Şimdi Ara

98 S40 T4 Birkaç sorun

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
4.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    3 ay önce 98 model S40 T4 aldım, Aracı satan şahıs Ankara da bir Volvo servisinin sahibi, telefonla bir kaç kere konuştuktan sonra aracının tertemiz ve sorunsuz olduğuna ikna oldum, ve kendisi de zaten ben servis sahibiyim ne olabilirki dedi ve bende güvenerek istanbul dan birisini gönderip aracı vekalet ile aldırdım. Aracın satışını alırken evrakları karıştırıyordum ve 2 ay ara ile iki kere muayene edildiğini ve motor numaralarının farklı olduğunu farkettim, adamı arayıp nedir bu durum diye sorduğumuzda ise gayet pişkin bi şekilde ne olmuş ki ne güzel işte blok değişmiş daha ne istiyosun şeklinde bir cevap ile karşılaştım, araç şu an 160000 bin gösteriyor ancak bir kaç araştırmadan sonra arasın 2007 yılında 212000 de iken piston kolunu bloktan çıkartarak motor patlattığını öğrendim, şu an gerçek kilometresini bilmyoruz. gelelim sorunlara.

    Motor neredeyse her yerinden yağ kaçırıyor, üst koruma kapağını söktükten sonra kanallarda biriken motor yağına ekmek banar gibi bez banarak temizledik. Turbo bağlantısından karter contasından, üst kapak sabitleme civatalarından yağ kaçırıyor ve civataların bir kaçı yalama olmuş.

    Motor Üst koruma kapağı kırık.

    Motor sol kulağından bir civata eksik, motor arka kulağı patlak, motor sağ kulağında hiç bir bağlantı yok bütün civatalar yalama olmuş. Motor boşta sadece sol kulak tutuyor ve gaza basıp çekerken vites kolu reno lardaki gibi ileri geri hareket ediyor.

    Sol aks gevşek gaza basıp çektikce lak - luk diye bir ses geliyor.

    Turbo bazen takılıyor ve basmıyordu, bir süre sonra bazen çalışıp bazen çalışmamaya başladı , en sonunda nadir çalışmaya başladı ve Turbo artık hiç basmıyor.

    Geri vitese çok zor giriyor.

    Ön takım bitik araç düz yolda giderken kendi kendine sağa sola dalma yapıyor.

    Direksyon kutusu dağılmış, özellikle de bozuk yollarda ve taş kaldırım tipi yollarda giderken direksyon göbeğinden takırtı geliyor.

    Üzerinde Landirenzo LPG sistemi var LPG de iken Turbo devreye girip 3000 - 3500 deviri geçince yığılma ve egzosttan patlama yapıyor. Benzinde böyle bir sorun yok,

    LPG de şehir içi 15 - 16 Ltr. gaz yakıyor

    Çalıştırma sırasında Yol bilgisayarında bazen bir çarpı işareti yanıp sönüyor ve o anda marşa basarsanız 5 - 10 dakika aracı çalıştıramıyorsunuz.

    Motor arıza ışığı yanıyor ve bazen kendiliğinden sönüyor.

    Sabahları erken saat te çalıştırıp kısa mesafe 3 - 5 km gidip stop ettiğimde, tekrar çalıştırıyorum ve gösterge panelinde sis farına ve kısa farlara benzeyen iki ışık ve sabit yanan sinyal ışıklarından başka hiç bir şey çalışmıyor. km dahi göstermiyor ibreler hareket etmiyor.

    Performanslı kullanımda çok fazla sıkıştırmasam bile 3000 deviri geçtikten sonra ayağımı gazdan çekiyorum ve aracın devri 1500 - 2000 arasında sanki sürekli gaza basıp çekiyormuşum gibi devir kendi kendine inip çıkıyor.

    Bazen kontağı kapattığımda radyatör fanı kendi kendine çalışmaya başlıyor, kapıları kilitleyip çıksam bile fan durmuyor, bunu motor soğuk iken de bunu yapıyor.

    150 - 180 km hızla 5 - 10 dakika kullandıktan sonra durup rolantide çalıştığı zaman fön makinesi gibi gibi motordan bir tıslama ile karışık inleme sesi geliyor, sanırım direksyon pompasından.

    Araç rolantide çalışırken çekirge sesi gibi bi kayış sesi geliyor.

    Özelikle ayağımı gazdan çektiğimde ve küçük devirlerde giderken motordan bir çırıltı sesi geliyor.

