Hayırlı uğurlu olsun. Benim de bugünlerde araba değiştirme isteğim debreşti. Pioneer topiğinde azda olsa değindiğim gibi a3 sportback ilk sırada. Şu anki arabam olan Golf'ü satmak gözümde büyüyor. Artık hayırlısı...
Sormak istediğim de bir konu var. Golf'ün yol tutuşunu ben beyenmiyorum. Comfort modeli olduğu için süspansiyonlar oldukça yumuşak tutulmuş. Lastik yanaklarıda oldukça fazla 65cm. olunca virajlarda direksiyonun elimde oldukça hafiflediğini hissediyorum.
Şimdi bildiğim kadarıyla a3'ün atraction modelinde spor süspansiyon yok. Bu yüzden yol tutuş konusunda endişelerim var. Seni rahatsız edecek bir durum gözlemledin mi? Direksiyonun tepkileri nasıl özellikle virajlarda? Bu hafifleme durumu oluyor mu?
Diğer bir konuda koltuklar...
Koltukların yan tutamakları yeterli yükseklik ve sertlikte mi? Bel bölgesi desteği var mı? Kısacası insan vücudunu saran bir yapıda mı? Çünkü özellikle uzun yolculuklarda Golf'ün koltukları beni yoruyor. Bel desteği ve yan destekler yetersiz kalıyor.
Sevgili Highwaymouse,
Evet attractionda spor süspansiyon yok. Ama ben yol tutuşundan çok memnunum. İlk yazıda da belirttiğim gibi kullandığım araçlar arasında en iyilerden. Diğer yandan golfle kıyaslama şansım sınırlı. 1.4 TSI 140 Hp bir golf ile bir test sürüşü yapmıştım. Onun da yol tutuşu bana çok iyi gelmişti. Ama golf sahibi olmadım hiç. O yüzden çok sağlıklı karşılaştırma yapamam. Spor süspansiyonlu araba da kullanmadım. Eminim boşuna değildir spor süspansiyonlar. Ama araba kullanma tarzım sert değildir zaten. Limitleri zorlamam, arabada çoluk çocuk var. Ama tekrar söylüyorum ki A3 bana güven veriyor. Örneğin benim şu an kullandığım Mondeo TDCI'dan daha güvenli geliyor virajlarda. Bu arada bendeki A3'ün lastik yanakları 55. 16 inch jant var. Kapaklı jantları değiştirip alüminyuma geçerken jantçı arkadaşın bütün ısrarlarına rağmen 17 ve 18 inch jant istemedim. Çünkü bu sefer yanaktan dolayısıyla da konfordan feragat etmem gerekecekti.
Direksiyon sertliği bana göre çok iyi. Olması gerektiği gibi. Virajlarda hiç sorun yaratmıyor.
Konfor ve yol tutuş hep ters orantılıdır. Ama şunu söyleyebilirim ki A3'te bu ikisini en optimum noktada buluşturmuşlar.
Uzun yol olarak bu araçla sadece İstanbul-Akçakoca-İstanbul (500 km yaklaşık) yaptım ve inan hiç yorulmadım. Zaten bu arabayı kullanırken keyiften transa geçiyorum, yüzüm tuhaf bir hal alıyor ve mesela eşimin ne konuştuğunu duymuyorum.
Bel bölgesi destek ayarı bende yok bu arada. Ama Koltuk kenarları iyi kavrıyor.
Selamlar.
quote:
Orjinalden alıntı: Akseaus
Zaten bu arabayı kullanırken keyiften transa geçiyorum, yüzüm tuhaf bir hal alıyor ve mesela eşimin ne konuştuğunu duymuyorum.
Selamlar.
Hocam..Anlaşılan o ki, Sen evliliğin altın kuralını bulmuşsun...
Benim şu an kullandığım Golf 2001 model. Bir önceki kasa yani. Yenilerin yol tutuşu nasıldır? doğrusu ben de bilmiyorum.
Hızlı ve sert kullanmaya gelince, o işler benden de geçti. Huzursuz ediyor beni. Normal hızlarda hem arabanın hem yolun keyfine vararak kullanmak varken, hızlı kullanmak suretiyle kendini germenin ve hayatları tehlikeye atmanın bir anlamı yok.
Sert süspansiyonlu bir arabam olmuştu. Golf sport. 2 model öncesi. Aynı zamanda ilk arabamdı. Bozuk yol kesimlerinde rahatsız etse de, virajlarda deyim yerindeyse kedi gibi yola tutunuyordu. Ondan sonra şimdiki Golf'te bunu bulamadım. O eskiye bir özlem var yani...
A3'ün de yol tutuşunun atraction modeli olsa bile iyi olacağını tahmin etmekle birlikte, kullanıcısından duymak daha isabetli oldu.
