Şimdi Ara

acemiyim yardım :$

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle meraba 18 yaşındayım. ehliyet kursuna yazıldım geçen ay yazılı kısmı bitti şimdi direksiyon derslerindeyim ... 5 gün oldu arabayı kullanmaya başlıyalı ...onun öncesin babam 2 kere göstermişti nasıl kaldırılcağnı arabanın. ama çok sinirli olduğu için hevesim kırılmıştı açıkçası ... ezberci biriyim belkide ilk defa kullandığım için herşeyi anlamaya çalışıyorum ve çok soru soruyorum babamda cevaplamıyo :D ve tek soru sorabiliceğim yer burassı ...sürmeye başlayalı 5 gün oldu ama ilk günden itibaren trafikteyim yani bazı şeyleri denemeye fırsatım olmadı ve şuan arabadan korkuyorum .. hoca direksiyonu döndürürkn avuç içimle döndürmemi spastik özürlü gibi döndürdüğümü söyledi açıkcası :D ben yehu direksiyonu güzel yönetiyorum die sevinmiştim halbki ... bayan olduğum pek güvenmiyor bide... neyse soruma geçiyorum ... araççtan korkmanın nedeni 3. vitesle giderken yavaşlamam ggerekio .. ve fren yapıoorum eğer frene fazla( tam ) basarsam araba yolun ortasında stop edermi ne kadar basmalıyım ? 2. bide trafik lambalarında durduğumda hızlı kalkışın bir formulü varmı yoksa ben hep kornalarımı maruz kalıcam ? 3. > 5. vitesten 2 ye atarken debriaja bas çek bas çek şeklindemi yapcam yoksa basılıyken hepsni yapabilirmiyim yani debriaja bas 5 - 4 -3 e at :S


    sorularım saçma biliyorum ama =( kavramaya çalışıyorum henüz ...bide hakikatten bayanlar kötü sürüo dedirttirmek istemiorum kendime .. şmdiden tşkler







  • 3. vitesle giderken ani frenlemede araç stop etmez durmanıza yakın debriyaja basıp vitesi boşa almanız gerekir... Hızlı kalkmanın yoluda debriyaj tam kavrama noktasına geldiğinde gaza biraz fazla basmak gerekir... Yardımcı olabilmişimdir umarım...
  • evet çok tşk ederim
  • Şu aralar bende direksiyon dersleri görüyorum ama yaklaşık 4 senedir araç kullanıyorum...

    1. Eğerki 3. viteste debriyaja basmadan frene tam basarsan, Motor ürettiği gücü vites kutusu aracılığıyla tekerleklere iletmek isteyecektir fakat tekerlekler dönmek istemediğinden dolayı araç stop edecektir...

    Arabayı durdurmak istediğinizde bu gücü debriyaja basarak veya debriyaja basıp sonra vitesi boşa alıp aktarmayı kesmelisiniz...

    yavaşlamak istediğinizde ise yine frene basmasnız yeterlidir.. (hafif hafif tam basmanız durumunda yukarda anlattığım olay gerçekleşir ) gerekiyosa devir durumuna göre vites süşürebilirsiniz...

    2.Yok gibi aslında debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş kaldırıp kavramayı hissettiğinizde hafif gaz verceksiniz Kalkcak gitcek..Zamanla ayağınız debriyaja alıştığında bu süre kısalacaktır...

    Ama benim hocamın ögrettiği bir şey var...ışıklarda ben öyle yapıyorum.. Işıkta durduktan sonra 1 vitese takıp kavramayı hissettiğimde (araba titremeye başlayıp yavaş yavaş hareket ettiği an) frene basıyorum... Bu esnada debriyaj ayağımı hiç bozmuyorum yeşil yandığı an frenden ayağımı çekiyorum araba ufaktan yürümeye başlıyo..o anda gaz vererekten debriyajdan ayağımı çektiğimde seri bi kalkış oluyo..(ama tahminlerime göre baskı balataya zararlı bi yol...Hocanın lafının üstüne laf söyleyemiyz tabi )

    Son olarakta 5. vitesten 2. vitese düşmek istediğinde debriyaja bas hızını 2. vitese uygun şekilde azalt (20-40) civarları sonra tak 2. vitese bak keyfine




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R+

    Şu aralar bende direksiyon dersleri görüyorum ama yaklaşık 4 senedir araç kullanıyorum...

