Şimdi Ara

Acemi kadın sürücü için öneriler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yanlış bilinen bir konuda bilgilendirmek isterim. Gerek aracın havalı olmasından gerekse trafikteki tacizlerin önüne geçmek için cam filmi uygulanmakta. Ama araca uygulanan cam filmi olası bir kaza durumunda camın parçalanmasını engeller. Normal bir kazada aracın camı tuz buz olurken cam filmi olan camda bu gerçekleşmez. Araç içerisinin gözükmemesi istenilen bu durumlarda daha koyu olarak uygulanan filmler parçalanmayı zorlaştıracağı için kaza esnasında bütün olarak vücuda saplanmayı gerçekleştirebilmektedir. Yasak olmasının altında yatan sebepte budur. Ancak ülkemizdeki trafik magandaları yüzünden insanların canı da tehlikeye atılmaktadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot32

    Yanlış bilinen bir konuda bilgilendirmek isterim. Gerek aracın havalı olmasından gerekse trafikteki tacizlerin önüne geçmek için cam filmi uygulanmakta. Ama araca uygulanan cam filmi olası bir kaza durumunda camın parçalanmasını engeller. Normal bir kazada aracın camı tuz buz olurken cam filmi olan camda bu gerçekleşmez. Araç içerisinin gözükmemesi istenilen bu durumlarda daha koyu olarak uygulanan filmler parçalanmayı zorlaştıracağı için kaza esnasında bütün olarak vücuda saplanmayı gerçekleştirebilmektedir. Yasak olmasının altında yatan sebepte budur. Ancak ülkemizdeki trafik magandaları yüzünden insanların canı da tehlikeye atılmaktadır.
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torku42 -- 25 Nisan 2016; 8:51:53 >
  • İlk başlarda yanında birileri olsun daha güvende hissedersin
  • danisman7 D kullanıcısına yanıt
    sürekli aynalardan etrafınızda neler olduğunu kontrol edin, şerit ihlali yapmayın
    sinyalleri kullanın
  • 1.) Takip mesafesi
    Kesinlikle birakmalisiniz, önümüzdeki fren yapinca sizde fren yapma olanaginiz olsun geçte olsa..

    2.) Sinyal kullanımı

    3.) Sakin kullanim, panik yapmayın kesinlikle.

    4.) Aynalarla surekli haşır neşir olmayin, seridinde giderken sag sol aynaya bakmanin anlami yok, kazalar bunun yuzunden oluyor, arka gösteren dikiz aynasina bakin yeter ve saga sola donerken yan aynaları kesinlikle kullanin.

    5.) Sakin birseyden korkmayin, mesela bazilari diyor araba alisma süresi diye oyle bir sey yok, direk trafige ciktiktan 5 dk sonra araci az cok alisiyorsunuz gerisi kabiliyetinize kalmis size tavsiyem cikin direk sakin yerde ( mahalle arasi felan olabilir ) tur atin sonra çıkın trafige, vura kira ogreneceksiniz araç surmeyi zaten, millet bunu öğrenerek doğmuyor.

    6.) Park olayinda paralel park edicekseniz iki arac arasina islek caddedeyseniz, ilk yillar bunu es geçip baska park yeri arayin yeter.

    Sadece bunlara uyarak ben ilk ehliyet aldigim ve arac kullanmaya basladigim ayda 10 bin km yakin yaptım kazasiz şükür hic daha önce surmedim arac, 6-7 bini sehir disiydi. Istanbul, Samsun, Antalya, Ankara her yeri gezdim, her yere girdim ve çıktım. Eger korkarsaniz ben bunu yapamam derseniz o zaten olmaz, birakin vurun surtun, en fazla maddi hasarli sorun çıkar, oda can acitici bisey olmaz trafiktesiniz. Vura kira ogreneceksiniz zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 25 Nisan 2016; 9:47:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 5 saniye gibi belli araliklarla aynanizi goz ucuyla kontrol edin. Bu aliskanlik olmali.
    Koltugu cok yaklastirmayin.
    Araba yokusta kaciriyorsa el freniyle kalkin.
    Yapacaginiz hareketler biraz onceden planli olsun.
    Anayollarda cok yavas gitmeyin. Bu daha tehlikeli.
    Park calisin bol bol. (Sag aynayi egerek de calisabilirsiniz.)
    Sinyalsiz is yapmayin.
    Trafigi engelleyecek sekilde gecici de olsa park etmeyin.
    Emniyet kemerinizi takin.
    Yakin zamanda cok yol katedeceksiniz. Bu konuda bazi tecrubelerim var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bay/Bayan.

