Şimdi Ara

Dizel Depo Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
9.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2006 focus tdci. Bugün 20 liralık dizel almak için pompaya yanaştım. Pompacı yakıtı koymaya başladı. Kısa bir süre sonra pompa durdu. Adam "Abi depo dolu mu?" dedi. Araçta çok az yakıt vardı halbuki. Yok dedim. Bu araçların depolarında hava yapmasını engelleyen bir sistem varmış. bu bozulmuş olabilir dediler. İşin aslı astarı nedir? bilen arkadaş var mı?
    Teşekkürler?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Depo Problemi: Depoda Hava Yapması ve Çözümleri

    Dizel araç sahipleri, yakıt alırken pompanın atması veya depo kapağını açtıklarında hava çıkması gibi sorunlar yaşayabilirler. Bu sorunlar, "dizel depo hava yapması" olarak bilinir ve çeşitli nedenleri olabilir.

    Dizel depolarda hava yapmasının en yaygın nedenlerinden biri, yakıt alırken pompanın çok hızlı çalıştırılmasıdır. Bu durum, deponun içine hava girmesine neden olabilir. Ayrıca, depo kapağının düzgün kapatılmaması da hava kaçaklarına yol açabilir.

    Dizel yakıt deposunda hava yapması, aracın performansını olumsuz etkileyebilir. Hava, yakıtın düzgün yanmasını engelleyebilir ve bu da güç kaybına, duman atmasına ve hatta motor hasarına neden olabilir.

    Dizel depo hava yapmasını önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

    • Yakıt alırken pompayı yavaşça çalıştırın.
    • Depo kapağını her zaman sıkıca kapatın.
    • Aracınızın yakıt filtresini düzenli olarak değiştirin.

    Dizel depo hava yapması sorununu yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları deneyerek sorunu çözebilirsiniz:

    • Aracınızı hafif bir yokuşa park edin.
    • Yakıt deposu kapağını açın ve hava tahliye valfini bulun. Genellikle depo kapağının yanında yer alır.
    • Valfi yavaşça açın ve havanın dışarı çıkmasını sağlayın. Yaklaşık 30 saniye bekleyin.
    • Valfi kapatın ve depo kapağını sıkıca kapatın.
    • Aracı çalıştırın ve birkaç kilometre sürün.

    Bu adımları uyguladıktan sonra sorun devam ederse, bir dizel mekaniğine başvurmalısınız. Sorunun daha ciddi bir nedeni olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benimki de bozuk, depo tam dolana kadar 3-4 kere atıyor en az.
    Pompacının sinir olmasından başka bir zararını görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Benimki de bozuk, depo tam dolana kadar 3-4 kere atıyor en az.
    Pompacının sinir olmasından başka bir zararını görmedim.



    Bozuk olan ne hocam? Tam olarak tamir durumu değişimi ne kadara mal olur?
  • Hava yapmayi engelleyen bir sistem mi? Hic duymadim. Sadece, eski golfumde depoyu tam doldurmak icin 25-30 defa tabanca atar, yine de dolmazdi. Ikinci bir yedek bolum oldugunu soylemislerdi. Sinir bozucu bir durum..
  • şamandıra arıza yapmış olabilir
  • dizel depolarda havayı alan bir düğme vardır bazıları ondan bahsetmeye çalışmış
    normal bi durum olabiliyor benim benzinli aracımda da benzin azken doldurmaya başlarsam 1kere atıyor pompa
  • Yeni dizel motorlu otomobillerin bir çoğunda hava yapması halinde havayı tahliye ederek motoru çalışır hale getirmeye yarayan tahliye sistemi yerine, otomobilde yakıt azalması meydana geldiğinde motoru yakıt yokmuşçasına dolduran yeni bir otomatik sistem mevcut (benim otomobilimde olduğu gibi).
  • Ben sorunuma hala çözüm bulamadım. Bulunduğum yerde servis de yok. Yardımcı olacak arkadaşlar var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edebi -- 7 Şubat 2010; 17:45:05 >
  • Bildiğim kadarıyla pompa tabancalarının iki farklı hızı var. Birinci kademede yavaş yakıt doldururken, ikinci kademe de daha hızlı yakıt dolduruyor.

    Pompacıya yakıtı yavaş doldurmasını söyleyin, o zaman belki biraz azalır bu durum. Bir deneyin derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Bildiğim kadarıyla pompa tabancalarının iki farklı hızı var. Birinci kademede yavaş yakıt doldururken, ikinci kademe de daha hızlı yakıt dolduruyor.

    Pompacıya yakıtı yavaş doldurmasını söyleyin, o zaman belki biraz azalır bu durum. Bir deneyin derim

    Teşekkürler hocam deneyeceğim. normalde beni sıkıntıya sokan bir problem değil ama ilerde sıkıntı olur mu ya da basit bir tamiri varsa yaptırmak isterim.
  • kesin hava yapmıştır arkadaşmın tdci fiestasındada oluyordu depo kapağını açıp 5 cm ilerdeki kapağı ittiriyordu hava yapınca yakıt göstergesini de etkiliyordu.
  • Sevgili arkadaşım.

    Kanunen yakıt dolumunda yakıt tankından dışarıya yakıt buharlarının (FUEL VAPOR) çıkması yasak ve otomobil üreticilerinin bunu engelleyici düzenekleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekiyor. Ayrıca yakıt tankındaki sıvı halde bulunan ürünün çalkalanmasını engelleyecek, kaza anında patlamasını önleyecek tarza tasarım yapmaları da zorunlu. Tüm bunların yanında yakıt dolumunda kıvılcıma engel olacak, sıcak/soğuk genleşme ve her türlü durumda da güvenlik şartlarına dikkat edilmesi gerekir. Kaldı ki yakıt tankları artık mutlaka deformasyon bölgelerinin dışında, arka aksın önüne yerleştirilmesi gerektiğinden bidona benzer yapıları ortadan kalkmış, boşluğa uygun şekillendirilmesi gerekmiştir.

    Aşağıdaki resimde modern bir otomobilin yakıt tankını görebilirsin. Üzerinde hortumlar var. Bunlar yakıt buharı havalandırma ve aşırı dolum tahliye hortumlarıdır. Aracınızı incelerseniz küçük bir hortumun dolum kapağından aşağıya gittiğini görebilirsiniz. Bu aşırı dolum ve yağmurlu havada/araç yıkanırken dolum ağzının etrafında biriken suyun dışarıa alınması için konulmuştur. Yakıt buharı havalandırma hortumu da dolum ağzına yakın bir yere geri gitmektedir ve depo kapağını açtıktan sonra dolum kapağını yavaşça çevirdiğinizde çıkan ses buhar tahliyesinindir. Tam çalışmaması dolum yaparken tankta oluşan buharın dışarıya tahliyesini zorlar ancak araca hiç yakıt alamamanızı da sebep olmaz.

    İyi bir servis, usta bu sorunu kolayca halleder. Geç kalmamanızı öneririm.

     Dizel Depo Problemi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.