Şimdi Ara

30.000-40.000 TL arası Dizel Otomobil için Tavsiyeleriniz (Fiesta,İbiza,Polo vb.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Niyetim eli yüzü düzgün güven verebilecek bir dizel HB veya Sedan araç sahibi olmak. Değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar.

    Öncelikle kriterlerim arasında şunlar var..
    - 40.000 TL'ye pek yaklaşmaması
    - Dizel olması
    - Sürücü için konforlu olması (Direksiyondan radyo cd kumanda, rahat ve geniş ön panel vb.)
    - Tork'u, Çekişi yeterli olması, en azından araç 4 kişi iken rampada bayılmaması.
    - Kullanım keyfine sahip olması
    - Yolcu için de en az orta seviyede yeterli bir konfora sahip olması.

    Bunlara göre araştırdığım bazı araçlar söz konusuydu. Clio'yu Fransız araçlarına ön yargılı yaklaşmamdan ve benim için çok da banal bir model olduğundan es geçtim, belki 20.000 TL'lik rakamlarda satılsaydı tercih edebilirim. Bununla beraber gene Peugeot, Citroen gibi markaları Fransız arabası olduğundan es geçiyorum.

    İlk başta Polo için olumlu şeyler düşünüyordum ki, istediğim konforları 40.000 TL'yi aşkın rakamlarda sağlayabildiğini gördüm. Onun yerine aynı motora sahip Seat İbiza'yı düşündüm. Baya da kafama yattı, konfor olayına bir tık attım, Yazdığı rakamlara göre Tork'u da yeterliydi. Tabi 1,6 Motoru için konuşuyorum. 38.000 TL civarında kırmızı araç içi göğüslük kaplama ve 15 inch cant seçimi mümkün olması kafama yatmasına neden oldu. Ancak piyasada az sayıda İbiza Modeline rastlamam ve 3-4 yıl sonra bu aracın piyasa değerinin düşük olacağını tahmin ettiğimden başka araçları da bir araştırayım dememe neden oldu.. Ayrıca bu aracın test sürüşünü de araştırdım ancak pek yeterli kaynak bulamadım. Yani olumsuz yönleri nelerdir bilemiyorum. Yeni İbiza deneyimi olanlar varsa paylaşırsa sevinirim.

    Şuan piyasada bolca rastgeldiğim, düşündüğüm konfora sahip olan ve bu fiyatlarda olan dizel araçlardan biri de Fiesta. Tork'u ve beygir gücü İbiza'ya göre daha düşük. Gerçi 68 ve 95 beygirlik iki seçeneği mevcut. 95 beygirlik araç 40.000 TL diğeri ise 35.000 TL. 68 beygirlik araç rampada çekiş sorunu yaşar mı bilemiyorum, rakamlara göre konuşursam 1.2 Ibiza'dan bile torkunun daha düşük olması kafamda soru işaretlerine yol açmadı da değil. Ancak izlediğim test sürüşlerinde ise kullananlar bunun sorun olmadığını, ivmelenmesinin de yerinde olduğundan bahsetmişti. Muallakta kaldım biraz ben de. Aracın olumsuz yönlerinin sert süspansiyonları olması ve iç mekanın dar olması ayrıca bir konu. Gene de geleneksel Ford yol tutuşu ve sürücü konforunun yerinde olması gönlümü biraz bu araca kaydırdı.

    Sizlerin ekleyeceği varsa paylaşırsanız sevinirim.
    İyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berkayya -- 8 Haziran 2011; 19:29:59 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkayya

    Merhabalar. Niyetim eli yüzü düzgün güven verebilecek bir dizel HB veya Sedan araç sahibi olmak. Değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar.

    Öncelikle kriterlerim arasında şunlar var..
    - 40.000 TL'ye pek yaklaşmaması
    - Dizel olması
    - Sürücü için konforlu olması (Direksiyondan radyo cd kumanda, rahat ve geniş ön panel vb.)
    - Tork'u, Çekişi yeterli olması, en azından araç 4 kişi iken rampada bayılmaması.
    - Kullanım keyfine sahip olması
    - Yolcu için de en az orta seviyede yeterli bir konfora sahip olması.

