Şimdi Ara

Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
16.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aralarındaki bariz fark ağırlıkları. Akü kurşun kadar ağır olur derim.
  • goçhisar kullanıcısına yanıt
    Ortalama ağırlı ne kadar olur hocam? 10kg? 20kg? Motorun miline büyük bir çark bağlarsam, en düşük vites çarkına kayışlasam? Yüksek verim alamaz mıyım bu şekilde?
  • bence şarj olayı sadece yokuş aşağı inerken kullanılmalı çünkü diğer türlü motor boşuna enerji tüketmiş gibi olacak.
    ayrıca yokuş aşağı şarj dinamosu fren görevi görecek ve fren balatalarının ömrünü uzatacaktır.
  • Alternatör dönerken ön tekeri frenleyecektir bu sayede sistem çalışıyo gibi gözüksede aslında beklenen verimi vermeyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=4491 Elektrikli bisiklette böyle bir akü kullansam, daha mantıklı ve ucuz değil mi? Bisiklet aküleri çok dandik ve 1-2 saat dayanıyor. Bu daha verimli olmaz mı? Aralarında ki fark nedir?

    Fark akımlar. Bu bildiğün araç aküsü. Bu daha fazla gider ama daha geç dolar. Artı çok ağırdır. çok gereksiz olur. 1 tane daha bisiklet aküsü al parelel bağla daha güzel olur. He ben ağırlığı önemsemem ve dolum süresi fark etmez dersen araç aküsü daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnş yapabilmişindir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sana tiyo 250 watt a det panel alıcan 500watt mesela uzun yol gidceksen 3 kw akü için 6 saat güneşden şarj etmen lazım 2 panelide her yer eberaber götürmen lazım

    2 akü ile olur ama mesela bende juno var 3 akülü 3+3=6 akü çalışabiliyor her akü grubu (3 akü 15kg)

    yani sadece araçda 6 akü 30 kg tutuyor.70 kgda motorun kendi gövdesi 75 kg da bindimi iş biter
  • Şuan her şey proje aşamasında, tekerleklerin yol tutuşları iyi olması için, atv tekeri takacağım. Çok değişik bir şey olacak zaten. Pek bisiklete benzemeyecek gibi.. Alternatörümü tekere bağlamaktan vazgeçtim artık, farklı bir yöntem kullanacağım. Geç dolması pek önemli değil, uzun gitsinler yeter, zaten dengeleyeceklerdir birbirlerini. Ağırlıkları da toplamda 20-30'u geçmesin yeter. 2*24 volt 50 ah yeter bana zaten. Motor 250 watt olsa 10 amper harcayacak. Bana totalde 5 olmadı (ki zaten olmaz kolay kolay) 4 saat gitsin yeter. Veyahut 60ah alırım :)
  • Bunun gibi bir şey yapmak istiyorum. Tabi daha hızlı ve öfkeli :D Biraz daha kaba sabası. Bisiklet sarmayacak. Buna bir de sele atarım ben, tamamdır işte.Alt kısmı yere yakın tutarım, 2 akü atarım üstüne, ayakları koyup otururum. Kışın ne yapacağız? Seleden ısıtmamı yapsak ne yapsak.
     Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü) Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü)

    http://evdekendinyap.blogspot.com.tr/2012/10/elektrikliskooteryapm.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lethegraff -- 12 Şubat 2015; 12:21:34 >




  • Enerjinin korunumu ilkesine ters bu dusundugunuz sey. Lisede fizik derslerine yeterince onem vermemenin sonucu malesef.
  • alimakkaya A kullanıcısına yanıt
    Fizik dersini sadece lise 1 de aldım hocam. :) Oda en yüksek not bendeydi sınıfta. 4 6-7 sene geçti üzerinden. Her neyse, bir akü doldurulurken, diğeri boşalacak. Doldurma alternatör ile spiral paneller sayesinde yapılacak. Konu kapanmıştır. Teşekkürler. 5-6 ay içinde yaparım umarım. Şuanda boş vaktim yok. Bu arada üniversite tavsiyesi olan varsa alabilirim? Ankara-Mersin-İzmir-Ordu? Bu şehirleri düşünüyorum. Sinema tv.
  • Kolay gelsin o zaman. 4 sene sonra gelip tekrar oku. dusundugun sey fizik kurallarina aykiri (bir fizikci olarak soyluyorum bunu -nokta-)

