Şimdi Ara

ABD'den iPhone 11 & 11 Pro alacaklar! Uluslararası garanti konusuna dikkat! (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
367
Cevap
16
Favori
80.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [Caty]

    Eğer imei lerin birisi kayıt edilir diğeri girilmezse telefon garanti kapsamına alınmıyor diye biliyorum.
    Peki bu işlemler daha sonra düzeltilebilinir mi? sorun çıktığında düzeltebilir miyiz? yoksa en başta ne yazdıysak o mu ?
  • Abd cihazı zaten garanti dışı olduğu için tek pasaporta 2imei atabiliriz o zaman. 1800de cepte kalır? Hatunun telefonu ayrı kayıt etmeye gerek yok yani. Doğru anladım değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • [Caty] kullanıcısına yanıt
    Tabii ki öyle. Geçen yılki cihazlar çıktığından beri forumda defalarca paylaşıldı bu bilgi zaten. O detay mutlaka biliniyordur diye ayrıca belirtmedim. Şu an garanti konusundan bahsetmiyoruz, IMEI kayıt maliyetinin nasıl düşürüldüğünü konuşuyoruz. Normal şartlarda garantinin Türkiye'de geçerli olması için iki IMEI de kaydedilmeli. Fakat bu yıl artık yurtdışı cihazlar tamamen garanti dışı bırakılacak gibi görünüyor zaten. Yani garantiyi gözden çıkardıktan sonra kayıt bu şekilde yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cowcow kullanıcısına yanıt
    IMEI kaydını sonradan düzeltemezsin. İlk kayıtta ne yazdıysan o. Yurtdışı cihazların garantisinin Türkiye'de geçerli olması için iki IMEI de kayıtlı olması gerekiyor. Bu geçen yıldan beri bilinen ve forumda defalarca paylaşılmış bir ayrıntı. Mutlaka bilinir diye ayrıca belirtmedim. Yurtdışı cihaz alıp garantiden medet umuyorsan zaten kayıt işlemini usulüne uygun şekilde yap. Ama bu yıl itibarıyla yurtdışı cihazlar tamamen garanti dışı kalacak gibi görünüyor, vergiler, harçlar, kısıtlamalar yetmedi bu konuda da baskı yapılıyor Apple Türkiye'ye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayıp oluyor beyler

    Abd cihazı zaten garanti dışı olduğu için tek pasaporta 2imei atabiliriz o zaman. 1800de cepte kalır? Hatunun telefonu ayrı kayıt etmeye gerek yok yani. Doğru anladım değil mi?
    Doğru. XR/Xs çıktığından bu yana, yani cihazlara eSIM desteği geldiğinden beri piyasadaki telefoncular yurtdışı cihazların IMEI kayıtlarını böyle yapıyor zaten. BTK'nın iki IMEI numarasını spesifik olarak birbirinden ayırabilmesi mümkün değil. Model kodu eşleşen iki cihazın fiziki IMEI numarasını tek cihazmış gibi kaydedebiliyorsun. Yeni bir olay değil, tüm marka modellerde yapılabiliyor. Ama servislik bir işlemde cihazın iki IMEI kaydı da kontrol ediliyor. Her ne kadar durum belirsiz olsa da, garantiden herhangi bir şekilde yararlanmayı düşünen tek IMEI ile kayıt yapmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Yurtdişi cihazlarinin iki imei kayitli olsada garanti süreci halen var mi.? Duyum aldigim kadariyla yurtdişi cihazlari artik garanti kapsamina girmiyo diye okudum dogrumu.? Daha önce fatura vardi şimdi kökten kalkti artik riskli durum söz konusu veya şans işimi oldu.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huysuz İhtiyar

    Doğru. XR/Xs çıktığından bu yana, yani cihazlara eSIM desteği geldiğinden beri piyasadaki telefoncular yurtdışı cihazların IMEI kayıtlarını böyle yapıyor zaten. BTK'nın iki IMEI numarasını spesifik olarak birbirinden ayırabilmesi mümkün değil. Model kodu eşleşen iki cihazın fiziki IMEI numarasını tek cihazmış gibi kaydedebiliyorsun. Yeni bir olay değil, tüm marka modellerde yapılabiliyor. Ama servislik bir işlemde cihazın iki IMEI kaydı da kontrol ediliyor. Her ne kadar durum belirsiz olsa da, garantiden herhangi bir şekilde yararlanmayı düşünen tek IMEI ile kayıt yapmasın.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben 11 ve 11 Pro demiştim ama bu bilgiden sonra ikisi de 11 Pro olabilir 1500 Lira karımızı telefona ilave etmiş oluruz.

