Şimdi Ara

Elektrikli Bisiklet(Bitmeyen Akü) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
16.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    12 volt 300 watt motor ile 24 volt 300 watt arasında ki tek fark, ağırlığa karşı gösterdiği kuvvet mi? Yoksa ben mi yanlış anladım?

    300/12=25A 300/24=12.5A Amper motorda torqu etkiler, yani bir nevi uygulayacağı kuvvettir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 17 Şubat 2015; 10:42:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tristran

    quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    12 volt 300 watt motor ile 24 volt 300 watt arasında ki tek fark, ağırlığa karşı gösterdiği kuvvet mi? Yoksa ben mi yanlış anladım?

    300/12=25A 300/24=12.5A Amper motorda torqu etkiler, yani bir nevi uygulayacağı kuvvettir

    Anladım, peki 300 watt 12 volt fırçalı motorun tork'unu nasıl hesaplarız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: tristran

    quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    12 volt 300 watt motor ile 24 volt 300 watt arasında ki tek fark, ağırlığa karşı gösterdiği kuvvet mi? Yoksa ben mi yanlış anladım?

    300/12=25A 300/24=12.5A Amper motorda torqu etkiler, yani bir nevi uygulayacağı kuvvettir

    Anladım, peki 300 watt 12 volt fırçalı motorun tork'unu nasıl hesaplarız?

    O kadarını bilmiyorum benim bölümüm değildi

    Manyetik alanla hesaplanıyor, en sevmediğim dersti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 17 Şubat 2015; 11:14:03 >




  • Rpm sayısı yükseldikçe kg cinsinden kuvveti düşüyor. Watt 300 rpm 2000 ise 14 kg çekebiliyor. 300 watt 250 rpm ise 116 kilo civarı. Bu seferde çok yavaş olacak diye düşünüyorum. Fırçalı motor kullanıyor çoğu insan, e-bike, e scooter projelerinde. Ne yapmalıyım bu konuda? Kendi şarj ünitemi de kuracağım. Ne yapmalıyım bu konuda?
  • lethegraff L kullanıcısına yanıt
    Bak şimdi çıkmaza girdik... Sen kaç kilosun motor tahmini kaç kilo tutar, alternatör de oluşucak elektrik alan kuvveti ne işte bunlar hep motorunun çekeceği akımı etkileyecek ters orantılı şekilde motorun hızı düşecek bunları göz önünde bulundurup motorda ve lastikte kullandığın dişlileri ayarlaman lazım ama dişli ile oynayınca bu sefer kuvvetten kaıp oluyor nasıl yapıcaz

    şu anki haliyle 250 rpm kotumu ? 10 inclik bir lastiği ele alalım bir turu 10*2.54*2*3.14=yaklaşık 160 cm dakikada 400 metre yani saatte 24 km tabiki ağırlıklar ve ters yönde kuvvetler ihmal edildi


    Sana kaç lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 17 Şubat 2015; 11:46:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tristran

    Bak şimdi çıkmaza girdik... Sen kaç kilosun motor tahmini kaç kilo tutar, alternatör de oluşucak elektrik alan kuvveti ne işte bunlar hep motorunun çekeceği akımı etkileyecek ters orantılı şekilde motorun hızı düşecek bunları göz önünde bulundurup motorda ve lastikte kullandığın dişlileri ayarlaman lazım ama dişli ile oynayınca bu sefer kuvvetten kaıp oluyor nasıl yapıcaz

    şu anki haliyle 250 rpm kotumu ? 10 inclik bir lastiği ele alalım bir turu 10*2.54*2*3.14=yaklaşık 160 cm dakikada 400 metre yani saatte 24 km tabiki ağırlıklar ve ters yönde kuvvetler ihmal edildi


    Sana kaç lazım?

    Adamsın be :D Nede güzel hesapladın ama. İçime su serptin. Bana saatte 30-35 km arası yapsın yeter. Ben 61 kiloyum. (185cm boy kemiğe vermiş ne yapayım.) Aküler 20 kilo olsa. Birde motordu, iskeletiydi vs.. Toplasan 100 kilo. Yani bana lazım olan 500 rpm falan :D

    Şöyle bir motor buldum: 24VDC 350W electric bicycle motor with built-in gear reduction transmission. Output shaft speed: 420 RPM. 89$


    Birde bu var: 24VDC 250W 2650RPM electric scooter motor. Powerful four brush permanent magnet electric motor design with 100% ball bearing construction. 50$

    Aralarında ki fark kuvvet. İkinci örnek hiç iş yapamaz ki o zaman? İlk motor gayet çatır çutur götürür yani. Ne diye insanlar ikinci motoru alsın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: tristran

    Bak şimdi çıkmaza girdik... Sen kaç kilosun motor tahmini kaç kilo tutar, alternatör de oluşucak elektrik alan kuvveti ne işte bunlar hep motorunun çekeceği akımı etkileyecek ters orantılı şekilde motorun hızı düşecek bunları göz önünde bulundurup motorda ve lastikte kullandığın dişlileri ayarlaman lazım ama dişli ile oynayınca bu sefer kuvvetten kaıp oluyor nasıl yapıcaz

    şu anki haliyle 250 rpm kotumu ? 10 inclik bir lastiği ele alalım bir turu 10*2.54*2*3.14=yaklaşık 160 cm dakikada 400 metre yani saatte 24 km tabiki ağırlıklar ve ters yönde kuvvetler ihmal edildi


    Sana kaç lazım?

