Şimdi Ara

Acer Predator XB271HU 27-inch (2560 x 1440) G-Sync & Ulmb - IPS Monitör (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
659
Cevap
14
Favori
32.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de konudaki monitörü kullanıyorum ama 2 adet beklediğim monitör var bir türlü çıkamadı
    duyurusu üzerinden nerdeyse 2 sene geçti


    Biri ROG SWIFT PG35VQ biri de Acer X35



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mad_Wolf -- 12 Şubat 2019; 11:37:57 >
  • Mad_Wolf kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Arka sayfada buna değinmiştim ama tekrar alıntı yapayım sizin için


    43" ve 65" BFGD monitörleri bir kenara bırakacak olursak Asus Rog Swift PG35VQ ve Acer Predator X35 modellerinin (VA) IPS dışında hemen hemen her şeyi bünyesinde barındırdığını söyleyebiliriz. Bir önceki yıl duyurusu yapılsa da panel üretimi 2018'in 2. yarısına ertelenen bu modeller de ilk çeyreğin sonunda satışa sunulacak. 35" 1800R 21:9 3440 x 1440 200Hz Quantum Dot HDR 1000 - 4ms ideale en yakın niteliklere sahip olan panellerden biri diyebiliriz.

    İlk etapta 1200-1500 dolar olması konuşuluyordu ama yapılan röportajda Asus'dan JJ rakam vermese bile 2000 dolar çıkış fiyatına sahip PG27UQ'den biraz daha yukarıda fiyatlandırılacak dediğine göre 2250-2500 seviyelerine çıkıldığına emin olabiliriz. Detaylı incelemelerle herkesin kafasındaki en büyük soru işareti yanıt bulacak eğer ghosting kabul edilemeyecek bir seviyedeyse aynı panelin IPS versiyonlarını beklemek gerekecek. Fakat LG'nin bu işe çok öz verili bir şekilde dahil olması sebebiyle 5 yıl gibi bekleme süresiyle karşılaşacağımızı sanmıyorum.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Merhabalar

    Arka sayfada buna değinmiştim ama tekrar alıntı yapayım sizin için


    43" ve 65" BFGD monitörleri bir kenara bırakacak olursak Asus Rog Swift PG35VQ ve Acer Predator X35 modellerinin (VA) IPS dışında hemen hemen her şeyi bünyesinde barındırdığını söyleyebiliriz. Bir önceki yıl duyurusu yapılsa da panel üretimi 2018'in 2. yarısına ertelenen bu modeller de ilk çeyreğin sonunda satışa sunulacak. 35" 1800R 21:9 3440 x 1440 200Hz Quantum Dot HDR 1000 - 4ms ideale en yakın niteliklere sahip olan panellerden biri diyebiliriz.

    İlk etapta 1200-1500 dolar olması konuşuluyordu ama yapılan röportajda Asus'dan JJ rakam vermese bile 2000 dolar çıkış fiyatına sahip PG27UQ'den biraz daha yukarıda fiyatlandırılacak dediğine göre 2250-2500 seviyelerine çıkıldığına emin olabiliriz. Detaylı incelemelerle herkesin kafasındaki en büyük soru işareti yanıt bulacak eğer ghosting kabul edilemeyecek bir seviyedeyse aynı panelin IPS versiyonlarını beklemek gerekecek. Fakat LG'nin bu işe çok öz verili bir şekilde dahil olması sebebiyle 5 yıl gibi bekleme süresiyle karşılaşacağımızı sanmıyorum.


    merhaba hocam.
    hocam x27 fanlı modeli bile 15 bin tl ye asus pg27uq da 20 tl bandında satiliyor.x27 nin ciddi fan sesi sıkıntısı oldugu icin satış fiyati pg27ug dan daha dusuk. sizin dediginize 2250 2500 dolar dan tr ye gelmesi durumunda 20 25 bin tl arasında fiyat olur.ünlü yayıncılar dahil cogu kişiye hitap etmez o fiyatlardaki monitorlar.ciddi bir araba fiyati.


    ayrıca acer in turkiye disbiritoruyle bizzat telefonda goruşmustum x34 almak istediğimde.satış politikalari cok kotu.sebebini sorarsaniz acer in kendi icerisinde bir kanunu varmiş ve 5 ölü pitsele kadar ölü pitsel ciksa dahi geri iade alamiycaklarini söylediler.devletin vermiş oldugu kanunlari soyledim.koşulsuz iade falan filan.ne yazıkki geri iade alamiycaklarini acer in koymuş oldugu global kuralları uyguladıklarını söylemişti.ustelik bir bayan olmasına rağmen cok kaba konusuyordu. zaten tr de acer koltugu asus a 279q da kaptırdı.getirdikleri xb271hu ips panellerindeki sorunlar nedeniyle tr de cok az satişa sunuldu.ilk uretimlerdeki panel sorunu nedeniyle bir daha getirmediler ve 279q tr de ozamanın en iyi monitoru oldu.yurt dısından acer alanlar oldu ama ne derece saglıklı bilemem.acer tr de monitor strajesini tamamen değiştirmesi gerek.hic bir sekilde geri iade almamak ve 5 ölü pitsele kadar kusurdan saymamak cok agır koşullar.kim alirki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Merhabalar

