Şimdi Ara

225/40/18 lastik havasi basinc degerin kac olmali?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
30.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Normalde 36 psi vuruyordum. Cunku kapi icersindeki etikette oyle gosteriyor. Arac 1600 kg civari agirliga sahip.

    Bugun lastikci ise 32 vurmalisin diyor.

    Sizin tavsiyeniz nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • 18 jant X 2 + 1 = 37 hava vurmalısın. İnce yanak olduğu için. Normalde 225 taban için +2 yapmalı ama sizin yanak 40 olduğu için 37 ideal. 32 gibi bir hava ile bu ebatta çukura girersen aşırı yaylanmada çukur janta zarar verir. Zaten lastiğin bu ebatta son derece konforsuz. Havayı çok iyi ayarlaman gerek.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    225/40R18 Lastiklerin Doğru Hava Basıncı

    Arabanızın performansını ve güvenliğini sağlamak için lastiklerinizin doğru hava basıncına sahip olması şarttır. 225/40R18 lastikler için doğru hava basıncı, aracınızın kullanım kılavuzunda veya lastiğin yan duvarında belirtilmiştir.

    Genel olarak, 225/40R18 lastikler için tavsiye edilen hava basıncı aralığı 32-35 PSI (pound-force per square inch) arasındadır. Bununla birlikte, bu değer aracınızın modeline, yüküne ve sürüş koşullarına göre değişebilir.

    Doğru Hava Basıncının Önemi

    Doğru hava basıncına sahip lastikler şu faydaları sağlar:

    • İyileştirilmiş Yakıt Verimliliği
    • Artırılmış Lastik Ömrü
    • Geliştirilmiş Yol Tutuşu
    • Daha Az Yıpranma

    Hava Basıncını Kontrol Etme

    Lastiklerinizin hava basıncını düzenli olarak kontrol etmeniz önemlidir. Bunu bir lastik basınç göstergesi kullanarak yapabilirsiniz. Basıncı kontrol etmek için şu adımları izleyin:

    • Lastikleriniz soğukken kontrol edin. Sürüşten sonra en az 3 saat bekleyin.
    • Lastik valfinin kapağını çıkarın.
    • Basınç göstergesini valfe takın ve basıncı okuyun.
    • Uygun hava basıncı değeriyle karşılaştırın.
    • Gerekirse, basıncı bir hava kompresörü veya benzin istasyonundaki bir hava pompası kullanarak ayarlayın.

    Uyarılar

    • Lastikleriniz aşırı şişirilmişse, aşırı ısınmaya ve delinmeye neden olabilir.
    • Lastikleriniz az şişirilmişse, yol tutuşunu azaltır, yakıt verimliliğini düşürür ve lastik ömrünü kısaltabilir.
    • Lastiklerinizin hava basıncını düzenli olarak kontrol ederek ve gerektiğinde ayarlayarak, güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lastikçiler her bir şeyi bilirler tabi ki de. Misal 16” janta 20” tekerlekte takar onlar. Bakma onların cahillikleirne 36 bas sen. 1000-1200 kg lık tofaş toros corolla lastiklerine 32 basıyorlar. Sana da aynı şeyi söylemişler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 18 jant X 2 + 1 = 37 hava vurmalısın. İnce yanak olduğu için. Normalde 225 taban için +2 yapmalı ama sizin yanak 40 olduğu için 37 ideal. 32 gibi bir hava ile bu ebatta çukura girersen aşırı yaylanmada çukur janta zarar verir. Zaten lastiğin bu ebatta son derece konforsuz. Havayı çok iyi ayarlaman gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 2 Aralık 2017; 22:14:28 >
  • 245 45 r18 e 34 psi bastirdim lastik değişince. Daha önce 36 yaptım çok sert oldu. En iyisi deneyerek bulmaniz. Her araç farklı tepki verebilir süspansiyon sertliği farklı olduğu için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 185/65/15 lastiğe basıyoruz 33 hava 32 çok az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrika verisine göre 36 basmalısın
  • 35-38 psi uygundur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikçilerin kutsal rakamıdır "32"


    Bence üretici tarafından belirtilen değerden şaşmayın.
  • 31

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç yüklü seyahat edecekseniz ki bu yük 5 yolcu+bagajda bir bavul şeklindedir. Kılavuzda belirtilen değeri basın, bu güvenlik için gerekli.



    Araç yüklü seyahat etmeyecekseniz o zamanda kılavuzda belirtilen değeri basarsınız. Bu değerin bir tık aşağısı mesela 32 ise 31 veya bir tık yukarısı size kalmış. Konfor odaklı sürmek istiyorsanız bir tık aşağısı, ekonomi istiyorsanız bir tık yukarısı ama muhakkak kılavuzda yazan değere sadık kalın. Lastikçinin dayanaksız söylemlerine bakmayın, o aracı üreten mühendis en iyisini bilir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genel formül
    Araç ağırlığı ÷ lastik yük endeksi x 2.2 (veya 2.3)
    Örnek 1400 kg / 88 x 2 = 35 (veya 36) psi
    Tabi bu 4 tekerlek için ortalama, genellikle onları motor yükü bindiğinden birkaç psi fazla olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.