Şimdi Ara

47 binde ikinci triger vakası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar pederin opel astra 2004 model.. 37 binde ben kendi ellerimle özel servise götürdüm triger kayışı için.. sebebine gelince aracın motor soğukken 3 bin devir civarlarında kayış sesi yapıyordu.. götürdüğümde arcın motoru soğuttuk bekledik filan triger dediler ohaaa dedim ya araç 37 bin de daha 35 de olabilir tam hatılamıyorum...( ne farkederki ) herneyse bu sabah pederin araçla işim vardı bir baktım aynı devirde ve AYNI ses gene var... Ve araç şu an 47 binde.. aklıma hemen şu sorular geldi...

    1.. triger 37 binde değişti ki çok erken.. hadi tmm o erken oldu ulan 10 bin oldu gene mi olur?
    2.. bu ses başka bir kayışa ait ver servis bana geçen sefer iyi geçirdi
    3.. ses gerçekten triger den geliyor servis geçen sefer kalitesiz malzeme kullandı
    4.. babam çok bahstsız bir adam







  • Arkadaşlar kimsenin bi fikri yokmu Cumartesi sevise gidicem tekrar bu konu için ya ipe ipe para verecek yada emdikleri sütü burunlarından getirecem o yüzden bi bilgim olsa gitmeden çok iyi olacak Teşekkürler şimdiden
  • triger kayışı ses yapmaz servis seni kötü keklemiş

    ses yapan kayış muhtemelen v kayışıdır diye tahmin ediyorum
  • bunu bende düşünmüştüm ama triger kayışı ses yapmıştı benim eski arabamda da... ve kendim3 saat başında bekleyip başka bişi olmasın diyede kontrolünü yapmıştım.. genelde bende yapmaz diye biliyordum ama görcez bakalım.. önce başka bi servise göstersem dicem ama bu sefer sök tak parası zaten öldürcek adamı
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    triger kayışı ses yapmaz servis seni kötü keklemiş

    ses yapan kayış muhtemelen v kayışıdır diye tahmin ediyorum
  • kayışın ses yapması demek patinaj yapması demektir triger kayışının patinaj yapıp ayarını kaçırması demek subapları pistonların kafasına gömmesi anlamıan gelir buda komple motor indirmek zorunluluğu doğurur bana pek mantıklı gelmedi trigerden ses gelmesi belki trigerin bağlı olduğu kasnaklardan biri ses yapıyordur ona karışmam ama kayıştan ses gelmez bu tirger kayışının ayarının olmadığı anlamına gelirki sağlıklı çalışmaz motor

    yada sana triger diye bahsettikleri başka bir kayış setidir

    belkide ben yanlış biliyorumdur bilemiyorum artık ama ben ses yapan trgier kayışı görmedim hiç
  • Hocam doğru biliyor olabilirsin elbette.. şimdi sen yazınca iyice düşündüm sesin kaynağı triger setindeki rulman ların birinden yada rulmandan geliyor denmişti o zaman da.. İfadem de kayıştan ses geliyor demem yanlış olmuş hatta kayışa bakmıştım teller meller çıkmıştı böle dağılcak gibiydi.. motor sağlıklı çalışıyor demekki gene rulmandan ama adamlar yeni rulöan taktılar ya nasıl olur gene anlamıyorum.. eskisini hatta otomotivde okuyan bi arkadaşa verdim... Ya arkadaşım sana bir sorum olcak hazır sen burdayken... triger kayışı yada rulmanı vs herhangi bir şey tiger setindeki kullanıma bağlı olarak 60 bin yada 90 bin yerine 10 binde bozulurmu? oha diyecem yoksa pedere..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    kayışın ses yapması demek patinaj yapması demektir triger kayışının patinaj yapıp ayarını kaçırması demek subapları pistonların kafasına gömmesi anlamıan gelir buda komple motor indirmek zorunluluğu doğurur bana pek mantıklı gelmedi trigerden ses gelmesi belki trigerin bağlı olduğu kasnaklardan biri ses yapıyordur ona karışmam ama kayıştan ses gelmez bu tirger kayışının ayarının olmadığı anlamına gelirki sağlıklı çalışmaz motor

    yada sana triger diye bahsettikleri başka bir kayış setidir

    belkide ben yanlış biliyorumdur bilemiyorum artık ama ben ses yapan trgier kayışı görmedim hiç






