Şimdi Ara

360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
21.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford Cargo 360 beygirlik Euro 5 serisini çıkardı.
    4136 e5
    3536 e5
    3936 e5

     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi



     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anka2556 -- 9 Aralık 2009; 8:34:50 >







  • Ford Cargo 3936 M e5


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi
  • Ford Cargo 4136 D E5 - Harfiyat serisi x4


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi
  • Ford Cargo Beton Mikser 3536 M E5


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anka2556

    Ford Cargo Beton Mikser 3536 M E5


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi




    bu araba iyi isler yapar gibi..en azindan görsel acidan canavar gibi

    axoru liderlik konusundan itebilir gibi




  • Fuardaki araçları FORD garajına çekti demek.
    PAZAR günü fuarın son günüydü.

    İnşaat serisi, tipsizlik abidesi.
  • evet tipsislik abidesi ama esnaf nediyor : tipsis olsun emektar olsun...
    yani isime yarasin gerisi yalan...
  • fuar ne zaman bilen var mı?
  • Ticari Araç Fuarı bu pazar bitti.yakınlarda başka fuar yok sanırım..


    Bu arada bir hatırlatma, İstanbul için..
    Türkiye'de imal edilen fakat prototipten öteye gitmesine izin verilmeyen Devrim otomobili'nin sinemasını izleyemeyenler için bir fırsat daha var.
    http://www.kultursanat.org/bulten/12.2009/
    adresine göre Devrim Arabaları 8 Aralık ile 13 Aralık arası bazı Kültür Merkezleri'nde gösterilecek.

    --------------------------------------------------------------------------------
    Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN.
    www.otometre.com
    http://otolist.otometre.com
    http://otolist.blogspot.com




  • Ford motorlarıda ECOTORQ yerli üretim bir motordur.
    Tasarımı,geliştirilmesi Ford Otosan tarafından yapılmaktadır.
    Bu yüzden yerli sıfatını hak eden bir kamyondur.

    http://www.turkcadcam.net/haber/2003/25.html
  • Haberler > 11-06-2003 > Ford Otosan, Türkiye'nin %100 yerli lisanslı ilk kamyon ve dizel motorunu üretti; Kamyonun kabin tasarımında İtalyan Ghia Design, motor projesinde ise Robert Bosch ve Avusturyalı AVL firması ile ortak çalışıldı:
    Ford Otosan, Türk otomotiv sanayiinde bir ilki gerçekleştirdi. Düne kadar yabancı ortakların lisansıyla üretimin yapıldığı Türk otomotiv sanayiinde, Ford Otosan ilk kez lisansı ve mülkiyet hakları yüzde 100 kendisine ait bir kamyon ve dizel motor üretti. Tamamen Türk mühendisleri tarafından 50 milyon dolarlık yatırımla geliştirilen yeni Ford Cargo kamyon ve dizel motor Ecotorq eylül ayında Türkiye'de satışa sunulacak.

    Kamyonun kabin tasarımında İtalyan Ghia Design Studio (Ghia S.p.A.), motor projesinde ise Robert Bosch ve Avusturya'lı AVL firması ile ortak olarak çalışıldı. Turin şehrinde bulunan Ghia S.p.A., Ford Motor Company'nin bir yan kuruluşudur. Projede 128 teknik eleman, 10 stil tasarımcı, 35 ressam, 15 model yapıcısı çalışmıştır.


    Türk otomotiv sanayiinde yeni bir sayfa açan, kamyon ve motorun bütün lisans ile mülkiyet haklarına sahip olan Ford Otosan, üretim için lisans ücreti ödemediği gibi, bu motorun yurtdışında başka firmalar tarafından üretilebilmesi için lisans verebilecek. Ford Otosan, Ford Cargo kamyondan önce de, Avrupa'da yılın 'van'ı seçilen Transit Connect'i ortağı Ford ile birlikte geliştirmişti. Ancak, Transit Connect'in mülkiyet ve lisans hakları hem Koç Grubu'na hem de Ford Motor'a ait bulunuyor. Bu nedenle yeni Ford Cargo ve dizel motor Ecotorq, Türk otomotiv sanayiinde bir ilk olma özelliğini taşıyor.

