Şimdi Ara

AKİS KAFASI ARIZASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
97.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Arabamda Hız 100 oldugu zaman sallanmaya baslıyor akis kafalarının arızası oldugunda nasıl anlasılır ne yapar araba ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aks Kafası Arızası: Belirtileri, Nedenleri ve Çözümleri

    Aks kafası, aracınızın tekerleklerini akslara bağlayan ve tekerleklerin sorunsuz bir şekilde dönmesini sağlayan bir parçadır. Aks kafası arızası, aracınızın performansını ve güvenliğini ciddi şekilde etkileyebilir.

    Aks Kafası Arızası Belirtileri

    • Tekerlek Gürültüsü: Aks kafası arızalandığında, tekerlekten gelen gürültü artar.
    • Titreşim: Aracınız yüksek hızlarda veya virajlarda titriyorsa, bu bir aks kafası arızasının işareti olabilir.
    • Sürüş Sırasında Zorlanma: Aks kafası hasar gördüğünde, direksiyonu çevirmek zorlaşabilir veya aracınız bir yöne çekilebilir.
    • Yağ Sızıntısı: Aks kafası contasında sızıntı varsa, aks kafasından yağ sızabilir.
    • Tekerlek Oyunu: Aks kafası hasar gördüyse, tekerleklerde oyun olabilir.

    Aks Kafası Arızasının Nedenleri

    • Aşınma ve Yırtılma: Aks kafaları zamanla aşınır ve yıpranır, bu da arızaya yol açabilir.
    • Darbeler: Aracınıza kaldırım kenarına veya diğer engellere çarpmak aks kafasına zarar verebilir.
    • Aşırı Yük: Aracınızı aşırı yüklemek aks kafasına baskı uygulayabilir ve arızaya neden olabilir.
    • Kötü Bakım: Aks kafalarının düzenli olarak yağlanması ve kontrol edilmesi gerekir. Bakım eksikliği arızaya yol açabilir.

    Aks Kafası Arızası Çözümleri

    Aks kafası arızası tespit edilirse, sorunu en kısa sürede gidermek için bir tamirciye başvurmalısınız. Aks kafası arızası çözümleri şunları içerebilir:

    • Aks Kafasının Değiştirilmesi: Çoğu durumda, hasarlı aks kafası değiştirilmelidir.
    • Aks Lalesinin Değiştirilmesi: İç aks kafası arızalandığında, sadece aks lalesinin değiştirilmesi gerekebilir.
    • İstavroz Dişlisinin Değiştirilmesi: Bazı durumlarda, istavroz dişlisi hasar görebilir ve değiştirilmesi gerekebilir.

    Aks kafası arızasını önlemek için düzenli bakım yaptırmanız, aşırı yüklerden kaçınmanız ve engellere çarpmaktan kaçınmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sallantinin tam olarak neyden kaynaklandigini rot-balansciya gitmeden ogrenemezsin. cunku rot-balanscilar aracin yuruyeni bilgisayarla yokluyorlar. tamirciye gitsen de sana kesin bir yanit veremez. rot-balansci 20 liraya aracinda ne oldugunu tam anlamiyla soyler sana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sallantinin tam olarak neyden kaynaklandigini rot-balansciya gitmeden ogrenemezsin. cunku rot-balanscilar aracin yuruyeni bilgisayarla yokluyorlar. tamirciye gitsen de sana kesin bir yanit veremez. rot-balansci 20 liraya aracinda ne oldugunu tam anlamiyla soyler sana.
    Ön aks eklemlerindeki sorunlar direksiyona ve/veya süspansiyon yüksekliğine cevap verir. Mesela yokuşlarda veya hızlanırken daha belirgin, inişlerde ve fren sırasında daha hafif vuruntu yapabilir. Yüksek hızlardaki geniş dönüşlerde de seste değişme olur. Temel olarak aks açısı arttıkça sıkıntı büyür.

    Akslar kendi kendine bozulmaz kolay kolay. Körüklerini kontrol edin. Bir yırtılma varsa, gres etrafa fırlamışsa yağsız kalmıştır, içeri su girmiştir. Bu halde problem kendini ele verir.

    Rot balans konusuna katılıyorum. Tamirci de aksı söküp boşlukları kontrol edebilir, ama aks sökmek teşhis için yapılacak iş değil, ancak körük yırtık olduğu için zaten sökülecekse o sırada kontrol edebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Ön aks eklemlerindeki sorunlar direksiyona ve/veya süspansiyon yüksekliğine cevap verir. Mesela yokuşlarda veya hızlanırken daha belirgin, inişlerde ve fren sırasında daha hafif vuruntu yapabilir. Yüksek hızlardaki geniş dönüşlerde de seste değişme olur. Temel olarak aks açısı arttıkça sıkıntı büyür.

