Şimdi Ara

Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
16.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar, iyi akşamlar öncelikle. Sormak istediğim bir şey var. Bisikletin arka tekeri dc motor ile bağlantılı olsa ve ön tekeri de ise kaba durmayacak şekilde monofaze bir alternatör bağlansa. Bu alternatör aküyü şarj etse, dc motorla eş orantılı olarak üretim ve tüketim yapsa. Kapasitör de bağlı olsa 1f. Ne kadar dayanır akü? Ne kadar mantıklı olur? Daha önce deneyen var mı? Veya daha güzel bir projesi olan? (Akünün dayanmasından kastım, sürekli şarj deşarj olayından ölmesin? Bilmem ki.. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lethegraff -- 8 Şubat 2015; 21:38:27 >



  • Bu yazdığınızıngerçekleşmeeai için fiziğin alt üst olması gerekir.

    Fakat ön lastiğe takılacak bir dinamo ile ikincil bir akü şarj edebilirsin. Ama çektiği güce orantılı olarak frenleme de yapacaktır. Buda birincil akünün daha fazla kullanılmasını gerektirecektir. Nerdeyse orjinali ile aynı hesaba gelecektir. Yani boşuna uğraşmayın.
  • Kimse yok mu? Bu arada alternatör dolum yapacağı için, yükte olacak mecburen. Bundan dolayı bir yavaşlama söz konusu olur mu bisiklette? Yada yanma vs?
  • Bu yazdığınızıngerçekleşmeeai için fiziğin alt üst olması gerekir.

    Fakat ön lastiğe takılacak bir dinamo ile ikincil bir akü şarj edebilirsin. Ama çektiği güce orantılı olarak frenleme de yapacaktır. Buda birincil akünün daha fazla kullanılmasını gerektirecektir. Nerdeyse orjinali ile aynı hesaba gelecektir. Yani boşuna uğraşmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam olmuyor. ben leptop fanından elektrik üretip onlada bataryayı şarj etmeye calıstım. herşey iyiydi. kağıt kalem üzerinde sisteme +3 saat kazandıracaktı. fakat sonrada bu leptoplarda doldurboşalt özelliği yok ise -> bataryayı yıpratıp öldürüyor. Doldur-boşalt yok ise yani batarya full ise elektrikten cekmeye calısıyor ve fan dönmüyor ( gücü yetmiyor) . besleme hem elektrikten hem bataryadan çekerek halk tabiri düşük voltaj gerilimi gibi bi sorun cıkartabilir ve sisteme zarar verebilir.


    bu dediklerimin aynısı basına gelebilir.
  • Redese kullanıcısına yanıt
    Dinamo değil, alternatörden bahsetmiştim. ürettiği fazlasıyla ikincil aküyü doldurmaya yetecektir diye düşünüyorum. O esnada akü arası geçiş yapılabilir, otomatik bir sistem ile. Bir devre yeterli olur. Fakat anlamlandırmak istediğim şey, alternatör yükte iken, ne kadar bir yavaşlama söz konusu olur. Eğer alt. çok küçük çaplı bir şey olursa, yanma ihtimali var mıdır yüksek devirde. Çok büyük olursa, bu sefer yükten dolayı, çok yüksek bir frenleme mi yapar? Amacım hız değil, akünün sürekli dolum halinde olması. Saatte 30km yeter bana, 40da olur. :D Fiziği neden ezip geçtiğini anlayamadım? Dinamo denen şey tırt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    Dinamo değil, alternatörden bahsetmiştim. ürettiği fazlasıyla ikincil aküyü doldurmaya yetecektir diye düşünüyorum. O esnada akü arası geçiş yapılabilir, otomatik bir sistem ile. Bir devre yeterli olur. Fakat anlamlandırmak istediğim şey, alternatör yükte iken, ne kadar bir yavaşlama söz konusu olur. Eğer alt. çok küçük çaplı bir şey olursa, yanma ihtimali var mıdır yüksek devirde. Çok büyük olursa, bu sefer yükten dolayı, çok yüksek bir frenleme mi yapar? Amacım hız değil, akünün sürekli dolum halinde olması. Saatte 30km yeter bana, 40da olur. :D Fiziği neden ezip geçtiğini anlayamadım? Dinamo denen şey tırt.

    Dedikleriniz ne kadar açıklayıcı olsada illaki bir yerden kaybedersin. Fizik ile ilgilide açıklamam şudur ; belli bir enerji var ortada.

    Giren ile Çıkan aynı olucak. Yani ;

    100 joule varsa kullanılan 100 joule olacaktır.

