Şimdi Ara

4 TEKERLI BISIKLET PROJESI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
4
Favori
38.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    Bir model buldum internette dolasirken. Istedigime yakin bir profil...



     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI


    Alıntıları Göster
    Sizin istediğiniz modele yakın ama 2. direksyon gereksiz olmuş dişli sistemi tam görünmüyor ama 2+1 dişli sistemi kullanırsanız 4 kişi için yeterli olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetfbtr

    Sizin istediğiniz modele yakın ama 2. direksyon gereksiz olmuş dişli sistemi tam görünmüyor ama 2+1 dişli sistemi kullanırsanız 4 kişi için yeterli olur

    Alıntıları Göster
    Resimdeki gibi sağ dişli çevirildiği zaman sol dişli boşta dönecek ana dişli sabit diğerleri normal bisiklet dişlileri gibi olacak 4 kişi bindiği zaman öndeki iki kişi pedal çevirerek rahatlıkla götürebilir

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetfbtr

    Resimdeki gibi sağ dişli çevirildiği zaman sol dişli boşta dönecek ana dişli sabit diğerleri normal bisiklet dişlileri gibi olacak 4 kişi bindiği zaman öndeki iki kişi pedal çevirerek rahatlıkla götürebilir

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI


    Alıntıları Göster
    konuyu gordukten sonra biraz arastirdim da azimsanmayacak kadar cok cesit ve kullanan var. takipteyim, umarim hedefinde basarili olur, zevkini cikartirsin.
    bol sans




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kadınlara Fısıldayan Adam

    konuyu gordukten sonra biraz arastirdim da azimsanmayacak kadar cok cesit ve kullanan var. takipteyim, umarim hedefinde basarili olur, zevkini cikartirsin.
    bol sans

    Alıntıları Göster
    Bilgilendirmeleriniz icin gercekten cok tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    Bilgilendirmeleriniz icin gercekten cok tesekkur ederim.

    Alıntıları Göster
    bu da güzelmiş satış fiyatı 2500 tl

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI




  • valla helal olsun yaratıcılık cok ıyıdır. bende de zaman olsa bende yapmayı denerdım ama iş okul yemek yemeyı unutuyoruz stresten koşturmacadan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    valla helal olsun yaratıcılık cok ıyıdır. bende de zaman olsa bende yapmayı denerdım ama iş okul yemek yemeyı unutuyoruz stresten koşturmacadan
    Direksiyon sistemini direkt koltuklu çim biçme makinelerinden kopyalayın en sağlıklı sistem odur, pedal olarak herzaman çok daha fazla ağırlık/güç meydana geleceği için zincir,dişli,pedal gibi parçalar çok aşırı sağlam olması gerekiyor.Ama proje bitince çok eğlenceli olacak sürmesi çok keyifli olur 4 teker 2 tekerden herzaman farklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    quote:

    Orijinalden alıntı: behzatkara

    kırmızı ok çektiğim yer sağlam bir mil, kırmızı yuvarlaklar sağlam bilyeler ki aslnda mil daha uzun olup çift bilye yapmak daha mantıklı ki yük dengeli biner :D
    morlar tekeeer :D :D direksiyon nasıl dönecek derseniz küçük bir şaft sistemiyle o sorunda aşılıyor dert değil yani; farklı fikirlere açığım :))

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI


    Oncelikle ilgine tesekkur ederim. Bahsetmis oldugun o eski evlerdeki borularla olabilir tabi. Denemek yanilmak lazim. Agir olur korkusundayim.
    Her kullanilacak malzemenin hafif ve bir okadar guclu olmasi gerektigi dusuncesindeyim. Semana baktim, benim aklimda suspansiyonla cukurlari atlatmakt var. Su yogunlugumu atlatip Mersin' e yerleseyimde calismalara baslayacagim ins. Paylasirim.

    arkadaşım, ben vazgeçtim yapmaktan, hee bu zor olduğu yada kullanışsız olduğu için değil, ben eski bisiklet parçalarının hepsini hurdacıya satmışım ki bulamadım hiç bir şey; buda şevkimi hevesimi kırdı; çünkü bu dönemde öğrenci olmak zor :))

    sen yaptığın zaman yada yapamadığın bir yer olduğu zaman her türlü yardıma varım ama destekçinim :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: behzatkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    quote:

    Orijinalden alıntı: behzatkara

    kırmızı ok çektiğim yer sağlam bir mil, kırmızı yuvarlaklar sağlam bilyeler ki aslnda mil daha uzun olup çift bilye yapmak daha mantıklı ki yük dengeli biner :D
    morlar tekeeer :D :D direksiyon nasıl dönecek derseniz küçük bir şaft sistemiyle o sorunda aşılıyor dert değil yani; farklı fikirlere açığım :))

