Şimdi Ara

4 TEKERLI BISIKLET PROJESI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
4
Favori
38.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _memet

    Bisiklet fiyatlarına bakarken tesadüfen yapmayı düşündüğünüz bisikletten satan birini buldu. Belki yapmak yerine satın almayı düşünürsünüz diye buyurun link:
    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-spor-bisiklet-4-kisilik-bisiklet-56250495/detay

    Bilgilendirme icin teskekurler. Satin almaktansa isin emekcisi olmak daha şükela olacak dusuncesindeyim. Ama bir ornek olarak kafada canlandirilan projeye etkisi mutlaka olacaktir. Tkrar tskler...




  • bende mersindeyim ve yolları merkez hariç pekte düz sayılmaz 2 bisikleti birleştirseniz olmazmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    bende mersindeyim ve yolları merkez hariç pekte düz sayılmaz 2 bisikleti birleştirseniz olmazmı?

    Mezitli bildiğin dümdüz.
  • Bozuk yollarda iş yapmaz bi kere burasıda Türkiye sen düşün
  • İnşallah başarırsınız
    Olumsuz yorumları takmayın kafanıza
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Mersinde gündüz 10 pedal atsam sanırım su gibi asfalta dökülürüm.

    4 teker bisiklet yerine, Mersin'e özel klimalı bisiklet yapın bence.

    Bunu yapalimi klimalisida olur insallah :)
  • http://forum.donanimhaber.com/m_63408436/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63408436 iSTANBULDAYSAN KENDİN GELİP ALICAKSAN BİSİKLETİ AL SANA LİNK.
  • 4 teker olması şart mı, üç teker de aynı işi görür ve piyasada satılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Affedersiniz de ayağınızla 150kg kuvvet uyguladığınızı nasıl ölçtünüz? Spor salonunda falan ölçtüğünüzü sanmıyorum ama yanılıyorsam söyleyin. Biz burda sizin boşa emek harcamamanız için uyarıyoruz. Ayrıca bisiklette denge ve sürüş konumuna göre yazdıklarınızın hiçbir mantıklı dayanağı yok. Bunları profesyonel olarak bisikletle ilgilenen birisi olarak söylüyorum. Gücünüzü azami verimlilikte kullanmak için recumbet bisikletlerdeki gibi oturur veya yatar değil, yol bisikletleri gibi dik açıda olmanız icap eder. Ayrıca sele yüksekliği, kilitli pedal, aynakol çapı gibi mekanik etkenler de vardır.

    Spor salonunda olctum. Bende sunu merak ediyorum, madem meraklar şelale???
    Y.disinda millet bu isi yaparken bosunami ugrasiyor. Kendilerini gelistirmeye calisiyor, deniyor,belki yaniliyor. Resimde gordugunuz bisiklet saniyorumki
    pvc malzemeleri ile yapilmis. Ugrasmis yapmis adamlar. Bizim ulkede de benim gibi kisiler birseyler yapmaya calisinca, birisi iki kelimeyle " olmaz bu, gitmez",
    oteki kalkar ben profosyonelim bosuna ugrasirsin(banane)...

    Ben buraya bir konu actim, yardim talep ettim. Yapayimmi , yapmayayim mi sorusuna cevap armaiyorum. Bu projeyi yapan yurt disinda cook kisi var.
    Ama Turkiye' de goremedim. Yardimci olacak, yonlendirecek kisilerin yorum yapmasini yeglerim.

    -Bu olmaz,
    -Bu gitmez,
    -Agir olur,
    -Gucun yetmez,

    gibi yorumlar istemiyorum. Hala anlamazmis gibi sorularla olcuyorsunuz beni. Ben bu isi yapacagim...OK.

    evet yha bu donanım haberin en sevmediğim yönü üyelerinin çoğunun ukala olması. 150 tlye 2.el tavsiye pc istedim biri aynen şöyle yazdı:

    sen çokmu zenginsin arkadaşına fakir diyorsun? arki yazdığına göre daha liseli bile değilsin.

    biride yazdı: 150 tlye bilgisayarmı olur bea. ses sistemim bile 160 tl.

    ben tavsiye istiyom adam liseli bile deelsin diyo yav.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail64

    4 teker olması şart mı, üç teker de aynı işi görür ve piyasada satılıyor.