  • ses yapan kayış değil gergi bilyasıdır benimde ses yapıyordu ve araç 6 senelik arabada 74 binde olduğu için kayışlarıda değiştirelim daha iyi olur dediler ses keisldi.

    Çıkır çıkır ses geliyordu.

    bu zamanalrda bide gıcırdama sesi geldi motor soğukken cıyak cıyak ötiyordu direksiyonu çeviridğimde gittims ervie böyle böyle kayışı gerdiler ses kesildi. demekki boşlamış biraz.

    5 kuruş almadılar yarım saat baktıalr arabaya ilgilendi adam konuştuk falan ghidorlik yağına falanda baktırdım normalmiş herşey

    Toyota servisleri iyi yaa




  • ya herhalde cumartesi servisde cıngar çıkarıcam arkadaşlar arac 35 bindeyken motor soğuk olduğunda 3 bin devirde hattaa ölçtüm :P 3100 devirde :P tutarsam cıyak cıyak senin tabirinle ötüyordu... ulan triger seti değişti gene aynı.. gene abi triger derse ulan dicem 10 bin km önce değiştirdin be şerefsiz.. imkanı yok dimi 10 bin km de trgierde bi sorun yaratamaz peder...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ses yapan kayış değil gergi bilyasıdır benimde ses yapıyordu ve araç 6 senelik arabada 74 binde olduğu için kayışlarıda değiştirelim daha iyi olur dediler ses keisldi.

    Çıkır çıkır ses geliyordu.

    bu zamanalrda bide gıcırdama sesi geldi motor soğukken cıyak cıyak ötiyordu direksiyonu çeviridğimde gittims ervie böyle böyle kayışı gerdiler ses kesildi. demekki boşlamış biraz.

    5 kuruş almadılar yarım saat baktıalr arabaya ilgilendi adam konuştuk falan ghidorlik yağına falanda baktırdım normalmiş herşey

    Toyota servisleri iyi yaa





  • triger seti ses yapmaz hocam yok yere deyiştirme adamalr seni kekliyorlar basit bir gergi bilyası yada kasnaktan gelyiordur ses arkadaşın dediyi gibi para bile alınamyacak bişeydir adamlar sana triger seti deyiştirtmişler gerisini var sen hesap et ben olsam bi daha gitmezdim oraya git bi saniyey bi usta iki dakkada halletsin işini
  • sadece triger mi değişti yoksa başka kayışlarda değişti mi, direksiyon kayışı v kayışı falan.
  • Konuyu artık kitleyebiliriz daha fazla sinir bozmak istemiyorum... küfredecem yoksa bu servislere.. ulan güvendik i..nelere.. parayı yerden topluyoz sanki a.. ya ben zaten oldum olası kendi arabalarımı servise sokmadım ama işte bizim pederin servis takıntısı a.Q... sağolun arkadaşlar bu arada ikinizede
    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    triger seti ses yapmaz hocam yok yere deyiştirme adamalr seni kekliyorlar basit bir gergi bilyası yada kasnaktan gelyiordur ses arkadaşın dediyi gibi para bile alınamyacak bişeydir adamlar sana triger seti deyiştirtmişler gerisini var sen hesap et ben olsam bi daha gitmezdim oraya git bi saniyey bi usta iki dakkada halletsin işini




  • sadece triger seti değişti hocam..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    sadece triger mi değişti yoksa başka kayışlarda değişti mi, direksiyon kayışı v kayışı falan.
  • viyk viyk viyk viyk viyk viyk
    bu sekildemi cikio ses
  • quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    sadece triger seti değişti hocam..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    sadece triger mi değişti yoksa başka kayışlarda değişti mi, direksiyon kayışı v kayışı falan.




