Şimdi Ara

Fren hidroliği senede 1 deiştirilmesi gerekiyormuş? nasıl değiştiricez teknik yardım lütfen arkdaslr

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
2
Favori
66.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • castrolün sitesinde söyle birşey okudum ve düşündümde arabamın fren hidroliğini değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum hep üstüne biraz ilave ederek devam etmiştim yoluma ama u açıklamadan sonra değiştirmek istiyorum ve bunu kendim yapmak istiyorum teknik olarak nasıl yapacağımı anltabilirmisiniz.

    castrolün açıklması

    linkinde şu açıklama

    DEĞİŞİM PERİYODU
    Tüm fren hidrolikleri, kullanıldıkça özelliklerini kaybederler. Can ve mal emniyeti açısından fren hidrolikleri, üreticilerin belirttiği süre sonunda mutlaka değiştirilmelidir. Eğer üretici bir tavsiyede bulunmamışsa, Castrol Response DOT4'ün, yılda bir kez değiştirilmesi önerilir.







  • AMMA PALAVRA ATMIŞSIN.



    1) ABS ye sahip bir aracın, fren hidroliği eskidi diye kızaklama yapması doğru değil.

    2) 50km hızla giden aracını 8m de durdurabiliyorsan, bu başarılı bir mesafedir. 50km hızda takip mesafen en az 25m olmalıdır. 8m de durduysan hiç sorun yok.50km hızla giden hiç bir araç 2m de de duramaz zaten.

    3) Ustan seni iyi keklemiş, fren hidroliği esnektir, sıkıştırılabilir demiş, ustana söyle sıvılar sıkıştırilamaz, sen de bunu öğren, fen dersi hocana kocaman bir sıfır.

    Bildiğin yanlıslarla, burada yorum yapman doğru değil.
    geçen gün fren hidroligimi değiştirdim

    Malzemeler:

    1-Dot4 fren sivisi tutela top4 (tam sentetik) 10 lira civari eparcacim com dan alınabilir fiatin orijinal fren sıvısı (abs olanlarda)

    2- bir miktar akvaryum hortumu (metresi 1 tl )
    3- sıvıyı akitacak pet veya bidon(bidon daha iyi olur)
    4- 8 numara anahtar (8 li anahtar takımı 10 lira)
    5- koruyucu gözlük (2 lira)
    6- tek kullanimlik eldiven . (latex olabilir yoksa 1-3 lira olan sıvı geçirmez olmalı )
    7- müsait vakit (sabah erken saatler serin olur veya güneş batmasına 1-2 saat kala)
    8- eski siviyi kaptan çekmek için 60 ml plastik şırınga
    ( eczaneden 2 tl civarina alinabilir)
    9- Kriko veya arabanin altina girilecek uygun koşullar
    10- youtube den konuyla ilgili video izlenir
    bkz. brake fluid change vs.
    eric the guy diye birinin videolari cok açıklayıcı


    eski sivi doldurma kabindan alınır
    yerine yenisi doldurulur ve kapak sıkıca kapatılır (bazilarinda plastik süzek var) sıvıyı almak icin 60 ml siringaya akvaryum hortumu takılarak sivi baska bir kaba çekilebilir

    tercihen tekerleri sökün veya tapa altina gelen yere naylon poset koyun ki teker sivi ile bulusmasin
    arabanin altina inilir

    lastik olan bosaltma tapasi açılır ve akvaryum hortumu sıvı bosaltma tapasina sıkıca takılır

    hortumun diger ucu bidona kolayca çıkmayacak şekilde sokulur. kapak delinip hortum iceri sokulabilir.yalniz bidondan hava çıkmasını sağlayacak bir miktar delik bırakılmalı yoksa hortumu bagladiginiz yerden sizma yapabilir

