Şimdi Ara

......::::::A T İ K E R [DOSTLUK] KULÜBÜ::::::...... (FoReVeR) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.027
Cevap
5
Favori
199.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU E-GAS BRC TARTARİNİDEN DEMİ LKALİTELİ ACABA? NEDENSE BİR E-GAS FURYASI DEVAM EDİYOR BİR KERE ÇOK PAHALI ZATEN BİZE DİĞER KALİTELİ MARKALARDAN FARKINI SÖYLEYEBİLİRMİSİNİZ?
  • OKİS bende aynısını söylemiştim. kablo kesme ifadem yalnış anlaşıldı heralde,benzin enj. kablosu uygun yerinden açılarak tabiri caiz se yarma aşı usulü buraya sistemin kablosu lehim ile irtibatlandırılıyor. yanidört kablonuzunda orjinal izolasyonu sıyrılıyor.bu şu demek lehim sıcak işlemdir.kablolar üretimde oksidasyona karşı özel işlemle kaplamalı olduğundan bu ısıl işlemde bu özellik tam gitmesede kaybolacak buda belli zaman sonra orada bir oksitlenme yapar bunu bilirler.işte bu sahayı cok iyi izole ediyorlar ama acık alan da siz buna engel olamazsınız .benim kastettiğim araç ecu sundan gelen benzin enj.ne takılan kablo ve sistemden gelen kablo yu bileştiren ''T'' kablo takımı ile bu lehimleme işine gerek kalmaz ve orjinal kablonuza hiç işlem yapılmaz. teşekkürler
  • Arkadaslar benım yazılarımı takıb eden varsa bu atıker den neler cektıgımı bılır.Tam kurtuldum derken (yukarda anlatmıstım manıfotu baska bır usta baska bır yerden kelebege yakın bır yerden deldı dıye eskı yerı de beyaz bır yapıstırıcıyla vıdalayıp kapattılar )dıye.Ben sandım sorun halloldu.Bugun otobandayım bıraz hızlı gıttım araba 140 gordu ve basladı benım biiiiiiip sesı yıne ve gectı araba benzıne cevırdım tekrar gaza 3 km sonra yıne benzın de
    nerdeyse aglayacaktım.manıfotu tekrar deldırdıgıme mı yanayım yoksa tekrar sanayıye (20 gun ıcınde sayısını unuttum)gıdecegıme mı yanayım,anlamadım ben bu işi arkadaslar.Bızım usta dedık ekudan anlamıyo baska ustaya gıdeyım.bu usta da manıfotu deldı baska bısey yapmamıs oldu.aldım elıme yıne telefonu bu sefer ıkı usta var arayacagım.Bırıncısı oncekı usta ızmırı arabada laptopla alt ust ettıgımız ama sorunu cozemedıgımız montajı yapan usta.ıkıncısı de manıfotu delen usta.bırıncısı dedı kı telefonda abı geleceksın senın o alttakı basınc ayarı yapılan bır kafa var (adını soyledı unuttum. dıf ...bıseydı) onu degıstırelım ıkıncısını aradım dedı kı senın arabanın enjeksıyon memelerı 1,8 lık onlar kucuk gelıyo bız ona 2,0 lık meme takalım. Ayıkla pırıncın tasını ayıklayabılırsen hangısıne gıdecegımı sasırdım.neyapacagımı sasırdım.ben bu ısten bısey anlamadım sız anladıysanız bana anlatırsanız sevınırım.