    Akslar kendi kendine bozulmaz kolay kolay. Körüklerini kontrol edin. Bir yırtılma varsa, gres etrafa fırlamışsa yağsız kalmıştır, içeri su girmiştir. Bu halde problem kendini ele verir.

    Rot balans konusuna katılıyorum. Tamirci de aksı söküp boşlukları kontrol edebilir, ama aks sökmek teşhis için yapılacak iş değil, ancak körük yırtık olduğu için zaten sökülecekse o sırada kontrol edebilir.

    Alıntıları Göster
    Direksiyonu tam sağa yada sola kırdığınızda tıkır tıkır diye bir ses geliyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    Direksiyonu tam sağa yada sola kırdığınızda tıkır tıkır diye bir ses geliyormu?

    Alıntıları Göster
    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?




  • Arkadaslar Benzer bir sorun bizim aracimizdada var yaklasik 110-120 km/h civarinda frene bastigimda direksyonda ve fren pedalinda titreme oluyor yokus asagi inerken titreme dahada belirgin oluyor ve sadece yuksek hizlarda titreme var 80-90 km/h ve asagisinda belirgin bi titreme olmuyor sorun sizce ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    bosalan kafalarin icini tornalamak icin once kaynak ile dolduruyorlar. kaynak ile doldurulan bolge aslinda havakabarciklariyla dolu dayanaksiz metalden olusuyor. istedigin kadar dusgun tornala , arac yuke bindigi zaman bu kaynak ile doldurulan yerleri yavas yavas(aslinda cok hizli, basina geldigi gibi 1-2 haftada) yemeye basliyor ve araba eski haline geri donuyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    bosalan kafalarin icini tornalamak icin once kaynak ile dolduruyorlar. kaynak ile doldurulan bolge aslinda havakabarciklariyla dolu dayanaksiz metalden olusuyor. istedigin kadar dusgun tornala , arac yuke bindigi zaman bu kaynak ile doldurulan yerleri yavas yavas(aslinda cok hizli, basina geldigi gibi 1-2 haftada) yemeye basliyor ve araba eski haline geri donuyor.

    Alıntıları Göster
    Kardes yani Degismesi Halinda sallatı Gider dmi kaynakla doldurdugu gibi olmas yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Creepinq Death

    Arkadaslar Benzer bir sorun bizim aracimizdada var yaklasik 110-120 km/h civarinda frene bastigimda direksyonda ve fren pedalinda titreme oluyor yokus asagi inerken titreme dahada belirgin oluyor ve sadece yuksek hizlarda titreme var 80-90 km/h ve asagisinda belirgin bi titreme olmuyor sorun sizce ne olabilir?

    Kardes Snn araban büyük İhtimal Focusdur Focuslar Fren ısındıktan Sonra direk yıkama filan yaptıysan Asınma gibi tuhaf bir olayla karsı karsıya kalıyor aynısı babamın arabasında olmustu diskleri tornaya götür normalede döner 120 100 de frene bastıgında direksiyonda asırı bi sallanma meydana geliyordu bildigim kadarıyla yalnızca frene basıldıgında oluyor bu oly focuslarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    bosalan kafalarin icini tornalamak icin once kaynak ile dolduruyorlar. kaynak ile doldurulan bolge aslinda havakabarciklariyla dolu dayanaksiz metalden olusuyor. istedigin kadar dusgun tornala , arac yuke bindigi zaman bu kaynak ile doldurulan yerleri yavas yavas(aslinda cok hizli, basina geldigi gibi 1-2 haftada) yemeye basliyor ve araba eski haline geri donuyor.



    Kardes yani Degismesi Halinda sallatı Gider dmi kaynakla doldurdugu gibi olmas yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Creepinq Death

    Arkadaslar Benzer bir sorun bizim aracimizdada var yaklasik 110-120 km/h civarinda frene bastigimda direksyonda ve fren pedalinda titreme oluyor yokus asagi inerken titreme dahada belirgin oluyor ve sadece yuksek hizlarda titreme var 80-90 km/h ve asagisinda belirgin bi titreme olmuyor sorun sizce ne olabilir?

    Fren diskleri yamulmuştur. Genelde ondan oluyor titreme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Creepinq Death

    Arkadaslar Benzer bir sorun bizim aracimizdada var yaklasik 110-120 km/h civarinda frene bastigimda direksyonda ve fren pedalinda titreme oluyor yokus asagi inerken titreme dahada belirgin oluyor ve sadece yuksek hizlarda titreme var 80-90 km/h ve asagisinda belirgin bi titreme olmuyor sorun sizce ne olabilir?

