< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
3008 1.5dizel eat6 uzun yol deneyimi… (3. sayfa)
-
-
Cvt audide dişli yok ki ? 2000 devirde 125 gitmesi gayet normal. 8 ileri demişsiniz ama 8. Vites oranı varmış gibi değil o araç.quote:
Orijinalden alıntı: bianconera6 vites arabanın 1900 devirde 120 kmh yaptıgına emin msnz ?? ben 177 hp 8 ileri a4 ile 2000 bin devirde 125 kmh görüyorum...
Alıntıları Göster
Bendekide 2000 devirde 130 yapıyor. Sanırım bendeki 177 liklerden sonra güncelleme almış
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yokuş aşağı 200 ile 2500 devir falan alakası yok keşke öyle olsa. Cvt ne kadar sonsuz oranlı bi şanzıman desekte aslında sonlu bi şanzıman çünkü. Halk ağzımıza malesef yanlış telaffuz ediliyor. 2 elinin arasındaki bi makara tuttuğunu düşün. Sol kolunu uzatabileceğin mesafe belli sağ kolunu uzatabileceğin mesafe belli zincirin uzayıp kısaldığı mesafe belli. Diğer otomatiklerden çok daha fazla oran barındırıyor evet ama sonsuza kadar değilquote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411Siznki CVT değilmi? 200le yokuş aşağı hız sabitleme açsanız siz de 2500 devire filan düşebilirsiniz. Şanzımanınızın kafası neye eserse o devirde gidersiniz.
Alıntıları Göster
Yanılmıyorsam 110 gibi hızdan sonra mecburen devir artarak gidiyor cvt bende. E çünkü tutupta 250 ile bile giderken 2000 devirde tutamazsınız cvtyi çünkü motor dönüyor. Yani belli bi hızdan sonra cvt mecbur öbür tambura doğru gerginleşmek zorunda. Çünkü tamburların dönüş hızı aynı değil biri yavaşken biri hızlı, yavaş olan hızlandıkça mecbur zincir öbür tarafa gerginleşicek ve motor devrinin artmasına sebep olacak
Şöyle düşünün bisiklette en ağır en büyük vitese aldığınızı düşünün, ilk kalkışta ayaklarınız baya ağır kalır bisikleti hızlandırmakta çok zorlanırsınız ama belli bi pedal çevirmeyle 50-60 km hıza kadar ayağınızı sabit çevirerek çıkabilirsiniz.. Sonra öyle bi hızlanırsınızki pedalı kendi ayağınızla çeviremeyecek kadar bisiklet ivme kazanır. Ayaklarınızı pedala bi koysanız pervane gibi döner kırılacak riske gelir o derece düşünün.
İşte bu yüzdende belli bi hızdan sonra ayaklarınız daha yüksek daha ağır bi vites istiyor. Buda mümkün olmadığı için (iki tambur arasındaki zincirin gerginleşme kapasitesi belli çünkü) mecburen ayaklar motor hızına adapte olmak için daha hızlı dönmek zorunda buda devir artışına sebep oluyor. Vites olduğu yerde kalıyor ama ayaklar hızlanıyor buda devrin artmasına sebep oluyor.
