Şimdi Ara

530d mi 530i + LPG mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
2
Favori
15.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • okanttnc O kullanıcısına yanıt
    Benim güzergahımda yazıyor orda ortalama hızım 16 yı geçmiyor araç maximum 2.vitese geçiyor. Burda soruyu soran arkadaş okuyup analiz edecektir kullanım şartlarınızı yazarsanız .
  • Merak etme arkadaş fx35 diye arayınca resimlerle paylaşımım var bulur zaten.

    Milletin gazına gelmeyin ne demek? Biz sanki sallıyoruz imasına getirmişsin..

    3000 dizel 200 binde çıkarabileceği masraf sence dahamı fazla yada azmı atmosteriğe göre?

    Yada yakıtı 40 kuruştan azmı olacak? Mazot 4.73 lpg 2.65

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinlinin az km li ve temiz olanini bulmanız daha kolay olur ayrıca arıza durumunda turbo gibi sorunlar da olmayacaktır benzinli mantıklı görünüyor hem dizele gore daha makul olacaktır fiyatı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voodoo mojo

    Birader büyük şehirde yaşıyorsan büyük motor+lpg işine hiç bulaşma derim. A4 2.8 avant kayseride şehir içi 11-12 lt benzin tüketirken ankarada benim güzergahımda 15.5 lt nin altına inmiyor.Kendim 307 kullanıyorum o bile 40 kuruşa yakın yakıyor. Gelme bence milletin gazına

    Milletin gazına gelme sözü ağır olmuş.

    Arkadaş soruyor bizde büyük motorlu araç kullandığımız için elimizden geldiğince tecrübelerimizi paylaşıyoruz. (neyse o yani.)

  • 530i + Lpg öneririm.2 yıl önce bizde vardı.E60 530i.13-14 lt civarı yakıyorduk.Tavsiyem atmosferik çünkü dizel o yıllar için şans işi.Ayrıca dizelin ne çıkaracağı belli değil turbo vs.İkisininde yakıtı aynı olur büyük ihtimal
  • Eğer temizini ve kmsi orjinalini bulabilirseniz kesinlikle 530d yi tavsiye ederim.
    e60 530d lerin 2005 eylüle kadar üretilenleri 218 hp. Bakmayın siz galericilere ve sahibindenin teknik verilerine. O yüzden mümkünse 2006 model ve üstü alın(bunlarda start stop var, bu şekilde ayırabilirsiniz). Bunlar 231 hp. Hem bunlarda daha iyi yakıt kullanılmıştır. Daha rafine motor ve swirl flaps gibi bazı kronik sorunları giderilmiş. Yakıt ve performansı biraz daha iyi. 530i de bildiğim kadarıyla 231 hp. Ancak muazzam tork farkından ve bandından dolayı 530d yi çok daha güçlü bulursunuz. Ara hızlanmalarda koltuğa yapıştırmasını yaşamanız gerekli. 530i de aynı performansı yakalamanız için sürekli çok yüksek devir kullanmanız gerekir. Bu da yakıt tüketimini çok arttırır.
    Ancak dizelin düşük kmli ve temizini denk getirmek çok zor. Arkadaşları dediği gibi 530inin temiz ve düşük kmlisini çok daha uygun fiyata bulabilirsiniz.
    Dizelde turbonun, enjektörlerin ve şanzımanın sorun çıkarma ve masraf açma riski daha yüksek.
    2006 530d sahibiyim. Şu anda yaklaşık 10 bin km OBC yakıt ortalamam 8.6 litre (şehir içi dışı karışık, ortalama hız 37 km). Şehir içi Ankara oran yıldız mahallesi trafiği, her gün 10+10 kısa mesafe. Çok yoğun trafik olması durumunda tahminimce ortalama 10 lt civarı olur.








  • Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler. yorumlardan çıkardığım sonuç bütçe max 60000 TL oduğunu da düşünürsek masraf açma olasılığı daha az, yakın performans, yakın yakıt tüketimi ve daha uygun fiyat nedeniyle atmosferik benzinli + kaliteli bir LPG daha mantıklı geldi...
  • Listene chrysler 3.5 cc aracıda ekle bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • imazamdaki aracı aldıktan sonra bir daha benzinli araca bulaşmam demiştim ancak bu ikisi arasında benzinli daha mantıklı. öncelikli amaç düşük yakıt tüketimi değil zaten. şehir içi yoğun trafikte km de 50 kuruşa kadar razıyım. keyif alabileceğim bir araç istediğim için bu araca yöneldim zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Listene chrysler 3.5 cc aracıda ekle bence

    tavsiyeniz için teşekkürler ancak 3000 cc üzerine çıkmayı düşünmüyorum.
  • bu arada araç Ankara trafiğinde kullanılacak
  • Bmw çok da sorunsuz değil. Premıum olabilir ama. Hastası olsam da durum bu.

