Şimdi Ara

Multijet motor ömrü kalitesi vs efsane mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
140
Cevap
3
Favori
145.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    halam, amcam, dedem, dayım, akrabam, bir arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı, arkadaşımın aşkı olmasaydı bu forumda kimse olmazdı zaten. aklı yerinde olan zaten alacağını alıyor, diğerlerine gülüp geçiyor. farkındaysanız bu tür mesajlar da kabak gibi ortada oluyor.

    adam x mi y mi alayım birbirlerine üstünleri nedir? diye konu açıyor, biri oradan x iyidir ve ya dedem de vardı çok iyi kaçıyor diyor. adam akıllı yazana mı bakarsın yoksa bunun gibi tiplerin dediğine mi bakarsın?


    Demek ki neymiş? Herkesin yazdığına itibar edilmemeli.

    Çoluk çocuk herkes yazıyor. Dikkate alınacak kullancı ise cidden az.

    Düzeltme: Yanlış ifade.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 2 Nisan 2010; 16:54:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    halam, amcam, dedem, dayım, akrabam, bir arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı, arkadaşımın aşkı olmasaydı bu forumda kimse olmazdı zaten. aklı yerinde olan zaten alacağını alıyor, diğerlerine gülüp geçiyor. farkındaysanız bu tür mesajlar da kabak gibi ortada oluyor.

    adam x mi y mi alayım birbirlerine üstünleri nedir? diye konu açıyor, biri oradan x iyidir ve ya dedem de vardı çok iyi kaçıyor diyor. adam akıllı yazana mı bakarsın yoksa bunun gibi tiplerin dediğine mi bakarsın?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    halam, amcam, dedem, dayım, akrabam, bir arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı, arkadaşımın aşkı olmasaydı bu forumda kimse olmazdı zaten. aklı yerinde olan zaten alacağını alıyor, diğerlerine gülüp geçiyor. farkındaysanız bu tür mesajlar da kabak gibi ortada oluyor.

    adam x mi y mi alayım birbirlerine üstünleri nedir? diye konu açıyor, biri oradan x iyidir ve ya dedem de vardı çok iyi kaçıyor diyor. adam akıllı yazana mı bakarsın yoksa bunun gibi tiplerin dediğine mi bakarsın?


    Demek ki neymiş? Herkesin yazdığına itibar edilmemeli.

    Çoluk çocuk herkes yazıyor. Dikkate alınacak kullancısı ise cidden az.

    evet dayanağı olmadan iki üç kelime ile birşeyleri karalamak ya da yüceltmek çok kolay geliyor insanlara..
    ve burada yazılan mesajları, araba alacak olan insanların fikirlerini etkilediğini düşünmüyorlar bunları yazarken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 2 Nisan 2010; 16:09:55 >




  • quote:



    Demek ki neymiş? Herkesin yazdığına itibar edilmemeli.

    Çoluk çocuk herkes yazıyor. Dikkate alınacak kullancısı ise cidden az.




    Polemik kardeş amacım sizinle polemiğe girmek değil ancak; yukarıdaki mesajımdan da anlaşılacağı gibi herkesin yazdığına itibar etmemek gerektiğini söylemek istemiştim. Tam da bu noktada çoluk çocuğun yazdıklarına göre "dikkate alınacak kullanıcısı ise cidden az." demek olmadı şimdi. Belki "Bu forumda kullanıcısı az dersek" olabilir. Çünkü binlerce adet satmış bir motor için "Dikkate alınacak kullanıcısı ise cidden az." yorumunu yapmamalısınız diye düşünüyorum. Dikkate almak için kaç kullanıcısı olması gerekirdi acaba diye sormadan geçemeyeceğim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • @levent@

    Polemik arkadaşımız, 'Forumun kullanıcıları arasında dikkate alınacak kişi sayısı az' demek istemiş zaten.

    (Avukatın avukatlığı da bu kadar oluyor ancak )
  • Pardon, yanlış yazmışım.

    Dikkate alınacak kullanıcı az derken, DH üyelerinden bahsetmiştim, Multijet kullanıcılarından değil.

    Dikkatsizlik sonucu -sı ekini yazmışım sehven. Kullanıcısı değil, DH kullanıcıları olacak.

    Mesajımı düzeltiyorum.

    Ekleme: Quadrifoglio da söylemek istediğimi anlamış zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 2 Nisan 2010; 16:55:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    @levent@

    Polemik arkadaşımız, 'Forumun kullanıcıları arasında dikkate alınacak kişi sayısı az' demek istemiş zaten.