    4 TEKER OLMASI ŞART, OK!
  • Hocam neden illa 4 tekerlekli olacak ve kendiniz yapacaksınız? Amacınız 2 kişiyle bisiklet sürmek değil mi?
  • iknci kişi sadece taşınacakmı yoksa ikinci kişinin kuvvetinide aktaracakmısınız ? ikinci kişi kuvvetinide aktaracaksanız pedal aksamını deniz bisikletlerinden ilham alarak yapabilirsiniz, vites sistemi olacakmı single speedmi yapacaksınız ? vites sisteminde size tavsiyem ön dişliyi tek yapın, sadece arka kısma vites sistemi yapın ön vites olmasın yani. ayrıca resimlerdeki üst kısmı için daha portatif hafif materyaller kullanın ağırlığı mümkün olduğunca azaltmaya çalışın
  • Benim çift amasörlü bisikletim var o bile acayip yoruyor. Acaba asıl bir sistemi vardır ki bunların. Sürenler olduğuna göre değişik bir mekanizması var yoksa çok fena yorulur adam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfmrt

    iknci kişi sadece taşınacakmı yoksa ikinci kişinin kuvvetinide aktaracakmısınız ? ikinci kişi kuvvetinide aktaracaksanız pedal aksamını deniz bisikletlerinden ilham alarak yapabilirsiniz, vites sistemi olacakmı single speedmi yapacaksınız ? vites sisteminde size tavsiyem ön dişliyi tek yapın, sadece arka kısma vites sistemi yapın ön vites olmasın yani. ayrıca resimlerdeki üst kısmı için daha portatif hafif materyaller kullanın ağırlığı mümkün olduğunca azaltmaya çalışın

    Onerileriniz icin tesekkur ederim.
  • direksiyonlu çim biçme makineleri vardır bilirsin onların direksiyon sistemi bence tam aradığın şey onu incelemelisin, 1. vites dişlisi biraz daha büyük olursa ve pedalın ordaki dişlelerde en küçük olanı daha küçük bulabilirsen yokuşta çok rahat kaldırabilirsin.Yani çok güzel bi proje olur bu işe forumlarda değilde ilk önce uygulamada başlamak lazım yani bi çubuk bile koysan öyle konu açarsan çok daha yardım alırsınız.FOrumda başlamadan bi konu açınca teorik düşünüyomuş havası verdiği için çoğu arkadaş (gücün yetmez çalışmaz,yapılmaz,değmez,etmez) gibi yorumlar yapılıyor.Birde söyle bi olay var gördüğüm 4 tekerlekli bisikletlerde arka lastikleri yani güc uygulanan lastikleri küçük takıyolar ve pedalın torku azalıyor eğer büyük 24,26 jant koyarsan torkundan ödün vermezsin zaten yüksek viteste sorun olmaz ama burda önemli olan 1. vites kalkış ve atak olması.O makine hantal olunca hiçbir işe yaramaz.Sana başarılar gelişmeleri paylaşmanızı bekliyorum.Kolay gelsin




  • ne yap ne et yokuş problemi üstüne yoğunlaş,tek sorun yokuş çıkmak olur,ayrıca bu tarz şeyler çok iş görebilir,alışveriş merkezlerinde,golf sahalrında,havalanlarında,adalarda vs.sen takma burdakilere en kötü birçok deneyim kazandıracaktır,pek anlamasamda 1-2 fikir vermek isterim

    1)Çok modüler olmalı ,standart kullanıcı bilgisayar kasası gibi her parçayı sökebilmeli
    2) fren konusunda 2 tekerleği tek hatla bağla,yani sol ön ile sol arka aynı kol ile sıkılsın ,diğeride aynı şekilde,bu traktör gibi dönüşü sağlıycaktır
    3) gelelim en önemli noktaya...2 pedal olmalı sağda ve solda bu yüzden tekerelekler aracın içinde olmalı bir miktar yoksa 40+70+70 şeklinde 2 kişi binse çekilemez,2 pedal 2 zincir olması vites sorununuda çözer,böylelikle sabit vitese takılmaz,baımsız viteslerde çaılışabilir 2 kişide ,
    4)malzeme seçimi,olabildğince sade hafif olmalı ,2.5-3 kg lik 26 jant alüminyum bisiklet kadrolarından al 2 tane bunu arka maşa dan kaynakla sadece ,kabin içini ve direksiyonu engellememeli,arka 2 tekerlek arasına sepet,bölme tarzı birşey koy 50-70 litre hacminde bagaj olarak,bisikletin ağırlığına göre tavan yapabilirsin ,hadefin 40 kg yi geçmemek olsun,birde şimdi aklıma geldi arka maşadan başka olarak ortak bir semer kullanarakta orta kesimden kaynaklayabilirsin
    5)kabin içi malum ayaklar pedalda olucak bu yüzden yan yan yeterli mesafe olmalu tahminim 2 kadro arası 70 cm nin uygun olduğu yönünde aracın genişiğide 1.20 m fln olmalıçok geniş,çok uzun olmamalı yoksa park derdi olur,yol derdi olur.
    5)aksesurlar:,her 2 ön maşada da dinamo olmalı,far olmalı,ağırlık merkezi olabildğince torpağa yakın olmalı devrilmeme si için,km sayacı olmalı,ayrıca disk kilite sahip olmalı ,hata kilit sisemini sol ön tekerleğe koyarsın bir araba gibi geldiğinde açar binersin
    6)maliyet:şimdi teker teker hesap yapmayacağım ama prototipte olsa 2000 tl yi geçmemeli,zor olan parçaları 2 ayrı bisikletmiş gibi kullan ,olabildiğnce basit olsun,en büyük problemin idreksiyon olucak