    Geçen yıl Avrupa'da 19 fabrika arasında Gölcük fabrikası ile birlikte 'En iyi Ford fabrikası' seçilen Eskişehir'deki Ford Otosan İnönü Fabrikası'nda üretilen yeni Ford Cargo ve dizel motorun tanıtımında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, yılın ticari aracı seçilen Transit Connect'ten sonra Yeni Cargo ile Ford Otosan'ın Ford Avrupa'nın ticari araç merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini söyledi. Durak, Avrupa Birliği güvenlik ve emisyon normlarına uygun olarak üretilecek Yeni Ford Cargo'nun sahip olduğu teknoloji ile geleneksel ihracat pazarları için bir fırsat olacağını da ifade etti. Durak, "Ürün geliştirme konusunda yeni bir başarı ortaya koyuyoruz; yeni Cargo ile Türkiye'de pazar liderliğimizi koruyup yurtdışında ise Avrupa'ya direkt ürün ihracatı, bölgemizde bulunan ülkelere lisans satıp orada üretim yapılmasını sağlamak istiyoruz. Geleneksel ihraç pazarlarımız Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri. Bu bölgelerde yeni kamyonumuzun CKD veya lisansla üretimi gerçekleşebilir. Aynı zamanda Ford Brezilya, Ford ABD ve İngiltere'de Hendy Lennex'de dizel motorumuzun üretimi için fizibilite çalışmaları yapılıyor" dedi.

    Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, İnönü fabrikasının bu yeni projeleri üretime almasıyla birlikte Türkiye'nin Ford Avrupa'nın ticari araç üretim merkezi olmaya doğru ilerlediğini söyledi. Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü de, yeni Cargo ve Ecotorq motorlar geliştirilirken 128 kişilik ekibin dünyada kullanılan tüm bilgi teknolojilerinden faydalanarak son derece modern ürünler ortaya koyduğunu söyledi. Güçlü, "Biz bu kamyona İnönü'de doğan Avrupalı adını koyduk. Doğru bir isim koyduğumuz zaman zaten gösterecek. Biz bunda iddialıyız." dedi.


    Projenin başlangıcında bitiş süresinin 3 yıl olarak hesaplandığını ancak 5.5 yıl sürdüğünü belirten Durak, bunun nedeni olarak yaşanan ekonomik kriz ve Transit Connect projesini gösterdi. Ancak Transit Connect projesinin, yeni Ford Cargo projesi için öğretici olduğunu açıklayan Durak, "Transit Connect projesinde edindiğimiz deneyimden kamyon projesinde de yararlandık. Bu maliyetlerimizi de düşüren bir unsur oldu" dedi.

    Geçen yılı en fazla satan marka olarak tamamlandıklarını hatırlatan Durak, bu yılın 5 ayında da birinciliklerini koruduklarını söyledi. 5 ayda yüzde 14.5'lik pazar payına ulaştıklarını belirten Durak, 2003 sonunda 46 bin adeti iç pazar 80 bin adet ihracat olmak üzere 126 bin araç satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini ifade etti.

    Yeni Cargo, yarısı Avrupa'da olmak üzere birçok testten geçti; Bu testlerin bir kısmı halen devam ediyor. Ancak, araçları hem rakip firmaların hem de müşterilerin görmemesi için Ford Otosan Genel Md. Yard. Nigel Sharp'ın bir fikri uygulandı: Araçlar askeri araç rengine boyanıp Ford logoları olmaksızın 5 ay boyunca kimseye fark edilmeden Türkiye yollarında dolaştı. Irak savaşı nedeniyle insanlar yollarda zaten birçok askeri araç gördüğü için yeni Cargo'yu fark etmedi.

