Merhaba arkadaşlar 2007 model 2006 eylül çıkışlı bir 307 aldım. İlk 3000 km hiçbir sorun yoktu. Süspansiyonlardkai sertlik için servise götürdüm aracımı almaya gittiğimde araç motor bağırıyor ama gitmiyordu. performansı ben diyeyim 80 sen de 70 beygire kadar düşmüştü. Ustalara defalarca izah ettim test sürüşüne çıktık ama usta dediklerimizin ustalığı orada belli oldu. Norrrmalll yaaaaa bişey yok abartma dediler. dyno testine soktum aracı 81 beygir çıktı tekarladım testi aynı.
O gün bu gündür başka bir servise gidiyorum gaantisinin bitmesine çoook az kaldı . Durmadan arıza arıyoruz nereden olabilir diye 2 yıl oldu neredeyse ama çözüm yok. Sadece kademeli bir düzelme oldu o kadar. Araçtaki sorun . Önceden bütün viteslerde hafif gazla dahi ivmelenme atak bir performans vardı. Motor gayet sessiz rahat çalışıyordu şimdi ise yokuşlarda korkmaya başladım keza gaz yemiyor gücü zayıf ve motor eskisine nazaran daha sesli çalışıyor. 1. vitese takıp gaz verdiğimde acaba kalkıp gitsemmi yoksa gitmesemmi diye düşünüyor 3000 devire geldiğinde ancak yeni yeni toparlıyor kendini ama motor bağırıyor anlık yakıt tüketimi bayağı fazlalaşıyor mecburen ikinci vitese geçiyorum bu defa bayılma ihtimali oluyor. Enson yakın zamanda dyno testine soktum aracı sırasıyla 81 - 84 - 89 beygire kadar çıktı. Sizce 9000 km de sıfır bir 110 beygirlik araç için 89 beygir kabul edilebilir bir beygirmidir. Sizce sorun nerede olabilir nelere bakalım değişenleri aşağıda yazayım...
gaz kelebek kutusu Isı müşürü oksijen sondası tek bir buji ( altının paslandığını farkettik değişsin dedim ) yeni bsı ve ecu yazılımı
Sizce neden olabilri böyle bir durumla karşılaşıp sorunu çözen varmı acaba?? Çok teşekkürler arkadaşlar...
motor bagiriyor ama gitmiyor direk debriyaj balatasinin bitik olup kacirmasi problemine isaret eder ama sizinki gibi az kullanilmis arabada 1 gunde olmasi icin servistekilerin el freni cekili yokus yukari araba kaldirma yarismasi yapmasi gerekir ki bu da ne kadar gercekci olur bilemiyorum.
belki baktirmissinizdir ama debriyaj balatasinin kacirip kacirmadigini kontrol edin,
hizlanma esnasinda motor gucu devirle orantili olarak sabit bir sekilde artiyor mu herhangi bir kesiklik var mi? varsa atesleme sistemini daha ayrintili kontrol ettirin
olmaz ama cok tozlu ortamlar yuzunden hava filtreniz, cok kirli benzin kullandiginizdan benzin filtreniz tikanmis olabilir. bunlar bu kmlerde kucuk ihtimaller ama dusunmekte yarar var,
kolay gelsin
quote:
Orjinalden alıntı: kerten
motor bagiriyor ama gitmiyor direk debriyaj balatasinin bitik olup kacirmasi problemine isaret eder ama sizinki gibi az kullanilmis arabada 1 gunde olmasi icin servistekilerin el freni cekili yokus yukari araba kaldirma yarismasi yapmasi gerekir ki bu da ne kadar gercekci olur bilemiyorum.
belki baktirmissinizdir ama debriyaj balatasinin kacirip kacirmadigini kontrol edin,
hizlanma esnasinda motor gucu devirle orantili olarak sabit bir sekilde artiyor mu herhangi bir kesiklik var mi? varsa atesleme sistemini daha ayrintili kontrol ettirin
olmaz ama cok tozlu ortamlar yuzunden hava filtreniz, cok kirli benzin kullandiginizdan benzin filtreniz tikanmis olabilir. bunlar bu kmlerde kucuk ihtimaller ama dusunmekte yarar var,
kolay gelsin
Sayın Kenan bey öncelikle cevabınızdan dolayı çok teşekkür ederim.
Yazmayı unutmuşum bu detayları lütfen kusura bakmayın Aracı kullanan ustalar balatanın kaçırmadığını kaçırsa anlayacaklarını söylediler ilk bende bu ihtimal üzerinde durdum. Hava filtresini değiştirdim. Dyno testinde test esnasında araç tam tamına 85 km geldiğinde elektrik kesip anında tekrar devam ettiğini söyledi testi yapan kişi cidden buda pc ekranında ve dökümanlarda görünüyor. Ancak bu bütün zaman aralığında tekrar etmediği için ustalar önemsemedi bu durumu. İşin açığı bende buralarda öyle hissedecek kadar bir belirti görmedim ama pc öyle diyor. Ama benzin filtrsinede baktırayım hep aynı istasyondan temiz benzin alırdım bunun bir gecede tıkanma ihtimali ne kadar bilmiyorum ama onada bir baktırmakta sanırım fayda var...
Tekrar çok teşekkür ederim sağolun.
insallah bulursunuz birseyler.
su 85 km de elektrik kesme dediginiz sey acaba benzin pompasinin yeterli yakiti pompalayamamasi manasina gelebilir mi. arac 85 km deyken devir ne civardaydi dokumanlara bakarsaniz gorursunuz, eger devir yuksekse ve negatif yonde bir pik yasaniyorsa oda cok ilginc gercekten. ayni devirde baska viteslerde sorun olmadigina eminmisiniz. anlik guc dusmesi bana atesleme ve yakit sistemi problemi olabilecegi gibi herhangi bir sensorun yanlis veri okumasi sonucu ecu nun yanlis karisima sebebiyet vermesi de olabilir gibi geliyor.
tabii bu varsayimlar dusuk yuzdeli varsayimlar
kolay gelsin
bilgisayarda normalde aracin neresinde ariza oldugu yazar acaba araciniz 90hp mi
5 beygirler 90lik 6 beygirler 110luk
eyer 110luk ise ozaman electronik bir problem le karsi karsiyasiniz sanirim peugeotun her aracinda oldu gibi
garantisi varken yaptirin yok sa size pahaliya maal olur
garanti altinda beyni deyistittirin yeni yazlimin yukletin yeni arac motorda hic bir problem olmaz sanirim
servise gitmeden usta birine gosterin araci derdinizi dsoyleyin o size nerede ariza oldunu soyler sonrada direk servise gidin ve bu aracin su problemi var yapin diyin yok sa servis hic birseyi yok der cikar garantisi bitincede tum parcalari deyistirmeye kalkar
kolay gelsin
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme