Şimdi Ara

Fren hidroliği senede 1 deiştirilmesi gerekiyormuş? nasıl değiştiricez teknik yardım lütfen arkdaslr (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
2
Favori
66.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotas

    Peki hidrolik degisiminin faydasını gördünüzmü? Yani fren performansi arttımı?

    fren pedalı yumuşadı
    tavsiye ederim
    fren performansi nasil etkilendi orası hakkında yorum yapamayacağım
    sistemden eski siviyi cikarmak icin sırasıyla
    sag arka
    sol arka
    sag on
    sol ön
    diye okudum bir yerde
    once uzun hortumlari boşaltıyor sanirim

    sistemdeki siviyi tamamen bosaltmazsaniz hava kalma ihtimali yok sanırım kabı boşaltıp ekleyin hortumda sivi surekli bulunsun

    bir de bosaltma tapasina bağlanan hortumun ucunu 1 karis kadar yukari kaldirirsaniz iceri hava giremiyor sıvıyı bosaltirken

    po dot 4 9-10 tl sentetik
    castrol 15 tl (sentetik yazmıyor)
    tutela top4 (dot4) 9-10 tl fiatin fabrika çıkışı koydugu sıvı sentetik (2005 punto için)

    sanziman yağının da degisimini tavsiye ederim
    100.000 km de bir veya 3 yılda bir degisim gerekiyor
    devriyaj pedali yumusadi
    vites gecisleri kolaylaştı

    zaten motor yaglarinin bile 2-3 yil RAF OMRU oluyor
    2 litre yag alıyor
    35 tl litre fiyatı (tutela zc75) 75w80 synth sentetik
    cok da kolay degisiliyor
    kriko ve 12 alyan huni 1 metre hortum yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 75 -90 olmasi gerekmiyormu şanzıman yağının. kullanım klavuzuna baktınızmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıl yada 60bin km de değişmeli diye biliyorum
  • Bugün fren hidroliğini değiştirttim. Yağ demiyorum çünkü suyla temas ettiğinde akıp gidiyor. Hidrolik kabı üzerinde ingilizce DOT3 veya DOT4 kullan diyordu ben de DOT4 kullandım.

    Gittiğim yer ağır vasıtaların fren bakımını yapan bir yerdi ve hidrolik değişimi yaptırmak istiyorum deyince uzaylı gibi bakmadı gerek yok da demedi.

    Önce her tekerleğin iç kısmından anahtarla bir yeri açtılar ve eski yağ boşaltıldı. Sırası arka sağ- sol /ön sağ sol olması lazım. (Öyle motor yağı gibi aşağı akmıyor çamurluklara fışkırdı adeta.)

    Sonra usta yağ doldurma kabını söküp, kabın altındaki deliklere kompresörden az basınçlı hava bastı. Bu şekilde kanallarda kalan hidrolik kalıntılarının iyice temizlendiğini söyledi.

    Daha sonra dolum ve kontrol haznesini tekrar taktılar yeni hidroliği koydular.

    Fren pedalını pompalama, basılı bırakma gibi işlemler eşliğinde hidrolik kabına en yakın yerden başlayarak sırayla (ön sol-sağ/arka sol- sağ) havasını aldılar. Tahminince 800-900 ml hidrolik kullanıldı.

    Sonra da su hortumunu disklere tutup tekerleklerdeki kalıntıları yıkadılar. (Bu işlemden şüpheliyim)

    Aracı fazla kullanmadım. Fren bir hayli yumuşadı. Önceden frene basar basmaz sertliği hissederdim. Şimdi ise adeta ilk basılan noktalarda boşluk var gibi. Neticede araç duruyor, ABS devreye giriyor ama bu ilk yumuşaklık beni biraz heyecanlandırıyor. Usta balatalar ıslak olduğundan kuruyana kadar iyi tutmayacağını söylemişti. Acaba hidrolik sıvısı da mı kaldı? Yarın sabah en yakın yıkamacıda tekerlek ve diskleri sabunlu su ile yıkatacağım.

    Ekleme:
    Dört tekerlek de kontrol edildi, arka fren merkezlerinde hava kalmış, hava alındı. Usta hidrolik sıvısı tam ısınıp soğumayınca hava olup olmadığı pek anlaşılmıyor dedi.
    Bu defa diskleri yıkama işini oto yıkamaycıya kendim yaptırdım.
    Şimdi fren taş gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 27 Eylül 2014; 15:52:05 >




  • Belirli periyotla değişmesi lazım.

    Her sene abartı geliyorsa, her muaynede değiştirin.

    Sizin faydanıza.

    Fren sistemi basitçe aracın hızını ısıya çeviren bir sistemdir. Hidrolik çalıştıkça, sistemdeki nemi toplayarak özelliğini kaybeder. Yani fren mesafeniz uzar.

    Dot 3, Dot 4, Dot5.1 uyumludur. Yukarıdan aşağıya doğru güncellenebilir. Kaırştırma veya daha düşük kullanma, son çaredir. en kısa zamanda orjinaline dönülmelidir.

    En son dot3 olan ladayı dot4 e çevirdim. Sanayide genelde abi lastikler hede olur veya bu abs için dedilersede kafamın dikine gittim şimdilik bir sorun yok. Bir dahaki seneye denk getirirsem 5.1 e çıkartmayı planlıyorum.
  • Kaçak veya zorlu şartlarda kullanılmadıkça kolay kolay bişey olmaz ama her sene değiştirmek bence mantıksız değil.
  • Aslında Sayın Vezir konuya ilk mesajdan kilidi vurmuş.

    Bir hidrolik mühendisi olarak otomobillerimizin senede bir fren hidrolik yağının değiştirilmesi abes olacaktır (ekstrem durumlar haricinde).

    Ben 3 yılda bir falan değiştiriyorum sanırım, frende bir sıkıntı da yaşamadım.

    Pedallar yumuşadı falan denmiş, yani mobil hidrolik uygulamalarına pek alışkın olmasam da, hidrolik yağın taş gibi olması lazım mantıken, anca öyle pedalda sıkışma olur. Onu da başarmak ayrı bir mesele diye düşünüyorum.
  • Her yağın veya her sıvının bir ömrü vardır. Ömür boyu giden sıvı diye bir şey yok. Ayrıca bir şey olmaz diyen tiplere hiç kulak asmayın. Bu tipler sanayide kendisine usta diyen iş bilmez tiplerin doldurduğu kişilerdir. O "bir şey" dedikleri şey bir kere olur ve size pahalıya patlar. Risk almayın en geç 2 yılda bir yenileyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spitzer -- 9 Temmuz 2017; 21:51:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FREN HİDROLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ !!!
    Arkadaşlar 1990 yılından beri araç kullanıyorum.Bir defa sı hariç hidrolik hiç değiştirmedim.Onunda gerekçesi hidrolik nerdeyse kalmamıştı o sebeple.

    -Şu anda son beş yıldır kullandığım araç 2006 model KİA CERATO 1.5 CRDİ.

    ŞİKAYETİM
    Aslında arabayı ben aldım alalı yavaş yavaş artan bir şekilde sert fren yaptığımda arabanın sanki buz üstünde imiş gibi kayması.Ancak ben bunu hep arabanın ABS fren sisteminin çok dandik olduğuna yordum.Ustalara sorduğumda lastiklerimin sert olduğundan olacağını söylediler bunun için lasti değiştirdim.Yumuşak lastik almaya özen gösterdim.Ancak sıkıntı bitmedi.

    - İKİ DEFA ani frene basınca kayma yapması sebebiyle Antalyada şehir içi trafikte önümdeki araca vurdum.Masrafların ben karşılmak durumunda kaldım tabiiki.

    -Şehiri içi trafikte araç takip mesafesini korku sebebiyle uzatmak zorunda kaldım.Normal bir aracın 2m de duracağı mesafeyi ani frenlemede arabanın kayması sebebiyle 10 m de dahi duramaz hale geldim.Trafikte pür dikkat gitmek zorunda kalıyordum.Araç takip mesafesi uzayınca başka araçlar araya girmeye fırsat buluyorlar o da dahada sıkıntı veriyordu.