    Yeni Cargo, bir yıl ekonomik kriz nedeniyle, bir yıl da Connect projesinin öne geçmesiyle erteleme yaşadı. Ancak Ford Otosan bu erteleme nedeniyle 14 milyon dolar yatırım kârı elde etti. Yeni CArgo ve Ecotorq motorun geliştirilimesi sırasında 12 bin eskiz çalışıldı. 40 test aracı ile 3 milyon 100 bin km yol testi yapıldı. Tasarım ve geliştirme aşamasında 2,2 terrabyte bilgisayar verisi oluştu, bu da yaklaşık 3 bin 142 adet CD dolusu bilgi anlamına geliyor.

    Proje baş mühendisi Burak Gökçelik, projenin aşamalarını şöyle özetledi:

    Yeni Ford Cargo'nun 5.5 yıl süren serüveninde her aşamada müşteri değerlendirmelerini ön plana aldık. Deneyimli kamyon kullanıcıları ve büyük filo müşterileri ile birlikte çalıştık.

    Bu çerçevede 4 ay süreyle yürüttüğümüz pazar araştırmaları ve rakip araçların incelenmesi neticesinde kamyon pazarını segmentlere ayırdık, her segmentin dizayn karakteristiklerini ve burada yer alan rakip araçları belirledik. Bu ayırıma göre yeni aracımızı konumlamak istediğimiz segmenti belirleyerek, buna uygun dizayn konseptleri oluşturduk. Bu konseptler arasından bir dizayn teması seçerek fizibilite çalışmalarına başladık ve görsel onay için tam ölçekli bir kil model oluşturduk. Tasarım sürecinin her aşamasında müşterilerimizin sesini dinledik: Geliştirdiğimiz ilk prototip aracımızı 1 hafta süreli bir araştırmayla, yerli ve ithal rakiplerimizle mukayeseli olarak müşterilerimizin beğenisine sunduk. Aldığımız sonuç bizi cesaretlendirdi: Görünüş, iç ve dış aksam bakımında Yeni Ford Cargo sınıfını en iyisi olarak değerlendirildi. Şirketimiz yapısında yer alan Türkiye'nin tek dizayn atelyesinde 2 yıl boyunca yoğun olarak çalıştık... Bu süreç içinde mükemmele ulaşmak için; 12,000 eskiz, 34m2 yüzey,12 yarım model, 72 prototip gövde ve 128 hızlı prototip detay parça üretildi, 8ton model kili kullanıldı.

    Müşteri araştırmalarından çıkan diğer bir ilgi çekici sonuç ise belki de projenin en önemli ayağını oluşturdu. Motor ömrü... Kamyon kullanıcıları 3-5 yıl sonra kamyonlarını yenilemek isteseler de bu çevirim ancak 10 yılda bir olabiliyor. 10 yılın ise yaklaşık 1,000,000 km yola denk geldiği belirlendi. Böylece Ford Otosan, Yeni Ford Cargo'nun yapısal dayanıklık hedefini 1.000.000 Km. olarak belirledi.

    Bilgisayar Destekli Mühendislik çalışmaları ile tamamen sıfırdan üretilen ilk Türk dizel motorun geliştirilmesi için çekirdek bir ekip kuruldu. Tamamen sanal ortamda yapılan analizler neticesinde çizilen parçaların fiziki testlerle doğrulanması gereği nedeniyle yoğun bir test süreci başladı...

    Bilgisayar destekli mühendislik çalışmaları ile tamamen sıfırdan üretilen ilk Türk dizel motoru, Türkiye yollarında 3.1 milyon kilometre boyunca test edildi. Bu hesaba göre ilk etapta üretilen 40 kamyon dünyanın etrafını 78 kez dolaşmış oldu. 7 gün 24 saat boyunca 3 vardiya olarak test edilen Ford Otosan test kamyonları günde 1000 km. ortalama ile ayda 30 bin km'ye ulaşıyor. Kamyonun seri üretimine başlanacağı döneme göre bu testlerin 3.5 milyon km'ye, tüm testlerin toplamında ise 10.5 milyon km'ye ulaşması planlanıyor. Bu testlerin sonucunda yeni Ford Cargo, 27 kez Aya yolculuk yapmış olacak.

