Şimdi Ara

307 tiptronic vites arızası... lütfen yardım edin.... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
14.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet önermiyor ustalar, dediklerine göre takılan emulatör yani yanıltıcı buda zamanla diğer fonksiyonlarda da yanıltıcı verilere neden oluyomuş ve sonuçta büyük hasarlara yol açabiliyormuş.. ben 19 haziranda ankaraya gittim gölbaşına 400 km sonra pazar günü tekrar fulledim bursadan 40 m³ alan aracım dönüşte 36 m³ aldı tabi ankaranın 15 kuruş daha düşük lpg side cabası tabi.. sonuçta aracım 14 kuruşa gitti 12,6 kuruşa geri gelmiş oldu ki klima açıktı ve 110 larda geldim.. iyi bence bva bir araç için.. iyi akşamlar *** KÜÇÜK Bİ EKLEME :) dün lpg bitti 484 km de yani ankaradan bursaya + bursa içi yaptığı yol bu .. hesap mı 0,11 kuruş süper gidiş geliş 100 liraya mal oldu (54 lira ile 484 km yol iyi bence) hoşçakalın
    quote:

    Orjinalden alıntı: lamblia


    quote:

    Orjinalden alıntı: ismail0307

    öncelikle hayırlı uğurlu olsun lpg kitin.. bana servisin söylediği 60000 km idi.. ancak şanzumandan çıkan yağ çok koyu renkteydi.. ancak yağ uzun ömürlüymüş kullanılan bendeki sıkıntı yüzünden bu hale gelmiş servis öyle söylemişti.. neyseki araç 139000 lerde iken yağda değişmiş oldu.. lpg olayına gelince birden yüklenmezsen seni üzmüyo şanzuman revizyonundan sonra şehir içi ortalama 18-19 kuruşlara kadar indi.. hayırlı olsun .. tüketim değerlerini bekliyoruz.. iyi geceler
    teşekkür ederim. henüz lpg sarfiyatını ölçme şansım olmadı. inşallah ileriki zamanlarda ölçüp yazarım. yalnız araba lpg de iken benzin göstergesi de düşüyor. bunun bir çaresi var mı araştırıp öğreneceğim.eğer biliyorsanız cevap verir misiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail RXT 2.0 -- 25 Haziran 2009; 10:40:11 >




  • yakıt verilerin çok güzel ben 15 kr altına inemedim acaba bendemi bi sıkını var belkide 80000 bakımı geldi onddandır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lamblia

    quote:

    Orjinalden alıntı: y.seyrek

    Dostum tam olarak anlattigin sorunu bende yasadim. Daha dogrusu sorun ayni sorun mu birsey diyemem ama belirtiler benim yasadiklarimla birebir ayni. Ben serviste hidrolik bloktaki 2 adet selenoidi degistirerek. Cozmustum. 750 lirays malolmustu 1 sene once. O zamandan beri sorun yok. Ha senin komple blk degismis. Bu durumda 2 sene olan parca garantisi kapsaminda islem yapilabilir. Bence bunun uzerinde dur.

    kardeş bugün bana yakın bir ildeki peugeot servisini aradım ve sorunumu onlara da anlattım. usta bana senin dediğinin aynısını dedi. hidrolik bloktaki iki adet selenoid parçanın değişmesi gerektiğini ve daha sonra bilgisayara bağlayıp yazılımının tekrar yüklenmesi gerektiğini söyledi.450-500 tl fiyat verdi. arabamın önceki sahibi seviste hidrolik bloğunu komple garantiden değiştirmiş. servis bana garantiden değişen parçanın garanti kapsamı dışında kaldığını söyledi. 1500 tl ye yeniden değiştirirsem 1 sene garanti verdiler. daha önce değişen bir parça tekrar arızalandıysa bu parça yine arızalanacaktır. her sene hidrolik blok mu değiştireceğim ben. acaba bu şanzımanlarda böyle bir yapım hatası mı var acaba?