    Konsolun solunda farları açıp kapatmak için olan anahtar kökünden kırıldı farlar sürekli açık.

    Geri vites, torpido, küllük ve sağ güneşliğin ışığı yanmıyor.

    Araç belden aşağı boyalı, boyama sırasında çıkartılan çıtaları yerine takarken bali ile yapıştırmışlar, iğrenç görünüyor.

    Sis farları yanmıyor, ve kısa farlar 2 metreyi bile göstermiyor aşırı sönük.

    Sol ön cam kalkarken sağa sola oynuyor, sağ ön cam kalkarken sanki motor boğuluyormuş gibi bir ses geliyor.

    Koltuk ısıtmalar çalışmıyor.

    Sol emniyet kemeri geri sararken takılıyor.

    Sol ön kapı açılıp kapanırken araç içi aydınlatmalar yanmıyor.

    Çakmak çalışmıyor.

    Cd çalar çalışmıyor, orjinal veya kopya hiç bir cd yi almayıp geri çıkartıyor.

    Ve aklıma gelmeyen bir kaç sorun daha.

    Evet arkadaşlar, bu araç için tertemiz full bakımlı ve sorunsuz diyen ve ayrıca Ankarada Volvo servisi sahibi olan bu şahıs ı merak ediyorsanız özel den yazabilirim.

    Her neyse ben yukarıda yazdığım sorunlardan kritik olanları yaptırdım en son dün akşam çalıştırıp hareket ettikten 20 mt sonra beni yolda bıraktı.

    Ben aracımı seviyorum, ve bu sorunların hepsini aşıp T4 üme brrrrmmm tıss, brrruuumm tısss, sesini dinleye dinleye kullanmak istiyorum. yardımcı olabilecek arkadaşlardan madde ler halinde cevap verirseler çok memnun olurum.

    İlginize şimdiden çok teşekkürler.







  • çok geçmiş olsun. sormasıayıp araç hangi servisin sahibinindi?
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Yazdığın sorunlar o kadar çok ki, ben okurken bile yoruldum. Hani insanın "sağlam neresi var?" diye sorası geliyor.

    Eğer bu araca binmek istiyorsan güvenilir bir özel servis bulup hepsi bir anda olmasa bile önem sırasına göre problemleri çözmen gerekiyor. Biz klavye başından ancak üzüntümüzü belirtebiliriz. Veya bir iki sorun olsa varsa benzer tecrübelerimiz, onları anlatabiliriz. Fakat sendeki durum anlattığına göre baya bir çetrefilli. Zaman, para harcamadan ve belli bir sıkıntı çekmeden düzelecek gibi değil. Eğer bunlara katlanamayacaksan belki bir kaç önemli sorunu giderip ve belli bir zarara katlanıp bunlara katlanabilecek birisine satman daha uygun olur gibi geliyor bana.

    Allah sabır versin. O servis sahibi gibi kötü niyetli insanlarla da bir daha karşılaştırmasın...Tekrar çok geçmiş olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yazdığın sorunlar o kadar çok ki, ben okurken bile yoruldum. Hani insanın "sağlam neresi var?" diye sorası geliyor.

    Eğer bu araca binmek istiyorsan güvenilir bir özel servis bulup hepsi bir anda olmasa bile önem sırasına göre problemleri çözmen gerekiyor. Biz klavye başından ancak üzüntümüzü belirtebiliriz. Veya bir iki sorun olsa varsa benzer tecrübelerimiz, onları anlatabiliriz. Fakat sendeki durum anlattığına göre baya bir çetrefilli. Zaman, para harcamadan ve belli bir sıkıntı çekmeden düzelecek gibi değil. Eğer bunlara katlanamayacaksan belki bir kaç önemli sorunu giderip ve belli bir zarara katlanıp bunlara katlanabilecek birisine satman daha uygun olur gibi geliyor bana.

    Allah sabır versin. O servis sahibi gibi kötü niyetli insanlarla da bir daha karşılaştırmasın...Tekrar çok geçmiş olsun...


    Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

    Vallahi ben de baştan sona okudum. Sonuna geldiğimde başını unuttum, tekrar başa döndüm sonunu unuttum. Araları hayal meyal.

    Sırf bu yüzden, yani hesap sormak gerektiğinde karşımda pişmiş bir kelle yerine bir sorumlu bulabileyim diye, yetkili servise daha çok para bayılıyorum.