  • KISACA BU İŞLEMİ ATİKER DE AYNEN YAPIYOR(YANİ ATİKERDE DE KABLO KESME DİYE BİR ŞEY YOK SADECE ARAYA GİRME YAPILIYOR.BUNU YAPABİLMEK İÇİN KABLO İZOLESİ AZ SIYRILARAK YAPIYORLAR SON RA O YER SANAYİ USULÜ TEKRAR İZOLE EDİLİYOR.SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİ TARTAR.. DE ANLATTIĞINIZ USULÜ; ATİKER DE YAPIYOR.VE BEN BUNA SAKIN YALNIŞ ANLAŞILMASIN HATALI İŞLEM DEMİYORUM.
    SADECE BENİM ANLATTIĞIM GİBİ OLURSA KALİTE , İŞÇİLİK ,TEMİZ GÖRÜNÜM VE ÇALIŞMA SAĞLIKLI OLACAKTIR DEMEK İSTİYORUM.
    BU DA ÜÇ TARAFI SOKETLİ OLAN BİR KABLO DONANIMI İLE YAPILABİLİR VE BU SOKETLER ARACIN MARKASINA GÖRE YANİ BENZİN ENJ.NE ECUDAN GELEN KABLO UCUNDAKİ SOKETE (FİŞE) UYAN ŞEKİLDE OLMALI.BU SOKETLERİ PİYASADA BULMAK ZOR AMA BEN BUNU SONUNDA BİRAZ UĞRAŞSAM DA İMAL EDİP MALATYADAKİ ATİKER E BÖYLE MONTAJ YAPTIRACAĞIM HERHALDE.
  • İHSANONE GEÇMİŞ OLSUN AFEDERSİN AMA ARACINIZIN MARKASI NEYDİ DAHA ÖNCE YAZMIŞ OLABİLİRSİNİZ AMA HATIRLAYAMADIM.BİRDE FORUMUN 1.SAYFASIN DA GALİBA ANKARA DAN 98 OPEL ASTRALI BİR ARKADAŞTADA PROBLEMLER OLMUŞ VE EN SONUN DA KONYADA ÇÖZÜM BULMUŞ HÜSEYİN USTA DİYE BİRİ ATİKERİN FABRİKASINDAYMIŞ SANIRIM ONUN ENJ. SIRALARINDA BİR HATA YAPMIŞLAR ARKADAŞ TA AYNI ŞEYİ SÖYLÜYOR KÖTÜ İŞCİLİK ÜRÜNÜDE KÖTÜ ÜN YAPMASINA SEBEP OLUYOR NE YAZIK.
  • Arkadasım tesek ederım.arac ford fıesta 2004.Aracı bır ay once aldım .haftasına tup taktırdım..arac servıste kontrol edıldı yagı degıstı motor saat gıbı dedıler.Arac 17 bın km de.Aracta herhangı bır problem yok.Zaten bezınde gıderken şu anda bır sorun yok.Ustalar baglatı sırasına da baktılar.ıkısı de kontrol ettı.sorun yok dıyolar.Ama ne hıkmetse arac durmadan benzıne gecıyo.
  • senin elin mevlanayı ziyaret eder ihsan arkadaş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsanone

    benım araba for fıesta 2004.Ve haala sorun devam arza lambası yıne yanmaya basladı. Ama bu sefer benzıne gecıs yapmıyo.yakıtta 130 a cıktı karısık.da


    Ya dostum senin arıza ışığın 4. ve 5. viteste hafif bayırda yokuşu çıkarken hafif araba devirden düşünce yanıyordur büyük ihtimal.

    Sen boşa atınca da sönüyordur.

    O arıza ışığı bi sorun değil.

    Fakir karışım uyarısı, o2 sensöründen hatalı veri gelince arıza verir.

    Bişi olmaz sen kullanmaya devam et...



    Bir de LPG ışığı kırmızıy geçen yani benzine geçen arkadaşlar:

    Sizin depodaki gazınız azalmıştır, 250-300 km yaptıktan sonra full depoyla depdaki gaz azalacağı için basınç azalır, siz gaza yüklendikçe benzine geçebilir, bu normal biş, depoda gaz azalınca fazla basmayın.


    Ben BEDINI kullanıoyorum. 13.5 kuruş yakıyor km de. İstanbul trafiğinde.

    Bi tane daha araba alıcam ona Atiker takıcam 10 taksit




  • Arkadaşlar, enjektör kablolarınız elletmeyin, kestirmeyin, sıyırtmayın.

    Arkadaşlar, araçların genelinde 2 grup enjektör var ve buna bağlı olarak 2 tip enjektör soketi var. Birinci grup avrupa arabalarda kullanılan Bosch tipi enjektör kabloları ve soketleri. ikinci grup ise uzak doğu ve japon otomobillerinde kullanılan tipte enjektör kablosu ve soketi.

    Yani her arabada farklı öyle 100 çeşit soket tipi yok. topu topu 2 tip soket yapısı var: Bosch tipi ve Japon tipi.
    Bosch tipini bilemem ama Japon tipi soketin de 2 çeşidi var: soket şekli aynı olmakla birlikte hangi taraftaki kablonun + olduğuna bağlı olarak sağ kutuplu veya sol kutuplu olmak üzere 2 çeşit.

    Kablolarınızı kestirmeyin ve sıyırtmayın; zaman içerisinde oralardan soğuk lehim, oksitlenme, temassızlık, yüksek direnç yapabilir. Anlamsız elektrik ve ECU arızalarıyla boğuşursunuz, işin içinden de çıkamazsınız.

    Topu topu 2-3 değişik çeşit kablo ve soket yapısı mevcuttur. Aracınıza hangi soket uygunsa onu taksınlar; kablo kestirmeyin.




  • DEDİKODU arkadaşım bu soketlerin iki çeşit olduğunu yazmış sın bilmiyorum ama ben malatya da görevli çanakkale li biriyim burada bunu bulamadım varsa bile heral de söylen miyor bunu bildiğin yer yada arkadaşın varsa temin edebilecxeğimiz bir adres varmıdır ben de atikeri istiyorum ama bu kablo sıyırma
    işi benide rahatsız ediyor yardımınız dokunur mu acaba bu soketi kendimiz temin edip öyle mon te edelim
  • OKİS sizin de toyota nız var heralde side bulunduğunuz yerde bu vvti corolla motorlarının benzin enj. 'lerine uygun soket leri nereden bulacağımızı araştırabilirsiniz
    teşekkürler
  • Antiochos arkadasım benım zaten ısıgı su an taktıgım falan yok.Yeter kı benzıne gecmesın.20/30 km gıt benzıne gecıyo sonra fix 5/6 km sonra gecıyo.sen dıyorsun kı depo bos olunca yapar ben de 45 lık depo var ve herzaman fullerım.yakıtı olceyım dıye.ben daha depoyu dun fulledım ve 60. cı km de yaptı bu hatayı.pekı tamam sorun etmedım kafaya takmadım aldım tekrar gaza 66 km de yıne benzıne gecıyo.Ben ısrarla yıne gaza alıyorum. 72 km de tekrar benzın de ve de anın da gecırırsen gaza gecmıyo 2/3 km gıdıyosun sonra kabul edıyo.Bunun depoyla alakası yok bence bayır cıkmadım hız yapmadım 90 km de yıne gectı benzıne.Nasıl oluyor bu iş?Burda atıker yetkılısı varsa seslenıyorum gerkırse telefon numaramı verırım burda faturamı garantımı yayınlarım ben musterıyım satıcı degıl eger tupu takalı 20 gun olmus ben sanayıye gıde gele ozel hayatımı unutmussam manıfotumu delık desık yaptırmıssam burda buyuk bır sorun vardır.Bu sorunu halletmedıkten sonra gerekırse herzaman yazarım.Şu saatten ıtıbaren gerı donus yapabılecegımı bılsem zerre kadar dusunmem.3 kurus fazla verırım benzınle bınerım.ama tupu ruhsata ıslettım manıfotu deldırdım butun kabloları kestırdım neye yarar.




  • OKİS eğer şu an okuyorsanız DEDİKODU nun yazdıklarına dikkat ederseniz (sanırım sizde benim gibi hala taktıramadınız )bu soket konusunda eğer büyük şehirde yaşıyorsanız bir araştırma yapabilirmisiniz? teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Arkadaşlar, enjektör kablolarınız elletmeyin, kestirmeyin, sıyırtmayın.

    Arkadaşlar, araçların genelinde 2 grup enjektör var ve buna bağlı olarak 2 tip enjektör soketi var. Birinci grup avrupa arabalarda kullanılan Bosch tipi enjektör kabloları ve soketleri. ikinci grup ise uzak doğu ve japon otomobillerinde kullanılan tipte enjektör kablosu ve soketi.

    Yani her arabada farklı öyle 100 çeşit soket tipi yok. topu topu 2 tip soket yapısı var: Bosch tipi ve Japon tipi.
    Bosch tipini bilemem ama Japon tipi soketin de 2 çeşidi var: soket şekli aynı olmakla birlikte hangi taraftaki kablonun + olduğuna bağlı olarak sağ kutuplu veya sol kutuplu olmak üzere 2 çeşit.

    Kablolarınızı kestirmeyin ve sıyırtmayın; zaman içerisinde oralardan soğuk lehim, oksitlenme, temassızlık, yüksek direnç yapabilir. Anlamsız elektrik ve ECU arızalarıyla boğuşursunuz, işin içinden de çıkamazsınız.

    Topu topu 2-3 değişik çeşit kablo ve soket yapısı mevcuttur. Aracınıza hangi soket uygunsa onu taksınlar; kablo kestirmeyin.





    işte en güzel öneriler çok teşekkürler




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alfunu

    OKİS sizin de toyota nız var heralde side bulunduğunuz yerde bu vvti corolla motorlarının benzin enj. 'lerine uygun soket leri nereden bulacağımızı araştırabilirsiniz
    teşekkürler

    alfunu arkadaş bulunduğum yerde öle şeyler pek bulunmaz iyi bir şehirde baştan pazarlık yaparak israrla soketli isterim diye tutturarak montajın başında durarak soketlere bakacam diyerek birde sizin takmak istediğinizi göreyim diyerek ustaların başının etini biraz yiyerek yaptırmak lazım
    bak arkadaş burda tartarinisi brcsi e gazı hedefi falanı filanı tonla montaj yapan yer ustalar var kimse abi biz öle yaparız demedi ama farkını verirsen yaparız diyeceklerdir eminim bu kablolar 1200 lira veya 1800 lira vereceğimiz para içinde 20-30 lirayı geçmez ama tatlı kar işte anasını satıyım çivimiz çıkmış adamlarım umurundamı senin benim arabam




  • arkadaşlar ben bu forumu atiker ürününü nasıl sağlıklı kullanılabileği hakkında bilgi paslaşması olarak görmüştüm, ama bazıları sırf aracın da sistem var diye burada bizlerin de gayet iyi bildiği şeyleri yazmaları gerçek ten komik .
    daha önce yazılanları okumadan yorum yapan lara anlam veremedim.
    herkeze kolay gelsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis


    quote:

    Orjinalden alıntı: alfunu

    OKİS sizin de toyota nız var heralde side bulunduğunuz yerde bu vvti corolla motorlarının benzin enj. 'lerine uygun soket leri nereden bulacağımızı araştırabilirsiniz
    teşekkürler

    alfunu arkadaş bulunduğum yerde öle şeyler pek bulunmaz iyi bir şehirde baştan pazarlık yaparak israrla soketli isterim diye tutturarak montajın başında durarak soketlere bakacam diyerek birde sizin takmak istediğinizi göreyim diyerek ustaların başının etini biraz yiyerek yaptırmak lazım
    bak arkadaş burda tartarinisi brcsi e gazı hedefi falanı filanı tonla montaj yapan yer ustalar var kimse abi biz öle yaparız demedi ama farkını verirsen yaparız diyeceklerdir eminim bu kablolar 1200 lira veya 1800 lira vereceğimiz para içinde 20-30 lirayı geçmez ama tatlı kar işte anasını satıyım çivimiz çıkmış adamlarım umurundamı senin benim arabam


    Çok doğru söylüyorsun dostum.
    En nihayetinde lpg montajında kullanılan kablo kiti, nedir ki... Sadece uçlarındaki plastik soket farklı tipte oluyor; o da olsun olsun 2-3 çeşit oluyor. sizin aracınızın enjektör soketleri hangi tipte ise ona uygun montaj kablosu kullanacaklar ve aracınızın enjektör kablolarını soketlerinden montaj kitine takacaklar. kablolarınızı sıyırmayacaklar, kesmeyecekler, lehimlemeyecekler.
    ucunda plastik soketler bulunan 5 kuruşluk kablo bu... Montaj yapacak adam bu 5 kuruşluk kablodan elinde çeşit bulundurmuyor sonra senin arabanın orjinal kablolarına çatır çutur makas atıyor, umrunda mı ki?.. Daha baştan aracına böyle davranıyor, bakalım montajın üstünden biraz zaman geçsin seni bir daha tanıyacak mı?..