    Lakin sorum şu, 11 Pro ların e-sim kısmını kayıt ettirmezsek telefonun hangi özelliğini ve özelliklerini kullanamıyor oluruz veya bu bir problem yaratır mı?

    Garantiyi hollandadan halletmeyi düşünüyorum. Kafama takılan E-sim in kayıtlı olmaması bizi bir şeyden geri bırakır mı?




  • Ürünlerin garantisi olmasa da ücret karşılığı gereken teknik servisi sunar mi Apple? Yoksa teknik servisten parayla bile yaralanmaz mıyız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayıp oluyor beyler A kullanıcısına yanıt
    Ben de bunu merak ediyorum cihazim yurtdisi tek imei kayitli.apple bakmaz diye dusunuyorum ama diger firmalar pupa, troy fln ucreti karsiliginda servis huzmeti verir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huysuz İhtiyar

    iPhone 11 modellerinde biri fiziki SIM digeri eSIM icin olmak uzere iki adet IMEI numarasi var. Dolayisiyla IMEI kaydi yaparken sisteme ikisi birden giriliyor. Kayit maliyetini dusurmek isteyenler tek kayitla iki cihaz kaydediyor. Ozellikle bavul ticaretiyle getirip satanlar iki farkli cihazin birinci IMEI nolarini tek seferde birlikte kaydediyorlar. Boylece tek cihaz odemesiyle iki cihaz kaydedilmis oluyor, yani cihaz basina 750 TL’ye geliyor. Gecen yilin Xs/XR cihazlarindan beri durum boyle.

    Yalniz senin durumunda bu gecerli olmaz. Cunku iki cihazin da ayni tip olmasi gerek. Yani iki adet iPhone 11 veya iki adet iPhone 11 Pro/Max cihazi bu yontemle kaydedebilirsin. Bir de kutuda yazan IMEI nolari birbirine karistirma. SIM tepsisinde de yazan fiziki sim IMEI’lerini kaydetmelisin.
    Bir de renkleri dahil aynı olmak zorunda mı? İki farklı renk Iphone 11 veya iki farklı renk Iphone 11 Pro alabilir miyim? Hatta şöyle sorayım kapasiteleri de aynı olmak durumunda mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BhuRkY

    Ben de Aralık ayında Hollanda'dan Pro Max alacağım. siz 64 mü 256 mı düşünüyorsunuz?
    64 devri çoktan kapandı hocam zoraki 256 alacağız

    Araştırdınız mı var mı bir öneri Hollanda içi için? MM'den alın diyorlar ama?
  • cianni kullanıcısına yanıt
    icecube_fb kullanıcısına yanıt
    ayıp oluyor beyler A kullanıcısına yanıt
    İceCube_ kullanıcısına yanıt
    SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    @cianni eSIM Türkiye’de aktif değil, şu an istesen de kullanamazsın. Yakın gelecekte de olacağını sanmam. Ön ödemeli hat alırken dahi bir sürü prosedür olan, faturasız hatlardan bile eksi bakiyeyle vergi kesilen bir ülke burası. eSIM’i kayıt ettirmemek fonksiyonel veya yazılımsal açıdan bir sorun çıkarmaz. Tek SIM ile sorunsuz kullanırsın. Ayrıca iki cihazın modelinin aynı olması yeterli. Renk veya kapasite IMEI no açısından ayırt edici değil. Hollanda’dan Mediamarkt veya Apple Store’dan alabilirsin. AB’de yaşamıyorsan mağazada vergi iadesi formu doldurtmayı ve ilgili ofislerden işlem yaptırmayı unutma.

    @SEHZADE63 Tüm yurtışı cihazların garanti dışı bırakılacağı yönünde duyum var. Geçen yıl karar verilip sonradan vazgeçilen uygulama yani. Şahsen bende kesin bilgi yok. Yurtdışından 11 alıp servise işi düşen birisine rastlamadım henüz.

