçiştirmeye çalışıyor.

    Forumda daha önce de farklı başlıklarda ve cevaplar içerisinde konuşulmuş zaten bu problem.
    Benim başıma Captur model araçta gelen 1.2 Turbo EDC motor (120hp) yağ eksiltme problemi ile ilgili ortak hareket etmemiz amaçlı ve haklarımızı ortak aramak amaçlı bu başlık altında konuşabilir, duyuru yapabiliriz.

    İletişim bilgilerinizi bana özel mesaj olarak atabilir veya başlık altına da yazabilirsiniz.
    İletişim bilgileri yazarken, e-mail adresi / telefon numarası / aracın modeli / problemin açıklaması mutlaka olsun.
    diğer ayrıntıları isterseniz verebilirsiniz tabi.


    Benim problemim başka bir başlık altında uzun uzun yazıldığı için tekrar yazmıyorum lütfen buradan inceleyiniz (http://forum.donanimhaber.com/m_109049535/f_//tm.htm#109052768)
    Benzer deneyim yaşadıysanız iletişim bilgilerini bırakabilirsiniz.

    Motorunuz çok çok büyük olasılıkla yağ eksiltiyor (aracın kitapçığında bu bilgi zaten belirtilmiş).
    Servis müdürleri bu yağ eksiltmenin normal olduğunu ve motorun bir özelliği olduğunu söylüyor.
    Öncelikle bilmeniz gereken bu problemi inkar etmenize gerek yok, Renault tarafından bilinen bir durum.
    (En son bir iki cevabe istinaden, Eco modun açık ve kapalı olması durumuna göre değişkenlik gösterebileceği belirtilmiş, ama aracı üreten firmanın her iki moddaki performans ve motor sızdırmazlığından emin olması lazım sonuçta)


    İlk aşamada problemi saptamak için yapılması gerekenler:
    1-Eksilen bu yağ değerinin ne kadar olduğunu öğrenmeye veya ölçmeye çalışın.
    2-Size aracın satışı öncesinde veya satışı sırasında bununla ilgili bilgi verildi mi? Bununla ilgili mümkünse satın aldığınız yerden yazı isteyin.
    3-Aracınızın yağ eksiltme oranı 1.000 Kilometrede 500 mililitreden fazlaysa, aracınız ön görülenin üstünde yağ eksiltiyor demektir (kitapçıkta 500 ML'ye kadar yağ eksiltebilir ibaresi var).
    Bununla ilgili noter onaylı veya bağımsız bir servis raporu eşliğinde bu durumu resmiyete dökmeye çalışın.
    4-Şayet aracınız 20.000 bakımı öncesinde hiç bir yağ uyarısı vermediyse, bu sorunu yaşayan kişilere yardımcı olmak için servis raporlarınızı paylaşmak ister misiniz?
    (Araçların bu yağ eksiltmesinin normal olduğu iddia ediliyor servis tarafından, bunun anormal bir durum olduğunu anlamamız da çok işimize yarayacaktır)

    Sonraki aşamada öğrenmemiz gerekenler ise;
    1-Aracınız 1.000 KM'de 500 ML'ye kadar yağ eksiltiyorsa, aracınızın eksilttiği yağın miktarından şikayetçi misiniz? Bu miktar size satış öncesinde bilgi olarak sunulmuş muydu? Sunulmadı ise Renault tarafından tüketici hakkınızın sağlanmasını talep ediyor musunuz?
    2-Aracınız 1.000 KM'de 500 ML'den fazla yağ eksiltiyorsa, üstte edindiğiniz rapor ve tutanaklarla Renault tarafından tüketici hakkınızın sağlanmasını talep ediyor musunuz?


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    Bunları bir kaç kişi toparladıktan sonra Renault'a bireysel olarak başvuru yapabilir, Renault'un haklarımızı sağlamaması durumunda hukuki süreç başlatabiliriz diye düşünüyorum.

    Konuyla ilgili, avukat arkadaşlar da var ise yardımlarını esirgemesinler lütfen.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault 1.2 Turbo EDC Motorlarında Yağ Eksiltme Problemi

    Renault'nun 1.2 litre Turbo EDC motorları, bazı modellerinde yağ eksiltme problemiyle gündeme gelmiştir. Bu sorun, özellikle Clio, Megane ve Kadjar modellerinde bildirilmektedir.

    1.2 TCE motorlu araçlarda yağ eksiltme problemi, genellikle aracın ilk 50.000-100.000 km'sinde ortaya çıkmaktadır. Yağ eksiltme miktarı araçtan araca değişmekle birlikte, bazı durumlarda litrelerce yağ eksikliği görülebilir.

    Yağ eksiltme problemi, genellikle turboşarj kaynaklıdır. Turboşarj, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olan bir parçadır. Ancak bazı durumlarda, turboşarjda oluşan aşınma veya hasar, yağ kaçağına neden olabilir.

    Bu yağ kaçağı, egzoz dumanına karışabilir ve mavi duman olarak atılabilir. Ayrıca, yağ seviye çubuğu kontrol edildiğinde yağ seviyesinin düşük olduğu görülebilir.

    1.2 TCE motorlarında yağ eksiltme problemi yaşayan kullanıcıların, aracın garantisi devam ediyorsa yetkili bir servise başvurmaları önerilir. Garanti kapsamında turboşarjın değiştirilmesi sorunu çözebilir.

    Eğer aracın garantisi yoksa, yağ eksiltme probleminin giderilmesi için özel bir servise başvurulabilir. Sorunun giderilmesi için turboşarjın tamiri veya değiştirilmesi gerekebilir.

    Yağ eksiltme problemi yaşayan araç sahipleri, yağ seviyesini düzenli olarak kontrol etmeli ve yağ eksiltmesi devam ediyorsa yetkili servise başvurmalıdır. Yağ seviyesinin düşük olması, motora ciddi hasarlar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhabalar

    Aynı sorunu Renault clio da yaşıyorum şu an. 2000 km'de 1.2 tl yağ sarfiyatı olmasına rağmen bu durumun normal olduğunu söylüyorlar ve arızayı hiçbir şekilde kabul etmiyorlar. Siz nasıl bir yol izlediniz ve sonucu ne oldu?

    Yardımcı olursanız sevinirim

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.