Şimdi Ara

4 Günde 3 Otobüs Yangını! Yolcu Otobüslerine Denetim İstiyoruz! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
24.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
148 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamamen katılıyor ve ekleme yapmak istiyorum. Ateş düştüğü yeri yakar derler, o otobüste siyasi bağı olan biri can verseydi olay 2 ay gündemden düşmezdi. Ama sana bana olunca max 3 dk haber oluruz. Gerçi benimki de saçma oldu. Siyasî bağı olan otobüste ne arasın biner lüks otomobiline gider. Allah garibanı korusun bunların elinden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insan hayatı bu kadar ucuz mu ? denetim , caydırıcı cezalar şart.. küçücük evladın ne suçu var...
  • ya bırak :D bak kaptandan ben sunu duydum karışımı hazırladın mı hazırladım olm diyor bende otobusun arkasında sigara içiyorum tmm o zaman geliyom sizin benzinliğe üstüne pompacı kıyafeti giy yolcular çakmasın dedi bak bende bozuntuya vermedim lakır lukur bu baya büyük bidonlar var 20 litre alıyodur heralde 3 4 bidon boşalttılar :D shell benzinlikde denizli afyon arasındaa yada aydın denizli arasında bi yerdeydi tam hatırlamıyom 2 yıl oluyor :D
  • https://twitter.com/__JAR___/status/1158393966037032961


    https://twitter.com/zuhalatanan/status/1158384498406506496



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 5 Ağustos 2019; 20:50:27 >
  • Yangınların sebebi ya bakimsizlik, yada araclarin orjinali haricinde farklı modifikasyonlari olduğundan çıkar.
    Bana göre bunun haricinde yangin cikmasi muhtemel bile degildir.
    2,3 Milyon Liralık araçlara, yeni tip motorlarda 10 numara yag koymak, aracin 10km yapmadan arizasina sebep olur.Bu ihtimal bile degil.
    1.Sebep bakimsizlik: Çok yol yapmasına ragmen bakimlarinin gecikmesi mekanik aksamlarda asinmalara ve kaçaklara yol acabilir.Mesela arkadasimin binek araci, Fren Hidroliği kaçağından yanarak pert oldu .
    2.İhtimal Modifiye: Bazi insanlar ureticilerin yuzlerce sensör veya sigorta ile koruduğu araca,bu onlemleri hice sayarak bazi elektriksel modifikasyonlar yapmakta.Mesela kendi sirketimize aldigimiz bir panelvanda buna sahit olduk yakın zamanda.Aracin yükleme bölümünde ışıklar 2 dk sonra kendini kapatıyor isinmaya karşı, Eski sahibi ise akuden hiçbir önlem almadan direk içeriğe kablo çekip bir anahtar ile bahsettigim sistemi Bypass etmis.
    Bu yanginlarin bazilari fazla yükten ve Bypass edilmiş bazi guvenlik önlemleri den ötürü çıkmış olabilir.
    Taşeron ile is yapan firmalar bence bakim kontrollerini vs.. sağlam yapmaları gerekmektedir.Ayrica kablo ve kolay yanan cogu ekipman yanmaz meteryaller ile degistirilmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tüm otobüslerde her koltuktaki usb şarj saçmalıkları ve sıcak çay kahve servisi yasaklanmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEMİRCİEFE

    işin zor yanı trafik polisi bu 10 numara yağ kullanan otobuslerı nasıl tespit edecek..
    yeter ki istensin, çözümü çok basit. yakıt takip sistemi kurarsın. güzergah üzerindeki istasyonlardan ve taşıma esnasında yakıt alma kuralı koyacaksın bu kadar basit. veya her otobüste 24 saat kesintisiz depoyu kayıt altına alacak kamera sistemi kurduracaksın. Çözümden bol bişey yok, yeter ki istensin değil mi :)
  • AirSupport kullanıcısına yanıt
    Sorma hocam, uçak fiyatı resmen... Adamlar konuşurken duydum tüm Tokat firmaları toplantı yapmışlar bu bu fiyatın altına bilet satmak yasak diye, böyle puşt bi milletiz işte yazıklar olsun...
  • lido kullanıcısına yanıt
    Kamilkoc ve efede yasaklandi sicak su

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM kullanıcısına yanıt
    Firmalarin on numara yağ kullanmasi imkansiz.
    Kullananlar şahıslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha çok yazicam galiba. Firmalar hic bir sekilde on numara yağ kullanmaz.
    Bunu yapanlar firmanin isim hakkini alıp işletenler.
    Firmanin araclarinda her zaman bakim olur. Zaten araclari yeni misal duzce guven 3 sene geçmiş araçlarını yeniler. Oyle anlaşır. Kamilkoc keza oyle. Araclar garanti. Belli kmlerde bakimlar yapılır.
    Olacak ariza aniden ortaya çıkıyor.
    Prizler ve cay ocaklari akuye fazla yük bindiriyor. Özellikle çay ocağı yanan araçta oradan yandi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antlion

    Malum akaryakıt fiyatları zamlandıkça böyle haberler duymaya maalesef devam edeceğiz. Şirket zarar etmesin diye ucuz yağ kullanıyor fakat bu sefer insan sağlığı hiçe sayılıyor.