    Yani senin yapmak bitmeyen akü sınırsız enerji demek. Buda imkansız. Çünkü dünya ya verilmiş belli bir enerji var ve biz bunun fazlasını üretemeyiz. ama dönüştürebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Redese kullanıcısına yanıt
    Ama bu orantılarla değiştirilemez mi diyorum bende. Yani 250 watt dc motorun harcadığını. 500 watt üreten alternatör, bir şekilde devirdaimi sağlamaz mı? Çok mantıksız. Biri boşalırken, diğerinin dolması. Rize de galiba bir amcamız yapmış. 9000 tl ye mal olmuş. Kendini 50km hıza ulaşınca sürekli şarj eden bir mekanizma. Araba kendi kendini yeniliyor. Bu sayede, hiç bir ekstra doldurma işlemi gerçekleşmiyor. Bunu bisiklete uyarlamak çok mu zordur?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Elektrikli motor önerisi
    2 yıl önce açıldı
    Elektrikli motosiklet tavsiyeniz
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • lethegraff L kullanıcısına yanıt
    Alternatorde manyetik akımla çalışıyor bir yöne dönerken ters yönde illaki bir manyetik alan oluşturucak dolayısıyla motorun harcadığı elektrikte artacak, 500 watt alternoter sözde güzel ama bunun oluşturacağı alan daha şiddetli olucak dolayısıyla motorun harcayacağı enerjide daha fazla olucak.Dc motordan 250 watt harcayıp alternatoren maximum 250 watt alırsın oda ideal koşulda düşüncem bu yoksa sanayide dışarıdan elektrik kullanılmaz, misal torna makinaları yada 8000 rpm le dönen frezeler cayır cayır kendilerni besler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 9 Şubat 2015; 12:11:23 >
  • alternatörün ürettiği 500 watt enerji nerden gelecek? ne kadar elektrik enerjisi istiyorsan o kadar da mekanik enerji vermelisin sisteme.
    bisiklet ile düz yolda giderken pedal çevirmek kolaydır.sadece hızını koruyacak kadar sürtünme kuvvetini yenmen yeterlidir. fakat yokuş çıkarken aldığın potansiyel enerjinin de karşılığını ödemen gerekir ve bu yüzden pedalı daha güçlü çevririsin.
    aynı bu şekilde, ön tekerden güç üretmek istiyorsan ,bunu sağlayacak olan arkadaki motordur. bir cebinden diğerine para koymak gibi olur. aradaki kayıplarıda göz önününe alırsan zararda çıkarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nowanda

    alternatörün ürettiği 500 watt enerji nerden gelecek? ne kadar elektrik enerjisi istiyorsan o kadar da mekanik enerji vermelisin sisteme.
    bisiklet ile düz yolda giderken pedal çevirmek kolaydır.sadece hızını koruyacak kadar sürtünme kuvvetini yenmen yeterlidir. fakat yokuş çıkarken aldığın potansiyel enerjinin de karşılığını ödemen gerekir ve bu yüzden pedalı daha güçlü çevririsin.
    aynı bu şekilde, ön tekerden güç üretmek istiyorsan ,bunu sağlayacak olan arkadaki motordur. bir cebinden diğerine para koymak gibi olur. aradaki kayıplarıda göz önününe alırsan zararda çıkarsın.

    Bende anlatıyorum ama arkadaş anlamak istemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim demek istediğim, alternatör de ki bakır sarımının fazla olması ve kalın olması, çark sistemi tarzında bir olay gerçekleştirmez mi? Daha güçsüz bir alternatör de vereceği elektrik az iken yüksek watt verebilecek bir alternatör aynı işte daha fazla elektrik üretebilir bundan bahsediyorum. Bu yüzden aküyü daha hızlı besleyecek. Ya çok sivri zekayım, ya da düz odun. :D Odun dediğinizi duyar gibiyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    Benim demek istediğim, alternatör de ki bakır sarımının fazla olması ve kalın olması, çark sistemi tarzında bir olay gerçekleştirmez mi? Daha güçsüz bir alternatör de vereceği elektrik az iken yüksek watt verebilecek bir alternatör aynı işte daha fazla elektrik üretebilir bundan bahsediyorum. Bu yüzden aküyü daha hızlı besleyecek. Ya çok sivri zekayım, ya da düz odun. :D Odun dediğinizi duyar gibiyim.

    Ne kadar fazla sarın o kadar fazla elektrik. Ama o kadarda fren ve o kadarda daha fazla güç lazım. Yani hiç birşey değiimiyor hocam. Lütfen enerji yasalarını Wikipedia vs. Bir yerden oku.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki bu alternatöre spiral küçük bir pervane yapsam ve bisikletin ön far kısmına koysam. Rüzgar sayesinde, elektriği üretsem ve bununla diğer aküyü doldursam? Bu ne kadar mantıklı olur ?
  • boş iş hocam uğraşma. aküm bitmesin diyorsan pedala basıcan ,başka yolu yok. yedek akü filan takarsan belki o şekilde olur.
  • kesinlikle olmaz. termodinamiğin 1.kuralına aykırı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    Peki bu alternatöre spiral küçük bir pervane yapsam ve bisikletin ön far kısmına koysam. Rüzgar sayesinde, elektriği üretsem ve bununla diğer aküyü doldursam? Bu ne kadar mantıklı olur ?

    Bu bir ihtimal işte. Ama şükür anladın var oloan elektriği hem kullanıp hemde depolamayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Redese kullanıcısına yanıt
    :D Sözelciyiz ne yapalım. Sinema tv okuyacak öğrenciye, termodinamik kuralları sorulmaz. Teşekkür ettim anlatılarınız için. :) Peki önerebileceğiniz bir motor var mı? Saatte 50km yapabileceğim. 2 kişi taşayabilecek. Atv tekerlekleriyle yapacağım. Çok değişik bir şey olacak :D Umarım yaparım. :D
  • aküyü hem kullanarak hemde dolduramazsın aynı anda aküleri öldürürsün öyle

    arabalarda rejenratif fren sistemi vardı ancak çok verimli birşey değil yani kısaca olmaz
  • Blackthunderx B kullanıcısına yanıt
    Çift akü kullanacağım. Tek düğme ile bitmeye yakın, dolan aküye geçiş sağlayacağım. Yani aküler full doldur boşalt olacak. Ancak motor sıkıntı. Nasıl bir motor almalıyım bunun için bulamadım. Türkiye de satanı yok arkadaş. Ebay, alibaba vıdı vıdı... Görmeden olmaz.
  • lastikal.com.tr
    Lastik AL | Yaz Kış 4 Mevsim Ucuz Oto Lastik Fiyatları 2019
    http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=4491
    Elektrikli bisiklette böyle bir akü kullansam, daha mantıklı ve ucuz değil mi? Bisiklet aküleri çok dandik ve 1-2 saat dayanıyor. Bu daha verimli olmaz mı? Aralarında ki fark nedir?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.