    çok yazdım birkaç fikir vermek istedim sadece ,üsttekilere bakma TR de bilim,teknik bu yüzden ilerlemiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    direksiyonlu çim biçme makineleri vardır bilirsin onların direksiyon sistemi bence tam aradığın şey onu incelemelisin, 1. vites dişlisi biraz daha büyük olursa ve pedalın ordaki dişlelerde en küçük olanı daha küçük bulabilirsen yokuşta çok rahat kaldırabilirsin.Yani çok güzel bi proje olur bu işe forumlarda değilde ilk önce uygulamada başlamak lazım yani bi çubuk bile koysan öyle konu açarsan çok daha yardım alırsınız.FOrumda başlamadan bi konu açınca teorik düşünüyomuş havası verdiği için çoğu arkadaş (gücün yetmez çalışmaz,yapılmaz,değmez,etmez) gibi yorumlar yapılıyor.Birde söyle bi olay var gördüğüm 4 tekerlekli bisikletlerde arka lastikleri yani güc uygulanan lastikleri küçük takıyolar ve pedalın torku azalıyor eğer büyük 24,26 jant koyarsan torkundan ödün vermezsin zaten yüksek viteste sorun olmaz ama burda önemli olan 1. vites kalkış ve atak olması.O makine hantal olunca hiçbir işe yaramaz.Sana başarılar gelişmeleri paylaşmanızı bekliyorum.Kolay gelsin


    Cok tesekkur ederim bilgileriniz icin. Notlarima aldiim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94

    ne yap ne et yokuş problemi üstüne yoğunlaş,tek sorun yokuş çıkmak olur,ayrıca bu tarz şeyler çok iş görebilir,alışveriş merkezlerinde,golf sahalrında,havalanlarında,adalarda vs.sen takma burdakilere en kötü birçok deneyim kazandıracaktır,pek anlamasamda 1-2 fikir vermek isterim

    1)Çok modüler olmalı ,standart kullanıcı bilgisayar kasası gibi her parçayı sökebilmeli
    2) fren konusunda 2 tekerleği tek hatla bağla,yani sol ön ile sol arka aynı kol ile sıkılsın ,diğeride aynı şekilde,bu traktör gibi dönüşü sağlıycaktır
    3) gelelim en önemli noktaya...2 pedal olmalı sağda ve solda bu yüzden tekerelekler aracın içinde olmalı bir miktar yoksa 40+70+70 şeklinde 2 kişi binse çekilemez,2 pedal 2 zincir olması vites sorununuda çözer,böylelikle sabit vitese takılmaz,baımsız viteslerde çaılışabilir 2 kişide ,
    4)malzeme seçimi,olabildğince sade hafif olmalı ,2.5-3 kg lik 26 jant alüminyum bisiklet kadrolarından al 2 tane bunu arka maşa dan kaynakla sadece ,kabin içini ve direksiyonu engellememeli,arka 2 tekerlek arasına sepet,bölme tarzı birşey koy 50-70 litre hacminde bagaj olarak,bisikletin ağırlığına göre tavan yapabilirsin ,hadefin 40 kg yi geçmemek olsun,birde şimdi aklıma geldi arka maşadan başka olarak ortak bir semer kullanarakta orta kesimden kaynaklayabilirsin
    5)kabin içi malum ayaklar pedalda olucak bu yüzden yan yan yeterli mesafe olmalu tahminim 2 kadro arası 70 cm nin uygun olduğu yönünde aracın genişiğide 1.20 m fln olmalıçok geniş,çok uzun olmamalı yoksa park derdi olur,yol derdi olur.
    5)aksesurlar:,her 2 ön maşada da dinamo olmalı,far olmalı,ağırlık merkezi olabildğince torpağa yakın olmalı devrilmeme si için,km sayacı olmalı,ayrıca disk kilite sahip olmalı ,hata kilit sisemini sol ön tekerleğe koyarsın bir araba gibi geldiğinde açar binersin
    6)maliyet:şimdi teker teker hesap yapmayacağım ama prototipte olsa 2000 tl yi geçmemeli,zor olan parçaları 2 ayrı bisikletmiş gibi kullan ,olabildiğnce basit olsun,en büyük problemin idreksiyon olucak

    çok yazdım birkaç fikir vermek istedim sadece ,üsttekilere bakma TR de bilim,teknik bu yüzden ilerlemiyor

    Sizin gibi 3 - 5 kisi var zaten forumda, zaman ayirip fikirlerinizi paylastiginiz icin tesekkur ederim. Mersine tamamen yerlestigimde ufak ufak baslamayi dusunuyorum. Umarim is hayatim ve diger etkenler beni engellemez ve projemi tamamlarim. Bu arada Mugla universitesinde Elektronik bolumu okudum. O donem okulda elektrikli bisiklet projesine baslamistik ama benim ogrenimim bittiginde yari safhadaydik, o yuzden sonunu goremedim. Oradanda bir ukte kaldi icimde...




  • Bir model buldum internette dolasirken. Istedigime yakin bir profil...



  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.