    Arkadaşım iyigeceler, mesajlarını okudum. Aynı sorundan ben de şu ara güç durumdayım, söz konusu hatayı biraz araştırınca elektro vanaların değşmesi ile soruunun düzeldiğni yazan birkaç arkadaşa rastladım, fakat erzurumda bu selenoid ya da diğer adı ile elektro vanaları değiştirecek özel bir servis yok ne yazık ki ve servis komple hidrolik bloğunu değiştirmenin peşinde anladığım kadarı ile onlarında yeterli uzmanlıkta ustası yok, senin alıntı yaptığım mesajında bahsettiğin yakın ildeki servis neresi acaba? Hangi ilde? bu bilgileri ban kısa sürede iletebilirsen çok duamı alırsın... cevabını bekliyorum saygılar iyigeceler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fcecen


    quote:

    Orjinalden alıntı: lamblia

    quote:

    Orjinalden alıntı: y.seyrek

    Dostum tam olarak anlattigin sorunu bende yasadim. Daha dogrusu sorun ayni sorun mu birsey diyemem ama belirtiler benim yasadiklarimla birebir ayni. Ben serviste hidrolik bloktaki 2 adet selenoidi degistirerek. Cozmustum. 750 lirays malolmustu 1 sene once. O zamandan beri sorun yok. Ha senin komple blk degismis. Bu durumda 2 sene olan parca garantisi kapsaminda islem yapilabilir. Bence bunun uzerinde dur.

    kardeş bugün bana yakın bir ildeki peugeot servisini aradım ve sorunumu onlara da anlattım. usta bana senin dediğinin aynısını dedi. hidrolik bloktaki iki adet selenoid parçanın değişmesi gerektiğini ve daha sonra bilgisayara bağlayıp yazılımının tekrar yüklenmesi gerektiğini söyledi.450-500 tl fiyat verdi. arabamın önceki sahibi seviste hidrolik bloğunu komple garantiden değiştirmiş. servis bana garantiden değişen parçanın garanti kapsamı dışında kaldığını söyledi. 1500 tl ye yeniden değiştirirsem 1 sene garanti verdiler. daha önce değişen bir parça tekrar arızalandıysa bu parça yine arızalanacaktır. her sene hidrolik blok mu değiştireceğim ben. acaba bu şanzımanlarda böyle bir yapım hatası mı var acaba?

    Arkadaşım iyigeceler, mesajlarını okudum. Aynı sorundan ben de şu ara güç durumdayım, söz konusu hatayı biraz araştırınca elektro vanaların değşmesi ile soruunun düzeldiğni yazan birkaç arkadaşa rastladım, fakat erzurumda bu selenoid ya da diğer adı ile elektro vanaları değiştirecek özel bir servis yok ne yazık ki ve servis komple hidrolik bloğunu değiştirmenin peşinde anladığım kadarı ile onlarında yeterli uzmanlıkta ustası yok, senin alıntı yaptığım mesajında bahsettiğin yakın ildeki servis neresi acaba? Hangi ilde? bu bilgileri ban kısa sürede iletebilirsen çok duamı alırsın... cevabını bekliyorum saygılar iyigeceler.

    kardeş ben TRABZON yetkili servisinde hidrolik bloğu komple değiştirttim.arabayı yeni aldığım için içimin rahat etmesini istedim.değiştirmeden önce SAMSUN daki servisi arayıp sormuştum. oradaki usta bana sadece o dediğin vanaların ya da selenoid valflerin değişeceğini söyledi. 450-500 liraya malolur demişti.aracım eğer bir daha aynı sorunu yaparsa samsun a gideceğim. burdaki servis komple değiştiriyor.umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lamblia -- 25 Haziran 2009; 14:26:10 >