    -Bu arada bir ustanın methedlmesiyle 1 yıldırki ufak tefek bazı işler için gidip gelmeye başladım.Ancak usta gerçekten alt yapısı iyi epeyce kurslar görmüş işi çıraklara genelde havale etmeyen takım almaya çok hevesli başklarında olmayan takımlar kendisinde olan biri.Bende teknisyen olmam sebeiyle bunun işine hassas ve konusuna hakim kimselerde olacağı bir durum olduğunu çok rahatlıkla anlıyorum.

    -Bu hafta gine neredeyse önümdeki bir arabaya daha 50 km kadar bir hızla giderken ani fren yaptığımda en az 8m kayarak vuruyordum.Anca kurtardık.Nihayet bu ustaya danışmak aklıma geldi hemen aradım.
    Bana fren hidroliğinin değişmesi gerektiğini söyledi.En son ne zaman değiştirdiğimi sordu.Ben beş yıldırki hiç değiştirmedim,benden önceki kullanıcında değiştirmiş olabilecğine ihtimal vermiyorum.Servislerin ve tamircilerin fren hidroliğni değiştirmemelerinin sebebi anlaşılıyor ki kendilerine para kazandırmayan işçiliği çok yağ fiyatı çok ucuz olması.

    -Meğerse binek araçlarda her 30 BİN km de bir değişmek lazımmış.

    - Nihayet hidroliği değiştirdi.Şimdi o kadar mı güzel oldu sormayın.Ne kayma kaldı.Ne fren mesafesinin uzaması kaldı.Frene bastığımda yapışıp kalıyor.
    -Ustayı teşekkür için tekrar aradım.

    -Eğerki ustanızda torklu anahtar takımı filtre değişitrme takımı,tekerlekli tam anahtar takımı,fren hidroliği test aleti,Kompresörlü takımlar gibi malzemeler eksikse kapısından geçmeyin!!!!!
    Arabanızın ceddini beller.Kaba kuvvetle iş yapar bazı yerlerini kırar bozar size haber bile vermez.Arkadaşlar bunu yaşadım.Hemde arabama bunu yapan bahsettiğim mahluk serviste usta olarak çalışmış sonrada kendisine dükkan açmış kaba kuvvetle çalışan biri.Bizde servisten gelen usta diye yanına gittik maalesef.

    ****Ustanın verdiği bilgiye göre yazıyorum.Fren hidroliğinin sıkıştırılabilir esnek bir yapısı varmış zaman içerisinde kullanılmakla bu özelliği bozuluyor ve içinde hiç bir esnekliği ve yumuşalık verme özelliği olmayan sıvı haline dönüşüyormuş.Bu da frene bastığımda sertçe balataların diske baskı yapıp kızaklamasına sebep oluyormuş.

    ****************HAYATİ BİR ÖNEM TAŞIMAKTADIR BİLGiLERİNİZE********************




  • hsdv H kullanıcısına yanıt
    AMMA PALAVRA ATMIŞSIN.



    1) ABS ye sahip bir aracın, fren hidroliği eskidi diye kızaklama yapması doğru değil.

    2) 50km hızla giden aracını 8m de durdurabiliyorsan, bu başarılı bir mesafedir. 50km hızda takip mesafen en az 25m olmalıdır. 8m de durduysan hiç sorun yok.50km hızla giden hiç bir araç 2m de de duramaz zaten.

    3) Ustan seni iyi keklemiş, fren hidroliği esnektir, sıkıştırılabilir demiş, ustana söyle sıvılar sıkıştırilamaz, sen de bunu öğren, fen dersi hocana kocaman bir sıfır.