Şu an için henüz kesin kararımı veremedim. Bazen "alayım bir a3" diyorum, bazen de "Amann..boşver iyi işte araban" Bakalım hangi duygum ağır basacak.
Hocam, yine de en iyisi sen bir A3'ü test et ve ondan sonra kararını ver. Senin için hayırlısı olsun.
bende 2008 1.4tfsi ambition var.koltuklar yeterli.Spor süspansiyon iyi ama viraja nasıl gireceğine bağlı hızlı girersen arka kayıyor yanlıyorsun gibi.Atraction 16 jant biraz daha araba yerden yüksek,daha konforludur sanırım.Kullanmadım gerçi ama. ambition sert süspansiyondan dolayı zıplaya zıplaya gidiyosun ama rahatsız etmiyor insanı.Bozuk asfaltta içeri ses alıyo biraz.Tavsiyem kesinlikle xenon lu alman pişman olmazsın.
bende aracımı 1.4 tfsı s tronic ile değiştirmeyi düşünüyorum.
ama öncelikle aracımı satmam lazım.
ondan sonra değerlendireceğim.
küçük bir ihtimalde olsa a4 e de kayabilirim.
quote:
Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE Sert süspansiyonlu bir arabam olmuştu. Golf sport. 2 model öncesi. Aynı zamanda ilk arabamdı. Bozuk yol kesimlerinde rahatsız etse de, virajlarda deyim yerindeyse kedi gibi yola tutunuyordu.
Kedi gibi yere tutunmak güzel tanım. Ben bu tanımı A3 için kullanabilirim. Örnek vermek gerekirse, 1. köprünün anadolu çıkışını tırmandıktan sonra çamlıcada kozyatağı gişelere doğru çıkışta kıvrılan tatlı bir viraj vardır. Bilirsiniz. Kıvrılıp çevreyolunun üstünden geçer. İşte o virajda ben mondeo ile biraz tırsıp hız keserim. 140'la falan ürkütür. A3'te böyle bir durum yok. Bariz farkı burada hissediyorum.
Bir de araçla ilgili hoşuma giden bir özelliği daha belirteyim. İç aydınlatması çok iyi. Kontağı kapattığınızda içi apaydınlık oluyor. Önde ve arkadaki lamba iyi aydınlatıyor. Gece vakti arabada aradığınız şeyi bulmak için çok ideal, öbür türlü kör kör el yordamıyla arıyorsunuz. Kaldı ki bu arabada opsiyonel iç aydınlatma paketi yok. Ufak bir detay ama belirteyim dedim.
Bu arada camlara film yaptırdım. Kapaklı jantları da büyütmeden (yine 16 inch kullanarak) orijinal 9 kollu alüminyum alaşım audi jantlarla değiştirdim. Baya bir afili oldu.
quote:
Orjinalden alıntı: Akseaus
quote:
Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE Sert süspansiyonlu bir arabam olmuştu. Golf sport. 2 model öncesi. Aynı zamanda ilk arabamdı. Bozuk yol kesimlerinde rahatsız etse de, virajlarda deyim yerindeyse kedi gibi yola tutunuyordu.
Kedi gibi yere tutunmak güzel tanım. Ben bu tanımı A3 için kullanabilirim. Örnek vermek gerekirse, 1. köprünün anadolu çıkışını tırmandıktan sonra çamlıcada kozyatağı gişelere doğru çıkışta kıvrılan tatlı bir viraj vardır. Bilirsiniz. Kıvrılıp çevreyolunun üstünden geçer. İşte o virajda ben mondeo ile biraz tırsıp hız keserim. 140'la falan ürkütür. A3'te böyle bir durum yok. Bariz farkı burada hissediyorum.
Bir de araçla ilgili hoşuma giden bir özelliği daha belirteyim. İç aydınlatması çok iyi. Kontağı kapattığınızda içi apaydınlık oluyor. Önde ve arkadaki lamba iyi aydınlatıyor. Gece vakti arabada aradığınız şeyi bulmak için çok ideal, öbür türlü kör kör el yordamıyla arıyorsunuz. Kaldı ki bu arabada opsiyonel iç aydınlatma paketi yok. Ufak bir detay ama belirteyim dedim.
Bu arada camlara film yaptırdım. Kapaklı jantları da büyütmeden (yine 16 inch kullanarak) orijinal 9 kollu alüminyum alaşım audi jantlarla değiştirdim. Baya bir afili oldu.
Nekadar verdiniz jantlara , orjinal üzerinde jantlı gelen modellere kıyasla daha uygun oluyormu?