    Sakın yanlış anlamayın ama bence çözüm için süresi ve maliyeti belirsiz bir süreç var önünüzde. Ben sizin yerinizde olsam bahsettiğiniz aracı kaça olursa olsun satar, derdi az ve başedilebilir bir araba bakardım. Bence böylesi daha ucuza gelir. Elbetteki bekara karı boşaması kolay diye düşünebilirsiniz ama ben bilmediğim maliyetin ve özellikle de sürenin altına asla girmezdim. Ve bunun yaratacağı stresin...

    Sanıyorum bahsettiğniz özel servisi biliyorum ama sakıncası yoksa pm ile bana mesaj atmanızı rica ederim.




  • geçmiş olsun allah sabır versin size.. okurken başım döndü volkan.d nin dediği gibi elden çıkarmanız daha mantıklı. zararın neresinden dönerseniz kar hesabı..
  • Ya arkadasım sen telefonda sana araba temız dıyen ustaya nasıl arabayı baska bırıne gostermeden gonul rahatlıgıyla alırsın, adam ısterse volva yetkılı servıs olsun hangı ulkede yasadıgını unutmussun sen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yazdığın sorunlar o kadar çok ki, ben okurken bile yoruldum. Hani insanın "sağlam neresi var?" diye sorası geliyor.

    Eğer bu araca binmek istiyorsan güvenilir bir özel servis bulup hepsi bir anda olmasa bile önem sırasına göre problemleri çözmen gerekiyor. Biz klavye başından ancak üzüntümüzü belirtebiliriz. Veya bir iki sorun olsa varsa benzer tecrübelerimiz, onları anlatabiliriz. Fakat sendeki durum anlattığına göre baya bir çetrefilli. Zaman, para harcamadan ve belli bir sıkıntı çekmeden düzelecek gibi değil. Eğer bunlara katlanamayacaksan belki bir kaç önemli sorunu giderip ve belli bir zarara katlanıp bunlara katlanabilecek birisine satman daha uygun olur gibi geliyor bana.

    Allah sabır versin. O servis sahibi gibi kötü niyetli insanlarla da bir daha karşılaştırmasın...Tekrar çok geçmiş olsun...


    Teşekkür ederim.

    evet sağlam bi kaç yeri var :) egzost sağlam :D.

    Satmak aklıma geliyor ancak benim gibi kamikaze yapan birini bulmam lazım :D

    Teşekkür ederim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Yazdığın sorunlar o kadar çok ki, ben okurken bile yoruldum. Hani insanın "sağlam neresi var?" diye sorası geliyor.

    Eğer bu araca binmek istiyorsan güvenilir bir özel servis bulup hepsi bir anda olmasa bile önem sırasına göre problemleri çözmen gerekiyor. Biz klavye başından ancak üzüntümüzü belirtebiliriz. Veya bir iki sorun olsa varsa benzer tecrübelerimiz, onları anlatabiliriz. Fakat sendeki durum anlattığına göre baya bir çetrefilli. Zaman, para harcamadan ve belli bir sıkıntı çekmeden düzelecek gibi değil. Eğer bunlara katlanamayacaksan belki bir kaç önemli sorunu giderip ve belli bir zarara katlanıp bunlara katlanabilecek birisine satman daha uygun olur gibi geliyor bana.

    Allah sabır versin. O servis sahibi gibi kötü niyetli insanlarla da bir daha karşılaştırmasın...Tekrar çok geçmiş olsun...


    Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

    Vallahi ben de baştan sona okudum. Sonuna geldiğimde başını unuttum, tekrar başa döndüm sonunu unuttum. Araları hayal meyal.

    Sırf bu yüzden, yani hesap sormak gerektiğinde karşımda pişmiş bir kelle yerine bir sorumlu bulabileyim diye, yetkili servise daha çok para bayılıyorum.

    Sakın yanlış anlamayın ama bence çözüm için süresi ve maliyeti belirsiz bir süreç var önünüzde. Ben sizin yerinizde olsam bahsettiğiniz aracı kaça olursa olsun satar, derdi az ve başedilebilir bir araba bakardım. Bence böylesi daha ucuza gelir. Elbetteki bekara karı boşaması kolay diye düşünebilirsiniz ama ben bilmediğim maliyetin ve özellikle de sürenin altına asla girmezdim. Ve bunun yaratacağı stresin...