    Sizin büyük ihtimalle disklerde sorun var.Tornaya sokmanız gerekebilir.
  • Fren diskleri çok para değil. O yüzden tornaya falan sokmayın bence.

    Yeni 1 set alın, gerekiyorsa yeni 1 set balata takımı alın. Fren hidrolik yağını da değiştirin, mis gibi olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    bosalan kafalarin icini tornalamak icin once kaynak ile dolduruyorlar. kaynak ile doldurulan bolge aslinda havakabarciklariyla dolu dayanaksiz metalden olusuyor. istedigin kadar dusgun tornala , arac yuke bindigi zaman bu kaynak ile doldurulan yerleri yavas yavas(aslinda cok hizli, basina geldigi gibi 1-2 haftada) yemeye basliyor ve araba eski haline geri donuyor.



    Kardes yani Degismesi Halinda sallatı Gider dmi kaynakla doldurdugu gibi olmas yani

    Alıntıları Göster
    AKS gibi bir malzemenin tamirini yapacağınıza yenisini alsaymışsınız keşke, 80 TL. kar edecem derken iki katını harcayacaksınız şimdi. Aracınızı yapanlara bir götürüp gösterin önce arıza tekrar nüksetti diye bakalım ne diyecekler.

    @Creepinq Death

    Senin sorunun fren disklerinden arkadaşım, disklerin aşınmamış ise torna ettirip 50 TL. masrafla kurtarırsın, disklerin aşınmış ise değiştirmen gerekecek. Disklerinde balans var kısaca, muhtemelen frenler sıcakken bir su birikintisine girdin veya yıkamacı soğuk suyu bastı disklerine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    bosalan kafalarin icini tornalamak icin once kaynak ile dolduruyorlar. kaynak ile doldurulan bolge aslinda havakabarciklariyla dolu dayanaksiz metalden olusuyor. istedigin kadar dusgun tornala , arac yuke bindigi zaman bu kaynak ile doldurulan yerleri yavas yavas(aslinda cok hizli, basina geldigi gibi 1-2 haftada) yemeye basliyor ve araba eski haline geri donuyor.



    Kardes yani Degismesi Halinda sallatı Gider dmi kaynakla doldurdugu gibi olmas yani

    kafadan kaynaklanan sorunlar , orjinal parca ile degistirirsen ortadan kalkar. tek sorun burdan kaynaklaniyorsa tabi.




  • Yardimlariniz icin tesekkurler arkadaslar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Fren diskleri çok para değil. O yüzden tornaya falan sokmayın bence.

    Yeni 1 set alın, gerekiyorsa yeni 1 set balata takımı alın. Fren hidrolik yağını da değiştirin, mis gibi olsun.

    kitapcık 2 senede bir fren hidroliğini değiştirin diyor. zaten topu topu 25 tl geçemz. ama ustalar olmaz hava yapar diyor.çözemedim gitti.zararı ne ki değiştirmemenin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    her sanayide aks,şaft,rulman tornacısı olur. bunu hidrolik direksiyoncular daha iyi bilir. ikisinin tornası talaşı vs 60 tl tutuyor. 220 tl alan ustayı değiştirin bence. mutlaka kendinize herzaman iyi bir tornacı bulun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: asii_krall

    Hocam Benim akisleri Söktüler Bu akis kafalarının İcinde Zedelenmeler Olmustu böle cukur cukurdu icleri zorlanmadan nese bunlar tamire gönderdiler akisleri onlarla beraber geldi akisler 2 hafta filan normal gitti simdi yine aynı arıza oldu. akis kafası 150 tl iki tanesi bunlar benden tornaya gönderdiler 220 tl aldılar nasıl is bu ya böyle Aracımdaki sorun hızım 100 civarına cıktımı sallantı oluyor ben kafaları degistirsem sallantı biter mi ?

    her sanayide aks,şaft,rulman tornacısı olur. bunu hidrolik direksiyoncular daha iyi bilir. ikisinin tornası talaşı vs 60 tl tutuyor. 220 tl alan ustayı değiştirin bence. mutlaka kendinize herzaman iyi bir tornacı bulun.

    Alıntıları Göster
    artık yedek parçalar eskisi gibi pahalı ve bulunmaz değil.
    bence artık bu tip tamirlere gerek yok..
    zaten hareketli parçaların bu tip tamirleri kısa ömürlü oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    artık yedek parçalar eskisi gibi pahalı ve bulunmaz değil.
    bence artık bu tip tamirlere gerek yok..
    zaten hareketli parçaların bu tip tamirleri kısa ömürlü oluyor.

    Alıntıları Göster
    Brembonun bile standart diskleri 120 lira iken disk tornalatmak yanlış olur. 80-100 liraya bir sürü disk var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.