Aynı jant opsiyonlu bir attractive teklifi vermişlerdi bana. 420 EUR idi teklif üzerinde. Ben sonradan 4 jant 800 YTL'ye yaptırdım. Servisten değil ama. Satışın yönlendirdiği bir jantçıdan.
Herkese selam arkadaşlar. Bende 2 hafta önce A3 Sportback s-tronic sahibi oldum. Allah isteyen herkese nasip etsin.... Araba konusunda söylenenlere katılıyorum. Önceki aracım Opel Corsa idi. Ve bu aracı kullanmak bana büyük mutluluk veriyor. Belki daha ilk günlerim diyedir. Otomatik vites kullanımı konusunda biraz çekincelerim vardı... Daha önce hiç kullanmamıştım.. Ama çok kolay ve beklentilerimin üzerinde performansa sahip. Hem ekonomik olarak hemde yakıt tasarrufu sağlaması açısından.
quote:
Orjinalden alıntı: ucanturk
Herkese selam arkadaşlar. Bende 2 hafta önce A3 Sportback s-tronic sahibi oldum. Allah isteyen herkese nasip etsin.... Araba konusunda söylenenlere katılıyorum. Önceki aracım Opel Corsa idi. Ve bu aracı kullanmak bana büyük mutluluk veriyor. Belki daha ilk günlerim diyedir. Otomatik vites kullanımı konusunda biraz çekincelerim vardı... Daha önce hiç kullanmamıştım.. Ama çok kolay ve beklentilerimin üzerinde performansa sahip. Hem ekonomik olarak hemde yakıt tasarrufu sağlaması açısından.
Hayırlı uğurlu olsun ucanturk, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
Tam olarak, hangi modeli, hangi opsiyonlarla ve kaça aldığını belirtirsen sevinirim.
Selamlar.
A3 Sportback 1.4 Turbo FSI 125 hp Attraction Stronic Model Yılı : 2008 Araç Rengi : Parlak Siyah
Standart Aksesuarlar
Servotronic Sürücü ve yolcu ön/yan hava yastığı Yağmur ve kısa far sensörü Otomatik dual klima Yokuş Destek asistanı Abs, asr, Otomatik elektrokrom iç ayna vb...
Opsiyonel Aksesuar
Radio Concert (radyo & CD & MP3) ( 1.4-1.6 ve 1.8 motor için) 4 kollu deri direksiyon simidi(attraction paket için) Ön kol dayama(Attraction&Ambition paket için) Hırsızlık Alarmı Arka park mesafe kontrolü 9 kollu dökme alüminyum jantlar 6,5 j x 16 (Attraction paket için) İç Işık Paketi
Aracın liste fiyatı : 33.401 €
İndirimler sonucu anahtar teslim fiyatı : 29.850 € (52.500 YTL ye karşılık geldi)
quote:
Orjinalden alıntı: ucanturk
A3 Sportback 1.4 Turbo FSI 125 hp Attraction Stronic Model Yılı : 2008 Araç Rengi : Parlak Siyah
Standart Aksesuarlar
Servotronic Sürücü ve yolcu ön/yan hava yastığı Yağmur ve kısa far sensörü Otomatik dual klima Yokuş Destek asistanı Abs, asr, Otomatik elektrokrom iç ayna vb...
Opsiyonel Aksesuar
Radio Concert (radyo & CD & MP3) ( 1.4-1.6 ve 1.8 motor için) 4 kollu deri direksiyon simidi(attraction paket için) Ön kol dayama(Attraction&Ambition paket için) Hırsızlık Alarmı Arka park mesafe kontrolü 9 kollu dökme alüminyum jantlar 6,5 j x 16 (Attraction paket için) İç Işık Paketi
Aracın liste fiyatı : 33.401 €
İndirimler sonucu anahtar teslim fiyatı : 29.850 € (52.500 YTL ye karşılık geldi)
Bilgi için teşekkürler.
Araçlarımız aynı (renk dahil). Ama daha dolu. Benden fazlan; - Hırsızlık Alarmı - Arka park mesafe kontrolü - 9 kollu dökme alüminyum jantlar 6,5 j x 16 (Attraction paket için) - İç Işık Paketi
Eksiğin; - Sis farı.
Aradaki 1,850 eur fark da bunlar olsa gerek. Tekrar güle güle kullan.
A3 olsun düz vites olsun ben manuel severim tercih meselesi.
Düz vites - Otomatik vites: Audi'nin otomatik şanzımanları çok keyif veriyor s-tronic veya üst kasalarda benzer sistem multitronic'de vites değişimlerini neredeyse hissetmek imkansız. Ayrıca bir düz vites sever olarak aracı triptonic modda kullanmak da zevkli, bildiğiniz gibi bazı modellerde direksiyon arkasında kullacıklar mevcut, virajlı ve dar yollarda kullanmak çok zevkli.