< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
300 Binde Mazda alıp proje arabası yapmak
-
-
Km sıfırlama diye bir şey yok. Sadece arabanın motoru mu eskiyor? Metal aksam yürüyen aksam 300 bin yapmıyor mu?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam zaten sıfırlana biliyor mu diye merak ettim.Yasal olarak böyle bir şey olabilir mi diye. Zaten benim için önemli olan bu değil Arabaya bu kadar masraf yapıp satmak gibi bir niyetim yok.
Benim için önemli olan motor masrafı + lpg söktürme ucreti.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kardeşim o arabanın orjinal aks körüğü bile yok artık.yan sanayilerde 2-3 ayda bir patlıyor.bu sadece dedigim lastik bir parça yani.mekanik akşamı sen düşün.bulsan bile parçalarını pahalıdır cok.yani sakın bulaşma o araç için kesinlikle değmez...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşımda var 90 model 145 binde sıfırdan beri çok düzgün bir araç ancak parça sıkıntısı bir hayli var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam parça sıkıntısı olduğu durumlarda bazı parçalar için diğer araba modellerinin parçaları kullanılıla biliyo diye duydum.Bulunduğum şehirde japon arabalara bakan iyi bir usta var motoruda ona sıfırlatmayı düşünüyorum bir arkadaşımın 90 model suziki aracının motoru komple sıfırlamıştı.
Parçalarla ilgili konuyu önce ustayla görüşüp aracı almayı planlıyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ulkemizde daha bulunabilir, yedek parcasi ve ustasi daha kolay bulunan bir araca yonelmek daha mantikli bence. Diger turlu epey zaman ve para harcatan ancak degerini bulamayacak bir arac olarak kalir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Biri 311 bin km'de 2001 model 626, biri de 304 bin km'de 92 model 626 sahibi olarak diyorum ki; Bu arabayı proje aracı olarak düşünüyorsanız epey riskli bir karar alıyorsunuz.
626'nın hangi kasasını düşünüyorsunuz mesela? Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Boş vaktiniz var mı? Geliriniz iyi mi? vs
Ona göre yazayım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: canocan_07Biri 311 bin km'de 2001 model 626, biri de 304 bin km'de 92 model 626 sahibi olarak diyorum ki; Bu arabayı proje aracı olarak düşünüyorsanız epey riskli bir karar alıyorsunuz.
626'nın hangi kasasını düşünüyorsunuz mesela? Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Boş vaktiniz var mı? Geliriniz iyi mi? vs
Ona göre yazayım.
Bende bu tarz konforlu ve konforuna ve sınıfına göre az yakan eski model bir araç arıyorum. Acaba nasıl bir model toplamaliyim ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam 626'nın 2.0 hatchback 5 kapı modelini düşünüyorum.Boş vaktim ve gelirimle alakalı şuanlık bir sorunum yok.Sadece motor için 20 bin gibi bir fiyat ayırdım.Baktığım arabalar +300 kmde siz bu kmdeki bir araç sahibi olarak görüşleriniz nelerdir?
Alıcağım araç +300 kmde olduğu için baya sorun çıkarcağını düşünüyorum ama dediğim gibi ugraşmak benim için hobi ve zevk olucak.
Motorla ilgili iyi bir usta bulup ne sıkıntısı varsa her şeyini değiştirmek istiyorum.Yani bu kadar masraf yapıp umarım beni yolda bırakmaz.Şuanlık hesaplamama göre aracın değerinin en az 2 katı masraf yapıcam.
Yapmak istediğim şeyler:
Aracı komple boyatıcam
Lpgyi söktürücem
Motoru sıfırlıycam.
Direksiyon pedallar vs değiştiricem.
Bazı modellerinde ekran var ben yinede yeni bir android ekran taktırmak istiyorum + ses sisteminde sorun varsa yeni bir ses sistemi takıcam.
