Şimdi Ara

4600cc V8 yakit tuketimi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
12.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    1.2 motorun yeri yalnız ayrı. Bu motordan nefret edecek bir şey yok. Zamanımıza gelirsek resmen vergi satın alıyoruz. Şu anda bu arabayı yeni olarak TC sınırları içinde satın almazdım, 2003 gibi de vergimi bir günde üç katına çıkarmışlardı. Kısa mesafelerde, ısıl verimlilik ve stabilite üzerine kurulu Amerikan mekaniği pek cevap veremez.


    sayın Karbon,
    aynı 2003 tarihi büyük hacimli motorların kabus yılının başlangıcı idi. Bende çok sevdiğim onca masraf ettiğim V8 5.7 litre caprice aracımı satmaya karar verdiğim yıl idi. Bu nedenle halen Unakıtan kelimesini duyduğumda tüylerim diken diken olur. 2003 sendromu diyorum ben buna bütün amerikancılar bu yılı iyi hatırlarlar.

    Not:5700 cc aracın yıllık vergisi 100 Tl civarı verği bir anda 700 TL civarına çıkmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Nisan 2012; 13:31:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bildiğim kadarıyla V8 Chevy'lerin çoğunda silindir kapatma olayı var. Yani güç gerekmediği durumlarda yakıt ekonomisi için 4 silindir devre dışı kalıyor, 4 silindir gibi hareket ediyor araç.

    OHV motor olduğundan zaten 4000cc de olsa büyüklük ve ağırlık olarak taş çatlasa 2.7litre civarı bir DOHC motor kadardır ebatları, yani 4000cc Mercedes veya BMW'ler ile karşılaştırmak hata olur.

    Konuyu açan arkadaş çok doğru bir şey söylemiş, hacim 2 katına çıkınca tüketim de 2 katına çıkmaz, herkes Amerikan araçlarını çok fazla tüketiyor gibi düşünüyor ama bu doğru değil, hacimlerine göre az bile tüketiyorlar. Zaten üretim amaçları bu araçların sıkışık trafik değil, şehirlerarası sabit yüksek hızda seyir. Motor yapı olarak maksimum torkunu oldukça düşük devirlerde veriyor, düşük devir, yüksek vites, hacimden dolayı da yüksek bir hız oldukça ideal tüketim değerleri sunuyor ve bunu da düşük oktanlı, hatta biyo-etanol karışımlı benzinle sağlıyor.

    Özellikle yeni nesil Chevrolet LS motorlar daha da ekonomik, 400PS'lik Vette bile ş.dışı 10lt civarı bir tüketim verisine sahip.




    silindir kapatma olayi amerikanlarda cok eskiye dayansa da siklikla kullanilmalari son yillarda soz konusu. ford c.vic larda boyle bi ozellik kullanmiyor. 8 kafa da hep devrede.

    benim bildigim cadillac northstar disinda ustten egzantrikli (D)OHC motor ureten baska marka ve model yok ameriknalrda. diger hepsi geleneksel OHV ortadan egzantik kullaniyor. haliyle kapak boyutlari kuculdugu icin V motor da iyicene kuculmus oluyor agirlik ve dis hacim olarak ama bu ic hacmin kuculdugu anlamina gelmez. mersedesin de kullandigi 4000cc motor fordun da kullandigi 4000cc motor ayni silindir hacmine sahiptir.

    surada bi yanlislik olmus etanolun oktan sayisi benzinden cok daha yuksektir hatta soyle diyeyim oktan sayisi benzinden daha dusuk bir alkol turu yoktur.

    DOHC 4.0 lt motor ile OHV motorlar arasında ciddi ağırlık farkları var, öte yandan çalışma prensipleri gereği DOHC motorlar daha yüksek devirlerde kullanım isteyen motorlardır, bloktan egzantrikli(OHV) motorlar ise düşük devirlerde çalışan motorlardır. Görece aynı hacimdeki DOHC'den daha az yakabilir şehirdışı kullanımda bunu anlatmak istemiştim.

    Bildiğim GM V8'lerinin(Buick, Chevy, GMC) hemen hepsinde silindir kapatma olayı var hatta Cadillac ve Chrysler'de de var o nedenle söyledim, Ford'da yoksa bilemicem.