    Arka sayfada buna değinmiştim ama tekrar alıntı yapayım sizin için


    43" ve 65" BFGD monitörleri bir kenara bırakacak olursak Asus Rog Swift PG35VQ ve Acer Predator X35 modellerinin (VA) IPS dışında hemen hemen her şeyi bünyesinde barındırdığını söyleyebiliriz. Bir önceki yıl duyurusu yapılsa da panel üretimi 2018'in 2. yarısına ertelenen bu modeller de ilk çeyreğin sonunda satışa sunulacak. 35" 1800R 21:9 3440 x 1440 200Hz Quantum Dot HDR 1000 - 4ms ideale en yakın niteliklere sahip olan panellerden biri diyebiliriz.

    İlk etapta 1200-1500 dolar olması konuşuluyordu ama yapılan röportajda Asus'dan JJ rakam vermese bile 2000 dolar çıkış fiyatına sahip PG27UQ'den biraz daha yukarıda fiyatlandırılacak dediğine göre 2250-2500 seviyelerine çıkıldığına emin olabiliriz. Detaylı incelemelerle herkesin kafasındaki en büyük soru işareti yanıt bulacak eğer ghosting kabul edilemeyecek bir seviyedeyse aynı panelin IPS versiyonlarını beklemek gerekecek. Fakat LG'nin bu işe çok öz verili bir şekilde dahil olması sebebiyle 5 yıl gibi bekleme süresiyle karşılaşacağımızı sanmıyorum.


    Üstad ben fiyatı geçtim monitörlerin çıkacağından süpheliyim:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mad_Wolf

    Üstad ben fiyatı geçtim monitörlerin çıkacağından süpheliyim:)

    Alıntıları Göster
    x35 guya 2018 in son ceğreginde satışa sunulcaktı.daha uretim aşamasında bile degil.ve fiyatından dolayi da tr ye gelmeye bilir. zira lg nin nano ips 34 gk950 g modeli tr ye gelmiycekmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esnaf_TV

    x35 guya 2018 in son ceğreginde satışa sunulcaktı.daha uretim aşamasında bile degil.ve fiyatından dolayi da tr ye gelmeye bilir. zira lg nin nano ips 34 gk950 g modeli tr ye gelmiycekmiş.

    Alıntıları Göster
    hangi modelin gelip gelmeyeceğini nereden ogreniyorsunuz? nano ips serisindeki 27inch olani bekliyordum acikcasi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lemartes

    hangi modelin gelip gelmeyeceğini nereden ogreniyorsunuz? nano ips serisindeki 27inch olani bekliyordum acikcasi.

    Alıntıları Göster
    valla insallah gelir 27 bizde artık onu bekliyoruz. ancak test sonucları iyi cıkar.asus 279q dan iyi degerler cıkar insallah .disbiritorlerden biraz sıkıştırınca bilgi aliniyor hocam.
  • Zaten büyük ekran curve 2k 144 hz min freesync(gsync destekli) ips hdr monitör yapmak ne kadar zor
  • Mad_Wolf kullanıcısına yanıt
    Yok yok geliyor bu kez :))

    Hem Asus PG35VQ hem de Acer Predator X35 ilk çeyreğin sonunda gelecek, çok az bir zaman kaldı. Panel güncellemeler geçirdiği için üretimi ertelenmişti haliyle monitörlerin çıkış tarihi de ertelenmiş oldu fakat şuanda son aşamadayız.



    JJ ile yapılan röportajda gerekli bilgiler mevcut, fiyat konusunda tahmini aralık hakkında da ufak bir bilgi verdi.



    02:57 itibariyle de başlayan bölüme de bakabilirsiniz.




  • türkiye deki fiyatlari tahmininizce ne olur acaba?
  • Bu milletteki büyük olan iyidir anlayışı ne zaman bitecek acaba? :D 31,5-35-43-55 vs inçlik monitörler nedirya, bu tarz büyük monitörler yayıncılara ve özel amaçlı kullanan kişilere hitap ediyor, peki geri kalan ve pastanın büyük kısmını kaplayanlar ne yapacaklar?Ya 200-240hzlik olanlar? En güçlü kartın slı bile 100 üstü sabit veremiyorken :) İnsanlara zorla bir şeyi dayatmayı seviyorlar (31, 35 inç vs,ışıklı yanar döner kasa, usb girişeri vs) Şu monitörleri daha sadece yapıp içine ihtiyaca göre doldurmaya ne zaman geçecekler acaba. Örneğin, sen monitörü hdr ve gsynci destekelyecek şekilde yap,bunları modüler olarak takıp çıkartılabilecek yerlerini ayarlar. Harici özellikleri isteyen oem olarak alsın taksın, böylece ilk fiyatlar aşırı zıplamamış olsun. Gidip eşşek kadar monitör yapıyorlar, nadiren kullanılan usbleri hiç unutmuyorlar,sağından solundan transparan ışıkları salıyorlar,eğim büküyorlar ama bir bunları yapamıyorlar. Salla gitsin ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -SKYNET- -- 16 Şubat 2019; 9:32:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esnaf_TV

    merhaba hocam.
    hocam x27 fanlı modeli bile 15 bin tl ye asus pg27uq da 20 tl bandında satiliyor.x27 nin ciddi fan sesi sıkıntısı oldugu icin satış fiyati pg27ug dan daha dusuk. sizin dediginize 2250 2500 dolar dan tr ye gelmesi durumunda 20 25 bin tl arasında fiyat olur.ünlü yayıncılar dahil cogu kişiye hitap etmez o fiyatlardaki monitorlar.ciddi bir araba fiyati.