    Sanıyorum bahsettiğniz özel servisi biliyorum ama sakıncası yoksa pm ile bana mesaj atmanızı rica ederim.



    Gerçekten belirsiz bir süreç,

    Yetkili servis faturası çok acıtıyor :(. zaten Maslak Evo da aracı LPG nedeniyle kabul etmiyor,

    Aracın ön takımı komple yaptırdım, rot, rotil, z-rotlar değişti, titreme sağa sola çekme yok artık saz gibi gidiyor.
    Öne iki tane P6000 195/60/R15 88V serisi latik taktırıp balans yaptırdım.
    Motor kulaklarını değiştirip, motoru sabitledik.
    Sis farlarının kontaktörünü değiştirdik, sisler yanıyor.
    Maf sensörünü değiştirdik, ( zaten bu değiştikten sonra butun saçmalamalar düzeldi, turbo normale döndü yakıt sarfiyatı 2 litre düştü, çekiş düzeldi, tekleme ve devir saçmalamaları düzeldi, arıza ışıkları söndü. )
    Far ayar yaptırdım ama sol far ayar tutmuyor değişmesi lazım. komple angel taktırmayı dusunuyorum.
    Motor kulakları değiştikten sonra vites kolu sabitlendi artık oynamıyor. geri vitese de geçiş tam düzelmesede rahatsız etmiyor.
    Sol aksın sabitleme köprüsü müdür nedir o gevşekmiş sıktık aks tan gelen lak-luk ses kesildi.
    Motordaki çekirge sesi v kayışı gergi bilyasından mış bir süre sonra gergi bilyasının rulmanı dağıldı ve yolda bıraktı beni, komple kayış seti gergi bilyası değişti ses kesildi.
    Motordaki düdüklü tencere gibi olan seste emme manifoltundan benzin pompasına giden geri dönüş hortumu yarılmış o değişti ses kesildi.
    Üzerinde takılı olan lpg kiti 1,6 motorlar için uygun enjektör hızı yeterli değil 3500 devirden sonra yığılmayı o yüzden yapıyor, lpg sistemini komple Prinsle değiştirmeyi düşünüyorum.
    Çalıştırma sırasında gösterge panelinde yanıp sönen çarpı işaretli ışık imobilizer ın anahtarı okuyamadığı için miş, imobilizer in soketler temassızlık yapıyodu, soketler temizlendi, şimdi teklemiyor bile tek marşta çalışıyor.
    Düşük devirlerdeki çırıltı sesi turbo kontrol kelebeğinin ayarsız olmasından mış, kontrol valfi çıkartılıp kelebek ayarı yapıldı, çırlama sesi kesildi.
    Koltuk ısıtmaların soketleri temizlendi, ısıtmalar çalışıyor,
    Gaz kelebeğini sıvı contayla yapıştırmışlar, sökülüp temizlendikten sonra sert conta yerine takıldı.
    Adamlar turbo kontrol valfinin hortumunu cam suyu hortumuna takmışlar cam suyu çok cılız fışkırıyordu hortum değişti normale döndü.

    Şu ana kadar 2100 TL kadar masraf ettim, sanırım 2000 TL kadar daha harcar isem, bu iş olur,

    Şimdi yapmak istediğim ise,

    Akü kutup başını kendim söktüm tekrar taktıktan sonra anahtarın kumandası çalışmıyor, kapıları anahtar ile kapatıp açmak zorunda kalıyorum.
    Komple motor elektrik tesisatını yenilemek,
    Motor koruma kapağını yenisi veya temiz bi çıkması ile değiştirmek,
    Arka fren disklerini değiştirmek,
    Geri vites müşürünü değiştircem ama parça bulamıyoruz.
    Direksyon kutusu tamir takımı ile revize etmek.
    Prins LPG sistemine dönüştürmek,
    Farları zenon veya komple Angel ile değiştirmek,
    Komple boya sökümü veya zımpara uygulaması ile üzerindeki boyayı söküp yeniden işin ehlinden fırın boya yaptırıp ışıl ışıl parlamasını sağlamak.
    Alpine marka Mid ve stereo anfi ile ses kalitesini arttırmak.

    Yarın yine aracı özel servise bırakıcam,
    Bakalım gelişmeleri yine yazıcam :)).
    Seviyorum T4 ümü, 1 - 12 ekim arası Antalya side deydim araçla gittim geldim, yaklaşık 2000 km yol yaptım, bi kaç kere stop etti ama olsun o kadar :)), ona da baktırcam yarın.