    Bunlara göre araştırdığım bazı araçlar söz konusuydu. Clio'yu Fransız araçlarına ön yargılı yaklaşmamdan ve benim için çok da banal bir model olduğundan es geçtim, belki 20.000 TL'lik rakamlarda satılsaydı tercih edebilirim. Bununla beraber gene Peugeot, Citroen gibi markaları Fransız arabası olduğundan es geçiyorum.

    İlk başta Polo için olumlu şeyler düşünüyordum ki, istediğim konforları 40.000 TL'yi aşkın rakamlarda sağlayabildiğini gördüm. Onun yerine aynı motora sahip Seat İbiza'yı düşündüm. Baya da kafama yattı, konfor olayına bir tık attım, Yazdığı rakamlara göre Tork'u da yeterliydi. Tabi 1,6 Motoru için konuşuyorum. 38.000 TL civarında kırmızı araç içi göğüslük kaplama ve 15 inch cant seçimi mümkün olması kafama yatmasına neden oldu. Ancak piyasada az sayıda İbiza Modeline rastlamam ve 3-4 yıl sonra bu aracın piyasa değerinin düşük olacağını tahmin ettiğimden başka araçları da bir araştırayım dememe neden oldu.. Ayrıca bu aracın test sürüşünü de araştırdım ancak pek yeterli kaynak bulamadım. Yani olumsuz yönleri nelerdir bilemiyorum. Yeni İbiza deneyimi olanlar varsa paylaşırsa sevinirim.

    Şuan piyasada bolca rastgeldiğim, düşündüğüm konfora sahip olan ve bu fiyatlarda olan dizel araçlardan biri de Fiesta. Tork'u ve beygir gücü İbiza'ya göre daha düşük. Gerçi 68 ve 95 beygirlik iki seçeneği mevcut. 95 beygirlik araç 40.000 TL diğeri ise 35.000 TL. 68 beygirlik araç rampada çekiş sorunu yaşar mı bilemiyorum, rakamlara göre konuşursam 1.2 Ibiza'dan bile torkunun daha düşük olması kafamda soru işaretlerine yol açmadı da değil. Ancak izlediğim test sürüşlerinde ise kullananlar bunun sorun olmadığını, ivmelenmesinin de yerinde olduğundan bahsetmişti. Muallakta kaldım biraz ben de. Aracın olumsuz yönlerinin sert süspansiyonları olması ve iç mekanın dar olması ayrıca bir konu. Gene de geleneksel Ford yol tutuşu ve sürücü konforunun yerinde olması gönlümü biraz bu araca kaydırdı.

    Sizlerin ekleyeceği varsa paylaşırsanız sevinirim.
    İyi akşamlar.


    Ben de sizin gibi dizel araç bakıyorum bu aralar.Kendi izlenimlerimi paylaşayım:

    Seat İbiza kaliteli bir araç ama Ford,VW gibi daha çok tutulan markalar dururken onlara yönelmek daha doğru olacaktır kanaatindeyim.Rakip olabilecek tek araç olan Opel Corsa'nın da yüzü çok eskidi,yani geriye bu iki araçtan biri kalıyor.

    Polo 1.6 tdi ise güçlü bir motora sahip (90 ps,230 nm) ama baz donanımı biraz zayıf.(fiesta titanium'a kıyasla) Eğer bütçeyi arttırırsanız DSG opsiyonu+ekstra donanımlarla güzel olabilir,ama şahsen ben fiyatı o kadar arttırmayı tercih etmem.

    Belirtmemişsiniz ama Polo 1.2 tdi da göz ardı edilmemesi gereken bir araç bence. 75 ps 180 nm oluşu fiesta 1.4 tdci'yi tamamen elememe sebep oldu.Çünkü vergi avantajı da var.Yakıt tüketimi de çok düşük.Torku yeterli gibi,üzeceğini sanmam;ancak yine de bir test sürüşü yapılmalı.