    ayrıca acer in turkiye disbiritoruyle bizzat telefonda goruşmustum x34 almak istediğimde.satış politikalari cok kotu.sebebini sorarsaniz acer in kendi icerisinde bir kanunu varmiş ve 5 ölü pitsele kadar ölü pitsel ciksa dahi geri iade alamiycaklarini söylediler.devletin vermiş oldugu kanunlari soyledim.koşulsuz iade falan filan.ne yazıkki geri iade alamiycaklarini acer in koymuş oldugu global kuralları uyguladıklarını söylemişti.ustelik bir bayan olmasına rağmen cok kaba konusuyordu. zaten tr de acer koltugu asus a 279q da kaptırdı.getirdikleri xb271hu ips panellerindeki sorunlar nedeniyle tr de cok az satişa sunuldu.ilk uretimlerdeki panel sorunu nedeniyle bir daha getirmediler ve 279q tr de ozamanın en iyi monitoru oldu.yurt dısından acer alanlar oldu ama ne derece saglıklı bilemem.acer tr de monitor strajesini tamamen değiştirmesi gerek.hic bir sekilde geri iade almamak ve 5 ölü pitsele kadar kusurdan saymamak cok agır koşullar.kim alirki?

    Alıntıları Göster
    Valla hocam demeden edemeyeceğim,çok uzun bir süredir bu monitör konusunu takip ederim ve senide orada sık sık görüyorum.Benim ilgimi çeken bir noktan var, bu ister istemez sürekli gözüme takılıyor. Başlarda yanlış yazmıştır falan diyip önemsemedim sonradan tekrar tekrar gördüğümde ise acaba bilinç mi yapıyor falan dedim.Yanlış anlamayın hocam,amacım sizi kırmak değil ama "Pitsel" nedir hocam ya?Kaç defa sorayım sorayım diyorum ama vazgeçiyordum lakin bu sefer soracağım,neden bunu sürekli böyle yazıyorsunuz diye?:) Dediğim gibi yanlış anlamayın,sizi kırmak için demiyorum,sadece merak ediyorum :))

    Acer'ın bu ölü piksel politikası tamamen kendi evcilik oyunu. Kanun ne diyorsa odur, sadece bizi 6 aydan 1 sene kadar bir tüketici hakem heyeti rapor sonucu bekler o kadar. O yüzden yeni monitörde alacak olsak elimizdeki monitörü bir süre daha kullanmaya devam edeceğiz gözüyle bakmak gerekiyor. Çünkü bu monitör olayı bildiğiniz yazı tura gibi.Ne zaman şansımızın döneceğinin garantisi yok.Firmaların kanunu saymama alışkanlıkları sadece burada sınırlı değil, internetten alışverişlerde 14 günlük iade süresinide kendilerinde 7 güne indiriyorlar.Daha bugün bir firmanın iade politikasına bakıyorum 6 aylık ayıplı,kusurlu ürün politikasını 30 gün olarak beyan ediyorlar.Hey Allahım ya, aslında kanunlar bunların biraz daha canını yaksa bak böyle kendilerine göre oyun alanı yaratamayacaklar ama işte. Kanunlar hiçbir zaman siyasi,ekonomik politikalara bağlı olmaması gerekir,keskin bir bıcak gibi olmalıdır.Sahibi veya temas edeceği kişiyi, nesneyi seçmemelidir.Lakin ne yazıkki olamıyor ve buna farazi boyutta ideal hukuk diyorlar. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -SKYNET-

    Valla hocam demeden edemeyeceğim,çok uzun bir süredir bu monitör konusunu takip ederim ve senide orada sık sık görüyorum.Benim ilgimi çeken bir noktan var, bu ister istemez sürekli gözüme takılıyor. Başlarda yanlış yazmıştır falan diyip önemsemedim sonradan tekrar tekrar gördüğümde ise acaba bilinç mi yapıyor falan dedim.Yanlış anlamayın hocam,amacım sizi kırmak değil ama "Pitsel" nedir hocam ya?Kaç defa sorayım sorayım diyorum ama vazgeçiyordum lakin bu sefer soracağım,neden bunu sürekli böyle yazıyorsunuz diye?:) Dediğim gibi yanlış anlamayın,sizi kırmak için demiyorum,sadece merak ediyorum :))

