Şimdi Ara

Fren hidroliği senede 1 deiştirilmesi gerekiyormuş? nasıl değiştiricez teknik yardım lütfen arkdaslr (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
78
Cevap
2
Favori
66.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    acaba clio II hb 1.4 16v dot 3 mü dot 4 mü kullanıyor bilelim ona göre koyalım

    Alıntıları Göster
    Serviste hidrolik yağ test cihazı gördüm,usta şırıngayla yağ alıp cihaza koyuyor ve cihaz yağı ısıtıyor,ibre kırmızıya gelirse özelliğini kaybetmiş demekmiş.Bir nevi tahlil aleti gibi bir şey ve vakumlu bir makinayla yağ çekilip yenisi basılıyor,eskisi gibi hava almaya da gerek yokmuş,2 arkadaşın arabasının fren hidrolik yağını bu şekilde değiştirdiler sorunsuz kullanıyorlar.İşlem için yağ dahil 30 ytl. aldılar araç başına.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Serviste hidrolik yağ test cihazı gördüm,usta şırıngayla yağ alıp cihaza koyuyor ve cihaz yağı ısıtıyor,ibre kırmızıya gelirse özelliğini kaybetmiş demekmiş.Bir nevi tahlil aleti gibi bir şey ve vakumlu bir makinayla yağ çekilip yenisi basılıyor,eskisi gibi hava almaya da gerek yokmuş,2 arkadaşın arabasının fren hidrolik yağını bu şekilde değiştirdiler sorunsuz kullanıyorlar.İşlem için yağ dahil 30 ytl. aldılar araç başına.

    Alıntıları Göster
    Kaynama noktasi testi yapiliyor. Evde hidroligi bir kaba koyup icine termometre daldirip kac derecede kaynadigina bakarak ta benzer karar verilebilir. Yanlis bilmiyorsam 165 derece uzeri olmasi gerekiyor bu sicaklik degerinin.

    1 yilda degisim bence cok dusuk bir sure,belki cok nemli sehirlerde uygun olabilir ancak ankara gibi genelde karasal iklimin hakim oldugu, nem orani dusuk sehirlerde hidroligin daha uzun sure dayanacagini tahmin etmek guc degil. Bence ankara gibi sehirlerde 3-4 yilda bir degisim makul.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Kaynama noktasi testi yapiliyor. Evde hidroligi bir kaba koyup icine termometre daldirip kac derecede kaynadigina bakarak ta benzer karar verilebilir. Yanlis bilmiyorsam 165 derece uzeri olmasi gerekiyor bu sicaklik degerinin.

    1 yilda degisim bence cok dusuk bir sure,belki cok nemli sehirlerde uygun olabilir ancak ankara gibi genelde karasal iklimin hakim oldugu, nem orani dusuk sehirlerde hidroligin daha uzun sure dayanacagini tahmin etmek guc degil. Bence ankara gibi sehirlerde 3-4 yilda bir degisim makul.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bırakın paranız cebinizde kalsın bu yağ üreticilerinin sizi kandırmasına izin vermeyin. En ağır koşullarda bile ülkemizde fren, hidrolik direksiyon vb. yağların değişim süresi en az 7 yıldır. Daha önce değiştirenler resmen kazıklanmaktadır. Çevreye ve cebinize saygılı olun lütfen....

    NOT : Lütfen internette ve çevrenizde bi araştırın bakalım fren hidrolik yağını (DOT-3 yada DOT-4) değiştirilmediği için freni tutmayıp kaza yapan 1 tane bile araç varmı. :))))))))))))))))))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    Arkadaşlar bırakın paranız cebinizde kalsın bu yağ üreticilerinin sizi kandırmasına izin vermeyin. En ağır koşullarda bile ülkemizde fren, hidrolik direksiyon vb. yağların değişim süresi en az 7 yıldır. Daha önce değiştirenler resmen kazıklanmaktadır. Çevreye ve cebinize saygılı olun lütfen....

    NOT : Lütfen internette ve çevrenizde bi araştırın bakalım fren hidrolik yağını (DOT-3 yada DOT-4) değiştirilmediği için freni tutmayıp kaza yapan 1 tane bile araç varmı. :))))))))))))))))))))

    Alıntıları Göster
    arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????

