Şimdi Ara

95 Derece Termostat mı yoksa Termostat Yazılımı mı yaptırılmalı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.


    Opel Astra J 1.4 Turbo aracımda sorun yaşıyorum.

    Radyatör hortumları çatladı yolda kaldım.

    Termostat arızalı dediler değiştirdim.

    Devir daim , radyatör değişti.


    Ama hala 5 km'lik yolda 10 sefer fan açıyor. Bazı ustalar normal diyor. 95'lik termostat takalım diyorlar.

    Ama benim aklımda termostat yazılımı var. Motoru daha düşük ısıda ve stabil tutuyor. Uzun vadede bir zararı olur mu bilmiyorum.


    Fikirlerinizi bekliyorum.




  • Fan açması kötü bir şey değil lazımsa açsın.Fan açmasında ne sorun var ki ben bazen yaz aylarında arabaya bindiğimde 500 m sonra fan açıyor.Fan açması açmamasından iyidir sesten rahatsız oluyorsanız ses yalıtımı yaptırın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rayli82

    Fan açması kötü bir şey değil lazımsa açsın.Fan açmasında ne sorun var ki ben bazen yaz aylarında arabaya bindiğimde 500 m sonra fan açıyor.Fan açması açmamasından iyidir sesten rahatsız oluyorsanız ses yalıtımı yaptırın.

    Motor aşırı sıcak. 5 km yol yapıyorum tüm borular ateş gibi, motordan sıcaklık geliyor.


    Rölantideyken 5 saniye fan çalışıyor duruyor. Aralıklarla devam ediyor

  • Bunun yazılım ile çözülebilecek bir sorun olduğundan ziyade mekanik işleyişte problem aramak gerek önce..


    Sistemin işleyişini gözden geçirmek gerek a'dan z'ye iyi analiz gerektiren bir durum;


    Fan röleleri

    Fan termiği

    Hararet müşürü ve ısı müşürü

    Termostat sorunları

    Devir daim pompası

    İç ve dış radyatörler

    Motor içi su kanalları ve motor dışı dolaşım sistemi hortumları

    Üst kapak contası

    ECU

  • bendede 2011 1.4 t j kasa araç var,hareket haklindeyken bi sıkıntı yok,hararet sabit 90 da duruyor,aracı stop edip markete girip çıksam hararet 110-120 lerde,en son öğrendiğimki bu araçlar 105 derecede termostat açıyormuş,buda aşırı ısınmanın olduğu bir motorda hortumların çabuk yıpranmasına neden oluyor,malesef yolda hortum patlatıp motoru yaktım,su eksik uyarısı bile vermedi,çözğm ise ya termostat değişecek yada orjinal termostat alıp yazılıp atılarak aracın 90 da termostat açması sağlanacak şu anda bunu içinde 4 bin tl istiyorlar

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.