    Acer'ın bu ölü piksel politikası tamamen kendi evcilik oyunu. Kanun ne diyorsa odur, sadece bizi 6 aydan 1 sene kadar bir tüketici hakem heyeti rapor sonucu bekler o kadar. O yüzden yeni monitörde alacak olsak elimizdeki monitörü bir süre daha kullanmaya devam edeceğiz gözüyle bakmak gerekiyor. Çünkü bu monitör olayı bildiğiniz yazı tura gibi.Ne zaman şansımızın döneceğinin garantisi yok.Firmaların kanunu saymama alışkanlıkları sadece burada sınırlı değil, internetten alışverişlerde 14 günlük iade süresinide kendilerinde 7 güne indiriyorlar.Daha bugün bir firmanın iade politikasına bakıyorum 6 aylık ayıplı,kusurlu ürün politikasını 30 gün olarak beyan ediyorlar.Hey Allahım ya, aslında kanunlar bunların biraz daha canını yaksa bak böyle kendilerine göre oyun alanı yaratamayacaklar ama işte. Kanunlar hiçbir zaman siyasi,ekonomik politikalara bağlı olmaması gerekir,keskin bir bıcak gibi olmalıdır.Sahibi veya temas edeceği kişiyi, nesneyi seçmemelidir.Lakin ne yazıkki olamıyor ve buna farazi boyutta ideal hukuk diyorlar. :)

    Alıntıları Göster
    hocam yazım yanlışımı düzelttiğiniz için tşk ederim.aklımda öyle kalmış öyle yazmışım.bundan sonra garanti veremem ama doğrusunu yazmaya calışacağım.özelden söyleseydiniz önceden düzeltirdim.insanlık hali.

    diğer kanun olayına gelince.burada 3 5 arkadaş belki sizde extreme üst seviye mönitörleri takip ediyoruz.bütcemiz dahilinde en iyisini almaya çalışıyoruz.ne yazık ki fiyatların artmasından dolayı avrupa ve abd gibi yerlerle aynı şartlarda yarışmıyoruz.dolayısıyla firmalara bir avuç dolusu para veriyoruz.ben alacağım yeri firmayı önceden bir arıyorum telefon ile.sebebim ise herhangi bir olumsuz durumda kimseyle hır gür olmak istemiyorum.siz diyorsunuz ki kanun var nizam var.firma v da diyor ki bizim kendi şartlarımız var.bunları diyen yerler aslında isim vermeyim internet den çok satış yapan ancak cok büyük kurumsal firmalar değil.(mesala bir amazon ,bir hepsiburada veya bir vatan bilgisayar değil)ben 2 3 ay önce acer x34 almak istedim.Türkiye ye sayılı sayıda geldi.bir çok firma sattı ancak kiminle görüştüysem acer in kanun ve geri iade prosüdür ünden dolayı alamadım.korktum.hatta türkiye acer de yetkili bir bayanla görüştüm.derdimi sıkıntımı anlattım.anlayışla karşıladılar.haklısınızda dediler.ama acer in uluslar arası kanunları çercevesinde 5 ölü piksele kadar kabul edemiyoruz dediler.koşulsuz iade etmek istediğimde ne olucak diye sordum.ürünü geri gonderdiğinizde üründe üretim hatası bir kusur yoksa ürün sorunsuzsa ürünün kutusu ve tekrar satışı yapılamıycağından ürünü tarafınıza geri gönderiyoruz dedi.yani 5 ölü piksele kadar geri iadeyi kabul etmiyor.ışık sızması bulutlanma veya başka türev şeyler garanti kapsamına girmiyor ve koşulsuz iadeyi acer in uluslar arası kanunlarınca kabul etmiyoruz dedi.ne yapayim şimdi koca firmayla mahkemelikli olayim.hatta bayan dediki bu tarz kucuk sorun gibi şeyleri cok takılıyorsanız lütfen garanti kapsamına alan başka markalara bakın dedi.yani bizden almayın demek istedi.bu yazdıklarımı başka konularda da yazdım.yine yazıyorum.insanlar görsün diye.neden yazıyorum cünkü cok kötü satış pazarlaması .100 de 100 müşteri memnuniyetinden cok uzak bir olay.herkes görsünde bilinçlensin diye yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esnaf_TV -- 16 Şubat 2019; 10:27:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esnaf_TV

    hocam yazım yanlışımı düzelttiğiniz için tşk ederim.aklımda öyle kalmış öyle yazmışım.bundan sonra garanti veremem ama doğrusunu yazmaya calışacağım.özelden söyleseydiniz önceden düzeltirdim.insanlık hali.

