Şimdi Ara

Abdestle ilgili sorunum var.. :((( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • evet hanefi mezhebindensen olur...
    niyetin kendisi de sünnettir hanefi mezhebinde...
    farzları yerine getirdiğin taktirde guslün olur ama sevabı sünnetleriyle yapılmış bir gusülden daha az olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hellmarch

    Ortaokulda din hocamız böyle durumlara düşerseniz namazda, abdestte, oruçta bir daha o ibadeti yapınki hem içiniz rahat olur hemde o yaptığınız ibadetten fazla fazla sevap kazanırsınız demişti. Bence sende en baştan bir kez daha abdest alsan hem için rahatlar hemde sevabı büyük olur. Ama 3 kere yerine 4 kere 5 kere el ayak yıkanmaz benim bildiğim.


    nadir oluyorsa dediğin doğru. eğer her seferinde bir şüphe oluyorsa "bi tarafımı yıkamadım mı acaba, kurumu kaldı, kaç kere yıkadam " vs gibi sürekli vesveler geliyorsa yeniden yıkanmaz. bu tür vesveseler-davranışlar insanı paronoyak yapar çünkü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darker


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hellmarch

    Ortaokulda din hocamız böyle durumlara düşerseniz namazda, abdestte, oruçta bir daha o ibadeti yapınki hem içiniz rahat olur hemde o yaptığınız ibadetten fazla fazla sevap kazanırsınız demişti. Bence sende en baştan bir kez daha abdest alsan hem için rahatlar hemde sevabı büyük olur. Ama 3 kere yerine 4 kere 5 kere el ayak yıkanmaz benim bildiğim.


    nadir oluyorsa dediğin doğru. eğer her seferinde bir şüphe oluyorsa "bi tarafımı yıkamadım mı acaba, kurumu kaldı, kaç kere yıkadam " vs gibi sürekli vesveler geliyorsa yeniden yıkanmaz. bu tür vesveseler-davranışlar insanı paronoyak yapar çünkü.







  • vesvese olduğu açık. Sen yıkadığını bildiğin halde şüpheye düşüyorsun. Fazla şüpheci olma .için rahat olsun. Şeytanın bir oyunu. Vesvse şeytanın bir oyunu kanmamak lazım. ama dikkatli olmak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayzeb

    vesvese olduğu açık. Sen yıkadığını bildiğin halde şüpheye düşüyorsun. Fazla şüpheci olma .için rahat olsun. Şeytanın bir oyunu. Vesvse şeytanın bir oyunu kanmamak lazım. ama dikkatli olmak lazım.


    vesvese ile aynı gün içinde banyodan çıkamayacak hale gelir insan aman diyim..bu gibi durumlarda niyeti kalben ile tasdik etmek ve inanarak abdest almak en güzelidir.

    abdeste başlarken ve abdest esnasında hiç bir şey düşünmemek sadece odaklanma ne yaptığını biliyor olmak insanı ferahlatır kafanızı karıştıran hallerden uzak kalmaya sadece abdesti düşünmeye çalışın.

    birde uyku halinde iken ihtilam olmak yani rüyalanmak normal bir haldir bunun bir çok nedeni olabilir uyumadan önce yada çok daha öncesi haram olan bir resime bakmak , izlemek yada düşünmek akılda bir süre kalacağından bu durumdan etkilenip uyku haline ihtilam olmak normaldir.

    vücutta oluşan meni ve benzeri mezi bir şekilde dışarıya atılmak durumundadır aksi halde bu rahatsızlık verici olabilir bu nedenle rüya halinde bunu yaşamak gayet doğaldır.

    bu konularda en faydalı kaynaklar Büyük İslam İlmihalleridir.

    Ömer Nasuhi Bilmen' in İslam İlmihalini okumanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: destroil

    quote:

    Orjinalden alıntı: saatsiz

    niyet abicim niyet...

    gençken bende de oluyordu ama anladım ki niyetin neyse öyle oluyor... sen yıka ve çık... sonuçta niyetin tamamen yıkamak olduğuna göre olmuştur...


    ayrıca vesvese imandandır... yani imanın olmasa zaten yıkamazsın yıkayınca da dert etmezsin...

    güzel yapmaya çalışmak güzeldir... ama oldumu olmadı mı diye de kendini hasta etmene gerek yok...



    bir dakika arkadaşlar...
    böyle cümleler bizi zarara sokar...
    vesvese imandan değil şeytandandır...ancak dini konularda yapıyor olman şeytanın senin imanın vasıtasıyla seni sıkıntıya sokuyor olmasıdır...vesvesenin kaynağı şeytandır iman değildir...