    (Avukatın avukatlığı da bu kadar oluyor ancak )



    evet quadrifoglio arkadaş burada doğru söylemiş...(tavşanın suyunun suyunun suyu hesabı oldu)
  • Konuda ilginç olan şu,

    Aslında sağlamlığıyla bilinen Multijet motorların bizim forumdan alınan bir malumat neticesinde kalitesiz olup olmadığı sorgulanıyor.

    Bu alınan malumat da şu şekildeymiş: 'Fiesta TDCi'ın motorunun yanında Multijet kalitesiz' denmiş.

    İki motoru ve farklı versiyonlarını da uzun süreler (uzun süreler derken 3 sene kullanıp da 25bin km'ye yeni gelmiş araçlardan bahsetmiyorum) kullanmış biri olarak, benim kullandığım araçlar için Multijetler daha sağlamdı diyebilirim. Tdci'ları ikinci el olarak almıştım öncesinde yapılan bakımları bilmiyorum tabi bu da çok büyük bir faktör.

    Kullandıklarımdan ve araştırdıklarımdan edindiğim bilgi şu şekilde,

    TDCi motorlarda yaşanan turbo hortum yarılma/patlama oranı (Özellikle 2007'deki rötuş öncesi modellerde) Multijetlere göre daha yüksek, soğuk havalarda ve soğukların daha çok yaşandığı illerde ilginç bir şekilde TDCi'lar geç çalışma gibi sorunları daha çok yaşıyor bunda bakımsızlığın, 1.4 TDCi'larda sıklıkla görülen enjektör pullarından kaçırmanın, geri dönüş hortumunda ve o-ringlerde meydana gelen kaçırmaların da etkisinin büyük olduğu aşikar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Konuda ilginç olan şu,

    Aslında sağlamlığıyla bilinen Multijet motorların bizim forumdan alınan bir malumat neticesinde kalitesiz olup olmadığı sorgulanıyor.

    Bu alınan malumat da şu şekildeymiş: 'Fiesta TDCi'ın motorunun yanında Multijet kalitesiz' denmiş.

    İki motoru ve farklı versiyonlarını da uzun süreler (uzun süreler derken 3 sene kullanıp da 25bin km'ye yeni gelmiş araçlardan bahsetmiyorum) kullanmış biri olarak, benim kullandığım araçlar için Multijetler daha sağlamdı diyebilirim. Tdci'ları ikinci el olarak almıştım öncesinde yapılan bakımları bilmiyorum tabi bu da çok büyük bir faktör.

    Kullandıklarımdan ve araştırdıklarımdan edindiğim bilgi şu şekilde,

    TDCi motorlarda yaşanan turbo hortum yarılma/patlama oranı (Özellikle 2007'deki rötuş öncesi modellerde) Multijetlere göre daha yüksek, soğuk havalarda ve soğukların daha çok yaşandığı illerde ilginç bir şekilde TDCi'lar geç çalışma gibi sorunları daha çok yaşıyor bunda bakımsızlığın, 1.4 TDCi'larda sıklıkla görülen enjektör pullarından kaçırmanın, geri dönüş hortumunda ve o-ringlerde meydana gelen kaçırmaların da etkisinin büyük olduğu aşikar.



    şimdi aslında buradaki durum diger konulardan biraz daha farklı, bu şehir efsanesi sadece forumda değil sokaktaki haklın arasında da dönüyor.."doblo alıcam" diye bir muhabbet dönsün hemen millet başlıyor demeye "yok kardeş aman, multijetler 100.000 de motor istiyormuş"..bak buradaki "muş" çok önemli, çünkü o "muş" u kullanan adama "nerde gördün, kimin doblosu istedi göster hadi" dediğinde, yukarıda bahsettiğimiz gibi "annemin teyzesinin kızının kocasının kayıncoşunun komşusu... " ile başlayan ve böyle bir şahsın gerçekten olup olmadığını bile sorgulamamızı gerektiren örnekler veriliyor..buna benzer muhabbetlere en az 10 kere rastlarım, hepsinde de aynı mışlı muşlu cevabı aldım. gözüyle görene rastlamadım daha. fantom ormanda 10 kaplan gücündeymiş gibi birşey anlayacağın

    aynı doblodan şirket aracı olarak bizde var...yanılmıyorsam 50000 i yeni geçti..daha geçengün döndü muhabbeti, bir abim "bunlar 50000 de motor istiyormuş" gibisinden bir laf etti..şimdi gel bu adama açıkla açıklayabilirsen. hadi herşeyi geçtim, kardeşim düşünmüyormusun ticari araç olarak üretilen bir aracın 50000 de motor istemesi nasıl bir fiyaskodur. gerçekten böyle bir sorun olsa kim alır bu aracı..kızılay dağıtsa insanlar alırmı bu aracı? sadece "yok yanlış 20000 de istiyor, töbe töbe" dedim geçtim.

    bu bana biraz caddy'nin baskı balata problemi gibi geliyor, caddy sahibi olmayanlara sorunca caddy'nin baskı balatası sorunlu 30-40 binde bitiyor diyor, caddy sahiplerinde daha rastlamadım 40000 de baskı balata bitirene.


    yani uzun lafın kısası "efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir"




  • o doblo olayı da 1.9D motorlardan gelir. aracın adı çıkmış dokuza inmez sekize. yeni kasa doblo alacam desen onun motoru bitiyor hemen diye cevap hazır.

