Şimdi Ara

7 VİTESLİ DSG İLE KAÇ KM? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
3
Favori
62.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Konu Başlıktan çok uzaklaştı.

    DSG ile ilgili km bilgileri ve sıkıntılar anlatılacağına, yok ben almam, acaba sıkıntı çıkarır mı?, iyi ki manuel aldım hem kafam rahat hem param cebimde diye bir çok yorum var.

    Elbette ki herkesin kendi tercihi kendine göre en doğru karardır ancak keşke kişiler karalama kampanyası harici "kaç km yapıp, hangi sıkıntılar" yaşadığından bahsetse.



    Arkadaşım sen de iyice komplo teorileri üretmenye başladın..Kim neden karalasın yaw..Sanki opelin %75 hissesine sahibiz:))) Bu ses problemi olmasa en başta ben alırdım DSG yi..Ayrıca başlığı açan kişinin amacı DSG ile yaşanan olumlu veya olumsuz durumları kullanıcılardan öğrenmek..Bende almak DSG li araç almak için araştırırken duyduklarımızı paylaşıyoruz...
    Zannınca sizin DSG li aracınız ver ve en küçük eleştriyi bile kaldıracak durumda deilsiniz..Siz almışsınız güle güle binin ama paylaşımda bulununları suçlamakla DSG nin varsa problemlerinin önüne geçemezsiniz..Onu yapsa yapsa VW mühendisleri yapar..Tekrar söylüyorum bu duyduklarım ve yaşadıklarım olmasa en başta ben istiyorum böyle bir şanzıman!!!


    Bak güzel forumdaşım, Öncelikle okuduklarını tamamıyla kafanda bir analiz edip öyle bir şeyler yaz. Ben kafamda komplo teorileri falan üretmiyorum. Başlığa bak, sonrasında yazılanlara bak demek istediğimi anlıyacağını sanıyorum. Ben kimsenin hissedar olduğunu söylemedim kaldı ki sanırım sen kafanda bir şeyler üretiyorsun ve bunu gerçekmiş gibi yansıtıyorsun. Ben seninde bahsettiğin gibi DSG kullanıcısıyım ve bunu zaten imzamda paylaşıyorum. Sıkıntı şurdan geliyor ben yaşadıklarımı sen ise kulaktan duyduklarını yazıyorsun. Ben senin tanımladığın veya düşündüğün gibi fanatik biri değilim. Şu da bir gerçek, daha iyisini savunduğun bir sistem aynı maliyetlere alınabilirse bu gün herkes gibi bende onu savunurum. Ses konusunda aksini zaten hiç iddia etmedim. Ben de 6 ileri olan modeli olmasına rağmen benzer yol koşullarında benzer sesi bende camımı açarak duyabiliyorum. Ancak bu ses bende şu ana kadar bir sıkıntı yaratmadı. Bu sesin maruz bıraktığı bir arızayı da henüz ne gördüm, nede okudum.

    Ben senin aksine uslubu uygun olan her eleştiriyi kaldırırım ancak komplo teorisini bir şanzıman için kuracak kadar da şizofren değilim. Yazımda da bahsettiğim gibi "Herkesin kendi tercihi kendine göre en doğru karardır" Yanlızca parantez açmak istediğim bindiğimiz makineler kul yapısından ibaret olduğundan yanlı eleştri yapılmamasıdır. Forum da Murad abimiz vardır belki yazılarını okumuşsundur. "Muradovskiy" nicli, geçenlerde sizin sorunsuz dediğiniz ama kullanıcıya göre sorunlu olan düz vites GT sinin debriyajında sertleşmeden ötürü debriyaj setini değiştirdi, maliyeti kendisinden alırsınız... Bu bütün düz vitesli araçlarda olacak mıdır şimdi?

    Ben sizin paylaşımlarınızı da suçlamıyorum sadece bir kusur bulunacaksa her şeye bulunur bunu aktarmaya çalışıyorum. Ancak siz kulaktan duyma sıkıntıları buraya abartarak yansıttığınızdan forumdakilerin fikir değiştirmesine sebep oluyorsunuz.

    Bundan sonraki yazılar çok daha fazla kişiselleşeceğinden lütfen forumu kirletmeyelim, yazacaklarınızı bana PM atınız.