    Dizeli senden yakıt tasarrufunu baştan alabilir :)

    Lpg 5.30 da lpg ile yaşı itibarıyle bence çok rahat 14 15 litre yakar

    Daha taze 3.20 d bakılabilir aynı sınıf olmasa da
  • iki araçta yakıt ve yaştan dolayı çıkabilecek sorunlarla baş ağrıtır.bütçenizi daha genç 520d lere bakın derim.
  • Şu bi gerçek, temiz ve düzgün kullanılmış dizel bulmak zor, ve benzinli motor dizele göre her zaman daha çok hata kaldırır, toleransı yüksektir. Dizelde yakıt kalitesi, yağ değişimi, uygun yağ kullanımı önemlidir.

    Lakin;

    Şehir içi kullanımlarda 530d kesinlikle 530i'den daha performanslı olur. Dostum 530d alırsan her gaza sert dokunuşunda anında yanlamaya hazır bi araç bulacaksın altında... 530i öyle olmaz, hızlandıkça açılır, açıldıkça basasın gelir.

    530i sadece yüksek sürat & yüksek devir kombinasyonlarında 530d'ye üstünlük kurabilir, o da çok bariz olmaz. Yani 200 km ile giderken tam gaz yapıştırsalar 530i 250km ye geldklerinde en fazla 1-2 boy fark yapmış olur.

    Ben kendim 520d kullanıyorum 2008 177 hp'lik.

    Dizelin tadı başka beyler, çünkü tork acayip, hele ki 530d çok iyidir. Alışık olmayan insanı şaşırtır resmen.

    Ben de daha evvel bmw x5 3.0d vardı, araç ağır olmasına rağmen o torkun verdiği atiklik ve devamlı ileri atılma hissi benzinlide ancak uzun yolda yaşanır. Benzinlinin şehir içi ve düşük devir cansızlığı da cabası.

    Lpg'li aracım hiç olmadı, ama forumlarda internette lpg'li araç kullanımından ötürü erken motor bitiren insan çok fazla. Benzin ve dizel doğaları gereği yağlama özelliğine sahipler, hele ki bu dizelde çook falza. Ama lpg gaz olduğu için silindir içinde yağlama diye bişey kalmıyor. Orta uzun vadede motor erkenden yağ yakmaya başlayabiliyor, intenette bunlar ilgili çok yorum, deneyim ve araştırma var. En basitinden taksiciler bile neden komple dizele geçtiler sizde, bi düşünün derim. Deneyimli bi taksicinin fikri de alınabilir lpg ile ilgili.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    Şu bi gerçek, temiz ve düzgün kullanılmış dizel bulmak zor, ve benzinli motor dizele göre her zaman daha çok hata kaldırır, toleransı yüksektir. Dizelde yakıt kalitesi, yağ değişimi, uygun yağ kullanımı önemlidir.

    Lakin;

    Şehir içi kullanımlarda 530d kesinlikle 530i'den daha performanslı olur. Dostum 530d alırsan her gaza sert dokunuşunda anında yanlamaya hazır bi araç bulacaksın altında... 530i öyle olmaz, hızlandıkça açılır, açıldıkça basasın gelir.

    530i sadece yüksek sürat & yüksek devir kombinasyonlarında 530d'ye üstünlük kurabilir, o da çok bariz olmaz. Yani 200 km ile giderken tam gaz yapıştırsalar 530i 250km ye geldklerinde en fazla 1-2 boy fark yapmış olur.

    Ben kendim 520d kullanıyorum 2008 177 hp'lik.

    Dizelin tadı başka beyler, çünkü tork acayip, hele ki 530d çok iyidir. Alışık olmayan insanı şaşırtır resmen.

    Ben de daha evvel bmw x5 3.0d vardı, araç ağır olmasına rağmen o torkun verdiği atiklik ve devamlı ileri atılma hissi benzinlide ancak uzun yolda yaşanır. Benzinlinin şehir içi ve düşük devir cansızlığı da cabası.