Bunlar şuanlık kafamda olanlar daha fazla şey yapıcağımı düsünüyorum.Aracın piyasa degeri 30 - 60k arası benim yapıcağım masrafta en az 40k olur gibime geliyor daha fazla tutar mı bilmiyorum ama tutarsada buna hazırım sorun yok.Aldığım riskin farkındayım ancak bu benim için bir zevk.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
HB 2.0'dan 3 farklı kasada var. Hatta 2001 makyajlıyı sayarsan 4 farklı kasa diyebiliriz.
87-91 arası GD
92-97 arası GE
98-2001 arası GF
2001 makyajlı GF
Sen bunlardan hangisini alacaksın ki?
Öncelikle iyi bir Mazda ustasına ihtiyacın var. Bak iyi bir usta demiyorum, iyi bir Mazda ustası olacak. Yoksa milyonların olsa o arabadan soğuyabilirsin. İlk mesajında otomatik olacak demişsin. Bu araçlarda otomatik şanzıman artık ömrünü doldurdu. GD kasasının şanzımanına bakan bile yok desem yeridir. GE kasaların şanzımanını arıza çıkarınca manuele çeviriyorlar. Türkiye'de bu şanzımanları tamir eden usta sayısı bir elin parmağını geçmez.
Motor toplama için 20 bin tl iyi bütçe. Hatta fazla bile. 11-12 bin TL anca tutar motor revizesi, yapan ustaya göre 10 bin de çıkar 20 bin de. Mesela basit bir örnek vereyim; GE ve GF kasalarda triger kopunca diğer araçlardaki gibi sübaplar ve piston birbirine vurmuyor, pistonları sübap yuvaları oturacak şekilde tasarlamışlar. Ama sen bunu bilmediğin için usta artniyetliyse sana 4-5 bin tl masraf çıkarır. Usta düzgünse triger seti + işçilikle maksimum 1000 TL'ye çıkarsın oradan. Başka bir örnek; genleşme kabı su taşırıyorsa veya kaynatıyorsa herhangi bir usta hatta 3-4 usta sana conta yanık diyebilir. Halbuki düzgün usta 50 TL'lik radyatör kapağını değiştirir yola devam edersin. Yine bir örnek; rölanti sürekli 1500-2000 devirde çalışıyordur, ustalar gaz kelebeğinden girerler MAF sensöründen çıkarlar, bujileri bobinleri değiştirirler vs vs. Halbuki soğutma suyunu tamamlayıp havasını alınca yola devam edebilirsin veya su kanalı tıkanmıştır bir hava tutarsın suyunu tamamlayıp devam edersin vs. Bunlar hep yaşanan şeylerdir. Bu yüzden iyi bir Mazda ustası şart.
GE kasa GF'ye göre daha atiktir, hatta motoru sağlıklıysa canavardır. İki kasanın da motor neredeyse aynıdır, sadece GF kasada daha fazla sensör var ve ateşleme distibütör değil bobin. Ama GF kasa gerçekten hantal. Benim gibi ikisini de deneyimlersen aradaki farkı çok net görürsün. GE daha konforlu diyorlar, bana GF daha konforlu ve güven verici geliyor.
Pedalları değiştirmene gerek yok. En fazla pedal lastiklerini değiştirirsin ya da metal uydurabilirsin.
Direksiyon eğer orjinal takacaksan TR'de zor. Yurtdışından getirtmen gerekebilir. 626 için orjinal çıkmalar genelde Almanya, Letonya, Litvanya ve Polonya'da satılıyor.
Android çok kullanışlı olmaz. Görüş ve kontrol açısı pek uygun değil. Yine de keyif tabi uygulamada sıkıntı yok, GE kasada sağ-sol ölçüleri tam, aşağı-yukarı ölçüleri tam değil, ufak bir boşluk kalıyor, orayı kapatmak gerekir. GF kasada da aynı durum var ama boşluk çok daha az. GF kasa yol bilgisayarlıysa onu iptal etmek gerekiyor, anlık tüketim/ortalama tüketim göremezsin.
