Şimdi Ara

a101 çatlak televizyon ekranı (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
7.051
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bizde mediamarkt'a tv almaya gittiğimizde ellerinde 1 tane kalmıştı. Kutunun bir kısmı da soyulmuştu içe doğru.Dükkanda açıp kontrol ettirmeye çalıştık elemanlar vazgeçirmeye çalıştı birşey olmaz zaten servis gelip açtığında çalışmazsa değişim olur dediler. Babam inat etti dükkanda parasını ödeyip götürmeden açtırdı tv'yi. Ekran patla çıktı.Şefleri açan elemana kızdı niye açıyorsun açmaman lazımdı burda falan diye. Elemanları dinleyip eve götürseydik servis geldiğinde bu siz taşırken olmuş diyip suçu bize atıcaktı bunu da sonradan fark ettik. Az kalsın bize patlicaktı.Kıl payıyla Mediamarkt'e patladı biz durum ne olucak diye konuşurken de adamlar paketin yırttıkları bandını çıkartıp tekrar takmaya çalışıyolardı açılmamış gibi gösterip Samsung'a geri yollıcaklarmış herkes uyanık




  • Çok geçmiş olsun. Geçen seneye kadar A101de Onaylı Mağaza Sorumlusuydum. (Onay=Sınava girip yükselerek) Kendi fikrimi beyan edeyim. Burda iş aslında tam olarak Bölge sorumlusunda bitiyor ( 4 5 mağazaya bakan MS'nin üst pozisyonu.)Ben olsaydım böyle bir ürün geldiğinde ne yapardım onu söyleyeyim. Öncelikle Bölge Sorumlusuna durumu açıklardım. %80 ihtimalle iadesini alın, Ürün elinizde varsa 1e 1 değişim yapın. yoksa para iadesi yapın derdi. Sonra Servisle irtibata geçin derdi. Eğer servis ık mık edersede Satış müdürüne (SM) Bölge sorumlusu (BS) durumu anlatırdı. cihaz mağaza envanterinden çıksın diye depoya iade kesilir, Depoda satın alma işle ilgilenirdi.

    Edit= a101 oncesi yetkili serviste çalışıyordum. Kutuyu servisin açması gerekmekte durumu tamamen müşteriyi korumaya yönelik bir politikadır. bu gibi durumlarda servis tutanak tutar, ürünü alır, fabrikadan yenisini talep eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmitekibi -- 12 Kasım 2016; 14:19:53 >




  • geçen sene hi-level tablette buna benzer bir durum yaşadım.kutuyu açtığımda,ekranda yukarıdan aşağıya boydan boya çizgi vardı.kaptım geri götürdüm.yapabilecek bişi yok amka tamire yollarız dediler.bnde sen ne diyorsun alalı daha 2saat oldu ne tamiri dedim.hemen bana yakın bölge deposunu aradım.ordan başka bir no verdiler.oradan da bana mağaza müdürü bir görsün dedi.bnde saat 12 oldu müdür filan ortalıkta yok sen nediyorsun işi yokuşa sürmenin anlamı yok.bu iş mahkemede biter tarzında bişiler dedim.sizi arayacağız filan dediler.

    2 saat sonra tekrar aradığımda,sizin müdür hala teşrif etmedi,benim iş ne oldu dediğimde, biz mağzaya gereken talimatı verdik paranızı alabilirsiniz demişlerdi.(bu arada a101 de müdür olmak iyi galiba)

    yani pasif değil agresif ve hakkımı her şekilde arayacağınızı bildirin.
  • Arkadaslar su urunleri almadan once internete bakip sikayetleri okusaniz birakin bu tv yi almayi onunden gecmeyeceksiniz bile bende aylar once yuzde elli indirime giren hi level tv yi almaya niyetlendim once servisi aradim vestel guvencesinde diyemi once servisin ucretli oldugunu ogrendim icime bir suphe dustu internetten arastirayim dedim sonra yuzlerce sikayet alip kullanamayan begenmeyen basa bela bir tv oldugunu ogrendim zaten a101 bunlari satamadiklari icin bu urunler depoya iniyor cikiyor aciliyor kapatiliyor o kutunun basina gelmeyen kalmiyor onun icin siz siz olun bu tvlerden uzak durun kurumsal bir firma olmadigi icin a101 ugrasir durursunuz.size onerim sikayetvar benzeri sitelere basvurun
  • 3 sene önce bende a101 den samsung smart tv aldım ama kendim açtım kurdum ve sorun çıkmadı.. Hoş garantisi biter bitmez ekranın üst bandında kararma oldu o ayrı konu, kendi kendine hemde.. Yani yine elimde patlamış oldu..
  • Geçen ay netten vestel 48ua9300 tv aldım.servis kendi açtı kurdu.2.günde bozuldu servis geldi kesinlikle tamir kabul etmedim sıfır 49ua9400 bir üst seri gönderdiler oda 3 günde bozuldu.yine tamir kabul etmedim.yine sıfır 49ua9400 göndermişler.böyle gidiyoruz şimdilik bozulmadı
  • Size sattıkları o televizyonun daha önce başka birine daha satılmadığı ve iade alınıp tekrar satışa konulmadığı ne malum? Bugün gittiğim bir şubede fark ettim. Televizyonun üzerindeki bant emanet gibi duruyordu. Belkide vatandaşın birine sattılar, o da iade edince üzerine bandı çekip malı ittirecek adam arıyorlar.. Siz bölge veya genel müdürlükle muhatap olun.. Hakem heyetine yazılacak dilekçede ürünün kutusunda açma etiket bulunmadığı, aynı ürünün bir başkasına satılıp satılmadığının belli olmadığının da özellikle vurgulanması gerekli..

    Yeri gelmişken şunuda belirteyim. Bu markette insertte ürünü indirimde gördüysen, mağazadaki yerinde bulabiliyorsan, fiyat etiketini ürünün altında görebiliyorsan, kasadan tek seferde o fiyattan geçirtebiliyorsan gerçekten şanslısın.. Mal indirime giriyor, alıyorsun, kasadan eski fiyatla geçiyor. Bu nasıl iş diye soruyorum, orada birileri devreye girip yükleme yapacaz diye içeri fırlıyor, indirim başlayalı 2 gün olmuş, daha yükleme yapacak da indirim alacaz, bekle babam bekle.. Ne yani, iki gündür bizden önce bu malı kimse almamış mı? Günü gününe inserti kapıya asmasını bilen adam indirimi nasıl girmiyor, bunları akıl mantık alıyor mu.. Pek çok şubede az veya çok denk gelen bu durumlar bir değil, iki değil.. Personelin durumuna gelince, pek çoğunda satış yapma, işi sahiplenme diye bir olay yok.. Özellikle bu markete işim düştüğünde reyonda malın tazesini seçmekten tut, faturayı kontrole kadar dikkatli davranıyorum..




  • Hi level'de durum nasıl bilmiyorum ama Vestel'in yan markaların garanti olmasına ragmen servis kurmaya gelmiyor.Kutuyu açıp siz kuruyorsunuz yada servise ekstra ücret verip kurulumu yaptırıyorsunuz.

    En garanti yol kutuyu açmayıp ücretlide olsa kurulumu servise yaptırmak.Hele a101,bim gibi yerlerden alırken.Tabi bu olay kaç kişin başına gelir orası ayrı ama gelincede dert olur.Verilen paralar az degil sonuçta.

    Malesef böyle dandirik markalarda servis kurulumu ile ilgili saçmalık var.Kurulumu ücretli yapıyorlar onu kar sayıyorlar.Nerde müşteri memnuniyeti.Samsung,phılıps,lg gibi markalarda böyle birşey yok.

    Teknik servisi arayın durumu anlatın.Büyük ihtimal onlarda kabul etmez siz kutu açılımını yaparak riske girmişsiniz zaten.A101 TV geri alması tek çözüm gibi.Tüketici hakem heyeti felan gidin.Ama ordanda birşey çıkmayabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 12 Kasım 2016; 18:43:9 >
  • mustafada M kullanıcısına yanıt
    Bu tarz durumlarda gerçekten agresif tavır sergilemek en güzeli. Edebli adablı olursan hiç uğraşmıyorlar.
  • okuyanlara ders olsun: ne kadar ucuz olursa olsun a101'den bir şey almayın. garanti çözüm.
  • Kutuyu servisin açması eğer garanti için bir şartsa bu işlem mutlaka ücretsiz olmalıdır. Eğer ücretli ise bu işi mahkemeye verseniz kazanırsınız. Ayrıca bu satışta mutlaka size bildirilmeliydi. Eğer ortada bu ifadelerin yer aldığı imzalı bir satış sözleşmesi yoksa mahkemeyi kazanırsınız. Sen kocaman TV sat. Bunu markette sat. Satış sözleşmesi yapma. Müşteriyi uyarma. Bu uyarıyı kutuya yapıştırma. Sonra kırık çıkınca servis kuracaktı de. Öyle şey olmaz.

    İlk önce A101 sayfasından bize ulaşın yazan yere yazın. Ertesi gün dönüyorlar. Dönmezlerse genel müdürlük ve bölge müdürlüğünü arayın. Sosyal medyada durumu ifşa edeceğinizi söyleyin. Mutlaka size yardımcı olurlar.

    Olmazlarsa THHye başvurun. Ancak başvuru dilekçesinde beni servis konusunda uyarmadılar. Ben de kendim kurabileceğimi düşündüğüm için kutuyu açtım yaz. Paralı olduğu için servis çağırmadım falan yazma. Bence A101 çözer bu konuyu...




  • hakem heyeti mağazadan iade almadıklarına dair kağıt istedi. mağazaya gidip bahsedilen kağıdı isteyince birden işin rengi değişti. servis çağırıp hasarlı raporu yazdırın, iadesini alalım dediler. ertesi gün servis geldi, raporu yazdı. akşamına da tv'yi mağazaya teslim ettik. tertemiz oldu.

    böyle bir durumda servise kurulum yaptırmayacaksanız, mutlaka maket bıçağınızı falan olup mağazaya yakın sakin bir yerde kesin kutuyu kontrol edin derim. anında müdahele olmazsa sonra böyle terletiyorlar adamı. nasılsa bir şey olmaz dememeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AphzL -- 12 Kasım 2016; 22:47:5 >
  • Arkadaşlar Merhaba;

    Başka bir konu için uğramıştım tesadüf yazışmaları gördüm 1-2 kelam edeyim istedim.

    Yorumların hepsini tek tek okudum, kimileri servise kızmış,kimileri satıcıya, kimileri de alıcıya :)

    Kimse ''Yasa Ne diyor'' dememiş. Genelde bu tarz konular hep başımıza kötü bir şey gelince gündeme oturuyor ki bu mevzu da böyle olmuş.

    Öncelikle yasa boyutu der ki (Garanti belgesi yönetmeliği madde 5) ''Kardeşim sen bu malı parasını verip satın alabilirsin, Yetkili servis hizmeti alıp almamak senin keyfine kalmış ama ürün için yetkili servisten hizmet almıyorsan sorumluluk da senindir, bu doğrultuda ben sana böyle bir kanun maddesi hazırladım, bu kanun maddesinde de diyorum ki sen bu malı satın aldığında eğer kendin kuracaksan malı önce GÖR daha sonra İNCELE ve en son olarak da GARANTİ BELGESİNİ DOLDURT ZİRA FATURALAR GARANTİ BELGESİ YERİNE GEÇMEZ.

    Daha önce de bir konu olmuştu ve yazmıştım, sizin kutuyu açma hakkınız var ise, yetkili servisin de hasar raporu tutmama hakkı var. Yasa size o kutuyu açma hakkı verdiği kadar, yetkili servise de şüphe gördüğü durumda hasar raporu tutmama yetkisi veriyor.

    Bir çok arkadaşım Yetkili servislere vermiş veriştirmiş, ''Ayak bastı parası 35 tl yok artık'' gibi bir durum, Ancak arkadaşım hiç düşünmemiş o yetkili servis sadece 1 arabaya 35.000TL para vermekle birlikte o eve gelen 2 personelin her birisi en az asgari ücret ve birisi ekip lideri olduğuna göre muhtemelen en az 1500TL maaş alıyor artı sgk yemek yol desteği vs vs. Her ne olursa olsun bir hizmet sunuluyorsa bunun da bir karşılığı olacak. size göre basit bir fiş takma eylemi için kapınıza 10 binlerce TL verilip alınmış araba ile istihdam edilmiş 2 personel geliyor. Haaa o basit fiş takma eylemini kendiniz yaptığınızda da ortaya bu sonuçlar çıkıyor ve kötü olan yine servis oluyor çünkü rapor tutmuyor. Siz burada verilen tavsiyelerin bir çoğunun uygulandığını ve denendiğini biliyor musunuz? Alttan açılıp da yeni açılmış gibi gösterilmeye çalışılan kırık televizyonlar, Aylarca kullanılıp, arıza yapınca kutusuna geri konulup ÜCRETLİ montaj hizmeti istenen televizyonlar vs vs
    Onlarda yetmeyip yine yukarıdaki örnekte olduğu gibi ürününe garantili hizmet verilmediği için MESŞE ODUNU ile basılan yetkili servisler ve daha neler neler.

    11 yıl yetkili servislik yaptım şu an yine aynı kurumda başka konumda görevliyim ve tüketici kanadında da neler döndüğünü gayet iyi bilirim o nedenle rica ediyorum burada sadece yetkili servisleri günah keçisi ilan etmeyin. Yetersizi vardır, beceriksizi vardır belki terbiyesizi vardır mutlaka ama genele vuracak olursanız bu terbiyesizliğin aslında karşılıklı olduğunu da göreceksiniz. Yani toplumca ne yapıyorsak karşılığında da onu alıyoruz.

    Arkadaşın konusuna bu bilgiler doğrultusunda gelecek olursak eğer.

    1- Önce bilinçli tüketici olmak gerek, burada yazılan bazı yazılar okudum ''Adam nerden bilecek servis gelmesi gerektiğini'' gibisinden, YOK ARTIK diyorum başka bir şey demiyorum. Ücretsiz Kurulum hizmeti olsun olmasın eğer bir ürünü kapalı kutu satın alıyorsanız O ÜRÜNÜ TEK BAŞINIZA AÇMAZSINIZ olay bu derece basit. Ya A101 de ürünü koliden açtırıp SAĞLAM olduğunu görüp KANUNDA da belirttiği gibi garanti belgesini doldurtup ürünü teslim alacak, ya da Yetkili servis çağırıp evde açtırtacaktı olay bu. Bunların her ikisini de yapmayıp bir suçlu arıyorsanız üzgünüm ama aynaya bakınız. kaldı ki bu kuralı da ben koymadım. KANUN böyle söylüyor, kanunda yazan maddenin özeti, ya satıcı açıp sana sağlam olduğunu göstersin, ya da yetkili servis gelsin.

    2- Başına bir iş geldiğinde foruma girip yazan bir çok arkadaşım aslında araştırmacı ruha sahip birisi olmalı diye düşünüyorum ve diyorum ki sıkıntı yaşadıktan sonra buraya gelip yazmak yerine keşke öncesinde de biraz araştırma yapılsaydı.

    3- Hakem heyetleri bu gibi konularda genellikle yetersiz kalır zira aldıkları kararın bazı konularda bağlayıcılığı yoktur. mesela bu konuda halem heyeti tüketiciyi haklı bulsa da, kurumsal kanalda bu karar karşılık bulmayacaktır. Bu kanun tanımamazlık değildir zira hakem heyetleri yoldan geçen herkese zaten ''Sen de haklısın, Sen de haklısın'' diyen bir yapıya sahip. Ancak iş GERÇEK adalet kapısına intikal ettiğinde tüketiciden DOLDURULMUŞ GARANTİ BELGESİ istenecek ki bu yok, YETKİLİ SERVİS RAPORU istenecek ki bu da yok, Bu koşullarda ADALET kanalı tüketiciyi nasıl haklı çıkartacak?

    4- Bu gibi durumlar ÖN GÖRÜ kapsamında değişik uygulamalara tabi tutulur. Buna bir örnek, Satış kanalı yıllık siparişinin 1000 de 5 i oranında bir kotası vardır, bu kota kapsamında eğer uygun ise direkt olarak kendisi ücret iadesi yaparak ürünü iade alır, iade aldığı ürünü bölge müdürlüğüne teslim eder, bölge müdürlüğü de genel müdürlük kapsamında bu kotaya göre işlem yapar. Kotası uygun olmayan satış noktası işi yokuşa sürer, servis raporu ister, olay üst mercilere gider, yukarıdan eğer o doğrultuda karar GELİRSE bu sefer RESMİ KURUM KARARI gerekçesi ile iade prosedürü işletilir. Buna verecek çok fazla örnek var ama genelde en çok uygulananı bu iki yoldur.

    5- Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak hazırlanacak garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi ve bu yükümlülüğün yerine getirildiğinin ispatı satıcıya aittir maddesinden hareketle her tüketici satın aldığı her mal için mutlaka SATICI tarafa garanti belgesini doldurtup (Tekemmülden kasıt bu dur) kaşeletip imzalatmak zorundadır. yani işin özeti, ''ben tüketiciyim hiç bir şeyi bilmek zorunda değilim, bana kasada ne varsa söylemek zorundalar'' gibi bir durum yok. Her alışveriş sonrası kasa görevlileri her tüketiciye satış sonrası hizmet yönetmeliği ve garanti belgeleri hizmet yönetmeliği hakkında sadece 2 şer madde dahi söyleseler Güzel Ülkemde sistem kilitlenir :)

    6- VESTEL ile ilgili ''Ücretsiz kurulum yapmayan dandik firma'' diyerek samsung lg öven bir arkadaşımız vardı kendisine de şunu söylemek isterim, Ücretsiz kurulum hizmeti olan markalar var, olmayan markalar var, nereden satın alacağınız size kalmış bir şey, siz ücretsiz kurulum hizmeti olan yerden değil de olmayan yerden ürün aldıysanız burada firmanın bir kusuru olduğunu düşünmüyorum ben. 103 tane marka üreten bir kuruluş elbette pazarlama kriterleri kapsamında ücretsiz kurulum ile şu fiyata, ücretli kurulum ile bu fiyata politikası güdüyordur. Burada tercih size kalmış, mesela REGAL ve SEG gibi. İkisi de aynı fiyat ise ben REGAL alırım zira hem ücretsiz montaj hizmeti var hem de 3 yıl garantili. Satın almadan önce araştırma yapmak akıllardaki soru işaretlerini giderecektir düşüncesindeyim.


    Ben bu maddeleri ve açıklamaları çooook uzatırım ama hem sizin kafanızı şişirmeyeyim hem de yazı uzadıkça sıkıcı olur en iyisi bitireyim.

    Yazdıklarım arasında en ufak kinaye yoktur, uzman görüşü değildir, sadece şahsi fikrimi dile getirdim. Hepiniz Kalın Sağlıcakla




  • her yazdığımızı silip duruyorsun. dokunmasan da insanlar kendileri karar verseler neyin doğru neyin yanlış olduğuna daha iyi olur.

    yazdığın şu uzun yazı bile saçma sapan birbiriyle tutarsız şeylerle dolu çünkü konuya vakıf değilsin ve ikinci el bilgilerle kafana göre afaki açıklamalar yapmışsın.

    bir malın garanti kapsamı dışında kalması için benim o malı evde açtıktan sonra tornavidayla bilmem neyle kurcalamam lazım. yani kutuyu açma değil içinden çıkan malı kurcalarsam garanti dışında kalabilir. kutuyu koruyan sadece bir koli bandı olmamalı. bu tamamen servisin artistliği başka bir şey değil. 35 bin lira arabaya vermişler personele maaş vermişler bu bizi bağlamaz.

    servislere belli markalara yancılık yapmak size ne kazandırıyor? insanların başından geçen kötü tecrübeleri sansürleyerek yeni kurbanların tuzaklanmasına çanak tutuyorsunuz başka da bir işe yaramaz. tüketiciyi koruma kanunun 10. ve 11. maddesini dün de yazdığım gibi okursanız bir malı mağazada görerek bakarak bile alsanız 30 gün içinde geri iade edebilirsiniz. bunu ben demiyorum mevzuat söylüyor.

    sonuca gelecek olursak a101 malın iadesini kabul etmiş. kimseye tavsiye etmiyorum. a101, bim, şok gibi marketlerden büyük bütçeli televizyon, notebook, tablet gibi şeyler almanızı önermem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984


    quote:

    Orijinalden alıntı: köftepiyaz

    A101 e tekrar gidin bence, bu defa giderken yanınıza meşe odunu da alın...

    böyle çözüyoruz değil mi sorunları? orman kanunlarıyla.

    teşekkürler tarzan


    nush ile yola gelmeyeni etmeli tekdir

    tekdîr ile uslanmayanın hakkı kötektir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuyu buraya açmadan önce şikayetvar a yazsaydın anında çözülürdü sorunun
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.