Şimdi Ara

A101 Online Alışveriş Büyük İade Reddi Vurgunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
1
Favori
2.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dilim döndüğünce forum üyelerini ve okuyacak herkesi a101 isimli marketten online alışveriş yaparken bilhassa elektronik ürünler alma hususunda dikkatli olmaları konusunda uyarmak için açtım başlığı. Ben haklarımı Thh ve banka nezdinde chargeback şeklinde korumaya aldım ama herkes belki bu haklarını kullanmaya vakıf değildir, o yüzden şimdiden kendini korusun istiyorum.


    Başlığı okuyup abarttığımı ya da karalama yaptığımı düşünebilirsiniz ama yaşadıklarımı bir ben bir de Allah biliyor, anlatınca siz de hak vereceksiniz.


    Olayımız 21 Mart 2021 günü Xiaomi marka 34'' monitör almamla başladı. Ardından iptal için aradığımda faturası kesildi, ürün kargoya verilecek, siz kargoyu teslim almayın, kargo bize döndükten sonra iade süreciniz başlar dendi. 2 nisan 2021 günü kargo A101 firmasına geri ulaştı ve ben de hem kontrol amaçlı hem de iadeyi ne zaman yatırırlar öğrenmek amaçlı aradım. Bana 7 iş günü içerisinde yatıracaklarını söylediler. Lakin 8 Mart 2021 perşembe günü bana iademin kabul edilmediğini bildiren bir mail geldi. mailde yazan tam olarak şuydu: kullanılan, koruma bantı ve ambalajı açılan elektronik ürünlerin iadesi ya da değişimi, yetkili servis tarafından verilecek rapor ile yapılabilmektedir.


    Bakın hiç teslim almadığım bir ürün için böyle bir mail attılar. Sonrasında aynı gün şikayet kaydı açtım, kabul edilmedi. Hemen ardından tekrar talep oluşturdum ve kargoyu bana yollamamalarını ve bu durumu halletmelerini istedim. Maalesef ben bunu dememişim gibi ürün 9 Nisan 2021 cuma günü kargoya verilmiş ve pazartesi dağıtıma çıkarılmıştı. Ürünü yine teslim almadım ve müşteri hizmetleriyle defalarca görüşmeme rağmen paramı alamadım.


    Sonra düşündüm, tek ben mi bu şekilde mağdur ediliyorum acaba ve şikayetvar'a ve a101 uygulama yorumlarına baktım, arkadaşlar inanamazsınız, o kadar çok kişi ya benim gibi kargoyu almadığı halde mağdur olmuş, ya kargoyu alıp hiç açmadan iade etmesine rağmen mağdur olmuş ya da kargoyu açar açmaz bozuk ürünle karşılaşmış ama iadesi reddedilmiş, servisle muhatap olmak zorunda bırakılmış.


    Örnekler:

    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-kapida-teslim-almadigim-urunlerin-ucret-iade-islemini-yapmiyor bu kişi benimle aynı durumu yaşıyor


    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-sunny-cayci-kullanilmis-ve-kirik-geldi kullanılmış ve kırık ürün satılmış, iadesi yapılmıyor


    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-internet-alisverisinde-paramin-iade-edilmemesi iade sorunu


    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-bozuk-urun-yollandi bozuk ürün yollanıp rapor istenmiş


    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-para-iadesini-bir-aydir-yapmiyor bir aydır para iadesi yapmıyor


    https://www.sikayetvar.com/a101/a101-gelen-kirik-urunu-iade-kabul-etmedi kırık ürün iade reddi


    Onlarca, yüzlerce böyle şikayet var, daha fazla uzatmak istemiyorum. Elbette şikayetvar'da her firmayla ilgili şikayet var ama burada sistemli bir vurgun yapıldığı çok açık, biraz bakarsanız neler yaşattıklarını görürsünüz.


    edit: sonunda hakkımı aldım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fkrt cgn -- 25 Nisan 2021; 13:44:20 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    A101 Online Alışveriş: Büyük İade Reddi Vurgunu

    Son zamanlarda, A101 Online Alışveriş müşterileri, iade taleplerinin reddedilmesiyle ilgili şikayetlerde bulunmaktadır. Müşteriler, iade kodlarının gelmediğini, iade kodlarının verilmediğini ve hatta para iadesinin yapılmadığını bildirmektedir.

