Şimdi Ara

4 Günde 3 Otobüs Yangını! Yolcu Otobüslerine Denetim İstiyoruz! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
24.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
148 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır bu firmalarla yolculuk yapmadım. Bu sene RH Turizm ile Kayseri-İzmir yapmıştım. En sevdiğim özelliği aşırı konforlu ve 12.5 saatte gelmesiydi. Toplamda 6 kez aynı yolu gidip geldim hepsi 12.5 saat sürdü. Benim çalıştığım zaman Kamil Koç ve Pamukkale bayrağı almış gidiyordu şu an durumu pek bilmiyorum ama Kamil Koç araç yetmediği zaman hurda denilebilecek araçları yollara sürükleyebiliyor. Çalıştığım zamanda Kamil Koç'ta sürekli servis yapıyorduk. O zaman hostların saati 5.25 TL'ydi. Şoförler bizden çok kazanıyorsunuz diye trip yapıyordu :D

    En unutamadığım araç ise bir şahıs aracıydı. Yeni kasa Setra içi simsiyah ve parlak. Yolcuların çoğu araca bayıldı ve ben böyle bir firma görmedim, harika firma dedi durdu ama şoförü tam 62 yaşındaydı ve sefer sonrası koltukları sabunlu suyla tek tek temizliyordu; bağdaş kurarak bijonları tek tek siliyordu.

    İkramlarda şahıs ve şirket farkı çok vardı inanın ki. Şahıs araçlarında ikram yapma diye uyarı yediğim olmuştu.

    Ama size denk gelen host bayağı sallamış sizi.




  • Denetlesende olmaz.

    1,2 denetler sonra yine aynısı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esnaf_TV

    ne alakası var ya. boing in 2 tane aynı ucaktan düsünce tüm aynı model ucaklar hangara cekiliyor uretimi duruyorda otobusler yanınca neden hemen suç baska yerlerde aranıyor.belki üretim hatalari vardir.elektirik tesisatlari kötüdür.

    Alıntıları Göster
    Emin ol yanan otobüsler fabrika çıkışlı halinde değildir. Sonradan takılan aksesuarlar örneğin eğlence sistemi, 220V prizler. Bunlar takılırken elektrik sisteminin bunu kaldırıp kaldırmayacağını kimse düşünmüyor. Orjinal halinde olan ve bakımları düzenli yapılan hiçbir otobüsün yanacağını düşünmüyorum.




  • mitokondrioglukadayi kullanıcısına yanıt
    Sen bunu yap arkadaki insanlar da dumandan zehirlensin. Yangında insanı ilk öldüren şey alev değil dumandır, orta kapıyı açmasa daha kötü olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitokondrioglukadayi

    https://twitter.com/__JAR___/status/1158393966037032961


    https://twitter.com/zuhalatanan/status/1158384498406506496
    İlk linkteki pek yanmış gibi gözükmüyor daha çok motor su kaynatmış gibi duruyor. Zaten yansa yoluna nasıl devam edecek saçma




  • Ben önce Erzurum, sonra da Tokat'ta görev yapmıştım.

    Biri , diğerinin tam iki katı uzaklıkta olmasına rağmen, bilet fiyatları aynıydı. Hele ki Erzurum'dan geçen, daha doğu firmalarına binseydim yoldan, çok daha ucuza gelirdi.

    Tokat, yol üstü il olmadığı için, istedikleri gibi kartel oluşturuyor firmalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    Sen bunu yap arkadaki insanlar da dumandan zehirlensin. Yangında insanı ilk öldüren şey alev değil dumandır, orta kapıyı açmasa daha kötü olurdu.
    O senin dedigin sey dumana maruz kalabilecegin kadar zamanin oldugunda gecerli, otobus gibi kucucuk bir alanda, eger camlari ayni anda acarsan hem icerideki duman hizla cikacaktir hem de oksijen girisi olacagindan (her noktadan, on-arka-orta kapilar vs...) yangin o kadar hizli yayilir ki, icerisi 100`lerce derece sicakliga cikar, insanlar buyuk panik olurlar ve burada oldugu gibi olum olaylari olur.

