Şimdi Ara

3008 1.5dizel eat6 uzun yol deneyimi…

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
6.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlarım,
    2020 şubat ayında 212bin liraya 3008 1,5 dizel eat6 active prime aldım eşim için. Yaklaşık 1.5 sene zarfında 12500 km oldu araba. İlk aldığımda bir kere Maşukiyeye gittim geldim, daha 1000km olmadığından fazla sıkıştırmayıp maksimum 120 ye çıktım, bunun dışında bir kaç kere işe gidip geldim. Yani etraflıca inceleyememiştim.
    Dün hanım ve çocuklarımı Kayseriye götürdüm ve iyice fikir sahibi oldum, şimdi görüşlerimi aktarmak isterim sizlere…

    Akşam 9 da depoyu fulledim, sayacı sıfırladım ve bismillah diyerek yola çıktım…

    Öncelikle arabanın iç hacmi iyi, koltuklar rahat, arkada şaft tüneli yok, koltuk minderi ve sırtlıklar da rahat olunca 1.75 civarı boylarda üç genç mızmızlanmadan rahat bir yolculuk yaptılar.

    Bagaj gayet yeterli ve kullanışlı, sedandaki sıkıntıyı çekmedik ki hacim olarak yaklaşık aynı boyutlarda olmalarına rağmen.
    İlk kilometreler sıkışık trafikle geçti, ikinci köprüyü kullandım, Sultanbeyli gişelere kadar zaman zaman dur-kalk, zaman zaman da en fazla 50km ye kadar süratimiz vardı ve araba çok sessizdi. Şanzıman 6 vitesli malumunuz, sürekli üst vitesleri kullanmak istediğinden motor sesi gelmiyor, rüzgar sesi zaten yok, lastik sesiyse bozuk asfaltta daha fazla olmak üzere genelde var.
    İşin rengi trafik açılıpta sürat artmaya başladıkça değişti.
    Önce motor performans,
    1,5 130 beygir ve 300nm tork kağıt üstünde fena değerler değil, lakin pratikte durum farklı, ilk kalkış ve hızlanma ne öldürür ne güldürür cinsinden, işine bak kimseyle dalaşma diyor resmen, kalkıyor, gidiyor ama kendi standartlarında, ekstra bir şey istediğinde cevap olumsuz. Ara hızlanma ha keza merasimle, ama dediğim gibi gidiyor, 180-200 yapıyor (tabiki denemek için yaptım, sürekli değil) ama kendi standartlarında, gaza oturayım, ani sola çıkayım dediğinde ı-ıh acele yok diyor. Yakıta en son değineceğim…

    Dış sesler;
    En büyük hayal kırıklığı burada oldu benim için, düşük hızlarda gayet sessiz olan araç, hız arttıkça çok sesli koro halini alıyor, tüm sesler birbirine karışıyor ve arka koltukla iketişim kopuyor, yan koltukla ise bağırarak anlaşılıyor. Şanzıman 6 vitesli ama motor 7 hatta 8 istiyor, olmadığı içinde 120-130 dan sonra motor sesi çok artıyor. 6. Viteste 2000 devirde 130 yapıyor, film de burada kopuyor,2500 devirden itibaren gürültülü bu motor. Kapı fitilleri, cam tavan gibi yerler ve belkide ince camlar yüzünden rüzgar sesi değişik yerlerden geliyor. Kaymak asfaltta kabul edilebilir lastik sesi pütürlü asfalt ve yamalı yollarda zıvanadan çıkıyor. Amortisör ani yükseltilerde gürültülü, ama aracın salınımı gayet güzel, yol tutuş güven veriyor.