    Benim bildiğim kadarıyla Amerika'da satılan benzinde ciddi oranda etanol var, öte yandan oktan olarak Avrupa'da satılan benzinden düşük. Etanol, GNC ve LPG'nin oktanları benzinden yüksek zaten ama gerek kalorileri gerekse depolanma şekillerinden ötürü LPG ve CNG pek tercih sebebi olamıyor. Etanol ise hem tarımsal ürünlerin fermantasyonuyla elde edildiği ve gıda sektörüyle çakıştığı için, hem de elde edilirken emisyon yarattığı için yakıt olarak kullanmaktan kaçınılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 18 Nisan 2012; 13:43:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.

    Hocam sizi temin ederim ki bir D sınıfı 1.6 araç ile 2.5 araç arasında 120-130-140 gidin hele bir de sıkıştırın aracı arada ciddi fark oluyor ... küçük motor daha çok yakıyor...

    Bütün veriler hep optimum şartlarda yapıldığı için pratikte değişiyor... Biraz sıkıştırın çok değil motor da araca göre çok yeterli olmasın hayal kırıklığına uğrarsınız

    Ben 1.6 ile mukayese pek yapmadım; ama o da mümkün değil. İddianız 2.5 veya daha üstü motora sahip modern bir arabanın şehirlerarası yolda 7.5 litre altında yakması şeklinde oluyor. Çünkü Arkadaştaki Honda Civic ile 140-150 giderken 100km'de ortalama 7.2 litre yaktık 1000km boyunca...

    - Bizim A3 1.8T'nin 170km/sa otoban verisi de 8 litredir. Aynı aracın 2.0T'si aynı hızda bundan daha az yakmaz.
    - Legacy'nin 160-170 otoban verisi 10.1 litre civarında. Aynı Legacy'nin 2.5 GT'si de mevcut ABD'de. Daha az yakmamaktadır. Ama 10.5 litreyi de geçmemektedir. Dolayısı ile GT tabii ki tercih edilmelidir. Legacy'e 2.0 turbosuz motor az gelmektedir.

    Sizin dediğiniz hantal arabalar için geçerlidir. Modeo 1.6 motorla öldür Allah yaka yaka gider. Aynı mondeo 2.0 motor ile daha az yakabilir. Ama arabanın üzerindeki motor arabaya yetiyorsa, motor büyüdükçe yakıt sarfiyatı önemsenmeyecek kadar artar. Büyük motorlu araba ile şehir içinde aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Şehir içinde Legacy GT 15 litre civarında yakar. Benim Legacy 12 litre civarında yakıyor.

    Kısaca ekonomi için ideal olan, o arabayı kaldırıp götürecek, "bu hantal bir araba" dedirttirmeyecek en küçük motor/şanzıman kombinasyonunu seçmektir. Herkesin otomobili kullanış şekli farklı. O yüzden herkesin ekonomik otomobili de farklı olacaktır.




  • Yüksek hacim ve hacime göre motor gücü düşük araçların yakıt tüketimleri de düşük olur. Motor sahip olduğu gücü fazla devir çevirmeden ve torku yüksek olduğu için hiç bir çekiş problemi yaşamadan üretir ve düşük yakıt tüketimi elde edilir. Fazla şaşırılacak bir durum değil bence.
  • ........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AgeraR -- 18 Nisan 2012; 16:04:28 >
  • elinize sağlık. ama isterse şehir içi 5 lt yaksın yinede ülkemizde bu hacimde motora sahip araçlara sahip olmak çok zor. malum güzel ülkemizin "harika" vergi sistemi. araç hiç bir şey yakmasa bile yıllık 17 bin tl vergisi yetiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.
     4600cc V8 yakit tuketimi


    "kontrolsüz güç, güç değildir"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.
     4600cc V8 yakit tuketimi


    aanl'i buraya davet ediyorum

    Ben yetiştim :)

     4600cc V8 yakit tuketimi




  • Şehir içinde 5 katına çıkar o değer.
    Yani 1600 cc ye devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.