    diğer kanun olayına gelince.burada 3 5 arkadaş belki sizde extreme üst seviye mönitörleri takip ediyoruz.bütcemiz dahilinde en iyisini almaya çalışıyoruz.ne yazık ki fiyatların artmasından dolayı avrupa ve abd gibi yerlerle aynı şartlarda yarışmıyoruz.dolayısıyla firmalara bir avuç dolusu para veriyoruz.ben alacağım yeri firmayı önceden bir arıyorum telefon ile.sebebim ise herhangi bir olumsuz durumda kimseyle hır gür olmak istemiyorum.siz diyorsunuz ki kanun var nizam var.firma v da diyor ki bizim kendi şartlarımız var.bunları diyen yerler aslında isim vermeyim internet den çok satış yapan ancak cok büyük kurumsal firmalar değil.(mesala bir amazon ,bir hepsiburada veya bir vatan bilgisayar değil)ben 2 3 ay önce acer x34 almak istedim.Türkiye ye sayılı sayıda geldi.bir çok firma sattı ancak kiminle görüştüysem acer in kanun ve geri iade prosüdür ünden dolayı alamadım.korktum.hatta türkiye acer de yetkili bir bayanla görüştüm.derdimi sıkıntımı anlattım.anlayışla karşıladılar.haklısınızda dediler.ama acer in uluslar arası kanunları çercevesinde 5 ölü piksele kadar kabul edemiyoruz dediler.koşulsuz iade etmek istediğimde ne olucak diye sordum.ürünü geri gonderdiğinizde üründe üretim hatası bir kusur yoksa ürün sorunsuzsa ürünün kutusu ve tekrar satışı yapılamıycağından ürünü tarafınıza geri gönderiyoruz dedi.yani 5 ölü piksele kadar geri iadeyi kabul etmiyor.ışık sızması bulutlanma veya başka türev şeyler garanti kapsamına girmiyor ve koşulsuz iadeyi acer in uluslar arası kanunlarınca kabul etmiyoruz dedi.ne yapayim şimdi koca firmayla mahkemelikli olayim.hatta bayan dediki bu tarz kucuk sorun gibi şeyleri cok takılıyorsanız lütfen garanti kapsamına alan başka markalara bakın dedi.yani bizden almayın demek istedi.bu yazdıklarımı başka konularda da yazdım.yine yazıyorum.insanlar görsün diye.neden yazıyorum cünkü cok kötü satış pazarlaması .100 de 100 müşteri memnuniyetinden cok uzak bir olay.herkes görsünde bilinçlensin diye yazıyorum.

    Alıntıları Göster
    Mahkemelik bir durum yok aslında, kanunları baz alırsanız,haklıysanız davayı alırsınız. Tüketici hakem heyetlik bir durumda,mahkemeydi vs uğraşma olmuyormuş. E devlet üzerinden başvuruyorsun,ilgili belgeleri doldurup veriyorsun.Gerisini onlar senin adına yürütüyor.Lakin orada önemli bir nokta var, belli bir fiyata kadar olan ürünlere bakıyorlar.Üstünde mecburen mahkemeye başvurmak gerekiyor,oraya dikkat etmek gerek.

    Benim merak ettiğim nokta, Acerın bu uluslararası uyguladığını söylediği kriterler acaba gerçektende var mı? (Nessarien)Avrupa malüm insan haklarına ciddi önem veren bir topluluk, böyle Acer'ın yüksekten atması,bu kurallarımız Avrupa'dada geçerli demesi bana pek inandırıcı gelmedi. Olay paraya gelince,son fiyattan kuruş inmiyor.Ama ölü piksele, ışık sızmasına, parlamaya, bulutlanmaya gelince olur böyle şeyler, bu kadarı kadı kızında da olur, diyorlar.Zaten yıllardır monitör alamamamın bir sebebi istediğim gibi bir monitör çıkarmamaları diğeride bu sorunlar zaten. Hani 10 monitör üretilse, 9unda bu sorunlar olsa.Tamam, şuanki üretim teknolojisi bu kadar oluyor diyip kabul edeceğiz.Lakin iyi, temiz ürünlerde gayet çıkıyor.Bu da demek oluyorki, iyi bir süzgeçten geçirip üretim sayılarını düşürüp,herkese kusursuz ürün satmaktansa, çarık çürük olsun bol olsun illa birileri alır,karımız düşmezi oynamayı tercih ediyorlar.
    Kısacası bunlar bizlere adam gibi değer verene kadar hiçbir ürünlerini almayın, bakın ben 2015den beri monitör alacağım diye bekliyorum.Çok şükür bir monitöre verilebilecek makül fiyattları verebilecek konumdayım ama gidip 8-10 bin ve üstü para vermem,istersen monitör benimle konuşsun. Onu verebilmek için aylık 5-10 bin arasında kazancımızın olması gerek. Zaten her şey haddinden fazla pahallı bir ülke...

    Bu firmaların arasında sadece Vatan Bilgisayarda deneyerek alma imkanı var, gerçi onda da ne kadar stabil bir ortam yaratıpta ışık testlerini yapacaksın tartışılır. Vatana gittiğimde,Asus pg279q için konuştuğumda önce parayı çekeriz,sonra monitörlerde test yapar alırsınız demişlerdi.Peki dedim,bu seride çok sayıda sıkıntılı ürün var.Elinizde 2 tane monitör var ama ikisinde sorun var diyelim sürekli sizin yeni sipariş vermenizi gelenlerin sorunsuz olmasını mı bekleyeceğiz dedim, cevap veremediler doğal olarak.