    Uzun yolda yol bilgisayarını 6,7 ltr /100 km ye kadar düştü, şimdi şehir içinde 9,7 ltr /100 km gösteriyor. Akış metre arızalı iken 12,2 ltr / 100 km gösteriyordu.

    Bir depo LPG ile yani 70 lira / 35 litre de sabit 110-120 km ile giderek tam 401 KM yol yaptı buda 0,174 e geliyor km de.
    Yine bir depo ile 120 - 180 arası değişken hızlarda 70 lira / 35 litre ile 310 km yaptı buda 0,225 e geliyor km de,
    bakalım şehir içi ne kadar yakacak LPG de.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redzola

    Ya arkadasım sen telefonda sana araba temız dıyen ustaya nasıl arabayı baska bırıne gostermeden gonul rahatlıgıyla alırsın, adam ısterse volva yetkılı servıs olsun hangı ulkede yasadıgını unutmussun sen








    Evet, ben zaten Türkiyede doğup büyümediğim için, böyle bir hataya düşmüş olabilirim, ancak burada suçlu olan ben değilim, ! Ama öğrendim bir daha yapmam inşallah :))
  • Çok geçmiş olsun. Hepsini okumaya yüreğim yetmedi yarısına gelince pes ettim. Bir de yetkili servise göster bakalım bunu "adam etmek" için ne kadar masraf çıkar, bir öğren bakalım. Evvelce birisinin Isveç'ten sıfır motor getirttiğini okumuştum. Allah kolaylık versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denislav

    Merhaba

    3 ay önce 98 model S40 T4 aldım, Aracı satan şahıs Ankara da bir Volvo servisinin sahibi, telefonla bir kaç kere konuştuktan sonra aracının tertemiz ve sorunsuz olduğuna ikna oldum, ve kendisi de zaten ben servis sahibiyim ne olabilirki dedi ve bende güvenerek istanbul dan birisini gönderip aracı vekalet ile aldırdım. Aracın satışını alırken evrakları karıştırıyordum ve 2 ay ara ile iki kere muayene edildiğini ve motor numaralarının farklı olduğunu farkettim, adamı arayıp nedir bu durum diye sorduğumuzda ise gayet pişkin bi şekilde ne olmuş ki ne güzel işte blok değişmiş daha ne istiyosun şeklinde bir cevap ile karşılaştım, araç şu an 160000 bin gösteriyor ancak bir kaç araştırmadan sonra arasın 2007 yılında 212000 de iken piston kolunu bloktan çıkartarak motor patlattığını öğrendim, şu an gerçek kilometresini bilmyoruz. gelelim sorunlara.

    Motor neredeyse her yerinden yağ kaçırıyor, üst koruma kapağını söktükten sonra kanallarda biriken motor yağına ekmek banar gibi bez banarak temizledik. Turbo bağlantısından karter contasından, üst kapak sabitleme civatalarından yağ kaçırıyor ve civataların bir kaçı yalama olmuş.

    Motor Üst koruma kapağı kırık.

    Motor sol kulağından bir civata eksik, motor arka kulağı patlak, motor sağ kulağında hiç bir bağlantı yok bütün civatalar yalama olmuş. Motor boşta sadece sol kulak tutuyor ve gaza basıp çekerken vites kolu reno lardaki gibi ileri geri hareket ediyor.

    Sol aks gevşek gaza basıp çektikce lak - luk diye bir ses geliyor.

    Turbo bazen takılıyor ve basmıyordu, bir süre sonra bazen çalışıp bazen çalışmamaya başladı , en sonunda nadir çalışmaya başladı ve Turbo artık hiç basmıyor.

    Geri vitese çok zor giriyor.

    Ön takım bitik araç düz yolda giderken kendi kendine sağa sola dalma yapıyor.

    Direksyon kutusu dağılmış, özellikle de bozuk yollarda ve taş kaldırım tipi yollarda giderken direksyon göbeğinden takırtı geliyor.

    Üzerinde Landirenzo LPG sistemi var LPG de iken Turbo devreye girip 3000 - 3500 deviri geçince yığılma ve egzosttan patlama yapıyor. Benzinde böyle bir sorun yok,

    LPG de şehir içi 15 - 16 Ltr. gaz yakıyor

    Çalıştırma sırasında Yol bilgisayarında bazen bir çarpı işareti yanıp sönüyor ve o anda marşa basarsanız 5 - 10 dakika aracı çalıştıramıyorsunuz.