    - 2.0 multijet doblo multijet alacam.

    - alma arkasında doblo yazıyor motoru çabuk biter....

    -1.4 benzinli alayım?

    - olmaz doblo yazıyor hemen biter motoru...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    ...



    şimdi aslında buradaki durum diger konulardan biraz daha farklı, bu şehir efsanesi sadece forumda değil sokaktaki haklın arasında da dönüyor.."doblo alıcam" diye bir muhabbet dönsün hemen millet başlıyor demeye "yok kardeş aman, multijetler 100.000 de motor istiyormuş"..bak buradaki "muş" çok önemli, çünkü o "muş" u kullanan adama "nerde gördün, kimin doblosu istedi göster hadi" dediğinde, yukarıda bahsettiğimiz gibi "annemin teyzesinin kızının kocasının kayıncoşunun komşusu... " ile başlayan ve böyle bir şahsın gerçekten olup olmadığını bile sorgulamamızı gerektiren örnekler veriliyor..buna benzer muhabbetlere en az 10 kere rastlarım, hepsinde de aynı mışlı muşlu cevabı aldım. gözüyle görene rastlamadım daha. fantom ormanda 10 kaplan gücündeymiş gibi birşey anlayacağın

    aynı doblodan şirket aracı olarak bizde var...yanılmıyorsam 50000 i yeni geçti..daha geçengün döndü muhabbeti, bir abim "bunlar 50000 de motor istiyormuş" gibisinden bir laf etti..şimdi gel bu adama açıkla açıklayabilirsen. hadi herşeyi geçtim, kardeşim düşünmüyormusun ticari araç olarak üretilen bir aracın 50000 de motor istemesi nasıl bir fiyaskodur. gerçekten böyle bir sorun olsa kim alır bu aracı..kızılay dağıtsa insanlar alırmı bu aracı? sadece "yok yanlış 20000 de istiyor, töbe töbe" dedim geçtim.

    bu bana biraz caddy'nin baskı balata problemi gibi geliyor, caddy sahibi olmayanlara sorunca caddy'nin baskı balatası sorunlu 30-40 binde bitiyor diyor, caddy sahiplerinde daha rastlamadım 40000 de baskı balata bitirene.


    yani uzun lafın kısası "efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir"



    Efsane tamam ama nedeni ne?

    İlk soru:

    Duygusal Fanatiklik mi? Tüketici Fanatikliği mi?

    Forumda hep konuşulur, 'Adamcağız senelerce biriktirmiş, didinmiş satın almış, sen gelip kötü araba diyemezsin' ; 'Babasının parasıyla almış, gelip burada anlatıyor'

    İkinci soru şu:

    Otomobilsever miyim? ; Paramı bağladığım ürünüsever miyim?

    Otomobilsever isem; Herhangi bir otomobil ile ilgili iyi kötü her türlü bilgiye açığımdır, her türlü bilgiyi edinmeye çalışırım.

    Paramı bağladığım ürünüsever isem; Otomobilim ile ilgili kötü bir şey duyduğum an, o paraları nasıl biriktirdiğim/ne sıkıntılar çektiğim aklıma gelir. Belki egomu da ancak diğer markaların ikame otomobillerine laf ederek ve edildiğini görerek tatmin edebilirim.

    İki görüşe sahip olan insanların yorumları da keskin bir şekilde birbirinden ayrılıyor. Tabi burada kimseyi eleştirmiyorum, herkesin yaşadığı hayat farklı.




  • Caddy lerin bazıları belki büyük çoğunluğu baskı balata problemi yaşadığı aşikar.Forumda caddy kullanan arkadaşlara sorabilirsiniz.

