benım araba for fıesta 2004.Ve haala sorun devam arza lambası yıne yanmaya basladı. Ama bu sefer benzıne gecıs yapmıyo.yakıtta 130 a cıktı karısık.da
atikerin sitesinden sorduğum soruya cevap alamadım ilgisizlik diz boyu lütfen dikkat
abi size sunu soyluuym bu usta işi bende de atiker var sorunlarımı yazdım anlattım ama suan herhangi bir sıkıntım yok arkadaslar ustanıza bakın daha ecuyu bilmeye ustaalar var nasıl ustaysa atiker için bende sorularınıza yanıt vermeye alsııyım ama bildiğim kadarıyla bu arada bizzat atikerin sahibi lpghaberde yazıyor oraya yaz stersen
bugun manıfotu baska bır ustaya deldırdım.yenı usta manıfottakı hava akısını saglayan delık yanlıs delınmıs dedı baska yerden deldı. .kelebegın altından bakalım ne olacak sonucu bıldırecegım.selamlar.
hadi ya abi adam delik desik etmesin sonra .. neyse umarım iyi bir ustadır ve insalllah sorunun cozulur haa benim aklıma geldi onceki delinen yer ne olacak diye seninde gelmiş sormsuusndur ben sunu biliyorum kardes. o delinen yere enjektorler sokuluyo yeni deldii yere yeni bitane enjektor taklması laızm bildiğim kadarıyla eski taktıgı mumkun deil cıkmaz dolayısyla orada bi acıklık olmuyacak yanısmıyım
özel tıpalar var ilaç dökülüyor sonra ilaç kuruduktan sonra delik kapanıyor hiç bir sızma olmuyor
benim taktırdığım atiker sistemde arıza lambası yok arıza yaptığını nasıl anlıyacaz bilen varmı
Arıza lambası lpg sisteminin değil aracın kendi arıza lambası. Araçda herhangi bir elektronik vs. sorun olduğunda yanan lamba yani.
quote:
Orjinalden alıntı: ALABORA41
benim taktırdığım atiker sistemde arıza lambası yok arıza yaptığını nasıl anlıyacaz bilen varmı
teşekkürler sağol bu arada projeyi aldınmı
Ben henüz projeyi, faturayı ve garanti belgesini bayiden almadım. Bir yolum düştüğünde alacam artık. Ruhsatı değiştirme için max 1 ay vakit olduğundan bu süreyi böylelikle uzatmak istiyorum.
arkadasın dedıgı gıbı ozel bır ılacla tıkadılar .vıdalayıp taktılar. sımdılık sorun yok arabada . ne arza lambası ne de benzıne gecme sorunu.ama sadece 50 km. bındım.Uzun yola cıkmadan sorun cozuldu dıyemem.Bu arada gercekten arza lambası yoksa arabada nerden anlayacak bılemem .ama eger benzıne gecme sorunu varsa arac biiip dıye ses cıkarıyo aynen gaz bıterken verdıgı ses gıbı.o ıkazdan aracda sorun oldugu anlasılır.Soyle dusunuyorum da şayet benım aracın beynı olmasa(yanı arza lambası) ben elektrık bobınden alınmıs vazıyette yanın guc dusuklugu oldugu halde gıdebıldıgım yere kadar gıdecektım belkı 50 bın belkı 100 bın.demekkı araclar da arza lambası yoksa baszı sorunları anlamanız mumkun degıl.sadece aracın oerformansından gaz yıyısınden anlarsın o da mumkun degıl bence cunku arza lambası yanarken bıle 170 gıdıyodum. sondu arac sımdı 190 gordu. bu 20 puanı anlamak cok zor bence .
