Şimdi Ara

3DSmax Mentalray sorunu ve çözümü

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
1.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, direkt konuya dalıyorum aslında soracaktım ama çözüm bulduğum için sorunu ve çözümünü benzer sorun yaşayan arkadaş varsa paylaşmak istedim.
    3DSmax 2009 (ve hatta nette araştırdığım kadarıyla max9'da da)mentalray ile görece yüksek çözünürlükte render alırken(ki bu sahnenin karmaşıklığına göre 2000px de 10000px de olabilir) hata veriyor:
    quote:


    RC 0.3 error 081001: failed to create frame buffer 0: C:\DOCUME~1\MFALKO~1\LOCALS~1\Temp/fb000.68.1952 (Not enough storage is available to process this command.)
    IMG 0.3 error 101003: : can't create file


    şeklinde. Sonra render kareciklerinin beyaz köşeleri bütün ekranı kaplıyor ve ya hiç görüntü oluşmuyor ya da görüntüde bu kareciklerin boyutları kadar boşluklar oluşuyor. Size bunu soracaktım ancak öncesinde araştırıp yabancı forumlarda bir çözüm buldum.

    öncelikle bu olayın sebebi max'a RAMin yetersiz gelmesi ve maxın bunu mentalraye aktaramayıp mentalrayin render etmesine rağmen görüntüyü maxın almamasıymış. Çözümü de en kolay yoldan daha çok RAM olarak görünüyormuş ancak bunu yapmaya olanağı olmayanlar için en iyisi parça parça render etmekmiş. bunun için de önce daha ufak bir çözünürlükte final gather(kullanılacaksa tabi) kaydedilip sonra istediğimiz çözünürlükte bir maxscript yardımıyla render almakmış. bu scriptimiz de şu:
    rollout SplitRender "Split Render Tool" width:250 height:100 
    (
    radiobuttons splitcount "Pieces to split render in:" labels:#("1", "4", "9", "16") default:2
    spinner width "Total width:" type:#integer range:[0,32000,3000]
    spinner height "Total height:" type:#integer range:[0,32000,2400]
    spinner overlap "Pixel overlap:" type:#integer

    checkbutton show "Show image while rendering" checked:on

    edittext filename "File name:" text:"my_filename"
    edittext extension "File type:" text:".jpg"

    button doRender "Do the render"

    on doRender pressed do (
    a = splitcount.state
    b = splitcount.state * splitcount.state
    -- actual render width and height
    w = width.value / a
    h = height.value / a

    bm = bitmap w h
    p = overlap.value - 1

    for i=0 to b-1 do
    (
    row = i / a
    col = i - floor(row) * a

    render renderType:#blowup region:#((w/a)*col,(h/a)*row,w/a*(col+1)+p,(h/a)*(row+1)+p) outputwidth:w outputheight:h outputfile:(filename.text + row as string + col as string + extension.text) vfb:show.checked progressbar:(not show.checked) to:bm
    )
    unDisplay bm
    )
    )

    -- create the rollout window and add the rollout
    if splitRenderFloater != undefined do
    (
    closerolloutfloater splitRenderFloater
    )
    SplitRenderFloater = newRolloutFloater "Split Render Tool" 250 225
    addRollout SplitRender SplitRenderFloater


    Bunu çalıştırmak için bir text dosyasının içine kopyala/yapıştır yapıp dosyayı .ms uzantısıyla kaydetmek gerekiyor sonra dosyayı viewporta sürükleyip bırakınca aktif oluyormuş. Ben yukarıda yazılanları yaptım ve sonuç başarılı oldu şu anda render %26sında ve sorun çıkmadı(inşallah çıkmaz)

    bunları öğrendiğim link ise şu ingilizcesi olmayan arkadaşlar için kısaca açıklamaya çalıştım ingilizce bilenlerin orijinal linke göz atması daha iyi olur:
    mental ray sorunu ve çözümü

    Herkese bol sabır ve kolaylık diliyorum...







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.