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI


    Oncelikle ilgine tesekkur ederim. Bahsetmis oldugun o eski evlerdeki borularla olabilir tabi. Denemek yanilmak lazim. Agir olur korkusundayim.
    Her kullanilacak malzemenin hafif ve bir okadar guclu olmasi gerektigi dusuncesindeyim. Semana baktim, benim aklimda suspansiyonla cukurlari atlatmakt var. Su yogunlugumu atlatip Mersin' e yerleseyimde calismalara baslayacagim ins. Paylasirim.

    arkadaşım, ben vazgeçtim yapmaktan, hee bu zor olduğu yada kullanışsız olduğu için değil, ben eski bisiklet parçalarının hepsini hurdacıya satmışım ki bulamadım hiç bir şey; buda şevkimi hevesimi kırdı; çünkü bu dönemde öğrenci olmak zor :))

    sen yaptığın zaman yada yapamadığın bir yer olduğu zaman her türlü yardıma varım ama destekçinim :))

    Alıntıları Göster
    Mersinde olsam direk kalkar yanına gelirdim böyle uğraşları çok seviyorum kafa yormayı fikir yürütmeyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Mersinde olsam direk kalkar yanına gelirdim böyle uğraşları çok seviyorum kafa yormayı fikir yürütmeyi

    Alıntıları Göster
    Behzat, tesekkurler destegin icin ;)


    Erhan ben Istanbulda' yim suan. Ekimden sonra Mersin' e yerlesecegim. Beklerim herzaman...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    Behzat, tesekkurler destegin icin ;)


    Erhan ben Istanbulda' yim suan. Ekimden sonra Mersin' e yerlesecegim. Beklerim herzaman...

    Alıntıları Göster
    Direksiyon aksami ile ilgili internette arastirirken alttaki resmi buldum. Ise yarar. Hatta bu resim dh forumundan alintidir.

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    Direksiyon aksami ile ilgili internette arastirirken alttaki resmi buldum. Ise yarar. Hatta bu resim dh forumundan alintidir.

     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI


    Alıntıları Göster
    OLMAZ, GITMEZ DIYENLERE ...

    http://www.youtube.com/watch?v=3e7eJA8_9HA




     4 TEKERLI BISIKLET PROJESI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    direksiyonlu çim biçme makineleri vardır bilirsin onların direksiyon sistemi bence tam aradığın şey onu incelemelisin, 1. vites dişlisi biraz daha büyük olursa ve pedalın ordaki dişlelerde en küçük olanı daha küçük bulabilirsen yokuşta çok rahat kaldırabilirsin.Yani çok güzel bi proje olur bu işe forumlarda değilde ilk önce uygulamada başlamak lazım yani bi çubuk bile koysan öyle konu açarsan çok daha yardım alırsınız.FOrumda başlamadan bi konu açınca teorik düşünüyomuş havası verdiği için çoğu arkadaş (gücün yetmez çalışmaz,yapılmaz,değmez,etmez) gibi yorumlar yapılıyor.Birde söyle bi olay var gördüğüm 4 tekerlekli bisikletlerde arka lastikleri yani güc uygulanan lastikleri küçük takıyolar ve pedalın torku azalıyor eğer büyük 24,26 jant koyarsan torkundan ödün vermezsin zaten yüksek viteste sorun olmaz ama burda önemli olan 1. vites kalkış ve atak olması.O makine hantal olunca hiçbir işe yaramaz.Sana başarılar gelişmeleri paylaşmanızı bekliyorum.Kolay gelsin


    Cok tesekkur ederim bilgileriniz icin. Notlarima aldiim...

    Alıntıları Göster
    ön tekerin çapı buyuk olursa ve dönüş açısını fazla yaparsan direksonu çok çevirdiğinde ya devrilir yada şaseye binen yük fazla olacağından tekerler göbekten kırılır. teker çapı konusunda çok büyük seçim yapma derim ayrıca dediğim gibi resimlerde halen üst tente için kullanılan malzeme çok ağır görünüyor bunu azaltabilirsin su borusu bile kullansan olur tente sonuçta, hatta takıp çıkarılabilir bir tente modeli bile yapabilirsin akşam sürüşlerinde çıkarır ağırlıktan kazanırsın :) ilk önce sağlam bir şase tasarla kafanda mekanik aksamı tekerleri montajladıktan sonra, oturma grubu tente vs. gibi unsurlara geç derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfmrt

    ön tekerin çapı buyuk olursa ve dönüş açısını fazla yaparsan direksonu çok çevirdiğinde ya devrilir yada şaseye binen yük fazla olacağından tekerler göbekten kırılır. teker çapı konusunda çok büyük seçim yapma derim ayrıca dediğim gibi resimlerde halen üst tente için kullanılan malzeme çok ağır görünüyor bunu azaltabilirsin su borusu bile kullansan olur tente sonuçta, hatta takıp çıkarılabilir bir tente modeli bile yapabilirsin akşam sürüşlerinde çıkarır ağırlıktan kazanırsın :) ilk önce sağlam bir şase tasarla kafanda mekanik aksamı tekerleri montajladıktan sonra, oturma grubu tente vs. gibi unsurlara geç derim

    Haklisiniz, bende on tekerleri ufak yapma konusunda hemfikirim. Beni en cok zorlayacak yer direksiyon aksami ve yapmayi dusundugun suspansiyon sistemler olacak.
    Simdiki evimde bu isleri yapmam cok musait, ama ekimde evlenip merine yerlesecegim icin simdilik kılımı kıpırdatamiyorum. Ancak mersine yerlesince baslayacagim. Tskler bilgilendirmeleriniz icin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfmrt

    ön tekerin çapı buyuk olursa ve dönüş açısını fazla yaparsan direksonu çok çevirdiğinde ya devrilir yada şaseye binen yük fazla olacağından tekerler göbekten kırılır. teker çapı konusunda çok büyük seçim yapma derim ayrıca dediğim gibi resimlerde halen üst tente için kullanılan malzeme çok ağır görünüyor bunu azaltabilirsin su borusu bile kullansan olur tente sonuçta, hatta takıp çıkarılabilir bir tente modeli bile yapabilirsin akşam sürüşlerinde çıkarır ağırlıktan kazanırsın :) ilk önce sağlam bir şase tasarla kafanda mekanik aksamı tekerleri montajladıktan sonra, oturma grubu tente vs. gibi unsurlara geç derim

    Haklisiniz, bende on tekerleri ufak yapma konusunda hemfikirim. Beni en cok zorlayacak yer direksiyon aksami ve yapmayi dusundugun suspansiyon sistemler olacak.
    Simdiki evimde bu isleri yapmam cok musait, ama ekimde evlenip merine yerlesecegim icin simdilik kılımı kıpırdatamiyorum. Ancak mersine yerlesince baslayacagim. Tskler bilgilendirmeleriniz icin...

    Alıntıları Göster
    ekimden sonra başlığı canlı görmek istiyoruz :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    OLMAZ, GITMEZ DIYENLERE ...




    yazmadan edemeyeceğim, bunu görünce aklıma eskiden insanların geminin mahzeninde kürek çektirdiği zamanlar geldi.. :)

    Projenizde başarılar.. umarım başarırsınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihto -- 21 Aralık 2020; 19:32:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihto

    quote:

    Orijinalden alıntı: bkatomant

    OLMAZ, GITMEZ DIYENLERE ...




    yazmadan edemeyeceğim, bunu görünce aklıma eskiden insanların geminin mahzeninde kürek çektirdiği zamanlar geldi.. :)

    Projenizde başarılar.. umarım başarırsınız..

    Alıntıları Göster
    Konu baya da ilerlemiş ama tandemi hiç düşünmediniz mi ? Hem daha kullanışlı, hem daha iyi manevra kabiliyetine sahip,hem de trafikte de daha az riskli olur,

    Ama dediğim gibi konu baya ilerlemiş, kolay gelsin :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94

    ne yap ne et yokuş problemi üstüne yoğunlaş,tek sorun yokuş çıkmak olur,ayrıca bu tarz şeyler çok iş görebilir,alışveriş merkezlerinde,golf sahalrında,havalanlarında,adalarda vs.sen takma burdakilere en kötü birçok deneyim kazandıracaktır,pek anlamasamda 1-2 fikir vermek isterim

    1)Çok modüler olmalı ,standart kullanıcı bilgisayar kasası gibi her parçayı sökebilmeli
    2) fren konusunda 2 tekerleği tek hatla bağla,yani sol ön ile sol arka aynı kol ile sıkılsın ,diğeride aynı şekilde,bu traktör gibi dönüşü sağlıycaktır
    3) gelelim en önemli noktaya...2 pedal olmalı sağda ve solda bu yüzden tekerelekler aracın içinde olmalı bir miktar yoksa 40+70+70 şeklinde 2 kişi binse çekilemez,2 pedal 2 zincir olması vites sorununuda çözer,böylelikle sabit vitese takılmaz,baımsız viteslerde çaılışabilir 2 kişide ,
    4)malzeme seçimi,olabildğince sade hafif olmalı ,2.5-3 kg lik 26 jant alüminyum bisiklet kadrolarından al 2 tane bunu arka maşa dan kaynakla sadece ,kabin içini ve direksiyonu engellememeli,arka 2 tekerlek arasına sepet,bölme tarzı birşey koy 50-70 litre hacminde bagaj olarak,bisikletin ağırlığına göre tavan yapabilirsin ,hadefin 40 kg yi geçmemek olsun,birde şimdi aklıma geldi arka maşadan başka olarak ortak bir semer kullanarakta orta kesimden kaynaklayabilirsin
    5)kabin içi malum ayaklar pedalda olucak bu yüzden yan yan yeterli mesafe olmalu tahminim 2 kadro arası 70 cm nin uygun olduğu yönünde aracın genişiğide 1.20 m fln olmalıçok geniş,çok uzun olmamalı yoksa park derdi olur,yol derdi olur.
    5)aksesurlar:,her 2 ön maşada da dinamo olmalı,far olmalı,ağırlık merkezi olabildğince torpağa yakın olmalı devrilmeme si için,km sayacı olmalı,ayrıca disk kilite sahip olmalı ,hata kilit sisemini sol ön tekerleğe koyarsın bir araba gibi geldiğinde açar binersin
    6)maliyet:şimdi teker teker hesap yapmayacağım ama prototipte olsa 2000 tl yi geçmemeli,zor olan parçaları 2 ayrı bisikletmiş gibi kullan ,olabildiğnce basit olsun,en büyük problemin idreksiyon olucak