  • emrckr79
    Gerekli pm tarafınıza atıldı...
  • Teşekkür ederim.
  • golf 5 in 100000 testi var yabancı forumlar da aractan ve dsg den övgüyle söz edilmiş ( ses olayı için önemsiz denmiş yani eksi bir durum değile getirmişler yada anladığuım karaıyşar yorum kullanıcıya kalmıs ) ikincisi kendis sınıfında şuan için hala en iyisi yazılmış ...Hadi diyelim forum ve test vw yanlısı ama genel olarak her dergide övgüyle söz edilmekte ve enbüyük artısı olarakda kullanım rahatlığı vs.. ama neden Türkiyede bu kadar çok arıza ve rahatsızx kullanıcı var ...?? Şahsen 2. elde almayı düşünmüyorum ..! Umarım forumda biri çıkar ve der 150bin km yi sorunsuz geçtim diye ... SAYGILAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr

    Yine karalamaya başlamışlar!!!

    http://forum.donanimhaber.com/m_49402048/tm.htm




    Alla alla .. arkadaş siz adına ne koyarsanız koyun .. Koyun dedimde koyun gibi sessizmi kalıcaz yani?

    Benni bi sen anladın, sende yanlış anladın:) Başlıktaki diğer mesajlarımı bi okuyun;)


    Evet seni yanlış anlamışım :) sen DSG sever değil DSG savarmışsın ::))




  • DSG isteyen fakat araştırınca almaktan vazgeçen biri dersek daha doğru olur..Bu arada aracı aldığım ve artık konu ile pek fazla ilgili olmadığım için başlığı DSG sahiplerine bırakmak en doğrusu olacak..Onlarda umarım kazasın belasız sorunsuz binerler araçlarına...
  • benzer teknolojisili edc şanzımanda da daha 9000-1000 li km lerde viteste takılma, metal sesi gibi şikayetler başlamış. işin ilginç tarafı çözüm noktasında servislerde yetersiz kalmış. vw servisleri en azından dsg arızalarını çözmede tecrübe edinmişlerdir :) bardağa birde dolu tarafından bakmak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    benzer teknolojisili edc şanzımanda da daha 9000-1000 li km lerde viteste takılma, metal sesi gibi şikayetler başlamış. işin ilginç tarafı çözüm noktasında servislerde yetersiz kalmış. vw servisleri en azından dsg arızalarını çözmede tecrübe edinmişlerdir :) bardağa birde dolu tarafından bakmak gerek.

    Renault,servis ve otomatik vites....Bu 3 kelimeyi yan yana okuyunca tırstım birden
  • DSG ye amma saydırılmış,kötülenmiş;birisi 10.000-20.000 km arası baskı balatalar değişiyor bile demiş ,evet 25.000'de de motora gömlek çaktırıyorsun :)

    Yeni nesil yarı otomatikler tamamen kullanıma bağlı arkadaşlar,doğrudur hassastırlar ancak doğru kullanım ile çok faydalı ve kaliteyi yükseltirler.

    Google da "DSG kullanımı" diye aratarak bilgi alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    DSG ye amma saydırılmış,kötülenmiş;birisi 10.000-20.000 km arası baskı balatalar değişiyor bile demiş ,evet 25.000'de de motora gömlek çaktırıyorsun :)

    Yeni nesil yarı otomatikler tamamen kullanıma bağlı arkadaşlar,doğrudur hassastırlar ancak doğru kullanım ile çok faydalı ve kaliteyi yükseltirler.

    Google da "DSG kullanımı" diye aratarak bilgi alabilirsiniz.

    mesajından ne demek istediğin anlaşılmıyor. 10.000 20.000 de baskı balata değiştiren arkadaşın mesajı yukarda, açık konuşursun ve inanmıyorsan alıntı yaparsın, sen yalan söylüyorsun, sana inanmıyorum, kafadan atıyorsun dersin.

    25.000 de motora gölek çaktırıyorsun bu espirimi?

    otomatik şanzıman denilen otomobil parçasının hassas olmaması ve kullanıma bağlı olarak arıza yapmaması gerekiyor. bunu sen kabullenebilirsin ancak aklı başında biri 60.000 verdiği aracın hassas olması istemez.

    ayrıca dsg kullanımı diye bir şeyde yoktur. güncel bütün otomatikler gibi d ye alı gidersin yada gerekirse manuele alıp kendin vitesi artırıp düşürürsün. senin google dan bulduğun daha başka özel bir dsg kullanım yöntemi varsa paylaşta öğrrenelim.