    Lpg'li aracım hiç olmadı, ama forumlarda internette lpg'li araç kullanımından ötürü erken motor bitiren insan çok fazla. Benzin ve dizel doğaları gereği yağlama özelliğine sahipler, hele ki bu dizelde çook falza. Ama lpg gaz olduğu için silindir içinde yağlama diye bişey kalmıyor. Orta uzun vadede motor erkenden yağ yakmaya başlayabiliyor, intenette bunlar ilgili çok yorum, deneyim ve araştırma var. En basitinden taksiciler bile neden komple dizele geçtiler sizde, bi düşünün derim. Deneyimli bi taksicinin fikri de alınabilir lpg ile ilgili.



    yazdıklarımdan 530i kötü gibi anlam çıkmasın, 530i'de çok iyidir, bi kere sıralı 6'nın sesi muhteşemdir, o bile yeter insana. Ama tork meselesi asıl karkı yaratır. Bi de 200'den basınca 1-2 boy fark yapaar demişim ama, bence maksimum 1 boy olur fark, onu düzeltmiş olayım.




  • Arkadaşlar bu konuyu tekrar gündeme alalım.

    530i+lpg gönlümde olan araçtı ancak simit lpg deposu 30lt civarı lpg anca alacak, onun da menzili 200km yi pek geçmeyecek gibi.
    Uzun yolda 200km az, ayrıca lpg'li BMW çok içime sinmiyor. Lpg bakımı vs var, (Kocaman bir lpg deposunu bagajımda istemiyorum)

    530d ise 2006 modeller 231ps ve performans 530 i den bir tık daha iyi.
    Satış fiyatları ise benzinli ile aşağı yukarı aynı.
    Tüketim verileri de aşağı yukarı aynı olacak.
    100km de 9-10 lt mazot veya 15lt lpg yi düşünürsek

    Ancak dizelde turbo, motor yaptırma, enjektör problemleri olabiliyor.

    Bu problemler çok yaşanası şeyler mi ?
    Bakımı düzenli yapılmış (en azından ilk 100bin km bakımı Borusan'da olan) , sahibinden nispeten emin olup bulabileceğim, emsallerinden bakım kayıtları nedeniyle 5-6 bin tl fazla verip alacağım 200bin km yi geçmemiş BMW 530d mantıklı olur mu ?
    Olası arızalarından nispeten çok daha emin olabilir miyim ?




  • arabayı ticari amaçla kullanmıyorsan benzin derim babacım birde lpg takarsın sıkıştırsan bile maksimum 15lt yakar. bende e39 kasa 528i var sağlam kaliteli bir tüp sıkıştırınca felan 16 belki oluyor. ama zevki paha biçilemez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikeles

    İnan şuan dizel alsan yakıttan daha çok kar edersin dizelini tavsiye ediyorum sana

    Söylesene ne kadar kar edecek?

    3.0d yakacağı minimum 9 lt yakacak , yani 40 kuruş

    3.0i yakacağı 13 lt , lpgde 45 kuruş yakacak.

    100 bin kmde 5 bin tl tasarruf.

    Enjektör , turbo , her bakımda 8 lt yağ alan dizel riskine girilirmi? Ben girmem.

    45 kuruş nasıl yakacak diyorsan 2005 fx35 20 inc jantlı aracım 45-50 kuruş yakıyor

    3.0i nin fabrika verisi 14,2 lt benzin. lpg de %10 artış olsa ve fabrika verilerini yakalamak zor olduğundan ben 18-20 lt yakabileceğini düşünüyorum ama tamamen tahmini düşüncem bu.


    Ben 3.5 V6 Camry kullanıyorum, ne yaparsam yapayım ş.içi Lpg 17-18 lt geçmiyor.

    Genel ortalamam 13 lt civarı Lpg. (3 gündür hep ş.içi kullanıyorum 14.4 lt şu an gösterge.)

    Uzun yolda 100km/h cc ile 9 lt lpg tüketiyor araç. (inanmayanla noter tasdikli anahtarına bahis yaparız.)


    Sonuna kadar kayılıyorum 2005 fx35 izmirde 16lt lpg yakıyor.

    Kesinlikle yüksek cc daha uygun tüketimi var , çalışan personelimin borası 14 lt lpg takıyor diyince şok oldum hitler +otomatik

    Getz otomatik ile şehir içi 12 litre lpg yakıyorduk biz de.




  • 530dye sessiz demişler de, e60 kasada kamyon gibi ses var makyajsız bir de 2004-2005
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.