Şimdi Ara

4500watt elektrikli bisiklet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
7.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.Motoran crazy 125 veya honda msx almayi dusunurken ailemin sandigimdan fazla tepkisi mecburen beni elektrikli bisiklete yoneltti.Sahsen scooter tarzi binekleri hic sevmem madem elektrikli bisiklet aliyoruz en iyisini alalim.Tip olarak cok hosuma gittigi ve emsallerinden yuksek guce sahip oldugu icin kral ava 4500watt elektrikli bisiklet dusunuyorum.Gunde 10km ise gidip gelicem,sehir icinde turlicam.Gorusleriniz nedir pek populer bir model olmadigi icin kaynak bulmakta zorlaniyorum.170 boyum var cok abes duracagini sanmiyorum ki zaten msx e yakin bir model.Bilgisi tavsiyesi olan varmidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NemesisRelationship -- 9 Haziran 2016; 1:15:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Şu an için uygulamada bir esneklik olsa dahi bahsettiğiniz model 250 watt üzeri olduğundan elektrikli bisiklet değil elektrikli moped veya motosiklet sınıfındadır ve yasal olarak benzinli motosikletlerle aynı statüde olduğundan ehliyet ve tescil gerektirir. Elektriklilerde üzerinde yazan watt her ne kadar teorikte motor gücünü ifade etse de pratikte fabrikanın uydurduğu, uydururken de neyi ölçü aldığını kendilerinin dahi bilmediği bir rakamdan öte bir değer ifade etmez. Kral Motor bu uydurukçuluk konusunda diğer markalardan bir adım daha ileri gidip dikkat ettiyseniz sitesinde Ava 4500 yazıyor ama 4500 watt demiyor. Diğer Kral modelleri için de böyle 4500 -3000 gibi birşeyler yazmış ama internet sitesinde yanına watt yazmamış. Artık motoru alırken kesilen faturada veya yanında verilen evraklarda kaçç watt yazdığı belli olur. Eğer faturada 4000 watt dan büyükse araç yasal olarak elektrikli motosiklet grubudur. Mutlaka A sınıfı ehliyet gerektirir. Eğer 4000 wattdan düşükse o zaman elektrikli mopeddir A sınıfı motosiklet ehliyeti olmasa da B araba ehliyeti de yeterli olur. Ancak her halukarda elektrikli bisiklet değildir.
    Aynı aracın Yuki Sportsman marka olanında anma gücü 2500 watt - motor gücü 4000 watt yazıyor. Kısacası bu watt değerinin aslında aracın yasal sınıfını belirleme dışında motor gücü anlamında bir değeri yok bence.
    6 akülü bir model. En fazla 60 km/s civarı son hıza sahip olduğunu sanıyorum. Ancak buna da çok güvenmemek lazım yine bir Kral Modelinde (Lima 4500 veya Viva tam hatırlayamıyorum) son hız 55 yazmışlar ama bir arkadaşımız aldı ve 37-38 km hızı geçmediğinden firmaya dava açtı.
    Aküler 20 amperdir tek kişi düz yolda 40-50 km bir şarjla gidebilir, yol koşullarına, hız ve iklime göre bu mesafe 30 km ye de düşebilir. Dikkatli şarj edilirse yani az önce yazdığım mesafenin tamamı bitirilmezse aküler 10 bin km'ye kadar kullanılabilir. Tersi durumda yani sürekli şarj bitirildiğinde 5-6 bin km'de akü değişim gerekir. Akü değişim masrafı tahmini 800 lira civarıdır. Şu an için uygulamada bir esneklik olsa dahi yasal olarak benzinli motosikletlerle aynı statüde olduğundan ehliyet ve tescil gerektirir. Şahsen fiyatını bir elektrikli için yüksek buluyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 9 Haziran 2016; 10:14:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Şu an için uygulamada bir esneklik olsa dahi bahsettiğiniz model 250 watt üzeri olduğundan elektrikli bisiklet değil elektrikli moped veya motosiklet sınıfındadır ve yasal olarak benzinli motosikletlerle aynı statüde olduğundan ehliyet ve tescil gerektirir. Elektriklilerde üzerinde yazan watt her ne kadar teorikte motor gücünü ifade etse de pratikte fabrikanın uydurduğu, uydururken de neyi ölçü aldığını kendilerinin dahi bilmediği bir rakamdan öte bir değer ifade etmez. Kral Motor bu uydurukçuluk konusunda diğer markalardan bir adım daha ileri gidip dikkat ettiyseniz sitesinde Ava 4500 yazıyor ama 4500 watt demiyor. Diğer Kral modelleri için de böyle 4500 -3000 gibi birşeyler yazmış ama internet sitesinde yanına watt yazmamış. Artık motoru alırken kesilen faturada veya yanında verilen evraklarda kaçç watt yazdığı belli olur. Eğer faturada 4000 watt dan büyükse araç yasal olarak elektrikli motosiklet grubudur. Mutlaka A sınıfı ehliyet gerektirir. Eğer 4000 wattdan düşükse o zaman elektrikli mopeddir A sınıfı motosiklet ehliyeti olmasa da B araba ehliyeti de yeterli olur. Ancak her halukarda elektrikli bisiklet değildir.
    Aynı aracın Yuki Sportsman marka olanında anma gücü 2500 watt - motor gücü 4000 watt yazıyor. Kısacası bu watt değerinin aslında aracın yasal sınıfını belirleme dışında motor gücü anlamında bir değeri yok bence.
    6 akülü bir model. En fazla 60 km/s civarı son hıza sahip olduğunu sanıyorum. Ancak buna da çok güvenmemek lazım yine bir Kral Modelinde (Lima 4500 veya Viva tam hatırlayamıyorum) son hız 55 yazmışlar ama bir arkadaşımız aldı ve 37-38 km hızı geçmediğinden firmaya dava açtı.
    Aküler 20 amperdir tek kişi düz yolda 40-50 km bir şarjla gidebilir, yol koşullarına, hız ve iklime göre bu mesafe 30 km ye de düşebilir. Dikkatli şarj edilirse yani az önce yazdığım mesafenin tamamı bitirilmezse aküler 10 bin km'ye kadar kullanılabilir. Tersi durumda yani sürekli şarj bitirildiğinde 5-6 bin km'de akü değişim gerekir. Akü değişim masrafı tahmini 800 lira civarıdır. Şu an için uygulamada bir esneklik olsa dahi yasal olarak benzinli motosikletlerle aynı statüde olduğundan ehliyet ve tescil gerektirir. Şahsen fiyatını bir elektrikli için yüksek buluyorum.