    1. Eğerki 3. viteste debriyaja basmadan frene tam basarsan, Motor ürettiği gücü vites kutusu aracılığıyla tekerleklere iletmek isteyecektir fakat tekerlekler dönmek istemediğinden dolayı araç stop edecektir...

    Arabayı durdurmak istediğinizde bu gücü debriyaja basarak veya debriyaja basıp sonra vitesi boşa alıp aktarmayı kesmelisiniz...

    yavaşlamak istediğinizde ise yine frene basmasnız yeterlidir.. (hafif hafif tam basmanız durumunda yukarda anlattığım olay gerçekleşir ) gerekiyosa devir durumuna göre vites süşürebilirsiniz...

    2.Yok gibi aslında debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş kaldırıp kavramayı hissettiğinizde hafif gaz verceksiniz Kalkcak gitcek..Zamanla ayağınız debriyaja alıştığında bu süre kısalacaktır...

    Ama benim hocamın ögrettiği bir şey var...ışıklarda ben öyle yapıyorum.. Işıkta durduktan sonra 1 vitese takıp kavramayı hissettiğimde (araba titremeye başlayıp yavaş yavaş hareket ettiği an) frene basıyorum... Bu esnada debriyaj ayağımı hiç bozmuyorum yeşil yandığı an frenden ayağımı çekiyorum araba ufaktan yürümeye başlıyo..o anda gaz vererekten debriyajdan ayağımı çektiğimde seri bi kalkış oluyo..(ama tahminlerime göre baskı balataya zararlı bi yol...Hocanın lafının üstüne laf söyleyemiyz tabi )

    Son olarakta 5. vitesten 2. vitese düşmek istediğinde debriyaja bas hızını 2. vitese uygun şekilde azalt (20-40) civarları sonra tak 2. vitese bak keyfine


    Hocam 3. vitesle giderken atıyorum 50 km/h hız var direk debrijay frene basarak duruyosan kim öğretti sana araba kullanmayı diye sorarım ben sana... 10 metrede durracak arayı 15-20 metrede durdurabilirsin o zaman




  • öncelikle bende sizin gibi korkuyla başladım bu işe. tedirgin oluyorsunuz. aynı olayı bende yaşadım amcam sağolsun eğitti.

    1-) Fren çok basit birşey. yani biraz dokunduğunuzda anlıyorsunuz ne kadar hızda ne kadar basacağınızı. 3. viteste makul hızlarda giderken tam basarsanız arabaya zarar verirsiniz. zarar derken korkmayın. zamanla bazı parçaları daha çabuk eskir okadar. eğer bir anda durmanız gerekiyorsa zaten o anda aklınıza ne geliyorsa yapın, istop etmesi önemli değil yeterki durun. eğer normal yolda gidiyorsanız takip mesafesine mutlaka uyun ve öndeki araç yavaşlayınca (bir miktar fazla değil) siz ayağınızı gazdan çekin. zaten araç otomatik olarak devir düştüğü için yavaşlayacaktır motor freni ile. eğer biraz daha yavaşlamak istiyorsanız frene dokunun. frene hiç bir zaman tam basmayın. anca yokuşta tam basarsınız. düz yolda araç kamyon dahi olsa yumuşak frenle durabilir. kısacası kendinize trafiğe kapalı bir alan belirleyin, durmanız gereken yere bir çizgi çizin veya bir sopa dikin belli olsun o yer yani, biraz orada fren çalışması yapın. hızlı hızlı sopaya doğru gaza basın ani fren denemeleri, yavaş fren denemeleri yapın. sopaya vurmamaya çalışın. o sopanın araç olduğunu düşünün.