    enerjiyi yoktan var edemezsin, olani da ancak korursun/donusturursun. sistemin is yapmasa bile (yokus tirmanma) surtunmelerden olusan kayiplar ile isi enerjisi olarak kaybolur. akunun ilk bastaki sarji tukendiginde (bu da sistemde degil disarda sarj oldu zaten) cihazi itersin. simdiden kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimakkaya

    Kolay gelsin o zaman. 4 sene sonra gelip tekrar oku. dusundugun sey fizik kurallarina aykiri (bir fizikci olarak soyluyorum bunu -nokta-)

    enerjiyi yoktan var edemezsin, olani da ancak korursun/donusturursun. sistemin is yapmasa bile (yokus tirmanma) surtunmelerden olusan kayiplar ile isi enerjisi olarak kaybolur. akunun ilk bastaki sarji tukendiginde (bu da sistemde degil disarda sarj oldu zaten) cihazi itersin. simdiden kolay gelsin.



    Yav ön teker mevzusunu kapattık zaten, olay tekerlerle değil, alternatör rüzgar paneli ile olacak. Normal çatıda ki gibi. Fakat bu motorun hızından dolayı rüzgarın hızı sayesinde daha hızlı ve daha verimli bir şekilde iş yapacak. İkincil aküyü bu sayede dolduracak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: alimakkaya

    Kolay gelsin o zaman. 4 sene sonra gelip tekrar oku. dusundugun sey fizik kurallarina aykiri (bir fizikci olarak soyluyorum bunu -nokta-)

    enerjiyi yoktan var edemezsin, olani da ancak korursun/donusturursun. sistemin is yapmasa bile (yokus tirmanma) surtunmelerden olusan kayiplar ile isi enerjisi olarak kaybolur. akunun ilk bastaki sarji tukendiginde (bu da sistemde degil disarda sarj oldu zaten) cihazi itersin. simdiden kolay gelsin.



    Yav ön teker mevzusunu kapattık zaten, olay tekerlerle değil, alternatör rüzgar paneli ile olacak. Normal çatıda ki gibi. Fakat bu motorun hızından dolayı rüzgarın hızı sayesinde daha hızlı ve daha verimli bir şekilde iş yapacak. İkincil aküyü bu sayede dolduracak.

    Bu durumu degistirmiyor malesef, yine ayni probleme takiliyor tasarimin. Ruzgar ile yapilacak en efektif itme sistemi yelken olacaktir, ki gemilerde yuzyillarca kullanildi bu. ancak bu durumda ortamda esen bir ruzgar olmasi gerekir, enerji esmekte olan bu ruzgardan gelir.sen hareket ederken hissettigim ruzgar ile enerji ureteyim dediginde on tekerlegi kullanmaktan daha verimsiz bir sisteme yonelmis olursun. kisacasi tekerlekten vazgectim diyorsun, ama o bile daha etkili bir sistem. elektrikli bir bisiklet uzerine calismak istiyor isen bataryadan vazgecemezsin, illaki kullanacaksin, ve kullanim oncesinde sarj edeceksin. enerjiyi en verimli sekilde kullanma uzerine dusunebilirsin ancak.

    mesela geri donusumlu frenleme mekanizmasi tasarlanabilir, unutma bir motor ayni zamanda bir dinamodur. sistemi hareket ettirmek icin kullandigin motoru ayni zamanda elektrik uretmek icin de kullanabilirsin. bu sana sunu saglar. yokus cikarken bataryadan enerjini harcarsin, belki pedalla takviye de yaparsin, ancak inerken motor ile serbest bir sekilde enerji uretirsin ve cikarken kaybettigin enerjinin bir kismini (asla tamami degil) geri kazanirsin. veya fren yaparken dusun. motor veya dinamo ile elektrik uretmek istedigin zaman frenleme yaptirir, boylece fren yerine belli bir hiza inene kadar elektrik uretimi yaparak yavaslarsin ve daha alti icin de ayaklarinla durur veya pabuclar ile frenleme yapan bir sistem yapabilirsin. ilk cikis noktan bilgi ve tecrube eksikliginden oturu hatali olabilir, ancak yeni birseyler uretmeye calismak hicbir zaman bos degildir. hatta yanlis birseyler uzerine denemeler yapmak ta insana bilgi ve tecrube kazandirir. hatalar insana dogrulardan daha cok sey ogretir diye bir laf da vardir