  • benim dsgm den de metal çarma sesi geliyor araç 10 bine geldi hafif bir ses rahatsız etmiyor açıkçası , dsg nin sağladığı konforun yanında esamesi okunmaz. aracım herhangi bir arıza vermedği için şu an gayet memnunum. geçen hafta tatildeydim izmir-antalya , oradan istanbul ve istanbulda formula pistine giriş 6 tur attım , oradan ayvalık ve izmir tekrar. 2000 km çok büyük keyif ile kullandım .

    ayrıca vw e teşekkür ederim , istanbul park gibi efsane bir yarış pistini bizlerle buluşturduğu için. Doğuş grubu haricinde pisti kiralayıp ücretsiz olarak aktivite gerçekleştiren başka bir firma yok sanırım. bence bu bir ayrıcalık.
  • arkadaşlar öncelikle ilk kez bi foruma yazı yazıyorum bunu kendime ihtiyaç hissettim.dsg şanzumanlarla ilgili birçok forumda yazılanları okuyorum 160 bg dsg jetta sahibiyim aracı 50000 km de ikinci el aldım.bir arkadaşımda manuel 122 bg golf kullandıktan sonra bende tsi hastalığı başladı.birazda çocuk mantığıyla yaklaşarak 160 beygir ve dsg bir arada olursa sonuç harika olur dedim ve aldım.tabi almadan önce aracın bütün değişenlerini gördüm inanın motor baştan sona değişmiş pistonlar dahil:)konuya gelirsek...

    aracı aldığım ilk gün 3. ve 4. viteste gazı köklerken yalpalıyordu ve deviri geç dolduruyordu motor arıza lambası yanıyordu ve 10-15 saniye sonra sönüyordu eğer arıza lambası yanarken biraz daha zorlarsam epc ile beraber yanıyordu engine fault tarzı yazılar çıktı başta biraz korktum ancak stop edip çalıştırınca düzeldi.bunun sebebinin benzinden kaynaklandığını düşündüm,dsg problemi olmadığına kanaat getirdim çünkü aracı aldığım gün opete zor girdim deponun dibindeki kirden dolayı bunu yaptığını düşündüm.birkaç hafta böyle kullandım bazen bu sıkıntıyı yapıyor bazen ise yapmıyordu ama yinede araçtan ve özellikle DSG şanzımandan çok büyük keyif aldım gerçekten gazı kökleyince kendinizi koltuktan alamıyorsunuz.şanzımandan gelen sesleri ise ilk günden beri biliyorum.bunu özellikle yüksek tork üretiminde triptonik kullanımda vites değiştirince yapıyor ve bazen vites küçültünce yapıyor.aracımda mekatronik garanti kapsamında 10.000 km de değişmiş ve sonrasında sıkıntı yaşanmamış.vitesten çıkan ses birazda sürücüye bağlı pedala çok yüklenip vites değiştirince bu sesi yapıyor sakin kullanımda çok nadir duyabilirsiniz.kuru şanzıman olduğu için bu sesleri çıkardığını düşünüyorum ancak beni rahatsız etmiyor bunu duymak için camların açık olması lazım ve şehir içinde olmanız lazım otoyolda duymak çok zor.tabi ilk dsg deneyimim olduğu için birkaç hafta sonra aracımı yetkili servise götürdüm sesten yana sıkıntım yoktu 3. ve 4. vitesteki yalpalama ve motorla epc nin beraber yanmasından dolayı gittim 1. silindirin ateşleme bobini değişti ve sıkıntım çözüldü.

    1. vitesten hemen 2. vitese geçiyor evet bu benim aracımdada var ancak pek sıkıntılı bir durum değil d sonuçta ekonomi vitesi ve 2. vitese attığında şanzımana çok yüklendiğini düşünmüyorum volkswagende çalışan 1000lerce mühendis sonuçta bunu benden önce düşünmüştür:)yalnzca 1den 2ye değil diğer viteslerdede bu durum var.araç vitesi yüksek tutmaya çalışıyor pedalıda kontrol edebildikten sonra bu durumu yakıt tasarrufu yapma adına avantaj olarak kullanabiliyorsunuz.araçla 5000 km yaptım ve sesli şanzımanım dahil aracımı seviyorum gerçekten c segmenti diğer markalarla kıyaslanmayacak performans sunuyor bunun yanında yakıt olarakta sınıfındaki araçlardan bir adım önde.

