|
36 yıllık emektar Atatürk Vapuru elektrikliye dönüştürülecek
-
-
dusununce vapurlar elektrikli kullanim icin cok uygun araclar. kisa mesafe bir iskeleden otekine gidip geliyorlar. uygun hizli dolum altyapisini olusturursan yolcu inip bindirirken yeterli sarji alabilir. normal seferde 20-25dk gidip iskelede 5-10dk bekliyor. 5dk yeterli sarji almasi mumkun. geminin buyuk yapisindan genis alanindan dolayi batarya icin yer bulma sorunuda olmaz.
-
Böyle bir şey yok. Bataryaların dolum teknolojisi henüz yeterince olgunlaşmadı. 1 MW gücünde çarz da olsa 5 dk'da pruvasını düzeltecek enerjiyi alamaz bataryalara. Biliyorsunuz, Norveç'te elektrikli feribotlar mevcut. Verimsiz vs.
Diğer tarafdan, 36 yıl deniz araçlarında aslınd 3,6 yıla tekabül eder, baktığında öyle çok da eski bir araç değil bu. 60-70 yıla kadar gideri var, deniz araçları, hele ki böyle konvansiyonel olanlar, uzun süre servis verecek şekilde tasarlanır.
-
boyle bir iddia varsa kaynak gostermenizi isterim. keza norvecdeki elektrikli feribotlara baktigimda 5 hatta 9mwh hizli sarjdan bahsediliyor. bir verimlilik sikintisi yok. tek sikintilari bazi limanlarda hizli sarj altyapisinin henuz kurulmamis olmasi. asilamiyacak problemler degil.
sehir hatlari vapurlarina boyle bir altyapi kurulabilir mi diye gercek rakamlardan kayanklariyla ufak bir fizibilite yaparsak:
itu gemi insaat fakultesinin bu makalesine gore 1800 ila 2000 yolcu tasiyan sehir hatlari vapurlari kadikoy-karakoy hattinda tek sefer icin 110 ila 120lt yakit harciyorlar. rakam basta banada az geldi ama gidilen mesafe sadece 5-6km. 1litre motorin yaklasik 38290 kilo joule enerji icerir, kilowatt.saat e cevirirsek 1lt motorin 10.6kw.sa enerji demek. buda yuvarlark olarak tek vapur seferi icin 1.2mw.saat enerji demek. ama burda soyle bir ince nokta daha var. orta olcek deniz araclarinda dizel motorlarin verimliligi %40 ila %50 arasinda. vapurlarin cogunun 2000 oncesinde insa edildiklerini dusunursek verimlilikleri dusuk bandda %40 civarlarinda olmali. ote yandan bir elektrikli araclarin verimlilikleri hizli sarjda gerceklesen elektrik kaybi dahil %85 civarinda. bunu bir vapura yada feribota uyguladiginizda olcek ekonomisinden verimlilik dahada artacaktir. bu verilerden bir elektrikli vapurun dizel yakitli vapurdan 2 kat daha verimli olacagini yuvarlak olarak hesap edebiliriz. buda kadikoy-karakoy hattindaki elektrikli vapurun tek sefer icin yaklasik 0.6mw.sa enerji kullancagi anlamina gelir. 5dakikada sarj etmek icin gereken guc ~7.2mw olur. sarj suresini 10dk yaparsak ki mevcut hat duzeni icinde uygulanabilecek kabul edilebilir bir sure , 3-5mw hizli sarj ile vapur kesintisiz sefer yapabilir. 5mw ila 9mw arasi hizli sarj suan norvecdeki feribotlarda kullanilan sistemler. mevcut teknoloji buna yeterli. tek sikinti altyapi kurulumu olur, iskelelere sebekeden yeterli guc aktarilmasi gerekir. karar alindikdan sonra yapilabilmesine engel bir bir durum yok.
itu gemicilik fakultesinin gene ayni makalesine gore vapurlarin maliyetlerinin %75 ile %83u arasini yakit giderleri olusturmakda. hepsinin elektrikliye donusumu baslangic icin buyuk yatirim gerektirsede uzun vadede yakit maliyetlerindeki ciddi dusus bu yatirimi kisa surede cikartacaktir.
-
Hazırda olan bir vapurun elektrikliye dönüştürülmesini çok mantıksız buldum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yani bence baya mantikli proje de o butce ne yahu israf
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
8,5 milyon dolara yeni gemi alınır be. Arada birileri görülecek herhalde
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
8,5 milyon dolara yeni gemi alınır be. Arada birileri görülecek herhalde
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X