    Bu iş cinsiyet ile değil, beceri ve kabiliyet ile alakalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayan sürücülere 4-5 saniyede bir aynalara bakın derseniz içinden 5 saniye sayar aynalara bakar çünkü içgüdüsel veya alışkanlıktan dolayı değil ezber yaparak araba kullanırlar. Şimdiye kadar bi kaç bayana araba sürmeyi öğrettim köşeleri sürtmeden trafikte kalmadan uğraşmadan öğrenilmez. Tavsiyem bol bol trafikte çekindiğiniz şeylerin üstüne gitmek mesela dar yolda karşıdakine siz yol verin ki manevra yapmayı öğrenesiniz veya dar bi alana çok uğraşmanız gerekse de parkedin vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sakin olun ve soğuk kanlı şekilde araç sürün , gerisi hallolur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gideceğiniz yere nasıl gidileceğini bilmiyorsanız mutlaka yolu bilen biriyle gidin.hem araç kullanıp hem tarifle yol bulmak veya telefondaki navigasyonu takip etmek dikkat dağınıklığına yol açar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • koltuk ve ayna ayarlarınızı için yardım alın, kadınların %90'ı koltuğu çok alçakta olduğu için yolu doğru düzgün göremiyor ve bir çok kadında gördüğüm bir başka sorun ise yan aynaları ayarlamayı bilmemeleri. yan aynalar arabayı gösterecek şekilde ayarladığınız için kör noktalar genişliyor ve kaza yapıyorsunuz... koltuğunuzu yükseltin ve aynalarınızı dışa doğru açın, kazalar %50 azalır
  • ben de eşime öğretiyorum bu aralar. kadınların temel eksikliği aracı kendilerinin bir parçası gibi görmemeleri. ben öğretmeye başlamadan arabayı dışardan bir sallattırdım nasıl bir kütleyi oynattığını görsün diye, ardından tam gaz ve panik fren denemeleri yaptırdım, virajlara ne hızda giriyor gösterdim ki aracın sınırlarını iyi anlasın. yoksa hep yabancı gelecek o araç ona. öncelikle buna odaklanın, yoksa temel sağlam olmadan hep ezbere gidersiniz.

    ben hiç park manevrasını öğretmedim mesela sürücü kurslarında yaptıkları gibi "aynadan şurayı gör, direksiyonu sağa tam çevir" vs. bunun yerine direksiyon alıştırması yaptırıyorum. hedef koydurup, yavaş yavaş arttırmasını istiyorum. mesela yolun belli bir noktasında aniden önünce çocuk fırlarsa diye ani duruşlar yaptırıyorum. yani kısacası arabayı ezberlemeyin, yarın öbür gün bilmediğiniz bir durum karşınıza çıktığında ne yapacağınızı bilemezsiniz. aracı kendinizin bir parçası gibi sınırlarını ve imkanlarını bilirseniz hayatınız kurtulur.




  • kadın+acemi sürücü tehlikeli bir kombinasyon görünüyor. şaka bir yana tabi de araba kullanmayı yeni öğrenenler trafiğin seyrek olduğu geniş yollarda anrenman yapabilirler. Bir de araba kullanmayı öğrenirken yanınızda dikkatinizi dağıtan biri olmasın.Araba kullanmak ilk 1-2 ay eziyet olabilir sonrası zevk işidir.
  • Uygulaması çok ama çok basit bir öneri:

    5-6 saat kadar bu işin profesyoneli (sürücü kursu hocası) ile çalışın, özel ders alın, fazla bir maliyeti yok.
    "Hocaya ne para veriyoağğğnnn, beağn hocadan bin kat daa iyi ööretirim" diyen birisi çıkarsa (eşiniz, abiniz falan) bir süreliğine seyrek görüşün. Aynı şeyi ben yaşadım, hocanın yaşı kadar deneyimim var ama hocanın da bildiklerini aktarma, öğret(ebil)me formasyonu var. Herkes bilebilir ama herkes öğretmen olamaz.

    Bu 5-6 saatin sonunda hocanız gerekli değerlendirmeleri yapacaktır.
  • Sinyal kolunu ne tarafa ittiginizde aracın hangi tarafındaki ışıkların yandıgını iyice ögrenin. Sağa sinyal verip sola dönen 3.20 sahibi bayanın arabayı hurdaya çıkardığını izlemek zorunda kaldım.
  • -Araba kullanırken makyaj yapmayın yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler tüm cevaplar için. Açıkçası iki üç gün üst üste birileriyle çıktım etrafımdakiler korksada bu iş trafiğe çıkmadan olmayacaktı bazı arkadaşların dediği gibi vura kıra öğrencem diye düşünüp bir cesaret attım kendimi şimdilik iyi yaptığımı düşünüyorum stresim azaldı artık milletin kornalarını da kaale almıyorum tabi korna sayısıda azaldı :D ama açıkçası 5 saniyede bir aynalara bakmıyorum ben osıklıkta aynaya baksam yola bakamam zaten ve bir arkadaşın dediği gibi içimdene saniyeleri sayar sonrada kafayı yerim sağa sola döncekken gerektiğini düşündüğümde aynlara bakıyorum düz yolumda giderken hatamıdır bilmem ama bakmıyorum aynalara. ilk yanımda birileri varken aynayı yanlış ayarlamamdan dolayı başka bir taksiyi görmeyip kazanın eşiğinden döndüm çünkü ayna yoldan ziyade arabayı gösteriyordu :D sonuç olarak park dışında her şey iyi




  • Sırtınızı koltuğa yaslayın ve kaputun ucuna bakar gibi durmayın
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.