    Tüketici kanunlarındaki en büyük eksik, satıcının kanuna uymaması durumunda onlara kesilen cezalarda var. Yeterince caydırıcı olsa, bak bile bile yokuş yapabiliyor mı.Adamlar bir firmanın politkasını koskoca ülkenin kanunlarından üzerinde tutuyorlar.
    Bir diğer eksiği ise hani diyorlarya internetten bir ürün aldığınızda 14 gün içinde koşulsuz şartsız iade hakkınız var, diye. Lakinnn,ürünün kutusu açılmamak şartıyla.İyide arkadaş,ürünü açıp bakıp denemeden nasıl iade edip etmeyeceğimize karar vereceğiz? Koklayarak yapacağız anlaşılan. Bir kutuyu tekrardan ambalajlamak,bandlamak çok mu zor çok mu pahallı?En fazla dönüş kargosu sizden demeleri lazım..(Nessarien)

    @Nessarien hocam yukarıda adınızı belirttiğim kanunların yurtdışında şekli nasıl acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -SKYNET- -- 16 Şubat 2019; 11:1:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -SKYNET-

    Mahkemelik bir durum yok aslında, kanunları baz alırsanız,haklıysanız davayı alırsınız. Tüketici hakem heyetlik bir durumda,mahkemeydi vs uğraşma olmuyormuş. E devlet üzerinden başvuruyorsun,ilgili belgeleri doldurup veriyorsun.Gerisini onlar senin adına yürütüyor.Lakin orada önemli bir nokta var, belli bir fiyata kadar olan ürünlere bakıyorlar.Üstünde mecburen mahkemeye başvurmak gerekiyor,oraya dikkat etmek gerek.

    Benim merak ettiğim nokta, Acerın bu uluslararası uyguladığını söylediği kriterler acaba gerçektende var mı? (Nessarien)Avrupa malüm insan haklarına ciddi önem veren bir topluluk, böyle Acer'ın yüksekten atması,bu kurallarımız Avrupa'dada geçerli demesi bana pek inandırıcı gelmedi. Olay paraya gelince,son fiyattan kuruş inmiyor.Ama ölü piksele, ışık sızmasına, parlamaya, bulutlanmaya gelince olur böyle şeyler, bu kadarı kadı kızında da olur, diyorlar.Zaten yıllardır monitör alamamamın bir sebebi istediğim gibi bir monitör çıkarmamaları diğeride bu sorunlar zaten. Hani 10 monitör üretilse, 9unda bu sorunlar olsa.Tamam, şuanki üretim teknolojisi bu kadar oluyor diyip kabul edeceğiz.Lakin iyi, temiz ürünlerde gayet çıkıyor.Bu da demek oluyorki, iyi bir süzgeçten geçirip üretim sayılarını düşürüp,herkese kusursuz ürün satmaktansa, çarık çürük olsun bol olsun illa birileri alır,karımız düşmezi oynamayı tercih ediyorlar.
    Kısacası bunlar bizlere adam gibi değer verene kadar hiçbir ürünlerini almayın, bakın ben 2015den beri monitör alacağım diye bekliyorum.Çok şükür bir monitöre verilebilecek makül fiyattları verebilecek konumdayım ama gidip 8-10 bin ve üstü para vermem,istersen monitör benimle konuşsun. Onu verebilmek için aylık 5-10 bin arasında kazancımızın olması gerek. Zaten her şey haddinden fazla pahallı bir ülke...

    Bu firmaların arasında sadece Vatan Bilgisayarda deneyerek alma imkanı var, gerçi onda da ne kadar stabil bir ortam yaratıpta ışık testlerini yapacaksın tartışılır. Vatana gittiğimde,Asus pg279q için konuştuğumda önce parayı çekeriz,sonra monitörlerde test yapar alırsınız demişlerdi.Peki dedim,bu seride çok sayıda sıkıntılı ürün var.Elinizde 2 tane monitör var ama ikisinde sorun var diyelim sürekli sizin yeni sipariş vermenizi gelenlerin sorunsuz olmasını mı bekleyeceğiz dedim, cevap veremediler doğal olarak.

    Tüketici kanunlarındaki en büyük eksik, satıcının kanuna uymaması durumunda onlara kesilen cezalarda var. Yeterince caydırıcı olsa, bak bile bile yokuş yapabiliyor mı.Adamlar bir firmanın politkasını koskoca ülkenin kanunlarından üzerinde tutuyorlar.
    Bir diğer eksiği ise hani diyorlarya internetten bir ürün aldığınızda 14 gün içinde koşulsuz şartsız iade hakkınız var, diye. Lakinnn,ürünün kutusu açılmamak şartıyla.İyide arkadaş,ürünü açıp bakıp denemeden nasıl iade edip etmeyeceğimize karar vereceğiz? Koklayarak yapacağız anlaşılan. Bir kutuyu tekrardan ambalajlamak,bandlamak çok mu zor çok mu pahallı?En fazla dönüş kargosu sizden demeleri lazım..(Nessarien)

    @Nessarien hocam yukarıda adınızı belirttiğim kanunların yurtdışında şekli nasıl acaba?