    Fiesta çok şık bir araç,poloda olmayan birçok özellik fiesta titanium'da standart.,eksik olan donanımlar poloya eklenince fiyat 45 bin tl ye yaklaşıyor.fiesta ise 40 bin tl.Sürüş olarak çok büyük farklar olduğunu düşünmüyorum,zaten diğer değerleri (boyutlar,bagaj hacmi,0-100 değerleri) birbirlerine çok yakın olduğundan böyle bir durumda birinden birine karşı özel bir ilginiz yoksa tercihiniz fiesta olmalı.

    Ama donanımdan vazgeçebilirim,ekonomi benim için çok ön planda diyorsanız bence hiç düşünmeyin polo 1.2 tdi alın,güzelce binin.

    Şahsen benim arabamı değiştirmeme daha 1-2 ay var.eğer aracımı iyi bir fiyata satamazsam 34-35 binde kalırsam polo 1.2 tdi alacağım,arabayı iyi fiyata satıp babadan da biraz destek alırsam 40 bin civarına focus 1.6 tdi collection alacağım.Fiesta veya polo 1.6 pek düşünmüyorum çünkü 40 bin ve üzerini B segmenti bir araca vermek içimi acıtır

    Elbette bu işler bir yerden sonra tercih meselesi,o yüzden size en uygun tercihi yapıp kazasız belasız aracınızın keyfini çıkartmanız dileğiyle.




  • Güzel yanıtınız için teşekkürler İhsan Bey. 1,2 75 PS Polo'yu ben de çok düşündüm, hatta 1.4 ile daha düşük 68 beygir güç üreten Fiesta'ya göre de kıyasladım ancak Fiesta'nın standart My Trend modeli Polo'nun en donanımlı modeli gibi idi neredeyse. Yakıt konusunda ise ikisi de hemen hemen aynı. Beni Fiesta için rahatsız eden iki konu araç içinin darlığı ve süspansiyonları.

    Ben de sizin gibi 1-2 aya kadar araç alma niyetindeyim. Şimdiden araştırmaya da başladım. Bakalım hayırlısı olsun hepimiz için.
  • hocam polo bluemotion'a da bakın derim fiyat 38700 ama donanım olarak tatmin edici yakıt tüketimi ise mükemmel diyebilirim
  • konuyu takipteyim.
  • Aracını iyi günlerde kullan Jan Jan. Oldukça açıklayıcı olmuş, eline de sağlık.

    Bu arada bugün bir dizel Citroen C3 iş yerine geldi. Kapı önüne park etmişti, görmemiştim ne geldiğini, sesi duyunca traktörle kim geldi ki dedim. Daha önce bir dizel tecrübem olmadı fakat sanırım tüm dizeller bu kadar gürültülü değildir.

    * Şunu da belirteyim eğer Honda'nın dizeli olsaydı hiç tereddütsüz Jazz'ı seçerdim. Az çok çevremdekilerin araçlarından da edindiğim bilgiler doğrultusunda bunu söylüyorum, nedense de Honda bu dizel işlerine hiç bulaşmıyor. Özellikle 5 yıl garanti vermesi takdire şayan.

    *En sorunlu araç konusunu incelediğimde de Ford, Seat, Vw gibi araçların temiz olduğunu gördüm. Doğru iz üzerindeyim sanırım. :)
  • Şu anda kampanyada olan Fiat Linea Emotion 1,6 dizele bir bakın derim,motor,donanım sayılan araçlara göre çok üsttte,fiyatı 38300



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarman63 -- 11 Haziran 2011; 18:44:44 >
  • illa vw grup olursa Seat ibiza yada skoda fabia'lara bi bakın derim Polo değerinin üstünde satılıyor
  • İnsan 35 vereceğine git 38 ver bunu al, 38 vereceğine git 40 ver şunu al diyor. Bu durumu göz önüne alarak sadece en uygun fiyatlı aracı düşünmeye başladım..
  • Polo'nun dış görüntüsü sanırım diğerlerine göre bir adım daha önde. Kimileri iç malzemeler kaliteli, kimileri Vw'ye yakışmamış diyor. Ben daha iyi olabilirdi diyorum başka modelleri görünce.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.