Düşük hızlarda ise ayaklar hep aynı sabit çevrimi yapıyor motor 110 km ye kadar 1600 devir sabit gidebiliyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 8 Temmuz 2021; 21:13:38 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Yokuş aşağı 200 ile 2500 devir falan alakası yok keşke öyle olsa. Cvt ne kadar sonsuz oranlı bi şanzıman desekte aslında sonlu bi şanzıman çünkü. Halk ağzımıza malesef yanlış telaffuz ediliyor. 2 elinin arasındaki bi makara tuttuğunu düşün. Sol kolunu uzatabileceğin mesafe belli sağ kolunu uzatabileceğin mesafe belli zincirin uzayıp kısaldığı mesafe belli. Diğer otomatiklerden çok daha fazla oran barındırıyor evet ama sonsuza kadar değil
Yanılmıyorsam 110 gibi hızdan sonra mecburen devir artarak gidiyor cvt bende. E çünkü tutupta 250 ile bile giderken 2000 devirde tutamazsınız cvtyi çünkü motor dönüyor. Yani belli bi hızdan sonra cvt mecbur öbür tambura doğru gerginleşmek zorunda. Çünkü tamburların dönüş hızı aynı değil biri yavaşken biri hızlı, yavaş olan hızlandıkça mecbur zincir öbür tarafa gerginleşicek ve motor devrinin artmasına sebep olacak
Şöyle düşünün bisiklette en ağır en büyük vitese aldığınızı düşünün, ilk kalkışta ayaklarınız baya ağır kalır bisikleti hızlandırmakta çok zorlanırsınız ama belli bi pedal çevirmeyle 50-60 km hıza kadar ayağınızı sabit çevirerek çıkabilirsiniz.. Sonra öyle bi hızlanırsınızki pedalı kendi ayağınızla çeviremeyecek kadar bisiklet ivme kazanır. Ayaklarınızı pedala bi koysanız pervane gibi döner kırılacak riske gelir o derece düşünün.
İşte bu yüzdende belli bi hızdan sonra ayaklarınız daha yüksek daha ağır bi vites istiyor. Buda mümkün olmadığı için (iki tambur arasındaki zincirin gerginleşme kapasitesi belli çünkü) mecburen ayaklar motor hızına adapte olmak için daha hızlı dönmek zorunda buda devir artışına sebep oluyor. Vites olduğu yerde kalıyor ama ayaklar hızlanıyor buda devrin artmasına sebep oluyor.
Düşük hızlarda ise ayaklar hep aynı sabit çevrimi yapıyor motor 110 km ye kadar 1600 devir sabit gidebiliyor
Alıntıları GösterEvet mekanik olarak illaki bi sonu var biliyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu pejolarda adblue tankı arızası yokmuydu ? Tank ariza vermemiş iyiki
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O 9 ileri çünkü :D 9. Vitesinin oranı kesin 0.43 falandırquote:
Orijinalden alıntı: tEmh@Vites oranı ile ilgili olsa gerek. Ben de 6. viteste 125 görüyorum 2000 devirde.
Son kasa E mesela, yanlış hatırlamıyorsam 2000 devirde 170 km görüyor.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçtiğimiz pazar günü Kayseri-İstanbul yaptım bu sefer. İlk mesajıma güncelleme yapmak isterim.
Motor sesi konusunda haksızlık etmişim, motor hangi devirde olursa olsun ses konusunda rahatsızlık yok, ama bunda diğer seslerin etkisi büyük, yol ve rüzgar sesi özellikle yüksek süratlerde öyle çok ki, motor sesi ihmal edilebilir seviyelerde kalıyor.
Yakıt konusu o kadar da toz pembe değil, gidişte düşük hızlarda 820km bir depo yapmışken, dönüşte 570 km de depoyu bitirdim…
Performans konusunda görüşlerim değişmedi, araba gidiyor, 190 lar, 200 ler görülüyor ama hadi dediğinde değil…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Litre ve ortalama hız olarak ne kadar yaktı? 570km azmış, hızlı geldiniz galiba. Eat6 yı eat8 den daha çok beğeniyorum ben. 8 ileri olunca dünyalar değişmiyor, daha çok vites atıyor.
-
Makyajdan yaklaşık 1 yıl önce ilk olarak motor ve şanzıman değişti, 1.6-6 ileri dizellerin yerine 1.5-8 ileri oldu, başlık kafa karıştırıyor. 1.5 eat8 olacaktı. 8 ileri şanzımanın en büyük avantajı yüksek süratlerde düşük devir ve yakıt avantajı özellikle 120 km üzeri hızlarda.