Sayfalarca yazabilirim bu araçlar hakkında ama senin merak ettiklerin hakkında yazsam daha uygun olur sanki.
Tavsiyem, toplama niyetiyle dökük alma. Olabildiğince temizini alıp üstüne inşa et. Yan sanayi parçalar orjinalin yerini tutmuyor. Şöyle de bir güzelliği var, paran varsa yetkili servis 92 model aracın bile orjinal parçasını getiriyor sana. Geçtiğimiz aylarda 92 model için gaz kelebek contalarını sipariş verdim. 30 yıldır o parçadan kimse sipariş vermemiş, TR'ye hiç gelmemiş. Sipariş verdikten 2 hafta sonra parça gelmişti.
-
Keyfi bir araç olacaksa ve sürekli binilmeyecekse şahsen ben 626'ya bakmazdım. Daha fazla donanıma sahip daha konforlu araçlara göz atardım. Ben gündelik işe git-gel için de kullanıyorum. Yıllık 20 bin km civarı yapıyorum. Bilmiyorum belki biraz sıkılmışımdır. Örneğin şampanya rengi milenyum Maxima gördüm mü seyretmeye doyamıyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: canocan_07Keyfi bir araç olacaksa ve sürekli binilmeyecekse şahsen ben 626'ya bakmazdım. Daha fazla donanıma sahip daha konforlu araçlara göz atardım. Ben gündelik işe git-gel için de kullanıyorum. Yıllık 20 bin km civarı yapıyorum. Bilmiyorum belki biraz sıkılmışımdır. Örneğin şampanya rengi milenyum Maxima gördüm mü seyretmeye doyamıyorum.
626 almak için sormadım zaten hocam. Konforlu ve uzun süre kullanım yaşatacak eski bir araç bulup, onu restore etmek derdim. Bir de az yaksın. Yani öyle brom brom yapıp çok yakmasina gerek yok. Maxima nin parçaları piyasada bol bol var mı acaba ? Sıfırı mevcut mu hala ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ülkemizde bu aracın parçaları pek yoktur. Aksi halde sıkıntı çıkarsa uğraştırır.
-
Hocam benim baktıklarım biri 1991 model 2.0 Hatchback otomatik
Diğeri 1997 model 2.0 Hatchback otomatik
Diğeri 1994 model 2.0 Hatchback otomatik
Açıkçası bi acelem yok her hafta ilanlara bakıyorum.Peki hocam diyelim ben bu aracı direkt yetkili servise götürdüm orda eksiklerini gidere bilir miyim?
Yetkili servis bana bu arac 91 ya da 94 ya da 97 model diye bakmak istemeye bilir mi?
Yani benim için zaten yetkili mazda servisinde yapılsa daha iyi en azından daha tuzlu olur fakat benim kafam rahat olur.Parçayıda getirte bilirler tahminimce.Mesela diyelimki şanzımanda sorun çıktı direkt yetkili servise götürerek bu sorunu çoze bilir miyim ?
Sizin önere bileceğiniz bir mazda servisi var mı?
Teşekkürler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
usta olsanız elinizden gelse buyurun uğraşın yapın diyeceğim ama, çerçöp bir arabayı alıp, sanayiye binlerce para döküp esnafı zengin edeceksiniz. Bu nasıl bir proje? Üstüne üstlük o kadar para dökmenize rağmen istediğiniz sonucu elde edemeyeceksiniz. Android ekran takmayı düşünmek ise proje işinden ziyade apaçi işine benziyor.
-
91 tavsiye etmem.
97’lerde ayrıca orjinal sunroof ve airbag donanımlısı var. Torpidosu da farklıdır 94’e göre. Eğer ondan bulursanız tercih edilebilir. Eğer sunroof yoksa 94-97 pek fark etmez. Yetkili servis bakar ama çok para harcatır. İlla yetkili servis derseniz İstanbul’da Merser ve Muğla’da Gören iyi çalışır. Ben parça konusunda Merser ile çalışıyorum ağırlıklı olarak. Zaten pek yetkili servis kalmadı artık.
yetkili serviste herşey ateş pahası. Özel servis ve mutlaka Mazda ustası tavsiye ederim. Fazladan para ödemezsiniz.