    Alıntıları Göster
    Tamamen kesin cozum olmasa da hidroligin buyuk bir bolumu yenilenecegi icin faydasi olur bence.

    Birde hidroligi degistirmenin su acidan faydasi var. Her ne kadar hidrolik yagi kutusu kapali da olsa zamanla toz v.s. icine bir sekilde girebiliyor. Hidrolik degisimi sirasinda hidrolikle beraber bu toz v.s. parcaciklar da temizleniyor. Bu parcalar zamanla merkez silindiri v.s. yuzey ve contalarini bozarak sizintiya neden olabiliyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????

    Alıntıları Göster
    maalesef doğru olmaz. Çünkü hidrolik sıvısının aslında kaynayan ve eskiyen kısmı aracın tekeri ile tekere yakın hidrolik sıvısının 20-30 cm sindedir. yani bu sıvı değiştirlmediği sürece hep aynı yerde kalmakta ve devri daim yapmamaktadır.10 yıl boyunca hiç hidrolik değişmemiş ise caliper ucudan başlayan 20cm lik hortumun içindeki sıvı yüzbinlerce kez kullanılmış demektir.

    Bu nedenle değiştirme yağılırken hidroliği boşaltma noktası fren kaliperlerindeki kücücük vanadır. Bu noktadan fren pompalanarak her teker için boşaltılaran yapılır. Bu noktadan sonra aynı hidroliği koyup devam etseniz bi,le durumunuz ilkiyle aynı olmayacak binlerce kez kullanılmış hidrolik devri vdaim yapmış ve karışmış olmaktadır.İşte benim tavsiyem bu kadar zaymet ile boşaltılan sıvyı saklamak yerine 10-20 lira değerinde sıfır ve araca uygun hidrolik alarak bunu yukarıdan ekliyerek yenileme işlemini doğru olarak başlatmak en doğru bakım şartıdır. Somn işlem olarka tük tekerlerin havaları alınarak maksimum feren performansı sağlanmalıdır. Hidrolik değiştirildikten sonra sistemde hava kalmadığından emin olmanız gerekmektedir.Bu konu çok ama çok çnemlidir ve hayatınıza mal olabilir.Bu nedenle araç hidroliği değiştirkten sonra defalarca frenleme yaparak tamirciden eve gitmeden önce havanın tamamen alındığınan emin olmalısınız.tatmin olmadığınızda tamirciye gierek işlemi tekrarlatmalı ve havasının alındığından emin olduktan sonra 2-3 sene güvenle hidrolikle işiniz olmaz. Ama her seferinde seviyesini kontrol etmeyi unutmayın.

    Hidrolik değiştirme işinin uzun ve zahmetli bir işlem olması yüzünden tamirciler bu işten özenle kaçınırlar ve size abi gerek yok neden değiştiriyorsun falan filan türlü hokkabazlıklar yapabilirler. Ancak aklınızda kalması gereken tek şey bu konunun sizin ve çevrenizdekiler için hayati bir sıvı oladuğu bir kere bile tekleme yapasa kaza yaparak ölümlere varan bir risk taşıtacağı malumdur.Bu nedenle lastiklerinize ne kadar önem veriyorsanız aynı ilgiyi fren hidroliğine de göstermeniz güvenlik gereğidir ve kendisi bedava sayılabişlecek bir sıvının değiştirilmemesinin size neler kaynettireceğini aklınızda tutmanızda yarar vardır.

    Kendinize harbiden adam gibi titiz usta bulun ve işi asla çıraklara bırakmayın .Bu konu çırakların ustalığına bırakılmayacak önemde bir konudur. Değişim bitince de asla hemen topuklayıp biran önce eve dönmeye çalışmayın ! ,

    kazaların çoğu tamirciden çıkıp ilk 2-3 kmde trafiğe girince olmaktadır.


    Deneme yapıp frenlerin zımba gibi olduğunu hissetmeden yola koyulmayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dembay


    arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Ekim 2008; 10:30:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    maalesef doğru olmaz. Çünkü hidrolik sıvısının aslında kaynayan ve eskiyen kısmı aracın tekeri ile tekere yakın hidrolik sıvısının 20-30 cm sindedir. yani bu sıvı değiştirlmediği sürece hep aynı yerde kalmakta ve devri daim yapmamaktadır.10 yıl boyunca hiç hidrolik değişmemiş ise caliper ucudan başlayan 20cm lik hortumun içindeki sıvı yüzbinlerce kez kullanılmış demektir.