    kolay gelsin projende. onemli olan calisip calismamasi degil, senin bunu sonuna kadar goturup bitirmen unutma.

    Bu arada, eger bu tip seylere merakli isen endustriyel tasarim, elektronik gibi alanlari dusunebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimakkaya

    quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: alimakkaya

    Kolay gelsin o zaman. 4 sene sonra gelip tekrar oku. dusundugun sey fizik kurallarina aykiri (bir fizikci olarak soyluyorum bunu -nokta-)

    enerjiyi yoktan var edemezsin, olani da ancak korursun/donusturursun. sistemin is yapmasa bile (yokus tirmanma) surtunmelerden olusan kayiplar ile isi enerjisi olarak kaybolur. akunun ilk bastaki sarji tukendiginde (bu da sistemde degil disarda sarj oldu zaten) cihazi itersin. simdiden kolay gelsin.



    Yav ön teker mevzusunu kapattık zaten, olay tekerlerle değil, alternatör rüzgar paneli ile olacak. Normal çatıda ki gibi. Fakat bu motorun hızından dolayı rüzgarın hızı sayesinde daha hızlı ve daha verimli bir şekilde iş yapacak. İkincil aküyü bu sayede dolduracak.

    Bu durumu degistirmiyor malesef, yine ayni probleme takiliyor tasarimin. Ruzgar ile yapilacak en efektif itme sistemi yelken olacaktir, ki gemilerde yuzyillarca kullanildi bu. ancak bu durumda ortamda esen bir ruzgar olmasi gerekir, enerji esmekte olan bu ruzgardan gelir.sen hareket ederken hissettigim ruzgar ile enerji ureteyim dediginde on tekerlegi kullanmaktan daha verimsiz bir sisteme yonelmis olursun. kisacasi tekerlekten vazgectim diyorsun, ama o bile daha etkili bir sistem. elektrikli bir bisiklet uzerine calismak istiyor isen bataryadan vazgecemezsin, illaki kullanacaksin, ve kullanim oncesinde sarj edeceksin. enerjiyi en verimli sekilde kullanma uzerine dusunebilirsin ancak.

    mesela geri donusumlu frenleme mekanizmasi tasarlanabilir, unutma bir motor ayni zamanda bir dinamodur. sistemi hareket ettirmek icin kullandigin motoru ayni zamanda elektrik uretmek icin de kullanabilirsin. bu sana sunu saglar. yokus cikarken bataryadan enerjini harcarsin, belki pedalla takviye de yaparsin, ancak inerken motor ile serbest bir sekilde enerji uretirsin ve cikarken kaybettigin enerjinin bir kismini (asla tamami degil) geri kazanirsin. veya fren yaparken dusun. motor veya dinamo ile elektrik uretmek istedigin zaman frenleme yaptirir, boylece fren yerine belli bir hiza inene kadar elektrik uretimi yaparak yavaslarsin ve daha alti icin de ayaklarinla durur veya pabuclar ile frenleme yapan bir sistem yapabilirsin. ilk cikis noktan bilgi ve tecrube eksikliginden oturu hatali olabilir, ancak yeni birseyler uretmeye calismak hicbir zaman bos degildir. hatta yanlis birseyler uzerine denemeler yapmak ta insana bilgi ve tecrube kazandirir. hatalar insana dogrulardan daha cok sey ogretir diye bir laf da vardir

    kolay gelsin projende. onemli olan calisip calismamasi degil, senin bunu sonuna kadar goturup bitirmen unutma.