  • alakana teşekkürler...
  • veee gümmm. hidrolik bloğu değiştirmeme rağmen 15 gün sonra aynı sorunu yine yaptı.boşu boşuna değiştirdik bu bloğu. galiba arabada başka bir sorun var. yarın servise gideceğim. inşallah sorunun ne olduğunu anlayabilir servis.
  • bunu duyduguma uzuldum.ama servis teşhisi hidrolik blok olarak koyduysa ve sende bu teşhis ile hidrolik blogu degiştirdiysen ilk once yeni bitane takmalarini iste.buyuk ihtimalle sana sanziman revizyon istiyor diyecekler.bunun maliyeti bir kaç bini bulur.en azından onceki 1500 lirayi boşuna vermiş olma.
    umarim bu sorunu cozerler.
  • Selamlar bende bi 2004 xt otomatik aldım 4000 km yola gitiim antalya akdeniz adıyamana geldm ekranda geart fault yazısı aynı arıza bended oldu çekiciyle maraş servise gönderdim bakalım ne diyecekler.
    herkeste aynı dert varsa eeminimki bu pejo otomatikler arızalı arkadaşlar.servis derseki hidrolik blok yok valfler bilmemne satar giderim yaaaa.
    2000 model toyotam vardı vallahi 2 yıl tüp su yağ koyup bindim tık demeden bu ne yaa pejolardan soğudum vallaa.bide pejolar lpg ye hiçte uyumlu değil sanırım habire kötü yakıt arıza sinyali verip duruyor.......
    kimi valf değişse yeter diyor kimi tüm hidrolik blok değişecek diyor arada fiyat farkı dağlar kadar ne y apacamızı şaşırdık her servis farklı bi yorum getiriyor...Allah yardımcımız olsun pejosu olanlara ben 1 ayda soğudum valla bu arabadan.selam saygılar adıyamandan.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    aracım 307 1.6 xt bva 110 beygir 2003 model esp hariç full. tiptronic şanzımanlı. sabah işe gitmek için yola çıktığımda herşey normal giderken 2-3 km sonra araç D konumunda iken birden ikidefa çalan diiit sesinden sonra vites küçültüyor ve bir daha vites büyültemiyorum. manuele aldığımda yine ekranda D harfi yazıyor. yani manuel konum da çalışmıyor.gaz bastıkça devir artıyor ama araç vites büyültmüyor. böyle yaptığı zaman hemen kenara çekiyorum ve arabayı stop ettiriyorum. daha sonra arbayı çalıştırdığımda herşey normale dönüyor ve bir daha bu hatayı yapmıyor.akşam işten dönerken de aynı hatayı yapıyor ve yine kenara çekip arabayı durduruyorum. başına böyle bir durum gelen arkadaşlardan yardım bekliyorum.sorun neden kaynaklanıyor olabilir acaba? yardımlarınızı bekliyorum.....


    aynı hata bende var 2004 xt ,ekranda dıt dıt sesı sırasında" automatıc gear fault " yazar ve 3. vıteste kendını sabıtler.Bu hata ıcın 2 sebep var dedıler.Ya tıkanma ve yag değiştirme zamanı gelmesi (normalde 40.000 km imiş) ve diğeride selenoid valflerdeki bir arıza.Eğer 2. secenekse ve birka ekleme daha yaparlarsa 1500-2000 tl işçilik dahil aleyküm selam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastema1209 -- 5 Ağustos 2009; 12:37:00 >




  • en son servise gittiğimde şanzımanı söküp istanbula gönderdiler.2 hafta sonra teslim aldım arabayı.bana çıkardıkları fatura tam 4050 tl. bunun 3000 tl si istanbuldaki şanzıman servisinin parça fiyatı + işçilik + kdv siydi. 1000 tl si ise servisin işçiliği + kdv.yani iki kere kdv ödedim. neyse arabayı teslim aldım. ama 3 hafta sonra bir yayla gezisinde araç yine arıza yaptı.zaten böyle olacağının belirtilerini vermeye başlamıştı. vites geçişleri yine sarsıntılı oluyor ve durmak için yavaşlarken araba vites küçültüyor ve yığılma oluyordu.manuel olarak 2. vitesten 1. vitese aldığım zaman küt diye bir ses ile birlikte vites değişimi oluyor.şanzıman dağılacakmış gibi geliyor bana. arabayı yine servise götüreceğim. bıktım bu arabadan. bir daha tiptronic vites 307 nin yanından bile geçmeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lamblia -- 11 Ağustos 2009; 11:04:53 >




  • 40000 km ustat

    quote:

    Orijinalden alıntı: atropin2006

    şimdi pejo 307 nin ov şanzuman yagının deşim km sini kesin olarak bilen varmı
  • üstad napmışlar sana öyle ... çok üzüldüm benimde başıma ankara da gelmişti ancak şanzumanı ankara ivedikte yaptırmıştım ben.. araç 5 gün yattı serviste.. bana maliyeti 1980 lira idi kdv de içinde.. benimde komple parçalar değişmişti içindeki yağ filtresi tıknamış balata piston kalmamıştı usta içini gösterdi bana resimlerini bilem çektim istersen yollarım resimleri .. ancak türbin sağlammış bende bide dişliler sağlammış sendeki arızalar neymiş yazsana bi.. tekrar geçmiş olsun dostum.. hoşçakal
    quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    en son servise gittiğimde şanzımanı söküp istanbula gönderdiler.2 hafta sonra teslim aldım arabayı.bana çıkardıkları fatura tam 4050 tl. bunun 3000 tl si istanbuldaki şanzıman servisinin parça fiyatı + işçilik + kdv siydi. 1000 tl si ise servisin işçiliği + kdv.yani iki kere kdv ödedim. neyse arabayı teslim aldım. ama 3 hafta sonra bir yayla gezisinde araç yine arıza yaptı.zaten böyle olacağının belirtilerini vermeye başlamıştı. vites geçişleri yine sarsıntılı oluyor ve durmak için yavaşlarken araba vites küçültüyor ve yığılma oluyordu.manuel olarak 2. vitesten 1. vitese aldığım zaman küt diye bir ses ile birlikte vites değişimi oluyor.şanzıman dağılacakmış gibi geliyor bana. arabayı yine servise götüreceğim. bıktım bu arabadan. bir daha tiptronic vites 307 nin yanından bile geçmeyeceğim.




