Şimdi Ara

4'üncü viteste 30 km hız (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
3
Favori
8.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: ardatun

    Bisiklette 21.viteste düşük hızda arka küçük dişli zorlanmıyor, motor yani insan zorlanıyor.
    Düşük hızda çevirebilmek için daha fazla tork gerekiyor, o küçük dişli de o torku kaldırabilecek kuvvette, bir insanın ittirme kuvveti ile kırılamaz.

    Arabada da insan yerine motor zorlanıyor, o motorun da düşük devirde ittirme kuvveti belli, yeterince ittiremeyeceği bir kuvvet uygulaması gerekiyorsa ve "birim patlama" ile elde ettiği tork buna yetmiyorsa patlama sonrasi piston yeterince aşağıya inemeyip dişliyi çeviremeyecek, aşağıya inemeyen piston sıradaki diğer pistonu yukarı kaldıramayıp bir sonraki patlamaya hazır hale getiremeyecek ve motor stop edecektir :-)

    Şanzıman dişlileri ve baskı balatası ise motordan gelecek torkları kaldırabilecek materyallerden oluşmakta. Şanzımanı kırmanın yolu ise üzerine ani güç uygulamak, örneğin motoru 6bin devirde boşta çevirirken debriyajı aniden bırakmak gibi küüttt diye yük bindirecek kuvvetler uygulamak, ki bu yine tahminen şanzıman dişlilerinden değil, ortadaki daha zayıf link olan debriyaj baskı - balata bölgesinden ortaya çıkacaktır.

    Yani 1000 devirde arabanın motoru düşük miktarda tork üretirken büyük vitesin o küçük dişlilerini çevirebiliyorsa sorun yok. Fakat dişlileri çevirmek için gereken tork motorun o devirdeki ürettiği tork'a eşit olmaya yaklaştığı an motor çalışmakta zorlanacak, üzerinde ters yönlerde farklı kuvvetler oluşabilecektir(Liontech hocam, sizce tam stop etme anında motora zarar verecek tarzda yükler biner mi?)

    Bence böyle. Liontech arkadaşımızın bir kaç mesajından tanıdığım üzere konu üzerine bizi fazla fazla aydınlatacak bilgi birikimine sahip.

    Bisiklet konusunda;

    21. vites veya 3'ün 8'i diye tabir ettiğimiz bisiklet ile düz yolda kalkış ve sonrasında ki ilk 5-9km hıza kadar bisikletin dişlileri ve zincir büyük oranda yıpranır. Ama bu yıpranma hemen ortaya çıkmaz. Ayrıca bisikletlerde 18-21-24-27 veya 30. viteslerde kaldırmak veya 5-9km gibi küçük hızlarda kullanmak zincir kopmasına bile neden olur.

    bacaklari oldukca kuvvetli bir bisikletci(halterci de olur), durus anindan itibaren veya cok dusuk hizda, en buyuk viteste, yipranmis bir zincire, pedallar uzerinde hayvani guc uygulayabilirse evet kirilabilir.
    bunu yapmak icin dik bir yokusu cikarken, buyuk viteste ayaga kalkip, gidondan da guc alarak pedali cok kuvvetli bir sekilde asagi bastirmasi gerekir. ozellikle de, zincir capraz durumdaysa isi daha da kolaylastirir. fakat zincir eskimemisse, cok yipranmamissa , bu durumda bile kirilmaz. 10 liralik, 3-5 bin kmyi gecmemis, cok asinmamis bir zincir bile rahatlikla dayanir normal bir insanin uygulayabilecegi max torka.
    surekli yuksek tork , max tork uygulayarak gitmenin , zincir uzerinde uygulayacagi cekme kuvveti uzun donemde zincirin omrunu azaltabilir ama bu zincir kalitesine, malzemeye gore ciddi oranda degisir. bazi kaliteli zincirlerde insan gucunun olusturdugu cekme kuvveti , kullanim sirasinda zincir materyalini bozacak-yipratacak ana etken olmaktan cok uzakken, bazi kalitesiz zincirlerde uygulanan bu yuksek kuvvet zincirin esnemesine ve uzun donemde binlerce kere yapilan milimetrik uzama-kisalma isleminden dolayi materyal yorgunluguna neden olmasina neden olabilir. ama bir yandan da dusuk devirden dolayi da, disli-zincir surtunmesi azalacagindan, vites degisimleri sayisi ve yanal zorlanma azalacagindan, belirgin sekilde daha az yipranma olacak. boylece omru kisalir diyemeyiz. zinciri ve dislileri hic temizlemeyen-yaglamayan biri icin, daima yuksek vites-yuksek tork zincir omrunu uzatir.

    arabada arkadasin ilk sordugu asiri dusuk devir olayi ise max tork konusundan cok uzak. en dusuk devirde max tork yok. kurum olusmamasi icin ozellikle lpgli bir aracta yakit ve motor omru acisindan en iyi kombinasyon oldugunu dusunuyorum. vuruntu yaptirmadan gidildikce problem olmamali. liontech bundan dolayi yakit pompasinin da bozulmayacagini soyledi. ben burada aku sarj konusundan emin olamadim. 1000 devirde, klima ve farlar da aciken sarj dinamosu yeterince sarj edemeyebilir mi acaba? uzun donemde aku zayiflayabilir..

    arabada surekli max tork uygulanirsa uzun donemdeki etkileri ne olur diye birsey daha var ama bunu uzmanlarimiza birakmak daha dogru olur :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 8 Ocak 2013; 9:32:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu ilgilendiğim den daha teknik ) olarak okudum , ama kafamda tam oturmayan bir iki nokta var konuyu tekrar yenileyerek sorayım diyorum.