    Direksiyon arkası dijital ekran özellikle gece dürüşlerinde rahatsızlık vermiyor ama orta ekran göz yoruyor. Orta konsol, vites ve tuş takımı kullanımı kolay ve pratik, malzemeler kaliteli ama aynı şeyi silecek ve sinyal kolları için söyleyemeyeceğim…
    Sabah olupta Kayseri-Develiye girdiğimde yaptığım km 820 olmuştu, yol bilgisayarı kalan mesafeyi 160 olarak gösteriyordu, adblue uyarısı da çıkınca benzinliğe girdim ve depoları fulledim. 341₺ yakıt ve 32₺ adblue aldı, yani 341₺ ile 820km yaptım, yaklaşık 41krş yaktı…

    Benim değerlendirmem ne kadar objektif olur bilemem, kullandığım diğer araçlarım Jaguar Xe ve Mercedes c200d olunca belki de ben daha zor beğeniyorum, ama nihayetinde sağ salim ve fazla yorulmadan yolculuğu tamamladık çok şükür, herkese kazasız hayırlı yolculuklar…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Arkadaşlar bir konuyu açıklığa kavuşturalım.
    Benim yaptığım uzun yol izlenimlerimi aktarmaktan ibaret, aracı övmek yada yermek değil, al-alma demekte değil.
    Bana gürültülü gelen size sessiz gelir, bana yavaş gelen size hızlı gelir yada tam tersi.
    Ben bu arabayı bilerek ve isteyerek aldım, gayette memnunum, açtığım başlık memnuniyetsizlik başlığı değil ki.
    Ben araç alma arefesinde hep bu izlenim-deneyim yazılarını okurum, benim gibi araştıranlara naçizane yardımım olsun diye düşündüm, youtuberlerin test videoları gerçekçi fikirler vermiyor insana.
    Adam diyor ki test videosunda “performans konusunda kullanıcısını üzmeyen model, yaltım ve konfor konusunda sınıf ortalamalarında”
    Bu size ne kadar fikir verir ki
    quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.

    Çok merak ediyorum ne kadar kullandın bir pejo ? Şu araç vasat bu araç süper olayını geçeceksin bildiğin boş yapıyorsun. Altımde megane 4 ün özel bir aracı var 3008 de kullandım. Kısa süreli olarak da Golf 7.5 ve Passat cc birde i30 kullandım Suv olmasına rağmen yol tutuş olarak herhangi bir problem yaşamadım. Malzeme kalitesi olarak fiyatına göre on numara.Bu arada sanmaki sadece bu araçları kullandım bunlar en az 5000 km yaptığım araçlar. Mesela yukarda yazdığım i30 çoğu kullanmayan çöp der ama gider torsiyonlu golf'e on numara yol tutuyor der.Golf'e bok atmıyorum yanlış anlama olmasın lakin markaya göre önyargıyla gömme olayını bırakmak gerek.


    Bu arada beğenmediğin pejonun araçlarının aç bir yol tutuş testlerine bak. Ön yargıyı da bırak ne kadar ekmek o kadar köfte.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.

    kadjar çöpünden cok daha kaliteli oldugu da bir gerçek..Hatta gt line 3008 sınıfında kalite olarak en iyisi..

    6 7 kez ist kars, kars ist yapmış biri olarak motor sesi konusuna katılmayacağım. 130 dan sonra motor sesi geliyor. Kullandığın araç 1.5 1.6 dizel ve c suv. Premium marka c suv lar bile böyle. Civic kıyaslaman son derece yanlış. Desibel olarak iç ses aynı değil hatalı bir tespit.
    Rüzgar yalıtımı ve dış seste beklentinin altı olması çok normal. Bir önceki araçlar seni yanıltıyor. Diyorum ya altı üstü c segment araç.

    Bence sen bu arabadan premium d suv beklentin olmuş. Ama ben deneme amaçlı 200 bile yaptığım yanımda ki kişi bağırmadan hızını azalt diyordu.

    Ben 3008 1.5 dizel EAT8 ile uzun yolculuk yaptım ve araç beni olumlu derecede şaşırttı. Beklentimin üzerinde bir performansı var, binmeden acaba 1.5 bu kasaya ne kadar yeter diyordum. Ama şehir içinde de, uzun yolda da gayet yeterli bir performansı var, yakıt tüketimi makul...


    Aracı daha pahalı SUV'larla kıyaslarsanız illa ki eksikliklerini bulabilirsiniz, ama kendi rakiplerine göre çok iyi.


    Birçok insan kokpiti sevmese de ben alçaltılmış direksiyon pozisyonunu seviyorum ve rahat buluyorum.