    Bildiğin yanlıslarla, burada yorum yapman doğru değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı kullanan tanır, hidroliği değiştirince frenlemede olumlu etki görmüşsen mesele anlaşılmıştır.
    Fren hidroliğinin etkisini kaybetmesi, uzun süre frenlere basılıp ısınması ile anlaşılır, frenler tutmaz.
    Hidroliğin etkisini kaybetmesini günlük hayatta şehir içi kullananların hissetmesi pek mümkün değil, hidrolik fazla ısınmıyor.
    Velhasıl iyi yapmışsın.
    Hidrolik nasıl etkisini kaybeder diye merak edenler ilk sayfadan başlayabilirler.
  • arkadaşlar dot 4 ile dot 4 esp arasında ne fark var?esp olmayan araca dot 4 esp konur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Siz gene de en iyisi el kitabında ne yazıyorsa ona göre davranın. Örneğin benim dizel aracımın (Fiat Bravo 120 HP, 1.6) el kitabında 70'000 km ya da 2 yıl diyor fren hidroliği değişimi için.
    Okuyun arkadaşlar. İşi de gerçek uzmanına yaptırın. Sizin bu konuda yapacağınız tek şey periyodik olarak cam suyunu filan değiştirirken fren hidrolik seviyesine bakıp eksikse eklemekten ibarettir ve bu da el kitabında yazar zaten.
    Her şey gönlünüzce olsun. Sağlıklı günler...
  • 2011 model aracımın fren hidroliğini hiç değiştirmedim. bundan önceki aracımı da 10 yıl kullandım onu da hiç değiştirmedim. frenden yana hiç bir sorun yaşamadım. her sene fren hidroliği değişmesi için aracınızı nehirde sürmeniz lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akula06

    2011 model aracımın fren hidroliğini hiç değiştirmedim. bundan önceki aracımı da 10 yıl kullandım onu da hiç değiştirmedim. frenden yana hiç bir sorun yaşamadım. her sene fren hidroliği değişmesi için aracınızı nehirde sürmeniz lazım.
    2011 model aracım var. Kaç sefer değişti bilmiyorum. 2 yıl önce ben aldığımda fren pedalı biraz dip de tutuyordu. Hidrolik eklediler. Sonra değişcem diye çok özenmedim. Biraz iyileşti ama sonra eskisi gibi oldu.

    O günden bu güne gelelim. 1 2 gün önce şehir içi trafiğinde hafif tempolu sürmem gerekti. (tüm kurallara uyarak) Bi çıt hızlı kullandığım için, o kadar da fren yaptım. Bakın, öncesinde hiç sert fren yapmadım. Yokuş aşağı indim, virajı aldım, tümsek vardı, frene bastım az bişi sıktı ve pedal dibe indi. Yaklaşık 40 kmh vardı hızım tümsekten uçarken. Neyseki araç bir yerini sürtmedi. Ve en önemlisi, trafik yoktu. Önümde araç falan olsaydı, istenmeyen şeyler olacaktı.

    Şimdi şehir içinde, disk ve padler nasıl ısınıp, şişmiş olabilirler. Bu tamamen hidrolik kaynaklı. Değişim yapacağım. Yapmadan önce de, kaynama derecesin ölçtüreceğim. O kadar zorlamayıp, frenlerin bu hali alması beni korkuttu açıkcası. Bundan sonra hidrolik değişmez diyen insanlara gıcık oluyorum.

    Mobil1 dot 5.1 alırım sanırım. En yüksek kaynama derecesi bunda sanırım. Bi 6 ay aracı kullanmayacağım. 6 ay sonra değişim yapılacak. Unutmazsam yada birşey olmazsa detayları buraya yazarım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _M-U-E_

    2011 model aracım var. Kaç sefer değişti bilmiyorum. 2 yıl önce ben aldığımda fren pedalı biraz dip de tutuyordu. Hidrolik eklediler. Sonra değişcem diye çok özenmedim. Biraz iyileşti ama sonra eskisi gibi oldu.