    Zaten hangi alanda insan sağlığı dikkate alınmış ki gıda deseniz daha beter , denetim az yada yok , şans eseri yaşıyoruz
    Merhaba hocam. 4 sene önce okul öncesi harçlık çıksın diye Kamil Koç firmasında hostluk yapmıştım kısa bir süreliğine. Gerçekten şirket araçlarındaki şoförlerin kaçak mazot aldığını görmedim. Adamlar biletsiz yolcuyu bile pek önemsemiyor(Bazıları tabi)

    Şirket aracındaki şoförler bisküvi istediği zaman karton bardakta getirir misin diyor,
    Şahıs aracındaki de bisküvi istiyor karton bardakta götürüyordum bunlar hep para peçetede getir kardeşim diyorlardı. Tam hatırlamıyorum ama şahıs araçlarında alınan ikramın %30'unu şirket karşılıyor sanırım yada tam tersi.

    Şirket aracında bagaj tam kapanmayınca alttaki kilitlere elini vurma, ayağınla bastır derler, şahıs araçta ayağıyla kapatmaya çalışan hostu döven şoför gördüm.
    Ayrıca otogardan sonra hemen arka tarafında otopark tarzı yerlerden kaçak mazot alan kaç tane otobüse denk geldim. İzmir - Kuşadası turunda en az 5 biletsiz yolcu oluyordu tek seferde. Şahıs araçlarında şoförler hadi aşağıya in yolcu al diyordu. 15 liraydı o zaman bilet. 100 kazandıysa tek seferde sana atıyordu 20-30 orası ayrı.

    Bu bilgileri vermemin sebebi eleştiri değil sadece yaşadığım tecrübeden edindiğim bilgiyi aktarmaktı hocam. Yani ben şirket aracının kaçak mazot veya yağ eklediğini hiç görmedim o süreçte.

    İyi forumlar :)




  • Maliyetler böylesine son sürat artmaya devam ettikçe firmalar kendi aralarındaki rekabeti de göz önünde bulundurarak bir şeylerden ödün vermeleri geliyor. Bu da işin ucuzuna kaçmak olan her zaman son tüketici/kullanıcıya oluyor.
  • Bu kaçak kullanımla ilgili birsey anlatayım. Bir gece memleketime gidiyorum bir iç Anadolu büyük kenti. Otogarin hemen yanında eskicilerin olduğu favela gibi bir sokak var. Saat geçti çoğu kişi uyuyordu şoför otogar yerine bu sokağa döndü, sokağın başında bir bariyer, muhtemelen silahlı kişilerce kapı tutulmuş. Otobüs için kapı açıldı sokaktan ilerledikçe başka bir dünyaya girmiş gibiyim, her türlü eşya var sağda solda ambar gibi yerler, acayip bi tekinsizlik. sokağın sonuna geldi otobüs arka arka yanaştı şu büyük plastik depolardan arabaya yakıt aktarilmaya başlandı. Bi taraftan da bagaja yedek alınıyor. En arka koltukta bir kaç polis vardı sanırım uyanık, bağırıp çağırmaya başladılar kardeşim ne yapıyorsunuz siz bu nasıl iş bu saatte otogara girmesi gereken araba gelmiş gözümüzün önünde kaçak yakıt alıyor ne yapıyorsunuz siz nerde kaptan vs. Muavin görmezden bilmezden geliyor kaptan ortada yok mesuliyet alan yok ceza yok. Hiç bir şey olmadı. Bi yan caddedeki otogara girdik indik. Onlar yazihaneye şikayete gitti ama birsey olduğunu sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Antlion A kullanıcısına yanıt
    Nasıl hükümete bağlayacaklar diye girdim. En çok beğenilen mesajı gördüm ve çıkıyorum.

    Zihniyetiniz kurusun.

    Admin bunları şikayet edince ceza yazmıyorsun, hadi bana ceza verde tarafsızlığınızın ne kadar olduğunu tekrar görelim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ScorcheR kullanıcısına yanıt
    İşim gereği çok yolculuk ederim. En çok kullandığım firma da Kamil Koçtur. Ama son zamanlarda kalite anlamında ciddi bir düşüş gözlemliyorum. Ama bazı şeylerden asla taviz vermiyor şirket. O da kalkış ve varış saatleri. Bir de tek bir yolcu dahi olsa otogara girip çıkması. Metroda bu hususta kavga etmişliğim bile vardır mesela.

    Konuştuğum kaptanların serzenişi artan maliyetler. Yolcu bilet fiyatlarına zam yapınca da millet üzerine biraz koyup uçağı tercih ediyor. En konforsuz uçak yolculuğu, en konforlu otobüs yolculuğundan iyidir. Seferlerde ikram olayını kaldırdı gibi bir şey Kamil Koç. Koltuk araları ise aşırı dar hale getirildi. 38 kişilik kapasiteli yolcu otobüsünü koltuk aralarını daraltarak 45 kişiye çıkarıyorlar mesela.

    Şu aralar eğer gideceğim yere seferi var ise Pamukkale tercih ediyorum. Hem otobüsleri son model, hem de kalkış varış saatleri muntazam. İkram konusunda da eli bol.

    Otobüs firmalarının en büyük maliyet kapısı yakıt giderleri. Bu giderden ne kadar kısarsa o kadar iyi. Ama yolcuyu düşünmek yok bu konuda. Klimayı bile yazın bu sıcaklarında havalandırma olarak çlaıştırıldığına şahit oldum. Hostu ootobüsün içerisinin çok sıcak olduğu konusunda uyardığımdaysa, klimanın yetmediği gibi salak saçma bir cevapla karşılaştım. Aynı araçla gece gelirken içerisi buz gibiydi ama dediğimde ise cevap gece serin olduğu için klima yetiyor oldu. Dışarının havasını içeriye verdiğiniz için öyle dediğimde ise host bir bahane bulup gidiyor yanımdan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleoneye

    Daha çok yazicam galiba. Firmalar hic bir sekilde on numara yağ kullanmaz.
    Bunu yapanlar firmanin isim hakkini alıp işletenler.
    Firmanin araclarinda her zaman bakim olur. Zaten araclari yeni misal duzce guven 3 sene geçmiş araçlarını yeniler. Oyle anlaşır. Kamilkoc keza oyle. Araclar garanti. Belli kmlerde bakimlar yapılır.
    Olacak ariza aniden ortaya çıkıyor.
    Prizler ve cay ocaklari akuye fazla yük bindiriyor. Özellikle çay ocağı yanan araçta oradan yandi
    Hocam, farklı bir şeyden bahsetmemişiz zaten
    10 numara yağ koymadıklarından bende bahsettim.
    ama belirttiğiniz (Aküye fazla yük binmiş bundan dolayı yangın çıkmış ) yorumunuza katılmıyorum.
    Sebebi ise, Fazla yük bindiğinde veya kısa devre olduğunda elektrik linyesinde direkt sigorta atar veya röle devreden çıkarır.
    Bütün elektrik aksamlarında hemen hemen kısa devre koruması vardır. Şayet tesisat ile oynandığında bunlar devreden çıkartılabiliyor.
    Birkaç haftaya bilirkişi raporları çıkar. Ama Modifiye yok ve yine yangın çıktı ise, Üretici direkt sorumludur.
    Bakım olayına gelirsek, Her firma atlıyor diye bir şey söylemedim. İsmini Zikrettiğiniz gibi bir çok firma bu konuda hassas olabilir.
    Ama Kamil Koç veya Benzer Firmalara hizmet veren Taşeronlar belki atlamış veya önemsememiş olabiliyor.
    Bu söylediklerim İhtimal dahilindedir sadece.
    İlginç bir anektod daha ekleyim, Türkiye'de trafikte olan araçların Yüzde 70 den fazla bir oranda Yangın tüplerinin tarihi geçiktir.Bu da daha etkisiz bir söndürme veya hiç çalışmama gibi sorunları barındırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEMİRCİEFE

    işin zor yanı trafik polisi bu 10 numara yağ kullanan otobuslerı nasıl tespit edecek..
    10 numara yağ satılan yere olta atcak ve avın gelmesini bekleyecek. o yağı satın alan otobüs firmasına ve patronuna şafak baskını yapılıp , tüm mallarına el konulacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmza kampanyası ve türevi birşeyler lazım medyaya yansımıyor yansımadığı için devletin sallayıp geçmeside muhtemel

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Burada ne kadar insan varsa bilip bilmeden konuşmuş 10 numara yağ bilmemne diye.Bütün muhabbet bunun üzerinden dönüyor.Halbu ki bahsedilen otobüs yangını yağdan değil kahve makinesinin alev almasıyla ortaya çıkmış.Sadece aklı zekası olan bir insan şöyle yanan araca dışardan baktığında motor kısmından yanmadığını net birşekilde görüyor.Aracın içinden çıkmış olduğu anlaşılıyor.Bu araçların için de yangına sebebiye verecek, şase yapacak çok elektronik aksam var yolcu taşıma işi yapan araçlarda dolayısıyla kontrol de edilmiyor, şase yapan elektronik devre veya bir makine alev alabiliyor hele ki etrafın da da yanıcı bir materyal varsa alev hızlıca yayılıyor.Zaten aracın içi kumaş ve aracın heryeri plastik aksam kolayca yanıyor ve yayılıyor dolayısıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steelo -- 6 Ağustos 2019; 11:18:31 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.