    Adamsın be :D Nede güzel hesapladın ama. İçime su serptin. Bana saatte 30-35 km arası yapsın yeter. Ben 61 kiloyum. (185cm boy kemiğe vermiş ne yapayım.) Aküler 20 kilo olsa. Birde motordu, iskeletiydi vs.. Toplasan 100 kilo. Yani bana lazım olan 500 rpm falan :D

    Şöyle bir motor buldum: 24VDC 350W electric bicycle motor with built-in gear reduction transmission. Output shaft speed: 420 RPM. 89$


    Birde bu var: 24VDC 250W 2650RPM electric scooter motor. Powerful four brush permanent magnet electric motor design with 100% ball bearing construction. 50$

    Aralarında ki fark kuvvet. İkinci örnek hiç iş yapamaz ki o zaman? İlk motor gayet çatır çutur götürür yani. Ne diye insanlar ikinci motoru alsın?



    Bak yalnız ben o hesapları aksi yönde oluşacak kuvvetleri iptal ederek yaptım bu konuda pek tecrübem yok (hele manyetik alanı sevmediğimden alternatörde oluşacak kuvveti hesaplayamadım)

    işte diyorum ya ters yönde oluşacak kuvvetler önemli yani göz ardı edilemeyecek kadar fazla
    2. motorun kullanılma sebebi şanzımanla zaten bunları ayarlayabiliyorlar (tahminim) 1 e 5 oranında 2 dişli kullanırsan o rpm 5 te birine düşerken sana 5 kat fazla tork kazandırır yine yakın değerler elde edersin

    Eğerki direk 400 500 rpm motor bakacaksan sınırda değilde 400 watt (hem lastiğe hem alternatöre harcanıcak) değerli veya daha yüksek motor bakman

    Eee şimdi ne oldu en başta ediğim olaya çıktık yani sistem verimsiz,
    Şöyle açıklayayım;
    Alternatör olmasa 250 watt civarı motor işini görecekken alternatör ile 400 watt harcayacan belkide daha fazla ....Mendokuse

    Sana en başından beri anlatmaya çalıştığım 250 lik gittin alternatörde kaç watt harcanacak kaç watt gelecek bu aradaki farkı güneş paneli ve rüzgar gülü ile çıkarabilecek misin asıl sorun burda

    Not:Güçleri tahmini yazdım hesaplamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 17 Şubat 2015; 12:28:52 >




  • lethegraff L kullanıcısına yanıt
    yalnız yukarıda bulduğum hız yanlış sanırım lastiğin çapı deyip yarı çapı diye hesaplamışım

    Scooter lastik jantı 12 inc oluyormuş lastiğin dıştan dışa çapı 14 inç olsa yani 24 km değil 17 km hıza çıkıyor

    Lastiğin çapı ile doğru orantılı olarak sen hesaplarsın hızı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 17 Şubat 2015; 13:04:13 >
  • Çıkaracağım elbette, taban full panel olacak. Rüzgar paneli olacak. Birde mini bir hidro üretim olacak. Kasanın içerisinde. Kafamda deli sorular... Yani benim istediğim şöyle 4-5 sene sıkıntısız gitmek gelmek istediğim yerlere. En azından şöyle düşünelim verimini. Normalde 3 saat 35km hızda sabit gidebilecekse, bu sistemlerle 5-6 saat gidebilmesi gerek. Ve zaten elektrik harcama sıkıntım olmayacak, güneşin altına koy, doluversin gari. Birde iç kasada, hidro elektrik sistemi olacak, yeteri kadar akımı çıkarabilirse, onuda ekleyeceğim.
  • fizik ve termodinamik kurallarına aykırı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayakler güzel ama gerçekte aldığın enerjiyi geri aynı şekilde o aküye aktaramazsın bi ihtimal güneş paneli ile sana tavsiyem araya geniş kapasiteli kondansatör koymak olur ama yinede verdiğin enerjinin çoğu ısıya dönüşecek akü konusunda ise litium alman lazım ve seri bağlayacaksan hepsi aynı özellikte ve ma değerleri örneğin 20 ise aynı kalacaktır bu işe yatırdığın paraya değmez en iyisi bi ekektrikli araba akmak ama oda ne kadar verimli olur tartışılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senin derdine çare buldum ama motoran juno gibi çift set akülü çalışan bir makine bulman lazım geçen bir sorun vardı aniden tekerlekle oynarken gözümün önünde sistem canlandı bir set aküyle yol alırken diğer set aküyü dolduracaksın iki set 36 14ah akü ile toplamda 75 km düz yol yaparsın

    yalnız bu fabrika çıkışı tek şarjda 100-150 km olayı külliyen yalan mutlaka engebe tepe az buçuk eğim olur sanırım çinde her yer uçsuz bucaksız dümdüz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozan_ronal