Yalnız tekrar uyarayım; çok riskli bir karar alıyorsunuz.
İlla özel bir araç olsun vs derseniz Xedos 9 bakın, 626’dan 3-5 gömlek üstündür, biraz fazla yakar ama bambaşka bir dünyadır. Biraz da fazla para harcatır ama 626’ya göre daha dayanıklıdır, ayrıca hiç değilse harcadığınız paraya değer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
70-80 civarı bir bütçeyi 626'ya harcamak hiç akıl kârı değil onun yerine bmw e34 45-50 civarında bulunuyor 15 bin TL motor harcaması yaparsın ki motor düzgünse gerek bile olmaz onun yerine dış aksama harcanır o paralar hem keyif alırsın hem de arabaya bindiğini hissedersin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir ara ben de çok baktım ama vazgeçtim. Vazgeçme sebebim vereceğim emeğimin, harcadığım paranın karşılığında fazla keyif alamayacağımı düşünmem olmuştu. Arıza, parça, sanayi, usta arama vs gözümde büyüdü. Motor aldım bunun yerine.
626'nın 5 kapılılarını beğeniyor musunuz? 91 mazdaların 5 kapılıları bana çok çirkin geliyor o yüzden 4 kapılı bakmıştım hep.
626, 91 accord, toyota cressida vs bakmıştım.
Videodaki 626 güzel görünüyor.
-
Ustan, sanayi tecrüben ve yurtdışı bağlantıların yoksa hiç uğraşma. Kaldı ki toplatsan da dediğin kasa Mazdalar çok özel bir araç değil sonuçta uğraştığın zamana, masrafa değmez. Saab, Volvo, Jeep vs gibi daha özel araçlar toplayacaksan en azından yaptığın birşeye değer. Ayrıca bu gibi araçların parça sorunu olmaz özellikle Amerikan menşeli markaların her türlü parçasını birşekilde bulursun.
İlla Mazda 626 alacaksanız 1998-2000 model civarında kmsi de düşük ilanlar var, onlara bakın derim. Genelde manuel vites arada otomatik düşüyor ilana fakat manuel almanı tavsiye ederim.
Bunları da kendim 2000 modelden düşük iki farklı araç toplamış birisi olarak yazıyorum, bir tanesi 1 senemi aldı. Kaldı ki ben sanayi ile içli dışlı birisiyim bir de çevrem ve çok ciddi bilgim var.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
HB 2.0'dan 3 farklı kasada var. Hatta 2001 makyajlıyı sayarsan 4 farklı kasa diyebiliriz. 87-91 arası GD 92-97 arası GE 98-2001 arası GF 2001 makyajlı GF Sen bunlardan hangisini alacaksın ki? Öncelikle iyi bir Mazda ustasına ihtiyacın var. Bak iyi bir usta demiyorum, iyi bir Mazda ustası olacak. Yoksa milyonların olsa o arabadan soğuyabilirsin. İlk mesajında otomatik olacak demişsin. Bu araçlarda otomatik şanzıman artık ömrünü doldurdu. GD kasasının şanzımanına bakan bile yok desem yeridir. GE kasaların şanzımanını arıza çıkarınca manuele çeviriyorlar. Türkiye'de bu şanzımanları tamir eden usta sayısı bir elin parmağını geçmez. Motor toplama için 20 bin tl iyi bütçe. Hatta fazla bile. 11-12 bin TL anca tutar motor revizesi, yapan ustaya göre 10 bin de çıkar 20 bin de. Mesela basit bir örnek vereyim; GE ve GF kasalarda triger kopunca diğer araçlardaki gibi sübaplar ve piston birbirine vurmuyor, pistonları sübap yuvaları oturacak şekilde tasarlamışlar. Ama sen bunu bilmediğin için usta artniyetliyse sana 4-5 bin tl