    Ancak şunu anlamış değilim 1.3 multijet ler aşırı kötüleniyor hemde hiçbir teknik detay veya örnek verilmeksizin, diğer yönden baktığınızda ise taksiciler 500bin li km lere kadar anahtar değmediğini söylüyor ondan sonra bu muş lu konuşanları kaynımda da aynısından var 50 binde motoru bitti diyenleri napıcaz çok merak ediyorum.

    saygılarımla.
  • Fiat'ın 1.6 Multijetini kullanıyorum. -18 C de 3 gün kalıp tek seferde hiç zorlanmadan çalışan sorunsuz, süper bir motor.
  • Multijetler Ford-PSA ortaklığının motorlarına göre daha dayanıklı izlenimlere göre, tüketim konusunda da daha iyiler zaten.
  • Dizel aracımız +Düzgün şekilde yapılan bakımlar + Dizeli kuralına göre kullanma + Kaliteli Yakıt - Fabrika çıkışı sorunlar = Yüksek km ler

    dci neyse multijette odur...
  • Multijet Türkiye için en iyi küçük hacimli dizel motordur.
    Bu tamamen kişisel görüşümdür.

    Böyle düşünmemin nedenleri ise;
    - Bu motorun TDCI veya diğer diğer eş değer motorlarla aynı ömre sahip olduğunu farzetsek bile
    triger kullanmaması ve diğer önemli parçaları (enjektör, turbo ve sensörler vs) kıyaslanan araçlarınkilere göre ekonomik olduğundan motorun işletim maliyetleri düşüktür.

    - Sınıfındaki diğer motorlardan tork güç veya yakıt ekonomisi bakımından önemli bir fark yoktur.

    - Motorun herhangi bir kronik probleminin olmaması Multijet'i öne çıkarmaktadır.

    - Bu noktaya dikkat ediniz, 25000 TL verip Fiorino veya Punto alanların tork veya güçteki 10 birimlik farkla ilgilendiği sanmıyorum.

    Bu motoru tercih edenler
    ikinciel değeri,
    tüketim
    ve işletme maliyetleri gibi daha ekonomik kıriterler ile tercih yapacaklardır. Alternatif motorlar ve bunların taşıdığı araçlar düşünülürse bu motorların bu kadar tercih edilmesi ve büyük bir çoğunlukça 'iyi bir motor' olarak değerlendirilmesi şaşırtıcı değil.




  • 1.3-1.6 lt motor aralığında, dizel motorları bırak günümüzde benzinli motorlarla bile 500 bin km den aşağı yapanlar afedersiniz araba değil eşşek kullansınlar. Eşşek arabasından inip araba kullanan kişilerin yorumları ile forumda birşeyler yazarak kendini bilgiç göstermenin hiçbir anlamı yok.Taksiciler multijet,Dci ve benzinli 1.6 LPG li motorları tercih ederler genelde. Bu motorların hemen hemen hepsi minimum 500-750 bin km gider.

    Bu 100 bin ve 200 bin civarı Doblo 1.3 motor bitiyor hikayesi daha çok kırsal kesimde işleri olan ve iş makinası tamircilerinden çıkmadır. Bu kişiler daha çok rafineri mazot veya kırsal motorin kullanır.Yukarıda değindiğim km lere gelince de enjektörleri biter. Enjektör fiyatları oldukça pahalı olduğu için direk motor bitti terimini kullanırlar.Aslında motorda sadece enjektörler tıkanmıştır.Ama sanayi ağzı bu şekildedir.

    200-300 binde biten motorlarda yukarıdaki enjektör tıkanmasıyla birlikte genelde tozlu yollarda kullanıldığı için turbo da şaft keser.Bu tür araçlar genelde pick-up tarzı ve kapalı kasa kamyonetlerdir.Enjektör ve turbo maliyeti yüksek olduğu için gene motor bitti terimi kullanılır.

    Normal kullanıcılardan sağdan soldan duyduğu tavsiyelerle hafta belki bir kez 3 km ilerdeki iş yerine gidip gelmek için turbo dizel araç alan kişilerin turbosu falan bitmeside gayet normal.3 km için dizel araç alıyorsa buna katlanacak artık

    Son olarak sallamasyon yorum yazan birisi benden alıntı filanda yapmasın.Şimdi biri çıkar LPG araç o kadar km gitmez der.Gelde uğraş akşam akşam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Multijetler Ford-PSA ortaklığının motorlarına göre daha dayanıklı izlenimlere göre, tüketim konusunda da daha iyiler zaten.

    mulijetlerin dayanıklılığı ve sağlamlığına tamamda .yalnız şunu anlamıyorum tüketim konusunda dediğiniz gibi değil sanırım reno pejo citroen ford un sitelerine girip baktığımda hemen hemen hepsinin fiatın multijet motorlarından şehir içinde ve ş.dışında az yaktığını gördüm 1.3 m.jettte linea punto bravo gibi araçlarda ş.içi 6.3 -6.5 arası değişirken diğerlerinde 5.1 -6.0 arasında değişiyor reno megan 3- 1.5 dcı 85bg ş.içi 5.1 gözüküyor
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.