    çok yazdım birkaç fikir vermek istedim sadece ,üsttekilere bakma TR de bilim,teknik bu yüzden ilerlemiyor

    Vay arkadas bunu ben mi yazmisim



    Mucit mod on




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94


    quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94

    ne yap ne et yokuş problemi üstüne yoğunlaş,tek sorun yokuş çıkmak olur,ayrıca bu tarz şeyler çok iş görebilir,alışveriş merkezlerinde,golf sahalrında,havalanlarında,adalarda vs.sen takma burdakilere en kötü birçok deneyim kazandıracaktır,pek anlamasamda 1-2 fikir vermek isterim

    1)Çok modüler olmalı ,standart kullanıcı bilgisayar kasası gibi her parçayı sökebilmeli
    2) fren konusunda 2 tekerleği tek hatla bağla,yani sol ön ile sol arka aynı kol ile sıkılsın ,diğeride aynı şekilde,bu traktör gibi dönüşü sağlıycaktır
    3) gelelim en önemli noktaya...2 pedal olmalı sağda ve solda bu yüzden tekerelekler aracın içinde olmalı bir miktar yoksa 40+70+70 şeklinde 2 kişi binse çekilemez,2 pedal 2 zincir olması vites sorununuda çözer,böylelikle sabit vitese takılmaz,baımsız viteslerde çaılışabilir 2 kişide ,
    4)malzeme seçimi,olabildğince sade hafif olmalı ,2.5-3 kg lik 26 jant alüminyum bisiklet kadrolarından al 2 tane bunu arka maşa dan kaynakla sadece ,kabin içini ve direksiyonu engellememeli,arka 2 tekerlek arasına sepet,bölme tarzı birşey koy 50-70 litre hacminde bagaj olarak,bisikletin ağırlığına göre tavan yapabilirsin ,hadefin 40 kg yi geçmemek olsun,birde şimdi aklıma geldi arka maşadan başka olarak ortak bir semer kullanarakta orta kesimden kaynaklayabilirsin
    5)kabin içi malum ayaklar pedalda olucak bu yüzden yan yan yeterli mesafe olmalu tahminim 2 kadro arası 70 cm nin uygun olduğu yönünde aracın genişiğide 1.20 m fln olmalıçok geniş,çok uzun olmamalı yoksa park derdi olur,yol derdi olur.
    5)aksesurlar:,her 2 ön maşada da dinamo olmalı,far olmalı,ağırlık merkezi olabildğince torpağa yakın olmalı devrilmeme si için,km sayacı olmalı,ayrıca disk kilite sahip olmalı ,hata kilit sisemini sol ön tekerleğe koyarsın bir araba gibi geldiğinde açar binersin
    6)maliyet:şimdi teker teker hesap yapmayacağım ama prototipte olsa 2000 tl yi geçmemeli,zor olan parçaları 2 ayrı bisikletmiş gibi kullan ,olabildiğnce basit olsun,en büyük problemin idreksiyon olucak

    çok yazdım birkaç fikir vermek istedim sadece ,üsttekilere bakma TR de bilim,teknik bu yüzden ilerlemiyor

    Vay arkadas bunu ben mi yazmisim



    Mucit mod on

    konu diriltmenin faydaları :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crookshanks

    Konu baya da ilerlemiş ama tandemi hiç düşünmediniz mi ? Hem daha kullanışlı, hem daha iyi manevra kabiliyetine sahip,hem de trafikte de daha az riskli olur,

    Ama dediğim gibi konu baya ilerlemiş, kolay gelsin :D

    Tandem dusunmedim degil, ama goruldugu uzere amacim farkli :)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.