-
Bende 1.5 ile eat8 oldu sanıyordum ama konu sahibinin aracı eat6 şanzımanmış. Büyük ihtimal elde kalan şanzımanları kullandılar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
3008 1.5 dizel'in deposunu 570km'de bitirmeyi nasıl başardın merak ettim doğrusu. Deli gibi basmak lazım. 130 - 140 gibi hızlarla da 570km'de bitmez depo, 160 üzeri hızlarda gitmek ve hızlanmalarda paso dip gaz falan yapmak lazım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: parker48Makyajdan yaklaşık 1 yıl önce ilk olarak motor ve şanzıman değişti, 1.6-6 ileri dizellerin yerine 1.5-8 ileri oldu, başlık kafa karıştırıyor. 1.5 eat8 olacaktı. 8 ileri şanzımanın en büyük avantajı yüksek süratlerde düşük devir ve yakıt avantajı özellikle 120 km üzeri hızlarda.
1.5 dizelin 6 ileri olanları da var. 6 ileri olan 1.5 dizellerde joystick vites kolu yok, klasik vites kolu var.
-
Yeni açılan niğde ankara yolunda biraz bastım 🙂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben de kendi elde ettiğim 3008 1.6BlueHDI EAT6 tüketimini paylaşayım.
Geçtiğimiz Pazar günü Kütahya - Antalya yolculuğu yaptık. Arabayı eşim kullandı ve genelde sakin kullanır.
120'yi geçmeden çoğunlukla 100-110 arası hızlarda yolculuk yaptık. Yolda radarlar vardı ve trafik de biraz yoğundu.
Yol bilgisayarının gösterdiği ortalama tüketim 4.7 lt. Yolculuk boyunca devamlı klima açıktı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 28 Temmuz 2021; 16:4:39 > -
880 km lik yolculuğumun 430 km sini 3008 in üst limitlerini zorlayarak gittikten sonra kalan 450 km yi “efendi mod on” şeklinde geldim. Depoyu fulledikten sonra 450 km yaparak eve geldiğimde kalan menzil 580 gösteriyordu, dört yeyişkin, gırtlak dolu bagaj ve hiç kapanmayan klimayla…
Bu araba uçsun-kaçsın arabası değil, şehir içinde ya da hafta sonu kısa mesafelerde kullanılacak tam bir aile aracı, 100-120 ile giderken sessiz,sakin, güvenli ve konforlu hemde ekonomik…
Amacına uygun kullanılırsa harika bir araba
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bendende gelsin
İstanbul-Gazipaşa 920 km gidiş 5 lt,dönüş 5,2 lt
Yolun büyük kısmı klima açık,genelde yol elverdiği ölçüde 110-120 km ile gidildi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun uzadıya yazmışsın da cvt de devrin artmasının nedeni motor gücünün yetersiz gelmesi.
Dediğin gibi bir son dişli oranı var. Ancak ilk dişli oranı ve son dişli oranı arasında sonsuz oran var. Sonsuz denmesinin sebebi bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oooo bastığın halde 500 den fazla menzil yapmışsınız. Makul zorlamışsınız demek ki bende aynı yola çıkıp sizin zorladığınız gibi zorlasam kaç kmde bitiricem depoyu acabaquote:
Orijinalden alıntı: leigh_hunt
Yeni açılan niğde ankara yolunda biraz bastım 🙂
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizde de 2020 model eat 6 130 luk 3008 var. Aracın yol tutuşu mk3 leon dan kesinlikle daha iyi. Araç performans aracı değil ilk kalkista firlamiyor ama yeterli performans veriyor. Malzeme kalitesi anlamında da de leon dan daha iyi araç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bende eat6 c5a var mersin-ist git gel yaptım klima açık araç full 130 gitttim genelde ort 6 yaktı 120 geçmesen 5.5 düşer belki genel olarak memnun kaldım ama klima performansı düşüktü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmirlim21 -- 30 Temmuz 2021; 9:38:53 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X