Şimdi Ara

88 model Taunus (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam eyvallah en uygunu temiz bir serçe olacak sanırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calisancem

    Hocam eyvallah en uygunu temiz bir serçe olacak sanırım
    Hayır , Tofaş araba mı ki.
    Serçe, şahin , taunus ..
    Bunların arasında en iyisi ford taunus.
    Seçeneklerin sadece Tofaş ve ford taunus ise tabiki taunus alınır.
    Yakıtları yaklaşık aynıdır.
    Yedek parça Otosan olarak her yerde vardır.
    Yol tutuşu , konfor felan ford nire, serçe nire

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Hocam sakin :D
    Öncelikle serçeleri elden çıkarmak kolay aslında uzun yol konusunda Taunus daha iyi de , 1.3 serceyle 1.6 Taunus aynı mı yakar ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Hayır , Tofaş araba mı ki.
    Serçe, şahin , taunus ..
    Bunların arasında en iyisi ford taunus.
    Seçeneklerin sadece Tofaş ve ford taunus ise tabiki taunus alınır.
    Yakıtları yaklaşık aynıdır.
    Yedek parça Otosan olarak her yerde vardır.
    Yol tutuşu , konfor felan ford nire, serçe nire

    Alıntıları Göster
    Bırak Allah aşkına, zamanında Ford Taunus sahibi olmasak ve kullanmasak size inanacağım, yemin ederim bir daha Ford Taunus alacağıma at arabasına binerim daha iyi. Bak tarafsız olarak artılarını ve eksilerini yazayım:


    (+) ları: Çok sağlam Motor, alt takım ve şanzumana sahiptir buna diyeceğim bir şey yok kolay kolay arıza yapmaz başka da bir şey yok.

    (-) İnanılmaz hantaldır, şehir içinde insanı delirtir. Uzun yolda ise özellikle yokuşlarda vites değiştirmekden imanınız gevretir. Çünkü doğru vites yoktur, 4 e atarsınız araç bayılır, 3 e atarsınız aşırı bağırır her viteste böyledir yokuşlarda.

    Koltukları inanılmaz yumuşaktır, bu konforlu gibi gelse de uzun yolda yaklaşık 1,5 saat sonra kuyruk sokumunuzdan ağrı yapmaya başlar, yol çekilmez hale gelir.

    Motor, alt takım, şanzuman ne kadar sağlam ise kaportası o kadar çürüme eylemi gösterir, özellikle ön ve arka çamurluklarda davulumbaz yokdur, belli bir süre sonra aracı sıfır boyatsanız bile buralardan paslanmaya başlar, ben uygun davulumbaz hiç bulamadım, paslanma genel sorundur.

    Parçaları Tofaş veya Renault lar kadar bol veya ucuz değildir. Mesela bu Taunus larda Radyatör pervanesi elektrikli değildir, cıvalı bir hararet müşürü vardır ve fiyatı pahalıdır. Şöyle söyleyeyim o zamanlar normal bir aracın hararet müşiri 15 TL iken Ford Taunusun ki 50 TL idi ve pahalı diye piyasa da bulunmuyordu, onun yerine Pervaneyi eski Renault 12 serisi, Murat 124 serisi gibi hararet müşürünü iptal edip direk motora bağlıyorlardı, bu yüzden motor hiç ısınmıyordu, özellikle kışın zaten beş para etmeyen kaloriferi hiç ısıtmıyordu. O yüzden ya o müşürü bulup takacaktınız ya da 80 li yıllarda aynı mantıkla çalışan BMW serilerinin çıkma müşüründen bulacaktınız (Herhalde bu zamanlarda hiç bulunmaz) Ben müşürü İstanbuldan zar zor buldurup değiştirmiştim.

    Direksiyonu bildiğiniz kütük, Taunus dan sonra Şahin falan kullanırsanız direksiyonunu hidrolik zannederdiniz.

    Yakıtı hiç söylemiyorum, şehir içinde milletin benzinde elde ettiği tüketimi, siz LPG de elde ediyordunuz.

    O yüzden Temiz bir SERÇE veya Şahin, veya Broadvay bu araçdan bin kat daha üstündür.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hadi ya gözüm korktu harbiden eyvallah hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • calisancem C kullanıcısına yanıt
    korkacak bişey yokki
    15 yıl ford granada ve 10 yıl ford taunus ve 3-4 yıl sıfır doğan slx aracımız oldu,
    öncelikle bende taunus önermedim ,
    70-80 li yılların teknolojisi yerine 90 lı yılların felicia, reno, fiat, vs önerdim
    ama bu bütçedeki tofaş ile karşılaştırınca ford taunus derim.
    orjinal parçalar tabiki kullanılmazsa her arabada sorunlar olur.
    tofaş da sorunsuz değil iki ayda bir sanayiye selam verirsin ayrıca yürüyen tabut bence.
    .
    direksiyon konusu ; Taunus araçların orjinal lastik ebatları 1.6 larda 165/80/13
    ama genelde kullanıcılar 175 veya 185 taban takarlar , sonra forda suç bulurlar.
    97-99 r9 brodway araçlara 155 taban lastik takıp millete yarı hidrolik diye yutturuyordu reno-mais.
    sonra lastikler yıpranıp yenisini 175 taban alanlar direksiyonun kazma olduğunu ancak anlayabiliyordu.
    .
    çekiş olarak sorunsuz olan motorun çekişi tofaşdan kötü değildir.
    ama bizim taunusa çeki demiriyle remork takmıştık, 2 yıl sonra rektefiye gerekti,
    daha sonra düzen tutmadı, 3 ile çıktığımız rampayı 2 ile zor çıkmaya başlamıştık.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.