    İTÜ, Ford Otosan ve Ford'un Dunton'daki mekanik laboratuvarları ve dinamometrelerde ve Ford-Belçika'da iki özel test parkuru ile Türkiye'de seçilen yollarda testler yapıldı. Yeni Ford Cargo, Avrupa ve ulusal tip onayı için gereken 41 adet homologasyon testi de dahil olmak üzere 553 adet sistem ve aksam testine ve 155 gün süren dayanım testine tabi tutuldu. Bu testlerin dışında 4 adet Yeni Ford Cargo, 3 ay süreyle Ford'un Lomel/Belçika'daki özel parkurunda 10 yıllık ömrüne eşdeğer şekilde test edildi. Türkiye yollarının karakteristiğini belirleyen Ford Otosan, şimdiye kadar yapılmamış bir çalışma gerçekleştirdi. Bir kamyonun Türkiye'de karşılaştığı tüm yol şartlarını bir parkur üzerinde simüle edildi.

    Know-how ve mühendislik haklarının Ford Otosan'a ait olduğu Ecotorq dizel motor, Avrupa'da geçerli olan Euro3 normlarına uygun olarak geliştirildi. Motor 2007'de devreye girecek Euro4 normu için de uyumlu olarak üretildi. Ancak, Türkiye'de henüz Avrupa standartlarına uygun motorin üretilmediği için, dizel motor Türkiye yolları için Euro1 normlarına uygun hale dönüştürüldü. Avrupalı ve ABD'li rakiplerine göre sınıfının en sessiz motoru olan (93.4 desibel) olan motor, yakıt tüketiminde de Türkiye pazarında en düşük değerlere sahip. 240 ve 300 beygir gücünde iki motor seçeneği olan Ford Cargo' piyasaya 4 değişik dingil, 3 tip kabin ve 10 değişik dingil açıklığında sunulacak.


    Soldan sağa: Motor Test Teknisyeni Atilla Ural, Ürün Geliştirme Ekip Lideri Ömer Rüştü Ergen, Ürün Geliştirme Müdürü Doğan Şan, Ürün Geliştirme Ekip Lideri Cem Özen ve İnönü Fabrikası Ekip Lideri Melik Yaman görülmektedir.
    Kaynak: BİZDEN HABERLER Dergisi, Eylül 2004, Sayı:318 bizdenhaberler@koc.com.tr


    Ford Otosan Ürün Geliştirmeden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü, yeni Ford Cargo'nun Türkiye otomotiv sanayii için yeni bir kilometre taşı olduğunu söyledi. Türk mühendislerinin, tasarımcılarının ve işçilerinin geliştirdiği ve ürettiği kamyonun, Türkiye'nin sert yollarına uygun Avrupalı bir kamyon olduğunu belirterek, yeni Ford Cargo'yu "İnönü'de doğmuş, sert Avrupalı" olarak tanımladı. Güçlü, şöyle devam etti: "Biz bir ekibiz. Güçlü, bilgili hem de tecrübeli bir ekibiz. Bununla gurur duyuyoruz. Ford Otosan'da bugüne kadar yaptıklarımızla ve halen yapmakta olduklarımıza bakıyor geçmişte iyi şeyler yaptığımıza, bugün çok iyi şeyler yapmakta olduğumuza inanıyor ve yarın daha iyisini yapacak yeni nesillerin yetişmesine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli farkımızın fedakar çalışanlarımız olduğuna inanıyoruz."

    Daha fazla bilgi için:

    Yeni Ford Cargo ile Ford Otosan artık daha gururlu... 12 Haziran 2003
    http://www.ford.com.tr/haberler/haber_goster.aspx?haber_id=128&cat=0

    ECOTORQ , Türkiye'nin "sıfırdan tasarlanmış" ilk motoru... 11 Haziran 2003
    www.ford.com.tr/haberler/haber_goster.aspx?haber_id=127&cat=0
    www.memagazine.org/contents/... > Going the Distance," Feature Article. Mechanical Engineering Magazine, July 2005
    The company gave the Cargo a new diesel engine that it developed in-house and dubbed Ecotorq. According to the company, the new engine not only meets the European Union's Euro-III emissions standards but has been designed with the potential to meet the more stringent Euro-IV standards yet to take effect. It also designed the truck to run for 1.2 million kilometers on Turkish roads without developing cracks in critical suspension, frame, or cab structures.