    8 numara anahtarla somun ceyrek tur gevsetilir
    (cok gevsetmeyin ortalığa akabilir)

    arabaya bin ve motoru calistirmadan frene sonuna kadar ayağında bas çek bir kac defa yeteri kadar pompala ,hortumdaki kalan eski sivi muhtemelen koyu renktir senin koydugun ise limon sarisi gibi acik renk .
    hortumdan bidona dogru akan sivi renk degistirip de acik renk olunca hemencecik tapa geri sıkılır

    böylelikle iceri hava mava girmemiş olur
    borudaki eski sıvı yenisiyle değiştirilmiştir

    diğer teker in fren hortumuna da aynı işlem uygulanır

    fren sivisi doldurma kabı yeni siviyla tekrar tamamlanır

    DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR:

    1 Fren sivisi cok asindiricidir kaportaya dökülmesin
    dokulurse su ile durulayin silmeyin deniyor eline koluna tenine degerse bol suyla yika

    2 Bu uygulama oncesi ve sonrasinda tum sorumluluk size aittir .ister yapin ister yapmayin mesuliyet kabul etmem.
    oluşabilecek olumsuzluklar beni bağlamaz

    3 Kapak sıkıca kapatılmalı çünkü fren sivisi nemden etkilenir nemi emer. bosaltma tapasini da iyi sıkın

    4 İşlem sonrasi yola cikmadan test edin aracin frenlerini

    5 2 yilda bir veya 60 bin km de bir sıvıyı yenisiyle tamamen değiştirin bkz. fiat arac kullanim klavuzu

    6 Sistemin hava yapması gibi bir tehlike varmış
    bunu önlemek için
    sistem hortumlarindaki siviyi tamamen bosaltmayin
    sadece kabı bosaltin
    yani hortumlarda sürekli sıvı bulunsun

    7 Taktiginiz akvaryum hortumunun diger ucunu bidonun dibine kadar sokun ki bosaltma sirasinda akvaryum hortumundan bosaltma tapasina geriye dogru sivi akmaya başlarsa hava içeri gelmesin
    gelen olursa sıvı olsun hava olmasin olayi yani

    8 krikoyla kaldırılan arabanin altina girmeyin araba kayabilir ALLAH korusun işinizi sağlam yapmaya çalışın.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Hidroliği Ne Zaman Değiştirilmelidir?

    Fren hidroliği, fren sisteminin hayati bir bileşenidir ve güvenli ve etkili frenleme performansı için düzenli olarak değiştirilmelidir. Genel bir kural olarak, fren hidroliği her iki yılda bir veya 30.000-50.000 kilometrede bir değiştirilmelidir.

    Fren Hidroliği Değişmezse Ne Olur?

    Fren hidroliği zamanla nemi emer ve bu da kaynama noktasını düşürür ve fren performansını olumsuz etkiler. Nemli fren hidroliği ayrıca korozyona ve fren sisteminin diğer bileşenlerine zarar verebilecek pas oluşumuna da neden olabilir.

    Fren Hidroliği Nasıl Değiştirilir?

    Fren hidroliğini kendiniz değiştirmek mümkündür, ancak güvenli bir şekilde yapılması için belirli prosedürleri takip etmeniz gerekir. İşte adım adım bir kılavuz:

    1. Gerekli Malzemeleri Topla: Fren hidroliği, fren hidroliği kapları, bir hortum, bir anahtar ve bir bez topla.
    2. Fren Hidroliği Seviyesini Kontrol Et: Fren hidroliği haznesini bul ve seviyesini kontrol et. Minimum seviyenin altındaysa, fren hidroliği ekle.
    3. Hortumu Tak: Fren hidroliği haznesinden çıkan kanama valfine bir hortum tak. Hortumun diğer ucunu boş bir fren hidroliği kabına yerleştir.
    4. Kanama Valfini Aç: Kanama valfini bir anahtar kullanarak yavaşça aç. Fren hidroliği hortumdan akmaya başlayacaktır.
    5. Hortumdan Hava Kabarcıklarını Gider: Hortumun içinde hava kabarcığı oluşmaması için fren pedalına birkaç kez bas ve bırak.
    6. Fren Hidroliği Haznesini Doldur: Fren hidroliği haznesi boşaldıkça, yeni fren hidroliği ile doldurmaya devam et.
    7. Kanama Valfini Kapat: Fren hidroliği haznesi dolduktan sonra kanama valfini sıkıca kapat.
    8. Diğer Tekerlekleri Tekrarla: Diğer üç tekerlek için 3-7. adımları tekrarla.
    9. Fren Pedalı Sertliğini Kontrol Et: Fren pedalına basarak fren hidroliği değişiminin tamamlandığından ve fren pedalının sert olduğundan emin ol.