    Motor arıza ışığı yanıyor ve bazen kendiliğinden sönüyor.

    Sabahları erken saat te çalıştırıp kısa mesafe 3 - 5 km gidip stop ettiğimde, tekrar çalıştırıyorum ve gösterge panelinde sis farına ve kısa farlara benzeyen iki ışık ve sabit yanan sinyal ışıklarından başka hiç bir şey çalışmıyor. km dahi göstermiyor ibreler hareket etmiyor.

    Performanslı kullanımda çok fazla sıkıştırmasam bile 3000 deviri geçtikten sonra ayağımı gazdan çekiyorum ve aracın devri 1500 - 2000 arasında sanki sürekli gaza basıp çekiyormuşum gibi devir kendi kendine inip çıkıyor.

    Bazen kontağı kapattığımda radyatör fanı kendi kendine çalışmaya başlıyor, kapıları kilitleyip çıksam bile fan durmuyor, bunu motor soğuk iken de bunu yapıyor.

    150 - 180 km hızla 5 - 10 dakika kullandıktan sonra durup rolantide çalıştığı zaman fön makinesi gibi gibi motordan bir tıslama ile karışık inleme sesi geliyor, sanırım direksyon pompasından.

    Araç rolantide çalışırken çekirge sesi gibi bi kayış sesi geliyor.

    Özelikle ayağımı gazdan çektiğimde ve küçük devirlerde giderken motordan bir çırıltı sesi geliyor.

    Konsolun solunda farları açıp kapatmak için olan anahtar kökünden kırıldı farlar sürekli açık.

    Geri vites, torpido, küllük ve sağ güneşliğin ışığı yanmıyor.

    Araç belden aşağı boyalı, boyama sırasında çıkartılan çıtaları yerine takarken bali ile yapıştırmışlar, iğrenç görünüyor.

    Sis farları yanmıyor, ve kısa farlar 2 metreyi bile göstermiyor aşırı sönük.

    Sol ön cam kalkarken sağa sola oynuyor, sağ ön cam kalkarken sanki motor boğuluyormuş gibi bir ses geliyor.

    Koltuk ısıtmalar çalışmıyor.

    Sol emniyet kemeri geri sararken takılıyor.

    Sol ön kapı açılıp kapanırken araç içi aydınlatmalar yanmıyor.

    Çakmak çalışmıyor.

    Cd çalar çalışmıyor, orjinal veya kopya hiç bir cd yi almayıp geri çıkartıyor.

    Ve aklıma gelmeyen bir kaç sorun daha.

    Evet arkadaşlar, bu araç için tertemiz full bakımlı ve sorunsuz diyen ve ayrıca Ankarada Volvo servisi sahibi olan bu şahıs ı merak ediyorsanız özel den yazabilirim.

    Her neyse ben yukarıda yazdığım sorunlardan kritik olanları yaptırdım en son dün akşam çalıştırıp hareket ettikten 20 mt sonra beni yolda bıraktı.

    Ben aracımı seviyorum, ve bu sorunların hepsini aşıp T4 üme brrrrmmm tıss, brrruuumm tısss, sesini dinleye dinleye kullanmak istiyorum. yardımcı olabilecek arkadaşlardan madde ler halinde cevap verirseler çok memnun olurum.

    İlginize şimdiden çok teşekkürler.




    benimde motorda bugün öyle bir sorun oldu. arabayı alalı 3 hafta oluyor. orada biriken yag manifolda damlayınca buhar cıkıyor. ben basta motor yandı sandım. ustaya götürünce anladık . dediginiz gibi ekmek banılır oraya. yalnız usta bu motorun acıldıgından şüphe ediyor. aldıgınız kişi nerede actırdıysa ne işlem yapılmıs onu öğren dedi. km yle oynandıgından bile şüphelendi. sorunu nasıl çözebilirim. motorun orada yağ birikmesinin sebebi ne olabilir.




  • bystart kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.Koruma kapağının altında karter havalandırmasının çıkış borusu mevcut o borudan sızma yapabilir.Geçenlerde kapağı açtığımda benim üst kapakta yağlıydı yağı temizleyip hortuma kelepçe atınca düzeldi.

    Kilometrede oynama olayı ise şans işi ama aracın genel olarak duruşu, iç döşeme,aksesuar,direksiyon ve kaplamaların durumu size fikir verebilir.