    niyet elbetteki önemlidir.Ameller niyetlere göredir(hadis-i şerif)...ancak sonucu sadece niyet belirlemez...dinimizde gusülün nasıl alıncağını Allah belirlemiş ve bedeninizde kuru yer kalmayacak kadar lafzı Allahın bizden istediği guslün karşılığıdır...yoksa birileri tam olsun diye uydurmamıştır...tabiiki kuru yer kalmayacak o kadar dikkat edeceksin ama vesvese ile dikkat ayrı şeylerdir... sen guslü tam aldığını düşünüyorsun ama aslında alamamışsın ne olacak? bir defa o güslü tam almadığın hesap defterine geçer ancak niyetinden dolayı umulur ki Allah seni affedebilir... yalnız unutmamalı ki melekler neyi ne kadar yaptığımızı harfiyyen yazarlar... Elini ıslak vaziyetteyken tüm bedeninde gezdirirsen de kuru yer kalmamış olur...




    anlatmak istediğimi en kolay sen anlamalıydın...


    elbette vesveseyi şeytan verir... ama imanı olmayana da vermez.... ayırıca bunun bir hadis olduğunu sanıyordum... "hırsız içi boş eve girer mi" şeklinde... iman yoksa vesvese de olmayacaktır...

    gusule gelince elbette farz olan tamamen yıkanmaktır... yıkadığın halde şeytan uğraştırıyorsa sen sallamayacaksın değil mi?

    anlatabildim mi?




  • fazla vesvese iyi bişe değildir vesveseyi doğuranda şeytandır eğer hiç emin değilsen o kısmı tekrara yıkarsın tekrar sayısına gelirsen bilerek fazla yapmamaya çalış ama elinde olmadan fazla olursa önemli değildir herşeyde olduğu gibi burada önemli olan da niyettir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: saatsiz

    quote:

    Orjinalden alıntı: destroil

    quote:

    Orjinalden alıntı: saatsiz

    niyet abicim niyet...

    gençken bende de oluyordu ama anladım ki niyetin neyse öyle oluyor... sen yıka ve çık... sonuçta niyetin tamamen yıkamak olduğuna göre olmuştur...


    ayrıca vesvese imandandır... yani imanın olmasa zaten yıkamazsın yıkayınca da dert etmezsin...

    güzel yapmaya çalışmak güzeldir... ama oldumu olmadı mı diye de kendini hasta etmene gerek yok...



    bir dakika arkadaşlar...
    böyle cümleler bizi zarara sokar...
    vesvese imandan değil şeytandandır...ancak dini konularda yapıyor olman şeytanın senin imanın vasıtasıyla seni sıkıntıya sokuyor olmasıdır...vesvesenin kaynağı şeytandır iman değildir...

    niyet elbetteki önemlidir.Ameller niyetlere göredir(hadis-i şerif)...ancak sonucu sadece niyet belirlemez...dinimizde gusülün nasıl alıncağını Allah belirlemiş ve bedeninizde kuru yer kalmayacak kadar lafzı Allahın bizden istediği guslün karşılığıdır...yoksa birileri tam olsun diye uydurmamıştır...tabiiki kuru yer kalmayacak o kadar dikkat edeceksin ama vesvese ile dikkat ayrı şeylerdir... sen guslü tam aldığını düşünüyorsun ama aslında alamamışsın ne olacak? bir defa o güslü tam almadığın hesap defterine geçer ancak niyetinden dolayı umulur ki Allah seni affedebilir... yalnız unutmamalı ki melekler neyi ne kadar yaptığımızı harfiyyen yazarlar... Elini ıslak vaziyetteyken tüm bedeninde gezdirirsen de kuru yer kalmamış olur...




    anlatmak istediğimi en kolay sen anlamalıydın...


    elbette vesveseyi şeytan verir... ama imanı olmayana da vermez.... ayırıca bunun bir hadis olduğunu sanıyordum... "hırsız içi boş eve girer mi" şeklinde... iman yoksa vesvese de olmayacaktır...

    gusule gelince elbette farz olan tamamen yıkanmaktır... yıkadığın halde şeytan uğraştırıyorsa sen sallamayacaksın değil mi?

    anlatabildim mi?



    anlamıştım zaten kardeş anlamıştım... [ancak dini konularda yapıyor olman şeytanın senin imanın vasıtasıyla seni sıkıntıya sokuyor olmasıdır] bu cümleyi de özellikle seni yanlış anladığımı düşünmeyesin diye koymuştum...

    Anlatmak istediğin şey doğruydu ama anlatışındaki cümle [vesvese imandandır] tashih gerektiriyordu, bu tür cümleler kalıptır ve -vesvese şeytandandır- diye sanırım bir hadis vardı, devamı da vardı ama hatırlayamıyorum...yoksa Allah razı olsun ben seni anladım ama bu kalıp doğru değil...hadise muhalif o sebeple yazdım...
    Vesvesenin kaynağı şeytandır, vesvese şeytandan çıkar ama vasıta burada imandır, yani imandaki hassasiyeti şeytan buna alet eder diye tashih etmek istedim...Sana muhalif birşey değil seni tasdik eder anlamda yazdım...Hani hukukta usul vardır ya dinde de usul var, özde doğru usulde düzeltilmelik bir şey...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi destroil -- 20 Ekim 2005, 1:00:19 >




  • Kardesim, asagiya eklediklerimi iyice oku. Aradigin cevap orada insaallah var.