    Alıntıları Göster
    ben amazon.com amazon.de gibi sitelerdeki acer xb27 nin veya asus 279q nun yorumlarını tek tek cevire cevire okudum.bizim burdaki gibi onlarda da ürünlerde cok sorun cıkıyor.ancak onlarda geri iade olaylari cok kolay.adam yazmış.279q almış 4 . kez aliyorum de 3. sorun cıktı geri gönderdim diye.acaba diyorum bu geri iade edilen ürünler yeniden kutulanıp bizim gibi 3. sınıf ulkeleremi gönderiliyor? cünkü daha oncede duymuştum. paneli söküp atacak degiller bir 279q nun ips panelin sıfırı 3000 tl ye getiriliyormuş.yeniden kutulama hizmeti sadece 3 5 dolar bişey tutuyormuş sonra gönder gitsin türkiye ye.

    birde bi konuda dikkatinizi cekerim.yine yabanci sitelerden de öğrendiğim kadarıyla ürünlerin iyileştirilmiş versiyonları cıkıyor artık.acer pre xb27 ips panelleri iyileştirilmiş ve daha sorunsuzmuş. hatirlarsanız 2015 2016 da tr ye geldiğinde okadar sorunluyduki satın alanlar kadar iade edenlerle doluydu .hatta acer okadar cok geri iade olmuştuki acer xb27 ips panelli modeli tekrarini tr ye getirmedi ve üst seviye monitor yarışında 1. sırayı 279q ya kaptırmıştı. haa o cokmu sorunsuzdu hayır degil.oda cok sıkıntılıydı ancak asus un bir takım satın almada kolaylıkları vardı.ben 279q yu alırken önce ödememi yaptim.sonra monitoru satın alıp test etmek istediğimi söyledim.1. kutuda ölü piksel cıktı.2. kutuda da cıktı. 3. kutuda ölü piksel yoktu.kendi imkamlarımla monitorun ustune bişey orterek ışık sızmasına baktim cok az oldugu için satın almıştım. ancak 279q da okadar sorunlu bir monitorki 279qz diye panelini değiştirip daha sorunsuz diye üretilen bir model var.mağdem sorunsuz model sürüceksin neden 279q yu ilk alanlara o modeli sattınız.değilmi?




  • -SKYNET- kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    İsveç'te yaşadığım için buradaki kanun ve kurallar üzerinden hareket ederek yanıt vereyim sorunuza. Burada oldukça rahatız bu anlamda, Türkiye'ye göre çok daha özenle hazırlanmış bir sistem var ve hukuk devletlerinde kimse kafasına göre at koşturamadığı için kanun neyse onu uygulamak zorundadırlar. Devletin de esas amacı kanunları hazırlamak ve uygulandıklarından emin olarak vatandaşına bunun güvencesini vermektir. Vergi sisteminin tarihin başlangıcından beri amacı budur. Vergiyi alıp can ve mal güvenliğini sağlayamamak ayakların baş olduğu toplumlara has bir durumdur. Vergi cenneti ülkemizin de hak ettiği vizyon sahibi yöneticilere kavuşmasını diledikten sonra sözlerime koşulların detaylarına değinerek devam edeyim.

    Her ürün grubu için farklı garanti ve iade süreçlerine sahibiz. Burada teknolojik ürünleri 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz. Hiçbir gerekçeye ihtiyaç duymaksızın bu hakka sahipsiniz. 1 ölü pikselden, kullanıcı deneyiminin tatmin edici bulunmamasına kadar her gerekçe kabul görür. 365 gün boyunca da satın aldığınız kıyafetleri (hijyen grubuna dahil ürünler hariç elbette) iade etme hakkınız var. Kullanmadığınız ya da hijyenik bir ortamda üzerinizde deneyip ürüne zarar vermediğiniz sürece bu haktan mahrum bırakılmazsınız. Bu hak sadece İnternet alışverişlerinde geçerli değil, mağazalardan alışveriş yaptığınızda da bu hakka sahipsiniz.

    Gelelim tekrardan teknolojik ürün gruplarına. Ben de toplu bir güncelleştirme sürecindeyim son birkaç gündür full sistem detaylarıyla ilgileniyordum, hatta bunları yaparken monitörleri de tekrardan test ettim satış noktasındaki karanlık odada ve eskilerini elden çıkararak Acer'a tekrardan geçiş yapmaya karar verdim. Öyle bir şey söz konusu olsa böyle bir tercihte bulunmazdım.

    Acer'ın (Acer Türkiye sanırım) verdiği bilgi koskocaman bir yalandan ibaret. Ben her ne kadar satın almadan önce ürünleri orada açtırıp, bizzat test ederek ayırtsam ve sonrasında kararımı verip satın alsam da, İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcı için de aynı hak söz konusu. 30 gün içerisinde dilediği kadar değişim talep edebilir ya da ürünü iade edip parasını geri alabilir. Acer, Asus, Dell ya da başka bir marka olması kanun üzerinde değişim hakkı tanımıyor hiçbir firmaya. Koşullar ve kanunlar bu, bu ülkede satış yapan firma bu hakları yerine getireceğini kabul etmek zorundadır. Aksi halde bu pazara giremez ya da aykırı bir işlemde bulunursa akla hayale gelmeyecek boyutta cezalar ile karşılaşır.