    İade Kodlarının Gelmemesi

    Birçok müşteri, iade talepleri için gerekli olan iade kodlarının kendilerine ulaştırılmadığını belirtmektedir. Bu, müşterilerin iade işlemlerini tamamlamalarını engelleyerek büyük bir sorun teşkil etmektedir.

    İade Kodlarının Verilmemesi

    Diğer müşteriler ise iade taleplerinde bulunduklarında herhangi bir iade kodu verilmediğini bildirmektedir. Bu durum da müşterilerin iade işlemlerini tamamlamalarını imkansız hale getirmektedir.

    Para İadesinin Yapılmaması

    En ciddi şikayetlerden biri, A101 Online Alışveriş'in iade edilen ürünler için para iadesi yapmadığı yönündedir. Müşteriler, iade işlemlerini tamamladıklarını ancak aylardır para iadesi alamadıklarını belirtmektedir.

    Olası Dolandırıcılık

    A101 Online Alışveriş'in bu iade reddi uygulamaları, bazı müşteriler tarafından dolandırıcılık olarak görülmektedir. Müşteriler, ödeme yaptıkları ürünlerin iade edilememesi ve para iadesi alamaması nedeniyle mağdur olduklarını ifade etmektedir.

    Eğer siz de A101 Online Alışveriş'ten iade sorunları yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Müşteri hizmetlerine ulaşın ve iade kodunuzu talep edin.
    • İade kodunu aldıktan sonra iade işlemini tamamlayın.
    • İade işlemini tamamladıktan sonra para iadesinin hesabınıza geçmesini bekleyin.
    • Para iadenizi almadıysanız, tekrar müşteri hizmetlerine ulaşın ve durumu bildirin.

    A101 Online Alışveriş'in bu iade reddi uygulamalarını gözden geçirmesi ve müşteri memnuniyetini sağlamak için gerekli adımları atması beklenmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çok enteresan, halbuki mağazandan aldığınız elektronik ürünleri açıp kulansanız ve 1 hafta sonra bile bozulsa sorgusuz sualsiz geri alıyorlar. Bir keresinde saat almıştm ve 1 hafta içersinde bozulmuştu. Mağazaya götürdüğümde direkt parasını geri verdiler. Bozuk mal satmayı geçtim düzgün sattıkları elektronik mallar bile çok dandik, hemen bozuluyor. O günden sonra da hiçbir zaman o tür yerlerden elektronik alışverişi yapmıyorum. İnternetten alacaksam da zaten direkt Amazon. Bilgilendirme için ayrıca teşekkürler. Ben hepsini okudum :)

  • trkgncr kullanıcısına yanıt

    Fiziki mağazada işler nasıl yürüyor bilmiyorum hocam ama durum tümüyle anlattığım gibi gerçekleşti. Teşekkür ederim okuduğunuz için. Bu arada iptal etme sebebim zaten Amazon'un ben aldıktan sonra daha pahalı fiyata bile olsa satışa çıkarmasıydı. Aradaki fark hiç gözüme gelmedi. Resmen Allah korumuş beni. Umarım görenler de bu tuzağa düşmezler.

  • Geçmiş olsun, aslında bu tarz durumlarda müşterinin koşulsuz şartsız 14 gün iade hakki bulunuyor. Problem yaşanması halinde mahkeme süreçleri yerine direkt polis ile cozumlenebilse bu tarz vakalar yaşanmaz diye düşünüyorum. Dolandırıcılık yapılıyor diye ihbarda bulunacaksin, bak bakalım bir daha yapabiliyorlar mı...
  • Dumanus kullanıcısına yanıt

    tesekkur ederim hocam. normalde dediginiz gibi kosulsuz iade almalari gerekiyor ama düzeni iyi kurmuslar, insanlari surunduruyorlar. eger unlu biri olsaydik, nufuzlu birisi olsaydik gorurdum bu hareketlerini.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.