    Motorun performansı gözle analiz edilmez. Motor kompresyon testi, turbo basıncınız, AFR değerleriniz, aracın hızlanması, motor sıcaklığının gözlenmesi, ateşleme sisteminiz, sensörlerin kontrolü, dyno test,v.b. doğrudan motor hakıında sağlıklı bilgi almanızı sağlar.


    Saygılar;
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    sağolun. karter havalandırma cıkıs borusu neresi bilmiyorum ama bugün volvo nun servisine götürücem arabayı . servis ışıgı yanıyor gösterge panlinde . ne var ne yok baksınlar bakalım ne cıkacak. dediğiniz tesleride orası yapar herhalde. bakalım ne kadar masraf cıkartacaklar. :)
  • aracımm yag oringi turbo oringi yağ cubugu oringi değişmesine ragmen yag sızdırıyor.motor kağını acıtımgda fe karterin oldugu bölüm hatta sag teker oldugu bölüm e bile sızmıs yag. volvo servisi motorun cıkıp yeniden yapılmsaı gerektigini söyledi. 5 10 bin lira arası masrafı olur dedi. bunu dısarda yaptırabilirmiyim dahau ygun fiyata. aldıgım kişi arabanın motoruna bir işlem yaptırmıs ama ne oldugnu bilmiyorum. silikondan sızdırıyor. kırmızı silikonla yapıstırmak gerekiyormus. yardımcı olabilrmisinz.
  • bystart kullanıcısına yanıt
    Hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama iyi bir özel servis bulmanız gerekir . Ankarada iseniz R-Volvo Mustafa Ustayı öneririm.T4 ü çok iyi bilir. Yağ sızdıran yerler keçeler ise fazla bir masraf çıkarmaz eğer kapak ve üst blok bağlantı yerlerinden kaçırıyorsa söylediklerinizden anladığıma göre kaçak o bölgede (ancak kırmızı silikon yoktur o bölgede sıvı conta vardır.) motorun açılması gerek iyi bir usta bulursanız uygun fiyata yaptırabilirsiniz. Saygılar.
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    dediğiniz gibi kırmızı conta :) istanbuldayım ben .buralarda bir kaç yere sorucam artık. Volvo servisine gitmeyi düşünmüyorum. adamlar resmen soymaya çalışıyor. motor inmesi gerek zaten. söküp kaçağı bulup muhtemelen de contayla yapıştıracaklar. kırmızı olacak illa herhalde :) bobinlerlede oynamış zaten aldığım adam silikonla felan yapıştırmaya calısmıs acayip seyler yapmış. 3 bin tlye kurtarırsam iyidir yine.
  • Benzer bir durum 98 model c70'imde basima gelmisti, maslak oto sanayi gencler oto bulent usta'yi tavsiye ederim kesinlikle.

    Saygilar..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bystart kullanıcısına yanıt
    Gençler Volvo Bülent ustayı forumdaki arkadaşlar öneriyor. Özel serviste uygun fiyatlara yaptırabilirsiniz aracınızın motorunu. Motoru indirmişken komple elden geçirin derim. Kaya gibi motoru vardır T4 lerin düzgün toplandıktan sonra sorun yaşamazsınız.Saygılarımla;
  • sef_welder kullanıcısına yanıt
    dediğiniz ustaya götürmeye calısıcam. sağolun yardımcı oldugunuz için. arkadan da sesler geliyor kasislerden geçince lak luk ediyor gıcırdıyor. onlar neden olabilir araba konusunda acamiyim. ilk arabam ve sıkıntısı bitmiş değil. yardımlarınız için sağolun tekrardan :) @sef_welder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bystart

    dediğiniz ustaya götürmeye calısıcam. sağolun yardımcı oldugunuz için. arkadan da sesler geliyor kasislerden geçince lak luk ediyor gıcırdıyor. onlar neden olabilir araba konusunda acamiyim. ilk arabam ve sıkıntısı bitmiş değil. yardımlarınız için sağolun tekrardan :) @sef_welder

    Lak luk sesi amortisörlerden olabilir hocam. Bülent usta'ya götür sen. Müşteriye yolunacak kaz gözüyle bakmaz. Gereksiz masraf çıkarmaz. Gereğini de söyler; yap dersen yapar.

    Benim bir ehemmiyetim yok ama çok gidip geldiğim için bir tanışıklık oldu. İstersen sarı s60'ı olan Ömer'in selamı var diyebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.