özcanak ne garantiyi almışsın nede faturayı bi sorun çıkarsa neyle kanıtlayacaksın garantili olduğunu malum memlekette cambaz yok ben o yüzden garanti belgesiyle faturayı aldım projeyi bekliyom benden sana tavsiye elinde her zaman belge bulunsun
Bende taktırdım şu an 200 km falan oldu diğer atiker forumunda da yazmıştım. Taktıracaklara tavsiye ederim. yolda giderken benzine geçme gibi bir durum yok rolantide düşüp yükselme yok araçta yığılma vuruntulu veya sarsıntılı çalışma yok.gayet performansından memnınım. hatta gazda iderken deneme yaptık iki kişi ibre 200 km yi gördü. gayet memnunum.
arkadaşlar tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.bende lpg sistemlerini kendi çapımda(2 yıl dır) hep araştırmış biri olarak atiker i duyunca sevindim.hep dediğimiz gibi yerlimalı TÜRK ün malı eğer kullanacak isek tam bir teknik destek ile bu işi takip etmeleri gerekir ki 98 opel i olan arkadaşın da beyan ettiği gibi konya da hüseyin usta tarafından sıkıntısı çözülmüş.fakat ben de bir teknisyen olarak şu yorumu yapmadan geçemiyorum.bu sistemin bayiliklerini verir iken bu atiker firmasını sanırım bu ustalık tecrübelrini tam test etmeden veriyor.çünkü siz taktıran arkadaşların yorumlarından da anlaşıldığı gibi kötü usta faktörü bu şirketi bazı istenmedik kötü durumlara düşürmüş gördüm. işte bu sebeb ile atiker müşteri memnuniyeti bazın da göreb düşer diye düşünüyorum.atiker bu bayilerini seminerlere çağırarak kalite faktörünü artırmak için eğitimler vermeli !! bu forum da aslın da çok değerli bilgileri paylşamışsınız arızacılık olarak montaj veya malzeme hataları güzel işlenmiş aslında bunları atikerin takip edip bir geri besleme olarak kullanıp müşteri memnuniyetini artırcı olarak kulanması gerekir diye düşünüyorum. arkadaşlar bende devlet memuru bir vatandaşım.aracımız bizim için değerli.bende 2004 toyota sol var. 3 yıl lık garantisi doldu ve tüp taktıracağım.ama bu benzin enj.lerine gelen aracın orjinal kablo ağına kaynak usulu girmelri beni rahatsız ediyor.çünkü buraya girme işi lehim ile oluyor mutlaka üstü izole ediliyor ama burada oluşabilecek direnç faktörü dikkate alınmıyor..bunu '' T '' tipi soket ile haleden firmalar olduğunu duyuyorum ama galiba corollaya göre olanı onlarda da yokmuymuş nedir lovato ya daha önce gittiğimde italya ya soralım demişlerdi.malatya atiker bayi olayın kar zarar faktörlü değerlendirmesinde bir kalıbın mali,yetinin çok olduğu veher araçta farklı soket tipi olduğunu ve bunun zaraını görmediklerini duymadıklarını bana anlattı yalnı bu olay kısa vadede çıkabilecek bir problem yaratmasada bu ek yerindeki etkileşim yani kablonun üst üste getirilerek lehim edilmesi ileride bir direç farkı yüzünden yavaş yavaş belki aracın kendi ecu suna veya ne bileyim benzin enjektöründeki bobinaja (yada tam teknik olarak neyse) zara verebilirmi düşünü yorum. BİRAZ FAZLA DÜŞÜNDÜYSEN AF DİLİYORUM AMA FİKRİM BU YÖNDE ŞUDA BİR GERÇEK BUNU BENDE TAKTIRACAĞIM.AMA BU SOKET İŞİNE GEREKİRSE KENDİM BİR ÇÖZÜM BULACAĞIM.
SUNAL 65 ARCINIZIN MARKASINI VE NEREDE YAPILDIĞINI YAZRMISINI? BİR DE YAPILIR İKEN KABLO MONTAJLARINI GÖRDÜNÜZ MÜ? BİLGİNİZİ PAYLAŞIRSANI SEVİNİRİM.