    Cam acildigi zaman arkadaki duman ve alevler o noktaya hucum ederler, 3 noktayi ayni anda acarsan orasi saniyeler icerisinde cehenneme doner.

    Bunlar temel bilgiler, tabi bizim otobus soforlerinde, ne ilkyardim ne de bu tarz bilgilerin olma ihtimali yok, cogu eski kamyon soforu ve egitim sifir.

    Yani ne yapilmali ? Yolculara panik yaptirmadan tek bir kapiyi acarsin ki bu on kapi olmali cunku yangin ya ortada ya da arkada basliyor, daha sonra hizla millet birbirini ezmeden tahliye edersin. Orada bir canpazari yasanmis ve 3 kapi da ayni anda acildigindan ortam cok kisa surede cehenneme donmus.

    Dumanin seni oldurebilmesi icin 2-10 dakika ortalama sureyle zaman gecmesi gerekir, 30 yolcu icin 4`er saniye var (en dusuk sure baz alinirsa), yanginin ilk cikis aninda araba kenara cekilip, duzenli cikis yapilsa o 5 kisi de olmeyecekti.




  • Güzel ülkemde hayatta kalmak bile şansa bağlı. Insan hayatı bu kadar basit olmamalı..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben derim ki devletin topladığı vergiler k. an.lı. Devlet artık öz eleştiri yapmalı...

    Aşırı vergiler ile dünyanın en pahalı benzini yıllardır ilk sırada olan Türkiye'ye aittir .


    Elbette çakallık yapan kişiler veya kurumlar da sorumludur. Olay artık toplu katliama dönüşmüştür...

    Alkole zamlar üstüne zam sonra da insanları sahtekarların kucağına teslim eden AKP de. vleti...

    Suçlular ve mağdurlar bellidir lakin sistem daha da büyük sorumsuzluk yapmaktadır.



    Raydan çıkmıştır her alanda....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • al birini vur ötekine kamille ahiret turizm
  • mitokondrioglukadayi kullanıcısına yanıt
    Bunlar temel bilgiler değil. Araştırılmaları gerekiyor. Mesele sadece yangının yayılma hızı değil, yangın yayılmadan yolcuları tahliye etmek.

    Yangın otobüs kazalarındaki birinci ölüm sebebi. Arkadan motorlu otobüslerde arkada kapı yok, ortada kapı var, ortada olmasının da yangın tahliyesi bakımından ve tasarım yönünden sebepleri var (ABD'de sol tarafta da kaçış kapısı olabiliyor). Bu "designation" bugünkü bilgierle alınmış kararlar. Tavsiye de, şoför eğer yapabiliyorsa bütün kapıları açması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Organismus

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dizel ve benzinli motorların her ikisi de yakıtı bir dizi patlamayla enerjiye dönüştürür. Dizel ve benzinli motorlar arasındaki temel fark bu patlamaları oluşturma biçimleridir. Benzinli motorlarda benzin havayla karıştırılarak silindire alınır, pistonla sıkıştırılır, buji ile ateşlenerek patlama oluşturulur. Dizel motorlarda içeri alınan hava sıkıştırılır daha sonra yakıt püskürtülür. Çünkü sıkıştırılan hava ısınır böylece yakıt kendiliğinden tutuşur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bunlar temel bilgiler değil. Araştırılmaları gerekiyor. Mesele sadece yangının yayılma hızı değil, yangın yayılmadan yolcuları tahliye etmek.