    Bu nedenle değiştirme yağılırken hidroliği boşaltma noktası fren kaliperlerindeki kücücük vanadır. Bu noktadan fren pompalanarak her teker için boşaltılaran yapılır. Bu noktadan sonra aynı hidroliği koyup devam etseniz bi,le durumunuz ilkiyle aynı olmayacak binlerce kez kullanılmış hidrolik devri vdaim yapmış ve karışmış olmaktadır.İşte benim tavsiyem bu kadar zaymet ile boşaltılan sıvyı saklamak yerine 10-20 lira değerinde sıfır ve araca uygun hidrolik alarak bunu yukarıdan ekliyerek yenileme işlemini doğru olarak başlatmak en doğru bakım şartıdır. Somn işlem olarka tük tekerlerin havaları alınarak maksimum feren performansı sağlanmalıdır. Hidrolik değiştirildikten sonra sistemde hava kalmadığından emin olmanız gerekmektedir.Bu konu çok ama çok çnemlidir ve hayatınıza mal olabilir.Bu nedenle araç hidroliği değiştirkten sonra defalarca frenleme yaparak tamirciden eve gitmeden önce havanın tamamen alındığınan emin olmalısınız.tatmin olmadığınızda tamirciye gierek işlemi tekrarlatmalı ve havasının alındığından emin olduktan sonra 2-3 sene güvenle hidrolikle işiniz olmaz. Ama her seferinde seviyesini kontrol etmeyi unutmayın.

    Hidrolik değiştirme işinin uzun ve zahmetli bir işlem olması yüzünden tamirciler bu işten özenle kaçınırlar ve size abi gerek yok neden değiştiriyorsun falan filan türlü hokkabazlıklar yapabilirler. Ancak aklınızda kalması gereken tek şey bu konunun sizin ve çevrenizdekiler için hayati bir sıvı oladuğu bir kere bile tekleme yapasa kaza yaparak ölümlere varan bir risk taşıtacağı malumdur.Bu nedenle lastiklerinize ne kadar önem veriyorsanız aynı ilgiyi fren hidroliğine de göstermeniz güvenlik gereğidir ve kendisi bedava sayılabişlecek bir sıvının değiştirilmemesinin size neler kaynettireceğini aklınızda tutmanızda yarar vardır.

    Kendinize harbiden adam gibi titiz usta bulun ve işi asla çıraklara bırakmayın .Bu konu çırakların ustalığına bırakılmayacak önemde bir konudur. Değişim bitince de asla hemen topuklayıp biran önce eve dönmeye çalışmayın ! ,

    kazaların çoğu tamirciden çıkıp ilk 2-3 kmde trafiğe girince olmaktadır.


    Deneme yapıp frenlerin zımba gibi olduğunu hissetmeden yola koyulmayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dembay


    arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????


    Alıntıları Göster
    5 yaşından büyük otomobil sahipleri fren hidroliğinin yanında fren hortumlarını da kontrol ettirin ve gerekiyorsa değiştirin.
    Bu işlemler gayet masrafsız şeyler.2-3 kuruştan olmaktansa canınızı tehlikeye atmayın.
    Konuda verdiği bilgiler için vezir hocamıza teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    5 yaşından büyük otomobil sahipleri fren hidroliğinin yanında fren hortumlarını da kontrol ettirin ve gerekiyorsa değiştirin.
    Bu işlemler gayet masrafsız şeyler.2-3 kuruştan olmaktansa canınızı tehlikeye atmayın.
    Konuda verdiği bilgiler için vezir hocamıza teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolande

    arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...

    Alıntıları Göster
    Dot 3 ile Dot 4 arasındaki temel fark kaynama noktalarının farklı olmasıdır. Dot 4 aralığı daha geniştir. Ancak kısa zaman içinde komple DOT 3 doğrusu ise onunla değiştiriniz.Bunun için başvuracağınız en güvenli rehber araç kataloğunuzdur. Yoksa eskiden yanlış bir şey kullanılmış olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolande

    arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Dot 3 ile Dot 4 arasındaki temel fark kaynama noktalarının farklı olmasıdır. Dot 4 aralığı daha geniştir. Ancak kısa zaman içinde komple DOT 3 doğrusu ise onunla değiştiriniz.Bunun için başvuracağınız en güvenli rehber araç kataloğunuzdur. Yoksa eskiden yanlış bir şey kullanılmış olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolande

    arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...