    eğer triger değişrken direksiyon kayışı v kayışı falan değişmemişse onardan geliyo olabilir ses. 60 - 70 milyoan halledilir kayışlar değişerek. Ya da biraz gerginliğini ayarlattır ses kesilsin.

    unutma triger kayışı ses yapmaz, gergi bilyası bozulmuşsa ses yapar triger kayışı dişidir şünkü

    eğer ses kayış sesi ise değim gibi diğer direksiyon kayışı klima kayışı cart curt onlardır işte kayışlar 60 ytl falan işçilikte 30 - 40 alsalar sana 100 'e patlar




  • hem cevap hem de size bir sorum olacak,

    Aynı durumda benim subaru aracım var, o da yatıyor , sabahları çalıştırınca motor soğukken bir sürtünme sesi geliyordı motordan , bir ustaya gösterdim triger abi dedi, nasıl yani dedim abi tirger kayışı değil ama gergi kolu var onun içindeki bilyalar ses yapıyordur , çıkarıp bakıp duruma göre ya bilya veya komple triger gergi kolunu değiştirmek lazım dedi.

    Sizin sorununuzda aynı gibi.

    sorum da şu bu iş basitten halledilebilirmi kayışı çıkarmak demek tüm işçiliği ödemek demek zaten 1120-150 tl bu ara işçiliğe veriyoruz parayı , kayısı değiştirsek de değiştirmesekde çok farketmeyecek.Bu işi cucza nasıl halledebiliriz veya bu bilyaları yağllama (eğer yağlama noktası varsa tabii)gibi bir durum olabiliyor mu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    sadece triger seti değişti hocam..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    sadece triger mi değişti yoksa başka kayışlarda değişti mi, direksiyon kayışı v kayışı falan.




    eğer triger değişrken direksiyon kayışı v kayışı falan değişmemişse onardan geliyo olabilir ses. 60 - 70 milyoan halledilir kayışlar değişerek. Ya da biraz gerginliğini ayarlattır ses kesilsin.

    unutma triger kayışı ses yapmaz, gergi bilyası bozulmuşsa ses yapar triger kayışı dişidir şünkü

    eğer ses kayış sesi ise değim gibi diğer direksiyon kayışı klima kayışı cart curt onlardır işte kayışlar 60 ytl falan işçilikte 30 - 40 alsalar sana 100 'e patlar








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Aralık 2006; 9:35:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    hem cevap hem de size bir sorum olacak,

    Aynı durumda benim subaru aracım var, o da yatıyor , sabahları çalıştırınca motor soğukken bir sürtünme sesi geliyordı motordan , bir ustaya gösterdim triger abi dedi, nasıl yani dedim abi tirger kayışı değil ama gergi kolu var onun içindeki bilyalar ses yapıyordur , çıkarıp bakıp duruma göre ya bilya veya komple triger gergi kolunu değiştirmek lazım dedi.

    Sizin sorununuzda aynı gibi.

    sorum da şu bu iş basitten halledilebilirmi kayışı çıkarmak demek tüm işçiliği ödemek demek zaten 1120-150 tl bu ara işçiliğe veriyoruz parayı , kayısı değiştirsek de değiştirmesekde çok farketmeyecek.Bu işi cucza nasıl halledebiliriz veya bu bilyaları yağllama (eğer yağlama noktası varsa tabii)gibi bir durum olabiliyor mu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    sadece triger seti değişti hocam..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    sadece triger mi değişti yoksa başka kayışlarda değişti mi, direksiyon kayışı v kayışı falan.




    eğer triger değişrken direksiyon kayışı v kayışı falan değişmemişse onardan geliyo olabilir ses. 60 - 70 milyoan halledilir kayışlar değişerek. Ya da biraz gerginliğini ayarlattır ses kesilsin.