    Fren Hidroliği Değişimine Ait Ek İpuçları:

    • Her zaman DOT3 veya DOT4 gibi aracınızın el kitabında önerilen fren hidroliği türünü kullan.
    • Fren hidroliği zehirlidir, bu nedenle gözlerinizi ve cildinizi koruyun.
    • Fren hidroliği değişimini düzenli olarak yaptırın ve fren sisteminizin optimum performansta çalışmasını sağlayın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sayın mayıs,

    castrolun sitesindeki bilgi genel amaçlı ve biraz ticari bir açaıklamadır.Gren hidroliği kullanılması ve aracın ağırlığı yükü bilinmeden kafadan bir sende değişsin demek satıcıları , tamircileri zengin etmek ve çevreyi kirletmekten başka bir şey değildir.

    Klasik binek araçlar için ağrılığı 1300-1400 kg aşmayan ve süratli olmayan bir aracın hidrolik sıvısının yılda bir değiştirilmesine gerek yoktur .Ancak jeep 4x4 , veya ticari yük taşıyan araçlar için fren basıncı oldkça yüksek ve kısa aralıklarla yapıldığı için değiştirilmesinde fayda vardır.Herkez kendi aracını tanıyacağı ve kullanma stili ve şekli de değiştirme periodunu kısaltıp veya uzatmaktadır..Ancak eski ve uzun süre yatmış araçlarda hidrolik sıvısının hidrolik hortumda kalan kısmı olan 10-20 mililitre mertebesinde her tekerden hidrolik alınarak kalan kısım üstten tamamlanır.

    Keisn kuralları yok ama eğer içinizde şüphe oluştu ve fren tutuşundan memnun değilseniz değiştirmekte fayda vardır.Oldukça ucuzdur. (yarı sentetik olanlar)

    Değiştirme işini kendiniz yapacaksanız her tekerin hidrolik aksamında hava alınma tabir edilen bir musluğu vardır .Önce kaputu açar ve hidrolik kutusunun kapağını açarsınız.sonra bir kişi direksiyona geçer diğeri musluğu açar ve freni her pompalayışınızda atık hidrolik dışarı çıkar.Hidrolik sıvısı çok zehirli ve solvent olduğu için kesinlikle çevreye atılmamalı ve mümkünse cam pet şişelere doldurularak ve ağzı kapatılarak uygun atık yerlerine atılmalıdır.He rtekerde boşaltma işlemi yapıldığında ana hidrolik kutusu boşalmış olur .Üsten yeni hidrolik konur ve yine her dekerin havası alınarak ve fren pompalanarak sistemdeki kalan hava varsa dışarı atılır.fren sertleşmesi tamam olunca hidrolik kabı max çizgisine kadar tamamlanır.Burada dikkat edilmesi gereken nokta hidrolik sıvısının min altına düşmesine izin vermemektir.Sisteme bir kere hava kaçarsa artık hem fren performansı düşer hem de fren şişme tabiri olur.Normalde frennhidroliği gram eksilmemelidir.eksilme varsa mutlaka kaçak noktasını bulun yoksa bir zman gelir başınıza iş açar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Eylül 2007; 13:15:10 >




  • ben 3 yılda bir işin ehli ustalara degiştririm 4 tekerden hava alınması şart
    quote:

    Orjinalden alıntı: mayis12

    castrolün sitesinde söyle birşey okudum ve düşündümde arabamın fren hidroliğini değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum hep üstüne biraz ilave ederek devam etmiştim yoluma ama u açıklamadan sonra değiştirmek istiyorum ve bunu kendim yapmak istiyorum teknik olarak nasıl yapacağımı anltabilirmisiniz.

    castrolün açıklması

    linkinde şu açıklama

    DEĞİŞİM PERİYODU
    Tüm fren hidrolikleri, kullanıldıkça özelliklerini kaybederler. Can ve mal emniyeti açısından fren hidrolikleri, üreticilerin belirttiği süre sonunda mutlaka değiştirilmelidir. Eğer üretici bir tavsiyede bulunmamışsa, Castrol Response DOT4'ün, yılda bir kez değiştirilmesi önerilir.




  • bugüne kadar değiştirildiğ*inin bile farkına varmadım hep ekleme yapılıyor diye biliyorum
  • 2-3 yılda bir değiştirilir.

    Çünkü hidrolik sıvısı, içeriğinden dolayı hava ile anında reaksiyona girer, nemlenir. Zaman geçtikçe bu artabilir. Kaynama ve görevini iyi yapamama problemleri ortaya çıkar. Hidrolik değişirken mutlaka dotlara bakmak lazım. Mesela DOT 4 olan bir araca DOT 3 hidrolik koymak sağlıklı olmaz. Buna dikkat etmende yarar var.
  • Arkadaşın opelinde hangi akılsız yaptıysa dot 4 ün üstüne dot 3 yağ eklemiş.

    Sonra komşunun sienasının dot 4 üstüne atf eklemişler.

    Ya millet insanlara ne kadar saygısız anlamıyom yaa.. Yani bu resmen terbiyesizlik başka bişy değil.. Araç sahipleri nasıl olsa anlamıyo bişy. .. Haala da öle kullanıyolar... Söledim ama usta yaptı öle dyolar... Tabi o ustaların ne mal olduğunu bilmiyolar.
  • benim araçtaki neredeyse 7 yıldır değişmiyor. ben diyorum değiştir adam inat ediyor gerek yok.

    artık dedim "salak mısın kardeşim bi de renault servisisin parayı kıracan!" yok adam inat etti değişmiyor. aynı şey direksiyon ve şanzıman içinde geçerli. geçen hafta başka servise götürdüm bu seferde ben unuttum. neyse artık bayramdan sonra hepsini değiştirecem.

    7 yaşında araba eksiltmese bile yağların bir ömrü var değil mi. bakıyor eksilmemiş gerek yok.
  • arkadaşlar maalesef piyasada para kazandırmayacak işçilik işinden kaçılıyor .Adam iki saat hava almak için uğraşacak cebine kalan birşey olmayacak.durum bundan ibaret,

    1999 Siena 16 16V haklı farklı sınıf yağlar asla karıştırılmamalı .Nasıl motor yağını 10-40w yağla 20-50w karıştırmıyorsak DOT 4 ile DOT 3 de karışmaz birinden biri olmalı.Çünkü kaynama noktaları farklıdır.Fren yapınca kaynama olayı öne çıkar.

    ccparli, 7 yıl bir gidrolik yağı için oldukça uzun bir süre hele şehir içinde kullanılmışsa. En kısa zamanda bol bahsişle olayı birine yaptır.Komple boşaltıp yerine kendinin önceden almış olduğunhidrolik yağını koy sınıfını katalog ta yazmaktadır.Ondan başkasını koymana gerek yok.

    sulphur genel anlamda en doğrusunu söylemiş ama frenin kullanma sıklığı ve araç toplam ağırlığı bu sürenin biraz uzamasında veya kısalmasında rol oynar.

    wolfhonda değiştirilme yapılması şarttır ancak onlarca ıldır piyasada eksilen tamamlanır diye bir kanı oluşmuştur.Tamamlayan sizseniz sorun yok ama sevis ise ne kullandığını bilemezsiniz.Eğer tamamlayarak devam edecekseniz bağajda araçtaki ile aynı marka ve sınıf bir kutu hidrolik bulundurun eksilince kendiniz koyarsınız 2 dakikalık iştir ve garantidir.