    Alıntıları Göster
    DOt 3 ve Dot 4 teknik özellikleri ektedir. İncelemenizi tavsiye ederim. Birbirine çok yakın değerler var , bakalım farkı bulabilecek misiniz.

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/79D0E3D722067D2380256F2C003C05CA?OpenDocument

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/D6B75FBCEB9F8E5880256F2C003EE137?OpenDocument




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    DOt 3 ve Dot 4 teknik özellikleri ektedir. İncelemenizi tavsiye ederim. Birbirine çok yakın değerler var , bakalım farkı bulabilecek misiniz.

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/79D0E3D722067D2380256F2C003C05CA?OpenDocument

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/D6B75FBCEB9F8E5880256F2C003EE137?OpenDocument

    Alıntıları Göster
    benim araçtada mine yakın değiştirme ne kadara maal olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenmat

    benim araçtada mine yakın değiştirme ne kadara maal olur


    20-30lira civarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenmat

    benim araçtada mine yakın değiştirme ne kadara maal olur


    20-30lira civarı

    Alıntıları Göster
    konu hortlamış ama faydalı olmus, bende arabayı aldıgımdan beri değiştirmedim, sadece fren hidroliği değil direksiyon hidroliğini falanda değiştirmek gerekiyormu belli sürelerde acaba sayın vezir
  • tabiiki değiştirmek gerekiyor. Tüm mesele hidroliğin içindeki suyun yüzdesi ile alakalı .Bu oran nemli yerlerde kışın , deniz kıyısı bölgelerinde yüksek oran olduyğu için yağın içine karışıyor ve hidroliğin evsafını bozuyor. Çok ucuz olan hidroliğin değiştirilmesi işçilik açısından biraz zahmetli olduğu için ustalar bu işlerden kaçınıyoruz diyemiyorlarda , ''gerek yok abi'' lafını ağızlarına dolayıyorlar. Aslında bal gibi gerekli ve çok öenmli bir sıvıdır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    konu hortlamış ama faydalı olmus, bende arabayı aldıgımdan beri değiştirmedim, sadece fren hidroliği değil direksiyon hidroliğini falanda değiştirmek gerekiyormu belli sürelerde acaba sayın vezir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tabiiki değiştirmek gerekiyor. Tüm mesele hidroliğin içindeki suyun yüzdesi ile alakalı .Bu oran nemli yerlerde kışın , deniz kıyısı bölgelerinde yüksek oran olduyğu için yağın içine karışıyor ve hidroliğin evsafını bozuyor. Çok ucuz olan hidroliğin değiştirilmesi işçilik açısından biraz zahmetli olduğu için ustalar bu işlerden kaçınıyoruz diyemiyorlarda , ''gerek yok abi'' lafını ağızlarına dolayıyorlar. Aslında bal gibi gerekli ve çok öenmli bir sıvıdır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    konu hortlamış ama faydalı olmus, bende arabayı aldıgımdan beri değiştirmedim, sadece fren hidroliği değil direksiyon hidroliğini falanda değiştirmek gerekiyormu belli sürelerde acaba sayın vezir


    Alıntıları Göster
    benim de 90 model renault gtc arabam var (broadway motoru)
    son günlerde (1.5-2 ay) arabanın freni normalden daha sert.5-6 senedir balata değişmedi 2 sene önce fren hidroliği eklendi.
    Neden olabilir bu sertlik ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ageofempires

    benim de 90 model renault gtc arabam var (broadway motoru)
    son günlerde (1.5-2 ay) arabanın freni normalden daha sert.5-6 senedir balata değişmedi 2 sene önce fren hidroliği eklendi.
    Neden olabilir bu sertlik ?

    Alıntıları Göster
    Frenhidroliginin degismesinin sebebi sudur isinan hidrolik sivi sogurken atmosferdeki nemi ceker ve bu 365 gun arka arkaya devam ederse hidrolige karisan nem su haline donusur,

    Bir yokus inerkende frene bastiginizda isinan hidrolik kaynamaya baslar ve hava yapar freniniz tutmaz .
    DoT kelimesinin arkasindaki rakam hidroligin kaynama noktasini ima eder.