  • araçları hem rakip firmaların hem de müşterilerin görmemesi için Ford Otosan Genel Md. Yard. Nigel Sharp'ın bir fikri uyguladi:
    araclar askeri renkte yollarda dolasti...................kimse anlamadi..........

    yahu, Otosani kücümsemek istemiyorum ama hangi rakip firma Otosanin cargosunu ,motorunu kopyalayacak ???????

    mercedesmi,scaniami yada cummins motoru kulanan bmc mi veya iflasi 2-3 yil önce
    veren askammi ??????????

  • Sanayi casusluğu patent üzerinden gidiyor çoğu kez.
    Motor için mesela bir sürü patent alınıyor.
    Siz ürünü tamamlayamadan biri onu lisanslarsa o artık onun malı oluyor.
    Kamyon motor güçleri bile bir pazar bilgisi ve stratrjik kararlarda önem arz ediyor.
    Şimdi cargo en son 380 bg lik çekici duyurdu, Mercedes ise 400'e kadar Axor'ı var, yani yakın rakipler artık.
    Şimdi ecotorq 450'lik için çalışma yapmışsa bunu bilmek mercedes'in elini güçlendirir çünkü yatırımlarını ona göre hazırlar.

    Bir motor'un tasarımı en az 1 yıl sürer, pazar bilgisine göre sizde pazardaki payını korumak için motorlarınızı güncel tutmak istersiniz sonuçta.

    Ayrıca şöyle birşey daha var, sizin bildirmediğiniz bir ürünün duyulması sizi baskı altına alır, ve bunu istemezsiniz.

    Firmalar arasında film vari casusluk hikayeleri olmasada , stratejik transferlerde sözleşme şartları konulmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magentis02

    evet tipsislik abidesi ama esnaf nediyor : tipsis olsun emektar olsun...
    yani isime yarasin gerisi yalan...




    Abi ford inşaatta mı işine yarayacak
    Kimbilir kaç para çekiyolar buna milletin rağbet edeceğini hiç sanmıyorum istediği kadar güçlü ve inşaat serisi olsun ford bu asfalt arabası..
    ona vereceği paraya adam kral gibi 4140 axorunu çeker kafası bari ağrımaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BEST_OF_THE_BUCAK -- 13 Aralık 2009; 12:24:33 >




  • Ford Tan İnşaat serisi olmaz hele bu tamponla :D Tipe bak bunları fuarda görünce tamponu benim boyundaydı neredeyse

    .
  • Görüyoruz bizim burdaki 2524 d leri kısa damper her üç ayda bi basamakları kırılıyo düşüyomu ne oluyo artık bazen bi yaptırıyolar

    My favourite truck is MERCEDES BENZ 3240
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BEST_OF_THE_BUCAK

    Görüyoruz bizim burdaki 2524 d leri kısa damper her üç ayda bi basamakları kırılıyo düşüyomu ne oluyo artık bazen bi yaptırıyolar

    My favourite truck is MERCEDES BENZ 3240


    3 ayda bir basamakları kırılıyodu diyorsun 3240 ların ayda bir basamakları kırılıyo bırakta okadar olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaemir

    Ford Tan İnşaat serisi olmaz hele bu tamponla :D Tipe bak bunları fuarda görünce tamponu benim boyundaydı neredeyse

    .

    Olur olur çok güzel olur bunlarla dahada güzel olacaktır.Tamponla ne alakası var tamponun yüksek olması kullanıcının yararına birşey asvalt dışında taşa vs. çarpıp kırılmaz.Bence bunlar çok güzel oldu tutulurlarsa güzel hızlı bir giriş yapacak inşaat sektörüne otosan ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BiG_LoVeS -- 13 Aralık 2009; 14:50:03 >
  • Ford Cargo İnşaat serisi 4136 x4 Euro 5 Harfiyat Serisi


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi


     360 beygirlik Ford Cargo Üst Yapı Serisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anka2556 -- 15 Aralık 2009; 11:43:02 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.