MESALA İHSANONE NIN BAŞINA GELEN LER NİYE HERKEZ BİRDAHA YAŞASIN Kİ BU TECRÜBEYİ PAYLAŞMALARI GEREKİR GAZ ENJ.'LERİNİN TAKILACAĞI DELİK MANİFOLT TA AÇILIRKEN BİR HESABININ YAPILMASI İŞTE NE BİLEYİM RENO İÇİN ŞURAYA, OPEL İÇİN ŞURAYA, GİBİ BİLİNMESİ LAZIM YOKSA , NİYE DELİNSİN. TUTMADI ORAYI YAMAYALIM BİRDE ŞURAYI DELELİM ÇOK YLNIŞ DEĞİLMİ? İŞTE BUNLARI ÖNLEYECEK TEDBİRLER NEKADAR FAYDALI OLUR SONUÇTA BUDA BİR MİLLİ SERVET TİR.
alfunu arkadaş yazdıklarınızın aynı kaygısını yaşıyorum size hak veriyorum bulunduğum yerde tartra... bayisi ile görüştüm kablo kesmediklerini lehim yaptıklarını söledi zannedersem soketkiymiş aynı zamanda tabi konunnun uzmanı değilimatikerde araştırdım kablolar kesilip yapıyor işte burda işkilleniyorum kalitesiz birleştirme işlemi elektrik sistemini düm düz edermi????? ayrıca sıralı sistemde yağ eksiltme sorunu varmı bence buda önemli bir bir konu tyecrube yaşayan arkadaşlar aktarırlarsa iyi olur
yakında sigarası olan varmıııı diye topicde olur
mevzuyu dağıtmayalım
quote:
Orjinalden alıntı: alfunu
MESALA İHSANONE NIN BAŞINA GELEN LER NİYE HERKEZ BİRDAHA YAŞASIN Kİ BU TECRÜBEYİ PAYLAŞMALARI GEREKİR GAZ ENJ.'LERİNİN TAKILACAĞI DELİK MANİFOLT TA AÇILIRKEN BİR HESABININ YAPILMASI İŞTE NE BİLEYİM RENO İÇİN ŞURAYA, OPEL İÇİN ŞURAYA, GİBİ BİLİNMESİ LAZIM YOKSA , NİYE DELİNSİN. TUTMADI ORAYI YAMAYALIM BİRDE ŞURAYI DELELİM ÇOK YLNIŞ DEĞİLMİ? İŞTE BUNLARI ÖNLEYECEK TEDBİRLER NEKADAR FAYDALI OLUR SONUÇTA BUDA BİR MİLLİ SERVET TİR.
Alfunu arkadaşım yani bazı kriteri göz önüne alıp iyi inceleyip o şekilde taktırmak istemeni takdir ediyorum. Lpg enjektorleri monifolt'a takılırken deliklerin mümkün olduğunca supap girişine yakın ve püskürtme tam monifolt girişinin enjektörden çıkan gazın tamaını emebilecek şekilde yerleştirilmesi gerekir. Aksi taktirde motor düzensiz çalışma vuruntulu çalışma ve stop etme gibi şekillerde görünür. Bazı emme monifoltları hafif eğri yapılmıştır bunlarda problem olamadan kullanılıyor yada yerleştiriliyor düz monifoltlarda biraz problem yaşanabilir. Aracın servis bakımını yaptırıp lpg taktırısanız daha az sorun yaşarsınız. Bildiğim kadaryla toyota marka araçların LPG ye daha uymlu olduğudur. Ayrıca ben UŞAK'ta oturuyorum ve burada atikerin yetkili servisine taktırdım. Bir de şunu söylemek isterimki Türkiyede yerli ve yabancı olmak üzere 30 dan fazla kit markası var. Distribitörler kendi malını satarken rakip bir firmaya pazar payını kaptırmak istemiyorlar. Önemli olan ustanın işçiliği selamlar.