    --Vesvese ve şeytanın taktikleri--

    Vesvese, zararlı olan şüphe, kuruntu demektir. Hadis-i şerifte, (Vesvese şeytandandır. Abdest alırken, guslederken ve necaset temizlerken, şeytanın vesvesesinden sakının) buyuruldu. (Tirmizi)



    Vesvese etmek günahtır. Vesvese eden imamın arkasında namaz kılmak mekruhtur. Vesvese, suyu israf etmeye sebep olur. İsraf ise haramdır. Vesvese, namazı geciktirmeye, cemaati, hatta namaz vaktini kaçırmaya sebep olur. Vakti, ömrü zayi etmeye sebep olur. Başkalarının elbisesinin, yemeğinin necis olmasından şüphe eder ki, müslümanlara suizan haramdır. Kendini ihtiyatlı sanıp, kibirli olur.

    Abdestin, taharetin ve namazın şartlarını, sünnetlerini, mekruhlarını bilmeyen, vesvese hastalığına yakalanır. Bunları bilip, yerine getirince, şüpheye düşmemeli, iyi ve tamam yaptığına inanmalıdır! Böyle inanmak ihtiyat olur. Şüpheye düşmek vesvese olur. Vesvese sahibi, ruhsat ile amel etmelidir! Kalbi, kötü ahlaktan temizlemekte, kul haklarını gözetmekte ve haramlardan sakınmakta, vesvese olmaz. Vera ve takva olur. (Hadika, Berika)

    Bilen vesvese etmez

    Vesveseden kurtuluş çaresi, hangi meselede vesvese ediliyorsa dinimizin o konudaki hükmünü iyi bilmektir. İyi bilen vesvese etmez. Her müslüman, haramlardan, şüpheli şeylerden, hatta mubahların fazlasından da kaçmalıdır! Buna azimetle hareket etmek denir. Günah olmayan, caiz olan işleri yapmaya, ruhsatla hareket etmek denir. İhtiyaç olmadıkça, ruhsatla amel etmemelidir! Azimetleri yani güç gelen işleri yapamayanın, ruhsatla yani kolay olan, izin verilen işi yapması, azimeti yapmak gibi sevap olur. İmam-ı Rabbani hazretleri, (Gerektiğinde en kolay fetvaya uymalıdır. Allahü teâlâ, insanlara güç gelen şeyleri değil, kolay olanların yapılmasını istiyor. Çünkü insan zayıf, dayanıksız yaratılmıştır) buyuruyor.



    İmam-ı Şarani hazretleri buyurdu ki: İhtiyaç halinde ruhsatla amel etmelidir! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Allah’ın verdiği kolaylıklardan, ruhsatlardan istifade edin!) [Buhari]

    (Ruhsatlardan istifade etmeyen, Arafat dağı kadar günah işlemiş olur.) [Taberani]



    (Allahü teâlâ, azimetle hareket edilmesini sevdiği gibi, ruhsatla da amel edilmesini sever.) [Beyheki]



    (Bir zaman gelecek, insanlar temizlikte fazla titiz hareket edecek, [vesveseye düşerek] dinde haddi aşacaklardır.) [Ebu Davud]



    Şeytan namazı kıldırmak istemez. Namaz kılana da "Madem namaz kılıyorsun, güzel abdest al, doğru namaz kıl, kuru yer kalmasın, iyi yıka, namazın olmadı, yeni baştan kıl!" gibi vesveseler verip sıkıntıya sokar. İbadetler mekruh olmakla kalmaz, ruhi bunalıma yol açar.



    Dinimiz, kolaylıklar, ruhsatlar dinidir. Mesela, abdest aldığını bilip sonra bozulduğunda şüphe edenin abdesti var demektir. Abdest aldıktan sonra, kuru yer kalmıştır zannıyla yeniden abdest almak icap etmez. Tekrar abdest alması mekruh olur. Abdest aldıktan sonra, iç çamaşırında yaşlık görüp, idrar mı, su mu diye şüphe eden, abdestten önce çamaşırına su serpmelidir! Sonra orada bir yaşlık gördüğü zaman "Bu benim serptiğim su" demelidir. Hatta o yaşlık idrar bile olsa, onun idrar olduğu kesin olarak bilinmediği için yıkamak gerekmez.