    unutma triger kayışı ses yapmaz, gergi bilyası bozulmuşsa ses yapar triger kayışı dişidir şünkü

    eğer ses kayış sesi ise değim gibi diğer direksiyon kayışı klima kayışı cart curt onlardır işte kayışlar 60 ytl falan işçilikte 30 - 40 alsalar sana 100 'e patlar









    hocam şu anda tam hatırlamıyorum kol mu değişmişti sadece bilya mı ama faurada gergi bilyası diye geçiyor sanırım sadece o dönen şey değişti

    Şimdi bunların yağlanma noktaları falan yok.İçlerinde bilyavar bildiğim kadrı ile belirli bi süre sorna aşınıp ses yapıyo çünkü motor kaçbin devir yaparsa oda okadar çok dönüyo doğal olarak.

    Kayış değişirken aracın yanındaydım ben adam gergi bilyasını çıakrdı ve elime verdi iyi dayanmış vallaha dedi gidiciymiş dedi. elimşe şöyle bi döndürdüm bir tur atıp duruyo döndrürken tıkır tıkır ediyordu.

    Yani diyeceğiö ömrü bi zaman sonra bitiyor değişmesi lazım, kayışlarda eskimişti km olarak değil ama zaman olarakdeğiştirdim bende hepsini.

    Öyle lanet bi seski o , arabada sürekli böyle metal sürtünme sesi cır cır cır cır sonz amanlara doğru artyor iyice hatta tünel gibi kapalı ortamlara igrdiniz mi daha ses yankı yapıyor siniriniz bozuluyor Ama yeni bilya geldi sıkıntı gitti


    geçen hafta falan soğuk havalarda bi gıcırtı sesi eliyordu direksiyonu tam sol ya da sağ yaptığımda hatta gaza yüklenince bu ses vıykkkkkk diye artıyordu belliki direksiyon kayışından adam gerginliğini ayarlıyalım dedi tamam dedim direksiyonda serlik vardı bide lastikler inikmiş onlara baktık gerginliği ayarladı hidrolik seviyesine falan baktı normal parada almadı sağolsunlar

    böyle yani
    baya uzun yazdım yaw kısacası araban mı var derdin var ayriyetten gülü seven dikenine katlanır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: n2oforce

    Arkadaşlar pederin opel astra 2004 model.. 37 binde ben kendi ellerimle özel servise götürdüm triger kayışı için.. sebebine gelince aracın motor soğukken 3 bin devir civarlarında kayış sesi yapıyordu.. götürdüğümde arcın motoru soğuttuk bekledik filan triger dediler ohaaa dedim ya araç 37 bin de daha 35 de olabilir tam hatılamıyorum...( ne farkederki ) herneyse bu sabah pederin araçla işim vardı bir baktım aynı devirde ve AYNI ses gene var... Ve araç şu an 47 binde.. aklıma hemen şu sorular geldi...

    1.. triger 37 binde değişti ki çok erken.. hadi tmm o erken oldu ulan 10 bin oldu gene mi olur?
    2.. bu ses başka bir kayışa ait ver servis bana geçen sefer iyi geçirdi
    3.. ses gerçekten triger den geliyor servis geçen sefer kalitesiz malzeme kullandı
    4.. babam çok bahstsız bir adam



    Ses büyük ihtimalle gergi bilyasından ve/veya diğer kayışlardan geliyordur. Benim araçta da vardı o sesler. Komple triger seti ve kayışlar değişti. Şimdi yapmıyor. Araç 45 binde ve 7 yaşında. Kayışlar ilk defa değişti. Çıkan triger kayışını kontrol ettim. Kayışın malzemesi çatlak çatlak olmuş ve bir noktada da çatlak çok derindeydi, neredeyse kopuyormuş. Ustalara göstermiştim sanayide daha önce. Kapağı açıp trigere şöyle bir bakmışlar ve iyi durumda demişlerdi. Benim içim rahat etmedi gittim serviste değiştirttim. Şimdi ses falan yok. Sonuç olarak; trigere dikkat derim..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.