    Ornek: DOT3 260 C sonra kaynamaya baslar fakat hidrolige karisan nemden olusan %3 su karistiginda
    hidroligin kaynama noktasi 130C duser.

    Super DOT4
    kuru : 280 ºC kaynama noktasi
    sulu : 210 ºC kaynama noktasi


    Super DOT4 Castrol SRF
    kuru : 310 ºC kaynama noktasi
    sulu : 270 ºC kaynama noktasi


    Sulu derken zamanla nemden olusan %3 su




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Frenhidroliginin degismesinin sebebi sudur isinan hidrolik sivi sogurken atmosferdeki nemi ceker ve bu 365 gun arka arkaya devam ederse hidrolige karisan nem su haline donusur,

    Bir yokus inerkende frene bastiginizda isinan hidrolik kaynamaya baslar ve hava yapar freniniz tutmaz .
    DoT kelimesinin arkasindaki rakam hidroligin kaynama noktasini ima eder.

    Ornek: DOT3 260 C sonra kaynamaya baslar fakat hidrolige karisan nemden olusan %3 su karistiginda
    hidroligin kaynama noktasi 130C duser.

    Super DOT4
    kuru : 280 ºC kaynama noktasi
    sulu : 210 ºC kaynama noktasi


    Super DOT4 Castrol SRF
    kuru : 310 ºC kaynama noktasi
    sulu : 270 ºC kaynama noktasi


    Sulu derken zamanla nemden olusan %3 su

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu konuda bir şey soracağım. Benim araba 2008 megane 2. Bakım kılavuzunda fren hidroliği 2 yıl ya da 90 binde değişmeli diyor. Benim araba 3 yaşında ama km 45 bin. Ayrıca frenlemesinden de çok memnunum. Frenler oldukça iyi tutuyor. Fren hidroliğini değiştirsem eldekini de kaybetme ihtimalim var mı? Yoksa bir sorun olmaz mı? Deneyimlerinizi aktarırsanız sevinirim. Değişimi (eğer yaparsam) serviste yapmayı planlıyorum. Fiyat bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1şahıs

    Arkadaşlar bu konuda bir şey soracağım. Benim araba 2008 megane 2. Bakım kılavuzunda fren hidroliği 2 yıl ya da 90 binde değişmeli diyor. Benim araba 3 yaşında ama km 45 bin. Ayrıca frenlemesinden de çok memnunum. Frenler oldukça iyi tutuyor. Fren hidroliğini değiştirsem eldekini de kaybetme ihtimalim var mı? Yoksa bir sorun olmaz mı? Deneyimlerinizi aktarırsanız sevinirim. Değişimi (eğer yaparsam) serviste yapmayı planlıyorum. Fiyat bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 2001 civic ön disk ve balataları yenileyeceğim. Yenileme işlemi sırasında fren hidroliğini de değişmem gerektiğini okudum birkaç forumda. Böyle bir gereklilik zorunlu mudur?




  • muayene esnasında fren hidrolikleri değişiyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Frenhidroliginin degismesinin sebebi sudur isinan hidrolik sivi sogurken atmosferdeki nemi ceker ve bu 365 gun arka arkaya devam ederse hidrolige karisan nem su haline donusur,

    Bir yokus inerkende frene bastiginizda isinan hidrolik kaynamaya baslar ve hava yapar freniniz tutmaz .
    DoT kelimesinin arkasindaki rakam hidroligin kaynama noktasini ima eder.

    Ornek: DOT3 260 C sonra kaynamaya baslar fakat hidrolige karisan nemden olusan %3 su karistiginda
    hidroligin kaynama noktasi 130C duser.

    Super DOT4
    kuru : 280 ºC kaynama noktasi
    sulu : 210 ºC kaynama noktasi


    Super DOT4 Castrol SRF
    kuru : 310 ºC kaynama noktasi
    sulu : 270 ºC kaynama noktasi


    Sulu derken zamanla nemden olusan %3 su



    mükemmel açıklama.tşk.ler.bu yazıyla önemi daha net anlaşıldı..gerek yok diyenler bu ihtimali kabulleniyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.