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.B ehliyetim var.4000 ile 4500 arası çok fark edeceğini sanmam ama yazdıklarınız beni hayal kırıklığına uğrattı en azından işimi görür diye ümit etmiştim ki okadar para vermeyi zaten bir türlü bende kendime kabul ettirememiştim daha.Ufak bir motora bile ne yapsak ta ikna edemiyoruz malesef.Teşekkür ederim




  • Bence şu an bu konuda en pratik çözüm 250 watt ancak 250 watt grubu içinde nispeten güçlü, yedek parçası ucuz kolay bulunabilir bir model alıp birkaç tadilat modifiye ile son hızını ve torkunu yükseltip ekonomik ve yasal çözüm üretmektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Bence şu an bu konuda en pratik çözüm 250 watt ancak 250 watt grubu içinde nispeten güçlü, yedek parçası ucuz kolay bulunabilir bir model alıp birkaç tadilat modifiye ile son hızını ve torkunu yükseltip ekonomik ve yasal çözüm üretmektir.

    Tam bir yol gösterebilirmisiniz? Marka model yapılacak işlemler ortalama maliyet?
  • Bisiklet alin birde elektrik kiti. 50km h hiza cikarsiniz. Tabi bunun maliyeti 3000 tl geciyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NemesisRelationship

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Bence şu an bu konuda en pratik çözüm 250 watt ancak 250 watt grubu içinde nispeten güçlü, yedek parçası ucuz kolay bulunabilir bir model alıp birkaç tadilat modifiye ile son hızını ve torkunu yükseltip ekonomik ve yasal çözüm üretmektir.

    Tam bir yol gösterebilirmisiniz? Marka model yapılacak işlemler ortalama maliyet?

    Benim bulabildiğim en ideal çözüm (kendim de şu an bu tip toplama bir elektrikli kullanıyorum)
    2. el Arora BL 07Z 249 watt cub tipi 2014 ve üzeri model elektrikli cub = maliyet akü durumuna göre; 800-1500 TL
    Kaliteli bir motor sürücü (beyin): 250 TL
    4 ileri - 1 geri vites, hız sabitleme, elektronik fren desteği, yüksek akım vs... içerikli yazılım yükleme : 100 TL
    1 akü ilavesi ve beraberinde yeni şarj aleti : 200 TL
    Bu şekilde 2000 TL civarına son hızı 70 km/ s, rampalarda bile 2 kişiyi rahat taşıyabilen bir araç ortaya çıkar.
    Eğer daha ekstrem bir araç istenirse arka tekerlek motoru da değiştirilip 500 TL daha ek maliyetle 90 km/s son hıza ulaşabilen bir araç elde edilebilir.

    Bu tip bir uygulamanın diğer bir avantajı da kaporta -grenaj parçaları -dış aksam olarak cub tipi elektriklilerin parçaları birbirine uyumludur, hatta bazı parçalarda benzinli cubların bile uyumludur. Bu nedenle yedek parça Kral Ava'ya göre veya diğer elektrikli mopedlere göre çok daha kolay, ucuza bulunur. Büyük tekerlekli olduğundan sürüş daha konforlu, manevra daha rahattır, usulüne uygun sürüldüğünde büyük lastiğin avantajı ile bir şarjla gidilebilen mesafe daha fazla olur.


    Linkteki benim motorhttps://www.facebook.com/elektriklibisiklet1/ daha ayrıntılı açıklamalar var.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    elektrikli scooter önerisi
    3 yıl önce açıldı
    Elektrikli bisiklet
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.