  • arkadaşlar güzel bir paylaşım olmuş. konuyu açan ve cevaplayan herkese teşekkürler.

    (benim hiç aklıma gelmemişti yapın değişmesi gerektiği)
  • tamirciye gidersen 10 dakkikada halleder
  • okuduklarımdan sonra bu işi ustalar yaptırmaya pek niyetim kalmadı açıkçası. adam 3 kuruş etmez ddiye baştan savma iş yapacaksa bıraksın ben yaparım. zaten artık öğrendim herşeyini kendim yapıyorum balatalarını değiştirdik yağını değiştridik kaportayla ilgili ufak tefek kısımları halletim bunu yapabilirim sanırım çokta zor bişiyi yok gibi. en azından kendim yapınca içime sinerek yaparım.

    iki arabamız var birisi 90 opel korsa birisi reno brodway bunlar için kulanmam gereken hidrolik hangisidiri. yada hangi markadır..

    bu forumu açıp takip etmeden önce hidrolik azaldığın herhangi bi istasyondan herhangi bir hidroliği alıp eksiği tamamalardım. şimdi durum biraz daha değişti öğrendiklerimden sonra .. : )
  • broadway için dot3 uygun diye biliyorum
  • yıl ve km değerleri olmasına rağmen bunun bir turnusol kağıdı varrdır .. onu deneyin

    bir çok marka 60.000 km de önerir
  • turnusol olayını ilk defa duydum

    acaba bunu satan internet siteleri var mı merak ettim ototeknik
  • YAĞ FİRMALARI YETKİLİ SERVİSLERE ÜCRETSİZ BIRAKIYOR..(TABİKİ YÜKLÜ BİR MİKTAR HİDROLİK ALIRSA..)
  • SON HADDEYE KADAR DEĞİŞTİRMENİN BİR ANLAMI YOK...

    BİLİNDİĞİ GİBİ FREN HİDROLİĞİNİN DOĞASI GEREĞİ TAŞIMASI GEREĞİ
    OLAN ÖZELLİKLER VAR (OKSİDASYON BUHARLAŞMAMA VB..)
    BU ÖZELLİKLERİ İYİ OLAN BİR HİDROLİĞİN GENLERİNDE TAŞIDIĞI ÖZELLİKLER
    ÖYLE YOK BİR YILDA YOK BİLMEM KAÇ KM DE DEĞŞTİRME İHTİYACINI ORTADAN
    KALDIRIR NİTELİKTEDİR..
    BU GÜNE KADAR FREN HİDROLİĞİ DEĞİŞMEDİĞİ İÇİN FRENİ TUTMAMİŞ YADA SİSTEMİ ÇOK BELİRGİN BİR ARIZA GÖRMÜŞ BİR ARAÇ BEN GÖRMEDİM..(YADA FREN BORULARI İÇERDEN KOROZYONA UĞRAMIŞ)


    BİR DAMLA YAĞIN 10 TON SUYU İÇİLEMEZ HALE GETİRDİĞİ DÜŞÜLÜRSE HİDROLİĞİMİZE SAHİP ÇIKALIM
    SAYGILAR
  • bunlardan edinmek lazım , sonuçta basit anlamda laboratuvar analizi demektir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    YAĞ FİRMALARI YETKİLİ SERVİSLERE ÜCRETSİZ BIRAKIYOR..(TABİKİ YÜKLÜ BİR MİKTAR HİDROLİK ALIRSA..)
  • hocam bi dersaneye okula fln gidersen laboratuarlarında vardır ufak kağıt parçacıkları.. bilgilendirme güzelmiş güncel kalsın madem..
  • Fren hidroliğini değiştirdik pis bi yağ çıktı şimdi de frenler ötüyör.
  • acaba clio II hb 1.4 16v dot 3 mü dot 4 mü kullanıyor bilelim ona göre koyalım
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.