    En büyük ekisklikleri tam Peugeot klasiği, deneysel tuşlar ve düzen. Her yeni modelde yıllarca alışagelmişin dışında düzeni oluyor fransızların. Mesela 301'de ön cam kumandaların vitesin yanında olması gibi...


    Örneğin start-stop devre dışı bırakma, klima veya müzik kontrolleri gibi sık kullanacağınız fonksiyonlara erişim zahmetli / zor veya pratik değil diyelim.


    Aracın kronik arızası var mı bilmiyorum, bunun için uzun süreli kullanıcısı olmak lazım, ama ben araçtan çok keyif aldım.

    3008 1.6BlueHDI EAT6 ile Ankara-Antalya yolculuğu yaptım.


    Motor sesi hakkındaki yorumları şaşkınlık içinde okudum. 2000 devirde 130 yapıyor araç, 120 ile giderken 1900 devir çeviriyor. Bu devir ve hızlarda motor sesi namına hiçbir şey yok araçta.


    "2500 devirden sonra ses artıyor" demişsiniz ama bu devirde hız 160'a çıkmış oluyor. 160'dan sonra da ses gelsin artık yani. Normal uzun yol seyir hızı olan 110-120 gibi hızlarda gayet sessiz araba. Bu araçtan Range Rover, Q7, GLS yalıtımı bekleyecek halimiz yok.


    Motorun performansını değerlendirirken bu ülkedeki garip vergi sisteminden ötürü bu ağırlık ve cüssedeki bir aracın 1.6-1.5 dizel motorla satıldığını hesap etmek gerekir. Ayrıca şanzımanda sport modu var ve bu modda çok uçmasa da fena gitmiyor.

  • 3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyaj ile eat8 şanzımana geçilmedi mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Makyaj öncesi benim kasa, pandemi patlamadan ucuz alan şanslılardanım ben

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yalıtım konusunda ki tespitlerinize katılıyorum.

    İlk çıktığı zaman yalıtımı şöyle güzel, böyle güzel diyorlardı. Test sürüşünde FB7 Civic ile hiçbir farkı olmadığını görünce bu aracın yalıtımını mı övüyorlar diye şaşırmıştım.

    Mevcut kullanmakta olduğum FC5(FC1) Civic 3008'den daha iyi yalıtıma sahip.

    İç mekan janjanlı filan ama hepsi o kadar. Fazla bir beklentiye girmemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Hah işte aynen öyle, arkadaşımın civicini kullanınca dikkatimi çekmişti, düşük süratlerde kütüphane gibi, ama hızlandıkça içinde halay çekiliyor…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam sanki ses konusunu biraz abartmışsınız. 2000 devirde 130 yapıyorsa 2500 devirde de 160 civarı bir hız yapar. Ki bana sorarsanız 120 son derece makul uzun yol için.

    Zaten Suv araçların da genel sorunu bu. B ve C segment bir suvların geneli aynıdır eminim. Kendim de arada Qashqai+2 kullanıyorum. 2000 devirde 6. vitese 100 yapıyor. Ses yalıtımı olarak ben başarılı buluyorum. Elbette lüks bir sedan muamelesi yapmamak lazım bu araçlara.

    Bu arada en çok dikkatimi çeken dediğim gibi 2000 devirde 130 yapması oldu. Rampa çıkarken hiç zorlanma oluyor mu? Vites düşmek durumunda kalmıyor mu araç?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şanzımanın spor modu ile normali arasında çok fark var. Ani hızlanma gerektiğinde normal modda tepki vermiyor.
    Konsoldaki ekranı ayarlardan kapatmak mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2bin devirde 130km çok süper bi değer.
    Motor sesi rahatsız eden son şey olmalı diye düşünüyorum.
    2500 dev de 160 civarı olur ve gayet düşük. Motor bağırmaz bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 7 kez ist kars, kars ist yapmış biri olarak motor sesi konusuna katılmayacağım. 130 dan sonra motor sesi geliyor. Kullandığın araç 1.5 1.6 dizel ve c suv. Premium marka c suv lar bile böyle. Civic kıyaslaman son derece yanlış. Desibel olarak iç ses aynı değil hatalı bir tespit.
    Rüzgar yalıtımı ve dış seste beklentinin altı olması çok normal. Bir önceki araçlar seni yanıltıyor. Diyorum ya altı üstü c segment araç.