masraf çıkarır. Usta düzgünse triger seti + işçilikle maksimum 1000 TL'ye çıkarsın oradan. Başka bir örnek; genleşme kabı su taşırıyorsa veya kaynatıyorsa herhangi bir usta hatta 3-4 usta sana conta yanık diyebilir. Halbuki düzgün usta 50 TL'lik radyatör kapağını değiştirir yola devam edersin. Yine bir örnek; rölanti sürekli 1500-2000 devirde çalışıyordur, ustalar gaz kelebeğinden girerler MAF sensöründen çıkarlar, bujileri bobinleri değiştirirler vs vs. Halbuki soğutma suyunu tamamlayıp havasını alınca yola devam edebilirsin veya su kanalı tıkanmıştır bir hava tutarsın suyunu tamamlayıp devam edersin vs. Bunlar hep yaşanan şeylerdir. Bu yüzden iyi bir Mazda ustası şart. GE kasa GF'ye göre daha atiktir, hatta motoru sağlıklıysa canavardır. İki kasanın da motor neredeyse aynıdır, sadece GF kasada daha fazla sensör var ve ateşleme distibütör değil bobin. Ama GF kasa gerçekten hantal. Benim gibi ikisini de deneyimlersen aradaki farkı çok net görürsün. GE daha konforlu diyorlar, bana GF daha konforlu ve güven verici geliyor. Pedalları değiştirmene gerek yok. En fazla pedal lastiklerini değiştirirsin ya da metal uydurabilirsin. Direksiyon eğer orjinal takacaksan TR'de zor. Yurtdışından getirtmen gerekebilir. 626 için orjinal çıkmalar genelde Almanya, Letonya, Litvanya ve Polonya'da satılıyor. Android çok kullanışlı olmaz. Görüş ve kontrol açısı pek uygun değil. Yine de keyif tabi uygulamada sıkıntı yok, GE kasada sağ-sol ölçüleri tam, aşağı-yukarı ölçüleri tam değil, ufak bir boşluk kalıyor, orayı kapatmak gerekir. GF kasada da aynı durum var ama boşluk çok daha az. GF kasa yol bilgisayarlıysa onu iptal etmek gerekiyor, anlık tüketim/ortalama tüketim göremezsin. Sayfalarca yazabilirim bu araçlar hakkında ama senin merak ettiklerin hakkında yazsam daha uygun olur sanki. Tavsiyem, toplama niyetiyle dökük alma. Olabildiğince temizini alıp üstüne inşa et. Yan sanayi parçalar orjinalin yerini tutmuyor. Şöyle de bir güzelliği var, paran varsa yetkili servis 92 model aracın bile orjinal parçasını getiriyor sana. Geçtiğimiz aylarda 92 model için gaz kelebek contalarını sipariş verdim. 30 yıldır o parçadan kimse sipariş vermemiş, TR'ye hiç gelmemiş. Sipariş verdikten 2 hafta sonra parça gelmişti. |
Kardeşim o arabanın orjinal aks körüğü bile yok artık.yan sanayilerde 2-3 ayda bir patlıyor.bu sadece dedigim lastik bir parça yani.mekanik akşamı sen düşün.bulsan bile parçalarını pahalıdır cok.yani sakın bulaşma o araç için kesinlikle değmez...
|
Km sıfırlama diye bir şey yok. Sadece arabanın motoru mu eskiyor? Metal aksam yürüyen aksam 300 bin yapmıyor mu?
|
Benzer içerikler
- continental lastik ömrü kaç yıl
- debica lastik yorum
- egzoz muayenesinden geçmenin püf noktaları
- araç kalorifer peteği değiştirme fiyatları
- honda civic orjinal balata markası
- l200 mitsubishi 2024
- uçan araba fiyatları
- honda civic 2022 fiyat listesi
- chery tiggo 8 pro özellikleri
- amarok 4x4 sıfır fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X