    Yol, motor, kullanım, gerekli olan durumlar gibi farklı etmenler olduğu için asprin gibi bir durum yok.

    Düşük devirlerde kullanma genelde hızlanma ihtiyacının giderilememesi, yokuşta gaz yememe, arabanın çekmeyip titremesi gibi durumlar olduğunda özellikle zararlı olabilecek durumlara yol açabileceği söyleniyor.

    2007 Auris 1.4D aracım var, yaknıt ekonomisi ve sakin sürüş için denemeler yaptığımda; 5. viteste 50-60km de 1200 civarında akin gezinti modunda sürüş bana 3,5-3.8 lt arası değerler sağlayabiliyor. Yol düz (Bilenler anadolu yakası sahil yolunda en sağ şeritte), hızlanma, yavaşlama gereksinimi olmadan 1100-1300 devir aralığında sürerken gaz pedalına dokunmuyorum desem yeridir, arabada bir çekmeme zorlanma hissetmiyorum, rolantide gidiyor.

    hızlanma durumunda 3.4. vitese düşürüp gaz pedalı kullanıp 2000 li devirlerle vites değişirme imkanı var.

    şimdi bu tarz bir durumda yakıt yanmaması, motoru sağırlaştırma, debriyaj-şanzımana yük bindirme gibi fark edilemeyen hasar sorun oluşturur mu?




  • tayyib ayarlarımızı bozdu benzin zammı ne hale getirdi önceden 1.vitesde 70 yaptım diye konu açıyorlardı şimdi 4.vitesde 30 diye
  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftp_57

    tayyib ayarlarımızı bozdu benzin zammı ne hale getirdi önceden 1.vitesde 70 yaptım diye konu açıyorlardı şimdi 4.vitesde 30 diye

    "Like" yok mu burda :)
    Güzel tespit
  • Turbo dizel aracımdan bahsediyorum. Seat ibiza signo 2004 3 silindir 1.4 tdi manuel sahibiyim. (Polo motoru mevcuttur)

    Dizel araçta yapmanız gereken sürekli hızını aldıkça vites atıp devirli kullanmak. Gerektiğinde de yavaşlamak. Bunun sinir bozucu olduğunu biliyorum. Tasarruf istiyorsaniz da başka yapacak bişey yok :D

    Benim aracım 3 silindir geç hızlanan ama hızlandıkça da turbodan dolayı koltuğa yapıştıran bir araç.

    Kullanım şekline gelince:
    Aracım tam hatırlamasam da ortalaması böyleydi misal 2. Viteste 2300-2400 devirde 3. vitese atıyorum. 3. viteste araç 2000 devirde sarsılmadan devam ediyor. Eger ki bu devrin altında vites degistirirsem, 2100 ya da 2200 devirde bir üst vitese geçtiğimiz zaman arac 1950 devire düştüğü için biraz titreyerek yükseliyor.

    Çözüm:
    Düşük devir yüksek vites kullanılan aracın az yaktığı gözle görülür derecede bellidir fakat araçta yavaşlayıp tekrar hızlanma esnasında ya da ani hızlanma gerekirse yahut yokuşlarda ya da düz yolda bir aracı sollama yapılacağı zaman yüksek viteste gaza yüklenmek yerine bir alt vitese düşürüp devir yükselip hızlanılmalı ve tekrar üst vitese geçerek hızlanılmalıdır.

    Buna rağmen fark ettiğim bir şey yüksek viteste düşük hızda iken hızlanmaya çalıştığımız zaman araç yine az yakıyor Ama bu şekilde motoru titretmek zararlıdır.

    Yapılması gereken tasarruf için yorucu olsa da sürekli vites atarak aracı düşük devir ve üst viteste kullanmak, yavaslarsak yahut sollama gibi ani hiz gerekirse tekrar bir alt vitese alıp aracı hızlandırmak, hızlanınca da tekrar üst vitese almak aracınız için hem tasarruf hem de sağlık anlamına gelir.

    Fakat unutmamak gerekir ki aracı sürekli düşük devirde kullanmak da zararlıdır. Kurum bağlayabilir. Otoban gibi yollarda giderken arada sırada aracınızın yüksek devire çıkartın ve motorun hakkını verin.

    Allah'a emanet olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Krank kesersin her vitesi bir araligi vardir hortlakmak gibi oldu ama asla yapmayin 2. Vitese almak zor degil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.