  • aynı arızlar bende baş gösteriyor ve araç bir türlü düzelmiyor.. şanzuman komple değişti ama sorun giderilemiyor Usta bile şaştı Araçtan soğudum be resmen bu kaçıncı ya

    sizin aracınız düzeldi mi? Ne durumda?
  • arkadaslar yanlıs anlamayın ama merak ettıgım ıcın soruyorum sadece:
    sanzıman da degıstıkten sonra arac neden hala arıza yapar? kullanımla alakalı bısey degıl dımı?
  • kullanımla alakalı değil. neden arıza yaptığını usta da biz de çözemedik henüz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorky_13

    arkadaslar yanlıs anlamayın ama merak ettıgım ıcın soruyorum sadece:
    sanzıman da degıstıkten sonra arac neden hala arıza yapar? kullanımla alakalı bısey degıl dımı?


    en son servise gittiğimde hidrolik bloğu tekrardan garantiden değiştirdiler.arabayı deneyerek teslim aldım ama daha eve ulaşamadan araç yine arıza vermeye başladı. bir baktım ki alttan şanzıman yağı damlıyor.bir müddet sonra araba gaza basmama rağmen ilerlemiyordu. servisi aradım ve gelip arabayı çektiler.1 hafta sonra arabayı yapmışlar.ustalar bile bu işe çok şaşırdılar.daha önce böyle bir şeyin başlarına gelmediğini söylediler. arabayı denedim ve teslim aldım. sorun şanzımanın içindeki bir parçasının sıyırması sonucu yağ akıtmasıydı. durup dururken bu parça nasıl sıyırdı böyle ben de şaştım.servis bu parçayı da garantiden değiştirdi.3 hafta oldu gayet memnunum. şimdi bir sorun yok.inşallah da olmaz.arabayı sürerken artık keyifle sürüyorum. ama bir yandan da ne zaman bozulup da beni yolda bırakacak diye korkuyorum.




  • yaa cok enteresan durum yaa.
    bahsettıgınız en yaslı araba 5 yasında heralde kı km.si de fazla degıl nedendır bu arızalar?
    zaten duz vıtes hastasıyım, ben bunları gordukten sonra yanından gecmem otomatıgın...
  • Merhabalar benm 1,6xt bva 307 aracım var 87000de daha hiç şanzıman yağı değişmedim.Sabahları giderken ilk vitesi atarken şanzıman kaçırıyo soğukken ve vites atışları sanki bi sertleşti.Acaba yağ değişimiyle halledebilirmiyim bu sorunları? Ayrıca arkadaşlar bu tamamen şans işi ya bende 2004te 307 aldım şu güne kdr sadece bikez kasnaktan dolayı arıza yaptı o kdr daha sorun çıkarmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorky_13

    yaa cok enteresan durum yaa.
    bahsettıgınız en yaslı araba 5 yasında heralde kı km.si de fazla degıl nedendır bu arızalar?
    zaten duz vıtes hastasıyım, ben bunları gordukten sonra yanından gecmem otomatıgın...

    arabam 2003 model. ben almadan 1 sene önce de hidrolik blok değişmiş.yani kronik bir problem var arabada. kullanıma bağlı değil yani.önceden süregelen bir problem.
    eğer paran varsa ve de keyfine düşkünsen otomatik vites al derim ben. bozulduğu zaman paranla yaptırman için. düz vites kolay kolay bozulmaz. baskı balata değiştirirsin en fazla.
  • pıyasadakı aynı model aracın otomatık ve manuelını kıyasladıgımızda, %90 otomatık versıyonu manuele gore daha yavas,daha konforsuz,daha masraflı,daha cok yakıt yakıyor. bı de kontrolun bende olmasını ısterım.
    durum boyle oldugu ıcın "yıne de zevk meselesi tabıkı" manuel vıtescıyım. ta kı %90lık oran tersıne donunceye kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorky_13 -- 2 Kasım 2009; 23:36:03 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.