    @ayıp oluyor beyler @icecube_fb Model kodu TR uyumlu değilse, parayla dahi yetkili servislerden hizmet alamıyorsunuz. Şimdiye kadar uygulama böyleydi. Eğer tüm yurtdışı cihazlar garanti dışı bırakılacaksa, uygulama yine aynı şekilde olur. Devlet size yurtiçi cihaz aldırmak ve %50 vergi ödetebilmek için elinden gelen baskıyı yapıyor. Olayın özeti bu. Yalnız şunu unutmayın:

    “Her şeye rağmen cihazınız Apple’ın 1 yıllık uluslararası garantisi kapsamında. Sadece o garanti Türkiye’de geçerli değil. Cihazınızı Apple Store bulunan ülkelere elden götürüp orada servis hizmeti alabilirsiniz. ABD olur, Almanya olur, tüm avrupa ülkeleri olur. Hatta Dubai’deki (BAE) Apple Store bile olur. Yurtdışındaki Apple Store’da cihaz değişimi yapıılırsa IMEI kaydını yenilemek için BTK ile prosedür falan gerekir ama sonuçta servis hizmet alırsın.”

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Peki aynı pasaport kaydına 2 adet farklı telefonun imei kaydını yaptırdık ama telefonların kullanılması için iki imei ye ait hatların aynı kişiye ait olması gerekir değil mi ?
    Hanımın üzerine hat var kendi üzerime hat var , ya 2 adet pasaport kayıdı yaptıracağız ya da telefon hatları tek kişi üzerine olacak o zaman ?
  • @VLK45 Evet, bir de bu ayrıntı var. Bu yıldan itibaren gereklilikler arasına o da eklendi. İki cihazdaki hatların da kaydı yapan kişinin adına olması gerek. Ek olarak, üç takvim yılı boyunca kayıtlı IMEI’ler sadece söz konusu hatlarla çalışıyor olacak. Yani yılbaşından önce kayıt yapılırsa, 1 Ocak 2022’ye kadar (2023 değil) cihazlar başkasına ait hat ile de çalışmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Hocam peki tarih dolduktan sonra telefonu dilediğimiz şekilde satabiliyoruz sanıyorum. O vakitte e-devletten kaydı da silmemiz mi gerekiyor öyleyse

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • [Caty] kullanıcısına yanıt
    Süre dolunca hiçbir şey yapmıyorsun. Eski sistemdeki gibi IMEI no senin adına kayıtlı olarak duruyor. Üç takvim yılının esprisi, o süre dolunca telefon artık tüm hatlarla çalışıyor. Cihazı satabilirsin, kayıt yine senin adına kalmaya devam ediyor. Yani üç takvim yılından sonrası, eski sistemde durum neyse o oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Cihaz avr cikisli fakat tek imei kayitli.ufak tefek sorunlarda ucreti karsiliginda baksalar serviste yeter.objr turlu yurtdisina bisekilde gondersem cihazi tamir etseler sikinti yok fakat degisim verirlerse benim icin sikinti cunku kayit benim ustume degil kimin ustune oldugunu da bilmiyorum, 2. El aldim.
    Kvk troy fln bakar mi ucreti karsiliginda servis icin cihaz avr cikisli

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • icecube_fb kullanıcısına yanıt
    Normal koşullarda avrupa çıkışlı cihaz garanti kapsamındaydı ama bu yıl en kötü senaryoya hazırlıklı olmak lazım. En kötü ihtimalde, ücretli servis hizmeti için şansını deneyebilirsin. Özellikle Pupa, Troy gibi yetkili servisler müşteri mağdur olmasın diye insiyatif kullanıp ücretli yardımcı olabilir. Geçen yıl Xs serisinde bunun örnekleri oldu. Muhtemelen el altından yardımcı oldular, Apple onaylı bir durum olduğunu sanmıyorum. Yalnız bence daha şimdiden servis için plan yapmaya gerek yok. Hor kullanılmadığı sürece, ilk günlerde sorun çıkarmayan cihaz, ileride de kolay kolay servise ihtiyaç duymaz. Ekran koruyucu ve kılıfla özen göstererek kullanmak lazım her ihtimale karşı. Şahsen 10 yıldır her iPhone modelini kullandım, ABD’den aldığım da oldu avrupadan da, kendi cihazlarımın hiçbirinde servislik işim olmadı. Cihaz arızalanacak diye stres yapmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler hocam.
    Bende oyle diyorum 8 senedir iphone kullaniyorum bikere sikinti yasadim onu da 2013 yilinda yurtdisinda oldugum icin degistirdiler.bazen en ufak bir sorunda acaba donanimsal bir sorun mudur diye dert ediyorum ekrana kasaya bisey olmadigi surece en azindan 500-600 TL lik sorunlari kendi cebimden karsilarim yeterki servis baksin.e-sim kayitli olsa hic dert etmicem ama malesef tek imei kayitli.dediginiz gibi troy fln belki ucreti karsiliginda bakar.ama insallah bir sorun cikmaz ilerde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bilgi paylaşımı için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.