    Yaş ayakla necis yerde yürünse, yer kuru ise ayaklar necis olmaz. Elbisenin veya vücudunun bir yerine necaset bulaşsa, burayı bulamayıp, zannettiği yeri yıkasa, necaseti temizlemiş kabul edilir. Hatta namazdan sonra necasetli yer meydana çıksa, bir kavle göre kıldığı namazı iade etmesi gerekmez.



    Çocuk ceketin sağ koluna işemiştir, fakat biz sağ kol olduğunu bilmiyoruz, galiba sol kol diyerek ceketin sol kolunu yıkasak idrar bulunan sağ kol da temiz gibi kabul edilerek namazımız sahih olur. Önemli olan kuru yerin kalmaması değildir. Kuru yer kalsa da biz bunu bilmiyorsak bu tamamdır. Ölçü yapılıp yapılmadığını bilmemektir. İmam-ı Gazali hazretleri gıdalarda domuz yağı gibi necis şeyleri anlatırken diyor ki:

    Allah bize necis olmayan gıdaları yemeyin demiyor, necis olduğunu bilmediğiniz gıdaları yiyin buyuruyor. Eğer necis olmayanı yiyin deseydi bu çok zor, hatta imkansız olurdu.



    Abdest ve gusül için de kuru yer kalmasın demiyor, kuru yer kaldığını bilmiyorsak, kuru yer kalsa bile, her yer ıslanmış kabul edilir.



    Abdestte kuru yer kalsa, fakat kuru yer kaldığını bilmeyen o kısmı yıkamaz. Ben burada kuru yer kaldığını bilmiyorum öyle ise burası yıkanmıştır demelidir ve orayı artık yıkamamalıdır. Yine kalbde burası yıkanmadı galiba diye zan kalabilir, kalsın ona itibar edilmez. Dinimiz böyle emrederken niye dinimizin tersini yapalım ki? Kuru yer kaldı zannı ile tekrar yıkamayı dinimiz emretmiyor, aksine yasaklıyor. Yani insan yıkandığına kanaat getirmese de, dinimiz kanaate varmayı istemiyor. Kalbin tatmin olmasını istemiyor. Benden istenen üç kere yıkamak demeli ve kuru yer kaldığını bilmeyince bilmemek ölçüdür. Bu ölçüyü unutmamalı. Ben kuru yer kaldığını bilmiyorum, o halde abdestim tamam demelidir. Kalbin tatmin olmasını, kanaat hasıl olmasını beklememelidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doganza -- 20 Ekim 2005, 0:19:15 >




  • Bilgilendirdiğin için Allah razı olsun... @doganza;

    Hadis; Sahih-i Buhari
    Konu : Gusül
    Fasıl : Kitab-ül Gusl
    Hülasa: Resul-ü Ekrem'in(s.a.s.) nasıl guslettiğine dair Hz. Aişe Hadisi
    Ravi : Ümmü'l-mü'minin Aişe

    Şöyle denilmiştir: Nebiyyi Muhterem (s.a.s.) cenabetten(çıkmak için) yıkanacağı vakit (iptida) ellerini yıkar ve namaz abdesti gibi abdest alırdı. Sonra gusüle başlardı. Sonra saçlarını elleriyle hilallerdi. Nihayet derisinin iyice ıslandığına kanaat getirince üç kere su akıtır bütün cesed(-i şerifini)ini yıkardı.


    edit: şüpheye düşüldüğü zaman bakılır; eğer daha evvel böyle bir halle(şüpheye düşme) karşılaşılmamışsa şüpheye itibar edilir ancak sık sık böyle bir hale maruz kalınmışsa (ki bu vesvesedir) o zaman bu şüpheye itibar edilmez... Hüküm böyle diye biliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi destroil -- 20 Ekim 2005, 1:43:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lo@ding

    bi kere guslün farzı 3 tür...ağzına 3 kere su vermek,burnuna 3 kere su vermek ve her yerini hiç kuru yer kalmayacak çekilde yıkamak... o senin dediğin vesvesedir..yani şeytan sana yok burası ıslanmadı yok burası ıslanmadı der seni şüpheye düşürür...sen heryerini yıka gerisine karışma..olur inşallah...

    +1 güzel açıklamışsın aynen katılıyom.
  • İslam Fıkhı Ansiklopedisi Cilt 1 sayfa 276

    Bütün vücudun su ile yıkanması, saçın tümünün temiz su ile yıkanması;

    Fakihler bunun üzerinde ittifak etmişlerdir. Saçların ve tenin bütününe bir defa olsun suyun ulaşması gereklidir. Hatta ufacık bir bölge su isabet etmeksizin kalacak olursa oranın dahi yıkanması gereklidir.

    kaynakları: Fethül-kadir,Ed-durrül-Muhtar,Merakıbı'l-felah,El-lübab,Şerhü's-Sağir,eş-Şerhü'l-Kebir,Bidayetü'l-müctehid,El-mühezzeb,el-Muğni...vs
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.