    tsi ve dsg ikilisini bir arada alacak olan varsa kesinlikle tavsiye ederim arkadaşlar.şanzumandan gelen takırtıları dert etmeye hiç gerek yok bu araç takırdayarak 40000 km gitmiş sonuçta ve gerçekten şuanda bu aracın hastasıyım:)

    Saygilar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jetta160dsg -- 28 Haziran 2011; 23:30:26 >




  • sadece veya genelde sorunu olan kisiler yazabilir,bu da atiyorum satılan 100 arac sahibinden 2-3 unde sorun varsa sorunu varmis gibi algilanabilir,onemli olan uretilen araclarin % kacinda sorun oluyor,hangi yıllarda cikanlarda sorun var vb detay bilgiye ihtiyac var,onu da burda saglamak zor gibi,ben yine fikir vermek icin yazayim

    2008 6dsg golf 2 yıl 45.000km sattim
    2010 7dsg rocco 1.5 yıl 40.000km de suan
    2 aractada sorun olmadi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 28 Haziran 2011; 23:41:21 >
  • bende 7 ileri dsg arac kullanıyorum... arac 34000 km de. arac sıkıntısız gidiyor. sanzıman olarak bmw nin yeni sanzımanından sonraki en iyi sanzıman diyebilirim. almak isteyenler gonul rahatlıgı ile alabilir...
  • artık kendim tecrübelerimi paylaşacağım, en az 4-5 yıl binmeyi planlıyorum, baya ayrıntılı bir dsg yaşam eğrisi sunacağım :)
  • ne yazıkki 58binde aldığım dsg7 , 63binde mekatroniği elime verdi.
  • 2009 model Golf VI 1.4 TSI 122hp DSG7 aracim var. 1 ay kadar once 10 bin km bakimi yapilmis, ikinci el olarak aldim. Arac su an 15.500 km oldu. Uzatilmis garantisi yok. Subat ayinda garantisi bitmis.

    Motor-Sanziman-Performans-Guvenlik-Yol tutus olarak araca bittim desem yeridir. Bana fazlasiyla yetiyor.

    Sorun olarak karsima cikanlar ise kisaca soyle:

    1-Bazen Arac rolantide iken, cok hafif titremeler yapiyor.
    2-Sabahlari ilk calistirmada 15-20 sn kadar, egsozdan gurultu geliyor.Boyle buyuk bi ugultu seklinde, sonra geciyor.
    3-Ozellikle kirmizi isiklarda durmak uzereyken 2. vitesten 1. vitese gecis surecinde ve aracla ilk kalkista gaz vermeden kalkmayi denersem; arac D konumunda ise, titremeler yapiyor. Ayni seyi geri viteste de yapiyor. Fakat bu titreme oyle calkalanma yada sallanma seklinde degil. Manuel vitesli bir aracla yarim debriyaj yapip gaz vermeyince meydana gelen titremeler gibi ayni.

    3. sikayetim icin servise gittim. Araci kullanan formen arkadas, aracin yag gibi oldugunu, bu titremelerin ise cok kucuk titremeler oldugunu, ilerde cok sallantili bir hal alirsa kavrama setinin degisebilecegini ifade etti. Su an icin kavramayi degistirmek, bence gereksizdir dedi.

    Arkadasin soylediklerinden tatmin oldum. Cok rahatsiz edici bir titreme yoktu zaten. S modunda zaten hemen hemen hic olmuyor.

    Fakat ben yine de ariza kaydi olusturmalarini rica ettim. Ariza kaydini aldilar. Almanyaya gonderdiler. Biz size donecegiz dediler. Ve dun itibariyle donduler: aracin kavrama setinin (ki 2500 liradir), iyi niyet garantisi altinda degistirelecegini, benim sadece 300-350 lira kadar tutan iscilik ucretini odemem gerektigini soylediler. Ve kavramanin zarar gormemesi icin gerekli olan kullanim tarzindan filan bahsettiler.

    Bugun sabah da, randevulastigimiz uzere gelip aracimi aldilar. Su an kavrama seti degisiyor. Ogleden sonra bitecek ve getirecekler araci.

    Garantisi yasal olarak sona ermis bir aracta, baski balata gibi kullanima bagli belli bir miadi olan bir parcayi bile iyi niyet garantisi ile degistiriyor olmalari benim hosuma gitti dogrusu.

    Alfa romeo 156 2.0 selespeed (tek kavrama otomatiklestirilmis manuel sanziman) arac kullanan bir arkadasimin 15-20 bin km de bir, iki kez, kendi ucretini odeyerek baski balata degistigini de biliyorum misalen.