    Bence sen bu arabadan premium d suv beklentin olmuş. Ama ben deneme amaçlı 200 bile yaptığım yanımda ki kişi bağırmadan hızını azalt diyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.

    Çok merak ediyorum ne kadar kullandın bir pejo ? Şu araç vasat bu araç süper olayını geçeceksin bildiğin boş yapıyorsun. Altımde megane 4 ün özel bir aracı var 3008 de kullandım. Kısa süreli olarak da Golf 7.5 ve Passat cc birde i30 kullandım Suv olmasına rağmen yol tutuş olarak herhangi bir problem yaşamadım. Malzeme kalitesi olarak fiyatına göre on numara.Bu arada sanmaki sadece bu araçları kullandım bunlar en az 5000 km yaptığım araçlar. Mesela yukarda yazdığım i30 çoğu kullanmayan çöp der ama gider torsiyonlu golf'e on numara yol tutuyor der.Golf'e bok atmıyorum yanlış anlama olmasın lakin markaya göre önyargıyla gömme olayını bırakmak gerek.


    Bu arada beğenmediğin pejonun araçlarının aç bir yol tutuş testlerine bak. Ön yargıyı da bırak ne kadar ekmek o kadar köfte.





  • Arkadaşlar bir konuyu açıklığa kavuşturalım.
    Benim yaptığım uzun yol izlenimlerimi aktarmaktan ibaret, aracı övmek yada yermek değil, al-alma demekte değil.
    Bana gürültülü gelen size sessiz gelir, bana yavaş gelen size hızlı gelir yada tam tersi.
    Ben bu arabayı bilerek ve isteyerek aldım, gayette memnunum, açtığım başlık memnuniyetsizlik başlığı değil ki.
    Ben araç alma arefesinde hep bu izlenim-deneyim yazılarını okurum, benim gibi araştıranlara naçizane yardımım olsun diye düşündüm, youtuberlerin test videoları gerçekçi fikirler vermiyor insana.
    Adam diyor ki test videosunda “performans konusunda kullanıcısını üzmeyen model, yaltım ve konfor konusunda sınıf ortalamalarında”
    Bu size ne kadar fikir verir ki

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2000 devirde 130 çok iyiymiş yalnız...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de de 2008 1.5 BhlueHDI EAT6 var.


    Maalesef dizel motor sesi üst devirlerde araç içerisine çok giriyor.


    ARaç yakıt tüketimi ve Allure donanım seviyesi olarak çok başarılı ama Türkiye'ye 1.2 Puretech gibi ödüllü bir motoru çok sayıda getirmeyip dizeli dayatmaları doğru olmadı.


    Mecbur istemeye istemeye dizel aldım ve motor gürültüsüne katlanıyorum.


    Motor gürültüsü dışında araçtan memnunuz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Ben de de 2008 1.5 BhlueHDI EAT6 var.


    Maalesef dizel motor sesi üst devirlerde araç içerisine çok giriyor.


    ARaç yakıt tüketimi ve Allure donanım seviyesi olarak çok başarılı ama Türkiye'ye 1.2 Puretech gibi ödüllü bir motoru çok sayıda getirmeyip dizeli dayatmaları doğru olmadı.


    Mecbur istemeye istemeye dizel aldım ve motor gürültüsüne katlanıyorum.


    Motor gürültüsü dışında araçtan memnunuz.

    1.2 motor ve EAT 8 uyumu gayet iyi. Tavsiye ederim. Şehir dışı tüketimi de dizeli çok aratmıyor.

  • 95le 2000 devir yapan aracım üzüldü 😂😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.

    Aynen, onun yerine şöyle üst seviye kaliteye sahip, premium Renault alabilirdi kendisi değil mi  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık. Daha önce sizinle benzer araç geçmişi olanlar için olası bir 3008 seçeneğinde en azından kendilerini ne bekliyor anlamış olurlar. İyi günler de kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıl olmuş 2022 hâlâ kuruş hesabıyla tüketim yazıyorlar. Kardeş ben kaçak mazot kullanıyorum kmde 5 kuruş yakıyor. 3000 CC atmosferik Camaro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.