    O günden bu güne gelelim. 1 2 gün önce şehir içi trafiğinde hafif tempolu sürmem gerekti. (tüm kurallara uyarak) Bi çıt hızlı kullandığım için, o kadar da fren yaptım. Bakın, öncesinde hiç sert fren yapmadım. Yokuş aşağı indim, virajı aldım, tümsek vardı, frene bastım az bişi sıktı ve pedal dibe indi. Yaklaşık 40 kmh vardı hızım tümsekten uçarken. Neyseki araç bir yerini sürtmedi. Ve en önemlisi, trafik yoktu. Önümde araç falan olsaydı, istenmeyen şeyler olacaktı.

    Şimdi şehir içinde, disk ve padler nasıl ısınıp, şişmiş olabilirler. Bu tamamen hidrolik kaynaklı. Değişim yapacağım. Yapmadan önce de, kaynama derecesin ölçtüreceğim. O kadar zorlamayıp, frenlerin bu hali alması beni korkuttu açıkcası. Bundan sonra hidrolik değişmez diyen insanlara gıcık oluyorum.

    Mobil1 dot 5.1 alırım sanırım. En yüksek kaynama derecesi bunda sanırım. Bi 6 ay aracı kullanmayacağım. 6 ay sonra değişim yapılacak. Unutmazsam yada birşey olmazsa detayları buraya yazarım.

    Alıntıları Göster
    fren hidroliği havadaki nemi emen bir yapıya sahip olduğu zamanla içindeki nem miktarı artarak suya dönüşür. Rampa inişlerinde veya performanslı kullanımlarda fren hattında biriken bu su kaynamaya başlar. Bundan dolayı oluşan buhar sistemde basınç kaybına yol açar, fren tutmaz süngerimsi bir his oluşur. Fren şişmesi diye tabir edilen olay budur. Sizin de başınıza bu gelmiş. Özellikle 10 - 15 yıldan sonra değişmeyen fren sıvısı içindeki rutubetten dolayı sağı solu paslandırıp kaçaklara yol açabilir. En iyisi 2 yılda bir km den bağımsız olarak değiştirmek. Frenler soğukken iyi tutuyor zannedersin ondan sonra ısındıktan sonra tutmamaya başlar. Sonra neymiş fren hidroliği ömürlükmüş

    Sakın sanayide değiştirmeyin. İşini bilen usta yok. Daha tork anahtarı bile kullanan usta görmedim ( motor toplayanlar hariç, onlar da göt zoruyla kullanıyor zaten ). İçine hava kaçırır ondan sonra uğraşırsınız. En iyisi yetkili serviste veya özel aleti olan özel serviste değiştirmek. Aslında çok basit bir işlem kendinizde yapabilirsiniz. Ben kendim değiştiriyorum.

    internette çok örneği var. Bütün arabada mantık aynı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byeblade -- 15 Temmuz 2020; 0:47:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byeblade

    fren hidroliği havadaki nemi emen bir yapıya sahip olduğu zamanla içindeki nem miktarı artarak suya dönüşür. Rampa inişlerinde veya performanslı kullanımlarda fren hattında biriken bu su kaynamaya başlar. Bundan dolayı oluşan buhar sistemde basınç kaybına yol açar, fren tutmaz süngerimsi bir his oluşur. Fren şişmesi diye tabir edilen olay budur. Sizin de başınıza bu gelmiş. Özellikle 10 - 15 yıldan sonra değişmeyen fren sıvısı içindeki rutubetten dolayı sağı solu paslandırıp kaçaklara yol açabilir. En iyisi 2 yılda bir km den bağımsız olarak değiştirmek. Frenler soğukken iyi tutuyor zannedersin ondan sonra ısındıktan sonra tutmamaya başlar. Sonra neymiş fren hidroliği ömürlükmüş

    Sakın sanayide değiştirmeyin. İşini bilen usta yok. Daha tork anahtarı bile kullanan usta görmedim ( motor toplayanlar hariç, onlar da göt zoruyla kullanıyor zaten ). İçine hava kaçırır ondan sonra uğraşırsınız. En iyisi yetkili serviste veya özel aleti olan özel serviste değiştirmek. Aslında çok basit bir işlem kendinizde yapabilirsiniz. Ben kendim değiştiriyorum.

    internette çok örneği var. Bütün arabada mantık aynı.