    2-) Zamanla öğrenirsiniz hiçbir zaman aceleye gerek yok. arkadakiler istediğini yapsın hiç aldırış etmeyin. hızlı kalkış derken herhalde debriyajdan çok yavaş ayağınızı çekiyor olmalısınız. kavrama noktasına kadar biraz hızlı çekin (kavrama noktası ayağınızı çekerken belli olur, araba titremeye başlar). kavrama noktasında frenden ayağınızı çekin aracın kendiliğinden gittiğini göreceksiniz rölanti devri sayesinde. buna yavaş yavaş gaz verin ve debriyajdan ayağı yavaşça çekip bırakın. hemen ardından 2. vites istiyor araba zaten. tekrar basın ve 2 ye atın vitesi. bu sefer zaten debriyajı yavaş çekmeye gerek yok ama bir andada çekmeye gerek yok. yarıya kadar hızlı çekip sonra hızı azaltarak yavaşça çekin. bu böyle 5 veya 6. vitese kadar devam eder zaten.

    3-) 5. vitesten 2 ye atılcak bir konuma araçlar şu şekilde gelir. hızlı bir fren yaparsınız (debriyajada basarsınız yoksa istop eder veya titrer). basıp direk 5 ten 2 ye veya 1 e atmanız mümkün ama bunu hızlıyken denemeyin kafanızı direksiyonda bulursunuz. genelde motor freni yapılır 5 ten 4 e düşülür hafif bir frenle ve motor freni yapar araç. sonra 4 ten 3 e, 3 ten 2 ye böyle gider. bas çke yapılır yani bir nevi ama viteslerde tek tek düşürülür.




  • ışıklarda kornaya basma gibi adetlere herkez maruz kalabiliyor bu yüzden ışıklara kafanızı takmaya hic gerek yok.. bazı hanzolar illa basıyor ama semtten semte degişiyor.. bazıları kişiler önündeki kişinin dalgın oldugunu sanıp hafif kornaya dokuna bilirler..

    birden herseyi buraya yazıp kafanızı karıstırmaya hic gerek yok... aniden kalkma gibi durum söz konusu olmaz olur ama acelmilik evresinde olmaz. arakadasında bahsettiği gibi debriyajın kavrama noktasını bildikten sonra hemen kalkıs yapa bilirsiniz...

    devriyaja bastıktan sonra istediğiniz vites gecisinde buluna bilirsiniz. tabi buu genel anlamda söylüyorum teknik anlamda konusmuyorum.

    bir arakadasımız gaza fazla basarak diye söylemniş ama kesinlikle yanlış. bir acemiye söylenecek en son söz bu olmalı..
    Allah muhafaza ani gaza basıp önünüzdeki araca carpa bilirsiniz.. ani gaza basıp aracı stop ettirip yine önünüzdeki araca carpa bilirsiniz. bu yüzden acele etmeden ne fazla gaza basın nede az gaza basın olması gerektiği gibi harekettirin. acemilik evresinde böyle olması gerekir.

    yeni dogmuş bebege hemen koşmasını beklemediğimiz gibi yeni araba kullananada hemen taktikler verilmez. herseyi zmanı gelince ögrenmelisiniz bence..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yardım
    12 yıl önce açıldı
    Yardım
    12 yıl önce açıldı
    yardım
    geçen hafta açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxburcinxxx

    evet çok tşk ederim


    Rica ederim...
  • herkese tşk ederim... bütün yazılanları iyice okudum ... yarın babam arabayı vericek kullanmam için ... inşallah iyi sürerim ...
  • basit,pratik tanımlarla uzun uzun cevaplamak yerine,kolay anlayacağınız dilden anlatıyım.

    fren;.....araç,durmaya yakın debriyaja basın,onun haricinde debriyajsız bastığınız sürece araç kesinlikle stop etmez.

    kaldırma;....acemiliğinizi atana kadar gaza biraz basın,araç bağırsın önemli değil(en azından trafikte stop ettirmekten iyidir).
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.