    Yangın otobüs kazalarındaki birinci ölüm sebebi. Arkadan motorlu otobüslerde arkada kapı yok, ortada kapı var, ortada olmasının da yangın tahliyesi bakımından ve tasarım yönünden sebepleri var (ABD'de sol tarafta da kaçış kapısı olabiliyor). Bu "designation" bugünkü bilgierle alınmış kararlar. Tavsiye de, şoför eğer yapabiliyorsa bütün kapıları açması.
    Oksijenin yangin alanini cogaltacagi temel bir bilgidir.Yanginin yayilma hizi yolcularin tasfiyesindeki en onemli etmendir. Cunku yangin yayilirken, gaz cikisi da artacagindan, bayilma vs... durumlari da yasanacak ve yolcular artik bilinclerini de kaybetmis olacaklar. Tum kapilarin acilmasi tavsiye ediliyor ise de, simulasyonlarda ilk 3.5 dakikanin yolcularin tasfiyesi icin kritik onemde oldugu, ilk 1.5 dakikada icerideki sicakligin yanginin baslangic noktasinda ve cevresinde 700 derece civarina kadar cikabilecegi ancak hala lokal olarak kaldigi kapilarin ve camlarin acilmasiyla ile birlikte hizla yayilmaya baslayacagi ve sicakligin da 900 derecelere firladigi yaziliyor.
    https://pdfs.semanticscholar.org/b627/ea9e63440d2028e71e83fae6d0883866165b.pdf

    Buradaki ana konu, sehirlerarasi otobuslerde neden motor ve ic kisimlarda yangin sondurme tertibatinin olmadigi, bunun neden zorunluluk olarak yasaya koyulmadigi meselesidir.


    "The results demonstrate that the spreading of the fire and smoke propagation tends to be accelerated dramatically and the combustion temperature is likely to increase promptly due to the adequate oxygen supply with the doors open. Therefore,during the 20 s after opening the doors,the visibility and O2 concentrations near the doors are likely to be enhanced noticeably,and,then,CO concentration were to drop down. Thus,the critical time for the passengers to escape would be just 20 s after the doors opened.From what is said above,it can be concluded that the results of our study can serve as a reference to the bus fire prevention and passenger evacuation."

    Kapilar acikldiktan sonra yolcularin cikisi icin sadece 20 saniye gibi bir sure kaldigi yazilmis burada da. 20 saniyede herkes cikamayacagindan dolayi da olumler yasanacaktir.
    en.cnki.com.cn
    Numerically simulated study on the characteristic features and spreading process of the bus fire--《Journal of Safety and Environment》2015年01期
    http://en.cnki.com.cn/Article_en/CJFDTotal-AQHJ201501024.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 6 Ağustos 2019; 15:20:26 >




  • Belki gerçekten yakıt olarak 10 numara yağ yada kalitesiz motor yağı kullanmıyorlardır fakat şu bir gerçek araba hiç dinlenmeden çalışıyor ve bu araçların motorları arkada! Yani standart bir araç gibi hem hava hemde su yolu ile soğumuyor bu motorlar.. Araç tam yükte klima ve tüm donanımlar açık dağ tepe tırmanarak aralıksız 4-5 saat yol yapıp yarım saat mola veriliyor. Yarım saat sürede bırakın dinlenmeyi bu sıcakta motor bile soğumuyor. Sefer bitiyor pat yeniden sefer.. Yine aynı senaryo 3-4 saat yol yarım saat mola.. Zamanla sıcaktan eriyen bir aksam yada bozulan bir elektronik devre sonucunda durum ortada yanıyor.. Yine olay para hırsına dayanıyor hiç bir firma şurada şu otobüs 1 gün dinlensin yada sıcaklarda ciddi sorunlara müdahale edecek bir yapı söz konusu değil. Türk insanın doğası gereği "bir şey olmaz" çoğu 500bin km yi devirmiş araçlar ciddi hassas ve maliyetli bakımlar ister ama eminim ki bir çoğu yağını suyunu koy yola devam mantığı ile yollarda.




  • mitokondrioglukadayi kullanıcısına yanıt
    Zaten itirazım tahliye stratejisi içindi. Yoksa yangının yayılma hızı ile ilgili kısım bence de temel bilgi. Şu andaki stratejiden de emin değilim. Gönderdiniz simülasyonda yangın önde başlıyor, şu andaki yerleşime göre en talihsiz yer belki, ama gayet mümkün. Motor arkada olsa da yakıt depoları önde oluyor.

    quote:

    Buradaki ana konu, sehirlerarasi otobuslerde neden motor ve ic kisimlarda yangin sondurme tertibatinin olmadigi, bunun neden zorunluluk olarak yasaya koyulmadigi meselesidir.