    Alıntıları Göster
    Aynen öyle. Tork anahtarı demişken, şu lastikçilere de ayar oluyorum. Yavurun malı gibi girişiyorlar janta. Üretici yazmış, bu somunu 130nm ile sıkın diye. Havalı matkap ile sık sıkabildiği kadar. Kaç tork da sıkıyor, az mı sıkıyor, çok mu sıkıyor kimsenin umrunda değil. Geçen baktım somunun başı oynuyordu. Somunları da değiştireceğim. Zaten en son sanayi de periyodik bakım da tepem atmıştı. Yağı koyduktan sonra araca, gaz vererek çalıştırmıştı eleman. Üstüne bir de İntercooler hortumunun vidasını sıkmayı unutmuştu. Yolda giderken çıktı. Lokma takımı kolluyorum işte. İndirim zamanı alıp yağını falan kendim değişeceğim. Olmadı hidroliği de ben değişmeye çalışırım. Euromaster gibi bir yere gidip yaptırmayı düşünüyorum da, benim aldığım hidroliği kullanırlar mı bilmiyorum. Bakalım, zamanı gelince göreceğiz neler olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Bugün fren hidroliğini değiştirttim. Yağ demiyorum çünkü suyla temas ettiğinde akıp gidiyor. Hidrolik kabı üzerinde ingilizce DOT3 veya DOT4 kullan diyordu ben de DOT4 kullandım.

    Gittiğim yer ağır vasıtaların fren bakımını yapan bir yerdi ve hidrolik değişimi yaptırmak istiyorum deyince uzaylı gibi bakmadı gerek yok da demedi.

    Önce her tekerleğin iç kısmından anahtarla bir yeri açtılar ve eski yağ boşaltıldı. Sırası arka sağ- sol /ön sağ sol olması lazım. (Öyle motor yağı gibi aşağı akmıyor çamurluklara fışkırdı adeta.)

    Sonra usta yağ doldurma kabını söküp, kabın altındaki deliklere kompresörden az basınçlı hava bastı. Bu şekilde kanallarda kalan hidrolik kalıntılarının iyice temizlendiğini söyledi.

    Daha sonra dolum ve kontrol haznesini tekrar taktılar yeni hidroliği koydular.

    Fren pedalını pompalama, basılı bırakma gibi işlemler eşliğinde hidrolik kabına en yakın yerden başlayarak sırayla (ön sol-sağ/arka sol- sağ) havasını aldılar. Tahminince 800-900 ml hidrolik kullanıldı.

    Sonra da su hortumunu disklere tutup tekerleklerdeki kalıntıları yıkadılar. (Bu işlemden şüpheliyim)

    Aracı fazla kullanmadım. Fren bir hayli yumuşadı. Önceden frene basar basmaz sertliği hissederdim. Şimdi ise adeta ilk basılan noktalarda boşluk var gibi. Neticede araç duruyor, ABS devreye giriyor ama bu ilk yumuşaklık beni biraz heyecanlandırıyor. Usta balatalar ıslak olduğundan kuruyana kadar iyi tutmayacağını söylemişti. Acaba hidrolik sıvısı da mı kaldı? Yarın sabah en yakın yıkamacıda tekerlek ve diskleri sabunlu su ile yıkatacağım.

    Ekleme:
    Dört tekerlek de kontrol edildi, arka fren merkezlerinde hava kalmış, hava alındı. Usta hidrolik sıvısı tam ısınıp soğumayınca hava olup olmadığı pek anlaşılmıyor dedi.
    Bu defa diskleri yıkama işini oto yıkamaycıya kendim yaptırdım.
    Şimdi fren taş gibi.

    Bende de eskiden beri yumuşacık olan fren pedalı sertleşti ve derinliği kayboldu hocam değişim sonrası. Bu durum hoşuma gitmesi. Usta gayet normal olduğunu söylüyor. Boşluk çok az ilk basışta var gibi önceden yoktu pek. Sizin mesajınızı görünce güncel deneyimimi yazmak istedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.