    Kablo kesilmesine razı olmayın. Pazarlığınızı baştan ona göre yapın.
    "Eğer kablo kesersen 5 kuruş para ödemesi yapmam, gider servisinden kesilen enjektör kablolarımı yeniletirim, sonra gelirim burada montajı kablo kesmeden tekrar yaparsın, yaptığım servis ve yedekparça masrafını da düşer paranı öyle öderim! Ona göre kablo kesmeden yapacaksan yap, yoksa hiç bulaşma!" diyerek pazarlık yapın bakalım.
    Eğer usta, "Abi biz hep kesiyoruz bu kabloları, hiç bir şey olmuyor...." şeklinde bir tavra bürünüyorsa derhal uzaklaşın ordan.

    Ha, bu arada, soranlar oluyor, bu kablo kitlerinin ve soketlerin nereden bulunabileceğini bilmiyorum; ben tamirci veya montajcı falan değilim. Ama bunlar LPG montaj kiti kabloları olduğuna göre, bu montaj kitlerinin yedek parçaları arasında değişik tipte kablo kitlerinin de bulunması gerektiğini düşünüyorum.




  • en sonunda dün bende ankarada üstün oto gaz'da atiker taktırdım. arabam clio hb 1.4 16v . dün taktırdıktan sonra 10 ytl gaz aldım ve bugün gaz bitip benzine geçene kadar 80 km yol yaptım. buda yaklaşık 125 ykr yapıyor ki eskiden arabam 200 ykr yakıyordu. (şehir içinde ve yüksek devirli kullanım) arabanın çalışmasında herhangi bir pproblem yaşamadım. benzin gaz geçişlerini hiç farketmiyorum. bugun tekrar gaz aldıktan sonra arabada bir ara rolentide durma gibi problem yaşadım fakat sonra geçti. Yalnız bir problem var; yol bilgisayarı hala benzinle çalışıyormuş gibi davranıyor. yani gazla gitmeme rağmem benzin azalıyormuş gibi davranıyor, benzinle gidebileceğim kilometre azalıyor. bugunde benzin ibresinin azalmamasına rağmen benzin lambası yandı. ileriki günlerde olçümlerimi tekrar yazacağım.
  • dekodu arkadaşım bizleri bilgilendirdiğin için tekrar teşekkürler eski aracımında yaşadığım elektrik problemlerini düşününce sağlam arabamın eski aracımı aratmayacağı yanı anamı ağlatacağı düşüncesi bile yetiyor sırf bu neden bile lpg den vazgeçmem demektir.
    Bakıın bu topik çok aktif bir tane lpg ustasıda beyanatta bulunmuyorya yok biz soketli yaparız biz kesmiyoruz diyen yok valla hepsini burdan tebrik ederim(alkış ) .uufacık bir açıklama yok ama hangi tüp firması deseydik en 5 tane teklif gelmişti demek çok şey yalannnnnnnnnnnnnnnn.............
  • bu atiker yurt dışından gellmiyor. yani nakliye masrafı yok. gümrük yok. peki neden yabancı marklardan sadecE %10 daha ucuz. daha ucuz olması gerekmez mi? yerli malı ama pahalı. daha ucuz olabilir. bizde gider ONU taktıırırz. Ucuz olsun. gerçi olsada olur olmasada. zaten yarın gidip pazarlık yapacam başkA bir marka için. ucuz olsa onu düşünürdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesif35 -- 8 Nisan 2007; 22:25:53 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.