    Malesef haklısınız. Alınabilecek önlemler alınmıyor. LPG'yi de Türkiye daha çok kullanmasına rağmen, gaz kaçak dedektörleri Avrupa'da zorunlu iken Türkiye'de değil. Beş sene kadar önce gündeme gelmişti ama görünen o ki hiç bir teknik kurum ilgilenmiyor.
  • alabileceğiniz bireysel tedbir şahıs otobüslerine binmemek. şirketin kendi araçlarını tercih etmek. araç plakalarını internet satışı sırasında öğrenmek mümkün değil sanırım ama bileti alırken belki sistemlerinde gözüküyordur.

    plaka öğrenilirse aracın şahıs mı şirket aracı mı olduğunu anlamak pamukkale ve kamil koç için mümkün. Pamukkale için PK, Kamil Koç için KK plakalı olan araçlar şirket otobüsüdür, hem personel hem de yakıt kalitesi gibi durumlar bakımından içiniz rahat olur.

    tabi ki bunlarla uğraşmak bizim işimiz değil ama maalesef gerçekler böyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Zaten itirazım tahliye stratejisi içindi. Yoksa yangının yayılma hızı ile ilgili kısım bence de temel bilgi. Şu andaki stratejiden de emin değilim. Gönderdiniz simülasyonda yangın önde başlıyor, şu andaki yerleşime göre en talihsiz yer belki, ama gayet mümkün. Motor arkada olsa da yakıt depoları önde oluyor.

    quote:

    Buradaki ana konu, sehirlerarasi otobuslerde neden motor ve ic kisimlarda yangin sondurme tertibatinin olmadigi, bunun neden zorunluluk olarak yasaya koyulmadigi meselesidir.


    Malesef haklısınız. Alınabilecek önlemler alınmıyor. LPG'yi de Türkiye daha çok kullanmasına rağmen, gaz kaçak dedektörleri Avrupa'da zorunlu iken Türkiye'de değil. Beş sene kadar önce gündeme gelmişti ama görünen o ki hiç bir teknik kurum ilgilenmiyor.
    Gorunen o ki, sirketlere veya kisilere maddi kulfeti olan onlemler almak yerine, her sene insanlarimizin yanarak olmesi, parcalanmasi vs... daha uygun goruluyor. Bunun baska bir aciklamasi da yok.

    Konu ne kadar cabuk kapatildi ve toplum ne kadar duyarsiz... Yazik.

    Oysa gencecik iki cocuk, hayatlarinin artik demlenme vaktinde olan 3 emekli insan felaket bir sonla gocup gittiler. Bu ne ilk ne de son olacak.

    Meksika`da 1985`te cok buyuk bir deprem olur, o tarihten itibaren onlemler alinmaya baslanir. 2017`de yine cok buyuk bir deprem gerceklesir, bu kez sadece 400 kisi olmustur (1985`te 10bin uzerinde insan olmustu). Ayni sekilde sili de bir baska ornek. Bu ulkeler, ozellikle meksika son derece yozlasmis bir ulke olmasina ragmen durum bu sekilde. Yorum sizlerin.

    Dunyanin her yerinde ders aliniyor, bir bu ulke haric.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitokondrioglukadayi -- 6 Ağustos 2019; 16:34:40 >




  • Bodrumdan Ankaraya gidiyorum pamukkale turizm ile. Denizli de acil servise götürdüler aracı. Sordum şanzumandan yağ damlatıyormuş.

    Muhtemelen bizde gidiyorduk döt yoluna.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçişleri ve Ulaştırma bakanlıkları şu anda Suriyeli kardeşlerimizin güvenlikleri ve ulaşımlarıyla ilgileniyorlar. Bir de sizle mi uğraşsınlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • moruk bu ulke metro turizme ceza vermemis, otobus denetimi mi yapacak? ha keske yapsa.. keske
    kocaman 2 neoplan otobusu yaristirip kaza yapan, onlarca kisinin olumune ve yaralanmasina sebep olan metro turizme ceza vermedi bu devlet
    otobusun icinee yolcuya attirana bisey yapmadilar olum ya.. devletin dini imani para olmus, halki dusunen yok
    cunku bu halk bunu hak ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.