    Hocam sizi temin ederim ki bir D sınıfı 1.6 araç ile 2.5 araç arasında 120-130-140 gidin hele bir de sıkıştırın aracı arada ciddi fark oluyor ... küçük motor daha çok yakıyor...

    Bütün veriler hep optimum şartlarda yapıldığı için pratikte değişiyor... Biraz sıkıştırın çok değil motor da araca göre çok yeterli olmasın hayal kırıklığına uğrarsınız

    Ben 1.6 ile mukayese pek yapmadım; ama o da mümkün değil. İddianız 2.5 veya daha üstü motora sahip modern bir arabanın şehirlerarası yolda 7.5 litre altında yakması şeklinde oluyor. Çünkü Arkadaştaki Honda Civic ile 140-150 giderken 100km'de ortalama 7.2 litre yaktık 1000km boyunca...

    - Bizim A3 1.8T'nin 170km/sa otoban verisi de 8 litredir. Aynı aracın 2.0T'si aynı hızda bundan daha az yakmaz.
    - Legacy'nin 160-170 otoban verisi 10.1 litre civarında. Aynı Legacy'nin 2.5 GT'si de mevcut ABD'de. Daha az yakmamaktadır. Ama 10.5 litreyi de geçmemektedir. Dolayısı ile GT tabii ki tercih edilmelidir. Legacy'e 2.0 turbosuz motor az gelmektedir.

    Sizin dediğiniz hantal arabalar için geçerlidir. Modeo 1.6 motorla öldür Allah yaka yaka gider. Aynı mondeo 2.0 motor ile daha az yakabilir. Ama arabanın üzerindeki motor arabaya yetiyorsa, motor büyüdükçe yakıt sarfiyatı önemsenmeyecek kadar artar. Büyük motorlu araba ile şehir içinde aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Şehir içinde Legacy GT 15 litre civarında yakar. Benim Legacy 12 litre civarında yakıyor.

    Kısaca ekonomi için ideal olan, o arabayı kaldırıp götürecek, "bu hantal bir araba" dedirttirmeyecek en küçük motor/şanzıman kombinasyonunu seçmektir. Herkesin otomobili kullanış şekli farklı. O yüzden herkesin ekonomik otomobili de farklı olacaktır.

    Evet benim dediğim durum aynı arabanın büyük ve küçük motorlusu arasındaki fark...
    özellikle ağır araçlarda küçük motorun pek yeterli durumlarda olmadığında yaşanıyor.

    Birde işin performans kısmı var ki gerçekten önemsenmeyecek yakıt artışları yaşanırken performans olarak çok daha büyük farkları hissedebiliyorsunuz.




  • Bugünkü ve yakın gelecekteki gelişmeleri gözönüne alır isek (vergi,benzin,emisyon) hangi aracı almak en mantıklısı olur?
    Bu otomobil işlerinden pek de anlamayarak (kasa değiştirecektir vs )
    Q7 3,0 TDI Quattro diyebilir miyiz? yoksa GChreroke/Cayenne/Taureg ? Arka koltuk genişliği çok önemli (3 kişi çok rahat olmalı)
    Daha doğrusu siz ne dersiniz?
  • acaba büyük motor hacmine sahip bu araçlar emisyon oranına göre vergi sistemi getirilince eskiye oranla daha az mı vergiye sahip olacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.
     4600cc V8 yakit tuketimi


    "kontrolsüz güç, güç değildir"

     4600cc V8 yakit tuketimi




  • Ah şu yakıt
  • Bi tek yakıt değil ki, yakıt, ötv, mtv..

    Yabancı forumları takip ediyorum, adamın biri e39 530mu 540 mı alsam demiş, cevaben adamlar diyor ki; Eğer performans beklentin varsa düz vites 540 al, az yaksın performans derdim yok dersen 530 al
  • 2006 BMW 745 full 22 lt / 100 km

    2013 Toyota Tundra 5.7 v8 24 lt / 100 km

    1984 chevrolet camaro 5.7 v8 21 lt 100 km (Karbüratörlü - 3 vites)
  • Bence uzaylılar vardır ama orda da burası kadar pahalı yakıt yoktur.

    Yani evrende yine 1 numarayız.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.