    Ilerde olasi bir mekatronik yada sanziman arizasi durumunda da, bu iyi niyet garantisi ile problemi cozebileceklerine olan inancimin da kuvvetlenmesiyle, 7 ileri dsg+tsi keyfine devam.

    Bilgilerinize




  • ben +2 yıl garanti yaptım. aslında iyi niyet garantisi de var, ama dsg dışında, turbo felan arızası da olabiliyor 4 yıllık süreçte. iyi niyet garantisi düzenli servise gidep her araçta uygulanıyormu acaba. ve arızaya göre %kaç oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cresbo

    ne yazıkki 58binde aldığım dsg7 , 63binde mekatroniği elime verdi.

    nasıl ve ne sürede bir çözüme ulaşıldı? ve ne kadar maliyet ile.
  • Arkadaşlar bugün scıroccomla 8. ayımızdayız. Garantimin bitmesine 2 ay gibi bir kısa süre var. Aracımın 14.000 de başlayan kavrama problemi 17000 de garantiden değiştikten sonra 35000 km ye kadar gelmeme rağmen tekrarlamadı. Bunu köprü trafiği gibi yerlerde ( hergün sabah akşam ) manuelde kullanmama borçluyum. Bu sürekli standart manuel arabalar gibi vites değiştireceğiniz anlamına gelmiyor. zaten 1 ıncı viteste kalkıyorsun ve hemen duraksaman gerekiyor. Amaç, araç kalkar kalkmaz vitesi 2 ye atıp kavramanın dolayısılığıylada şanzımana yük bindirmemek. Onun haricinde sürekli D,S kullanıyorum. Dsg nin şangırtı sesi geneli itibariyle tüm arabalarda var. Parke yollarda, sokak arası dönüşlerinde 2 vitesdeyken cam açık vaziyette duyuluyor. Bu tamamen tercih meselesi... Ben arabama bu sesin arkasında her hangi bir zararı dokunmadığını bildiğim için kronik ses sorun diye bakıyorum. Müzik açık olarak gezdiğim için de duymuyorum. Tsi motor ve dsg şanzımanlar narin yapıda sistemler. Arabam chipli olmasına rağmen yağına ( her 7500 km de bir ) tuzuna, yağ sıcaklığına (oil temp 110 u asla geçirmem, 70 olmadan asla yüklenmem ) dikkat edildiği sürece bana şu ana kadar bir kere arıza ışığı yakmadı, maşallah diyelim. Ama arabamı olmadık yerde üzmüyorum, oda ben üzmemesi gereken yerde yüzümü kara çıkartmıyor. DSG vites geçişleri, sportifliği, kullanım kolaylığı, manualden daha verimli kullanılması, bu gibi sorunları benim ve birçok kişi için eminim ki sorun olmaktan çıkartıyor. Hele sıfır araba alacakların bu gibi durumları hiç dert etmemesi gerekiyor. Garantiden, uzatılmış garantiden ve iyi niyet garantisinden bu sorunların tümü halledilebiliyor. ( iyi niyet garantisinde arızanın durumuna göre % 50 bir oran söz konusu ) ben garantimin bitecek olmasına istinaden turbo timer taktırıp turbomuda o şekilde korumaya almış oldum. bu tamemen insanların tercihiyle ilgili. Bir sciroccolu arkadaşımızın 3500 km de iken şanzımanı değişmek zorunda kaldı. Doğuşun yeni sipariş ettiği gelen şanzımanda arızalı çıktı. Sonuç olarak tekrar sipariş şanzımanı değişti, artı doğuş maduriyet için bir dolu tavizde bulundu vs.. vs.. Öte taraftan bir arkadaşımız sciroccosuyla 30.000 km yi devirdi aracıyla. Ben doğuşun yerinde olsam parasını verip aracı geri alırım bu arkadaşımızdan. Arabanın tam anlamıyla canına okudu. Öyle bir kullanma stili yok gevur malıymış gibi. Ne turbo, ne şanzımani ne motor, hiç bir arızası yok. Olmayacağı anlamına gelirmi! tabikide gelmez. ancak çok kısa km lerde verdiği arızayı, çok uzun km lerde vermeyebiliyor... Sciroccosuyla satmadan önce en fazla 60.000 km yapana tanıklık ettim. Sadece benim gibi kavrama takımı değişti, saat gibi çalışıyor makina.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rakkas79 -- 14 Temmuz 2011; 13:37:18 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.