    Bu arada, eger bu tip seylere merakli isen endustriyel tasarim, elektronik gibi alanlari dusunebilirsin.

    Hocam çok iyi, çok güzel konuşmuşsunuz. :) Teşekkür ederim böyle zaman ayırdığınız için. Sadece şunu anlamlandıramıyor kafam, bu rüzgar panelleri ne gibi bir engel sağlar ki motora? Zaten motor rüzgarın yaptığı sürtünmeden dolayı zorlanacak. Ki bu altın kural. İşte bende o rüzgarın sürtünmesini kullanarak, amortisör büyüklüğünde iki adet, spiral panelle elektrik üretmek istiyorum. Flanş alternatör tipi sayesinde. Bu neden olumsuz etkiler diğer enerjiyi onu anlayamıyorum. Araç sürat yapınca, zaten rüzgarın sürtünmesinden etkilenecek. Bundan yararlanmanın neresi tam olarak zarar oluyor. Küçük spiral kanatlara çarpan rüzgar motoru daha da mı zorlayacak? Lütfen olumsuz yanı nedir söyleyin :D Çıldıracağım. Çıkar yol bulmam lazım, yoksa yapmak, çok anlamsız olacak bu projeyi.




  • Bu arada, sinema tv istememin sebebi, 3d animasyon çalışmalarım var. Bu yüzden, bu yöne yönelmek istedim. Bunlar sadece hobi ve sistemin verdiğini direkt olarak almamak için. Bir şeyler yapabilme isteği. O kadarcık..
  • soyle anlatmaya calisayim,

    herhangibir dinamoda enerji uretmek istediginiz anda (veya bir motor ile) eger uretececin uclari arasina bir yuk bagli ise motor serbest bir sekilde donmez, zorlanir. Bunu bir motor bulup kablolarini birbirine baglayip cevirmeye calisarak ve acip cevirmeye calisarak tecrube etmek mumkundur. Kisa devre olan durumda motoru cevirmek cok zor olacaktir, cunki uretilen guc kablolarda isi enerjisine donusmektedir. Yani uretecten akim cekildigi anda donmeye engel olacaktir. Bu ilk bilgi.

    ikinci bilgi, bir ruzgar gulu (yani sizin yaptiginiz pervane/panel diyelim) donerken ruzgara karsi minimum direnc gosterir. ancak gul durdugu anda yuzey alani hareketi maksimum olarak engellemeye calisacaktir , ve bagli oldugu bisikleti de yavaslatacaktir. Bu durumda; dinamodan motor icin guc cekildigi anda ruzgar gulunu yavaslatmaya baslayacak, yavaslayan ruzgar gulu ise ruzgara drenc olusturacak. ardinda yatan fizik biraz daha guzel anlatilabilir, ben biraz sonuclari yazdim. Bu nedenle sen hareket uretmek icin bir yandan elektrik harcarken, ayni elektrik harcama davranisin ruzgara karsi drenc olusturmana neden olacak.

    Bir de son olarak, bir bisikletin uzerine koyabilecegin ruzgar gulu ile uretecegin enerji dusundugunden cok daha az olacaktir. deneysel calisarak daha netlesir bu konular. her adimi parca parca deneyebilirsen bir noktadan sonra sesgisel bir hal alir bu isin fizigi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    Bu arada, sinema tv istememin sebebi, 3d animasyon çalışmalarım var. Bu yüzden, bu yöne yönelmek istedim. Bunlar sadece hobi ve sistemin verdiğini direkt olarak almamak için. Bir şeyler yapabilme isteği. O kadarcık..

    Bişeylerden de fazlasını istiyorsun ama. . Ama seninle çalışmak isterdim. Senin gibi insanlar yani başaramayacaklarına rağmen hala ihtiraslı olarak devam eden insanlar değerlidir gözüm de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu resimde görüleni bisiklet boyunun yarısına indirgeyebilirsen 80 yıl enerjiye ihtiyacın olmaz

     Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü)
  • Kafama sıkar giderim.. Bir kaç gün içinde, yapmak istediğim şeyin, modellenmiş halini kabaca atacğım. o zaman her şey daha net anlaşılacak diye umuyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.