    Hayakler güzel ama gerçekte aldığın enerjiyi geri aynı şekilde o aküye aktaramazsın bi ihtimal güneş paneli ile sana tavsiyem araya geniş kapasiteli kondansatör koymak olur ama yinede verdiğin enerjinin çoğu ısıya dönüşecek akü konusunda ise litium alman lazım ve seri bağlayacaksan hepsi aynı özellikte ve ma değerleri örneğin 20 ise aynı kalacaktır bu işe yatırdığın paraya değmez en iyisi bi ekektrikli araba akmak ama oda ne kadar verimli olur tartışılır.

    1f kapasitör var. Bir işe yarar mı ki? Değerleri çok yüksek diye, kullanılamaz görüyorum. Bitmemesini geçtim akünün. Normale göre daha fazla götürsün yeter bana. Gideceğim şehir, Muğla, Ankara, Akdeniz. Bunlardan birinde okuyacağım okulu. Eğer olursa ikinciyi de yapmayı planlıyorum. Hep şu "kimseye aldırış etme ve yapacağın şeylere, hayallerine odaklan" tarzında videolar gaza getirdi. Belki olur. :D Dediğim gibi saatte 30 civarı götürsün beni. Toplamda 6-7 saate razıyım. Zaten o kadar uzun süre yolculuk edemem, elbet duraksamam gerekecek, o arada panelim az buçuk akülerimi şarj eder diye düşünüyorum. Yani beni çok fazla kesintiye uğratmadığı sürece yeterli. Günlük 150-180 km yapayım yeter bana.




  • ilk mesajım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackthunderx

    senin derdine çare buldum ama motoran juno gibi çift set akülü çalışan bir makine bulman lazım geçen bir sorun vardı aniden tekerlekle oynarken gözümün önünde sistem canlandı bir set aküyle yol alırken diğer set aküyü dolduracaksın iki set 36 14ah akü ile toplamda 75 km düz yol yaparsın

    yalnız bu fabrika çıkışı tek şarjda 100-150 km olayı külliyen yalan mutlaka engebe tepe az buçuk eğim olur sanırım çinde her yer uçsuz bucaksız dümdüz



    Hocam güzel diyorsun da, lithium çok pahalı be. 14 ah çok düşük ayrıca. Ben 30-40 Ah arası düşünüyorum tek akü için. Toplamda 24 30 ah olursa, ikincil seti de koymam gerekecek. İşte burada sıçmış oluyor proje. 4 aküyü 2'şer seri bağlamam lazım ki 2 adet 24 olsun. 1. biterken, 2. akü seti dolsun. Buda toplamda 30 ah olsalar 10'ar kilodan 40 kilo. Ben var 60 kilo, yaptı 100. Motor 7,5.. Araç iskeleti 7-8 olsa. En kötü 115 kilo. Birde panel var tabi, birde tekerler. Yani en güzel ihtimal 120 kilo diyelim. Bunu çekecek bir sistem lazım hacılar. :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraç00

    ilk mesajım :)

    https://www.youtube.com/watch?v=_PWqkc5KuWY Al dinle o zaman. :D

    Paylaşmak yasaksa kaldırabilirim. Tam olarak bilmiyorum kurallarımızı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: miraç00

    ilk mesajım :)

    https://www.youtube.com/watch?v=_PWqkc5KuWY Al dinle o zaman. :D

    Paylaşmak yasaksa kaldırabilirim. Tam olarak bilmiyorum kurallarımızı.

    Sabah sabah filmini tekrar izlettiriyordun bana helal olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tristran

    quote:

    Orijinalden alıntı: lethegraff

    quote:

    Orijinalden alıntı: miraç00

    ilk mesajım :)

    https://www.youtube.com/watch?v=_PWqkc5KuWY Al dinle o zaman. :D

    Paylaşmak yasaksa kaldırabilirim. Tam olarak bilmiyorum kurallarımızı.

    Sabah sabah filmini tekrar izlettiriyordun bana helal olsun

    Yapmışlar ama. clint mansell abimizde beri kalmamış.
    https://www.youtube.com/watch?v=aOyA4ShwouE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lethegraff -- 18 Şubat 2015; 11:25:15 >




  • " Bir insan kendi bokunu yerse sonsuza kadar yaşar " " dışarıdan yiyecek vermeye gerek yok " tezinimi yaşatmaya çalışıyorsunuz anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr-ex

    " Bir insan kendi bokunu yerse sonsuza kadar yaşar " " dışarıdan yiyecek vermeye gerek yok " tezinimi yaşatmaya çalışıyorsunuz anlamadım.


    Sıçmasını engellemeye çalışıyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.