Şimdi Ara

5 vitesli arabayi 6 vites yapmak mumkun mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
21.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efe_04

    o nasıl oluyor ve dedıgın araba heralde bınek falan deyıl ılk defa duydum yazılımla sanzıman deyısmı bıraz daha acıklarmısın?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fosters



    C-Max CVT şanzımanları yazılım değiştirerek 12 ileri vites yapabiliyorsunuz

    Default u 7 bu arada ..




    Bahsedilen C-Max ve Jazz'lar manuel şanzıman değil, CVT yani bir tür otomatik. 7-12 ileri olayı da CVT şanzımanın manuel kullanım modu (yani düğmeye basarak vites değiştirme) için geçerli. CVT'de dişli sistemi olmadığı için vites sayısı konusunda bir kısıtlama yok; istenen sayıda aralığa (7 veya 12 gibi) bölmek mümkün. Perdesiz bir gitar (veya ud) gibi düşünebilirsin

    Ama şu da var ki konunun açılış amacını düşünürsek, arabanın 5 değil de 7 veya 12 vites olmasının yakıt tasarrufuna doğrudan bir katkısı yok. Kaldı ki 7 yerine 12 yapılmasının kullanım kolaylığı da dahil hiç bir faydası olacağına inanmıyorum.




  • güzel bir örnek vermişsin.

    102 beygirlik motor için 5 vitesi uygun görmüşler.
    115 beygir içinde 6 ileri öngörülmüş
    eğer şanzuman boğaz bağlantları birbirinin aynı ise takılabilir.
    takılırsa araç yüksek hızlarda daha az yakar denebilir ama dişli oranlarını incelemek lazım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Mühendis bişiyi üretecekken atıyorum köprü yapacakken, en sağlam maddeyi en iyi alaşımlı çeliği kullanmaz, bakar ne kadar yükse maruzkalacak, sonra o yüke dayanacak malzemeler hangileridir belli bir emniyet katsayısıyla bunları seçer, içlerinden maliyeti en ucuz olanı kullanır...

    Burada da en optimum vites 1.6 bir arça için 5 vitestir...

    Bu yılların deneyimidir...

    Ayrıca bi arkadaş söylemiş, motorunda değişmesi gerekir...






  • teknoloji ilerledikçe yakıt ve emisyon kuralları ağırlaşınca vitesler çoğalacak düşünsenize önceden 5 nci vites lükds olarak araçların arkasında yazıyordu
  • Çok vitesli olması arabanın kişiyi hız yapmaya iter, bu yüzden max sürati 180-210km olan arabalarda 5 vites kullanılır, kişi 5. viteste 90km sabit hızla en ekonomik şekilde gider, 6 vites olsaydı ve 6. viteste 90'la gitmek istese o arabada gidemez.

    Yüksek vites sayısına gelirsek bmw m6 7 vitestir ve 7.vites 7500 devirde 335km görür. max sürati 345dir.
  • 6 vites yapsan bile kesinlikle orjinali gibi olmayacaktır ve sana sürekli arıza çıkaracaktır bu da cebini deler
  • hayır motor illaki değişecek diye birşey yok. seksenli yıllarda şahinleri doğanlara benzetemye çalışırken dış görünüşün yanında şanzuman değiştirenler de vardı şahinler dört vitesliydi doğanların 5 vitesli şanzumanını takarlardı gayette güzel olurdu ikisi de aynı motor olduğundan uyumlu çalışırdı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sea_harier

    huahaha motoruda degiştirmen lazım zaten o vitesler blokun yapabilecegi devire gore eyerlenır yani sen 5 viteli bir aracdan daha fazla devirmi istiyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @levent@ -- 12 Eylül 2006; 9:24:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    efe kardes yapmicam 6 vites yaff
    merak ettim sordum!!
    bu arada cuf cuf yapmak icin blow offu nereden bulacam yaa!! arabamda turbo yok!! kolpa cuf cuf sesi cikaranlari ariom

    valla iyimiş turbo yok blow of yok kolpadan çuf çuf nası oluyo ki o nası bi parça takılıyo merak ettim bilen varsa açıklayabilir mi parçanın çalışma sistemi nedir
  • walla bende tam olarak bilmiom!! ama galiba hava filtresinin girisine takilioo!!
    hava doluoo ve tahliye ederkende ses cikarioo!!
    efe_04 iyi bilioo!! gelsin birlikde gitcez bana almaya!! dimi efe??
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.