    Türkiye destek hattından gelen bu bilginin hiçbir doğruluk payı yok. O zihniyetin amacı direnç kırmak, böylece ürünü geri iade edecek olan %75-80 civarında bir kitleyi böylesi içi boş ve basit bir söylemle pasifize etmeyi başarıyorlar. Türkiye'de olsaydım bu olay üzerine kendileriyle iletişime geçip önce ilk ağızdan bu bilgiyi alır sonrasında karşı argümanlarla beraber takınacakları tavıra göre Türkiye dışındaki bağlı oldukları birimlere kendilerini detaylıca tek tek rapor ederdim. Zira yapmaya çalıştıkları şey hoş değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esnaf_TV

    ben amazon.com amazon.de gibi sitelerdeki acer xb27 nin veya asus 279q nun yorumlarını tek tek cevire cevire okudum.bizim burdaki gibi onlarda da ürünlerde cok sorun cıkıyor.ancak onlarda geri iade olaylari cok kolay.adam yazmış.279q almış 4 . kez aliyorum de 3. sorun cıktı geri gönderdim diye.acaba diyorum bu geri iade edilen ürünler yeniden kutulanıp bizim gibi 3. sınıf ulkeleremi gönderiliyor? cünkü daha oncede duymuştum. paneli söküp atacak degiller bir 279q nun ips panelin sıfırı 3000 tl ye getiriliyormuş.yeniden kutulama hizmeti sadece 3 5 dolar bişey tutuyormuş sonra gönder gitsin türkiye ye.

    birde bi konuda dikkatinizi cekerim.yine yabanci sitelerden de öğrendiğim kadarıyla ürünlerin iyileştirilmiş versiyonları cıkıyor artık.acer pre xb27 ips panelleri iyileştirilmiş ve daha sorunsuzmuş. hatirlarsanız 2015 2016 da tr ye geldiğinde okadar sorunluyduki satın alanlar kadar iade edenlerle doluydu .hatta acer okadar cok geri iade olmuştuki acer xb27 ips panelli modeli tekrarini tr ye getirmedi ve üst seviye monitor yarışında 1. sırayı 279q ya kaptırmıştı. haa o cokmu sorunsuzdu hayır degil.oda cok sıkıntılıydı ancak asus un bir takım satın almada kolaylıkları vardı.ben 279q yu alırken önce ödememi yaptim.sonra monitoru satın alıp test etmek istediğimi söyledim.1. kutuda ölü piksel cıktı.2. kutuda da cıktı. 3. kutuda ölü piksel yoktu.kendi imkamlarımla monitorun ustune bişey orterek ışık sızmasına baktim cok az oldugu için satın almıştım. ancak 279q da okadar sorunlu bir monitorki 279qz diye panelini değiştirip daha sorunsuz diye üretilen bir model var.mağdem sorunsuz model sürüceksin neden 279q yu ilk alanlara o modeli sattınız.değilmi?

    Alıntıları Göster
    Evet hocam, orada yazılanlar doğrudur.Bende zamanında Amazon.com üzerinden 4 defa Acerxb271hu modeli alıp geri göndermiştim, hatta adamlara teşhir ürünü olsun sağlam olsun ne olur açıp kontrol edin öyle gönderin bile demiştim.Hatta depolarında seçecekleri uygun kişilerden ufak bir ekip kurmalarını ve bu monitörden talep gelemesi halinde bu ekipten teknik destek almak isteyen müşterilere yönelik testleri yapılmış, onaylanmış ürünlerin kargolanması yönünde bir çalışma yapmalarını bile istemiştim. Mantıkende bakınca o kadar monitörün gönderilmesi geri getirtilmesi,gümrük masrafları vs baya bir gider olacağı için,dışarıdan özel olarak kiralanan bir ekip bile daha uyguna gelecekti.Lakin gerçekleştiremediler böyle bir durumu. Bir taraftan adamlara ben mahçup olurken bir taraftanda,gelen ışık sızmalı,ölü pikselli monitörleri görünce içim kabul etmeyi elvermiyordu. En son ürünü iade ettikten sonra vazgeçmiştim.Çünkü bir iki tane daha denesem hesabı banlama ihtimali yüksekti. Bir daha alışveriş yapamama riski vardı,o yüzden monitör firmasının hatası bizim çekmememiz açısından vazgeçmiştim.Adamlar sana olmaz,değiştiremiyorum demiyor ama senle tartışmaya girmeden hesabı banlayabiliyorlar,nette bunun örnekleri var.


    Büyük ihtimal dediğin gibi kusurlu olup tekrar paketlenen ürünler bizim gibi ülkelere gönderilerek satışı yapılıyor. Satışını yapanlarda bizim içimizden, senin telefonla konuşa kadın gibi insanlar...Adamlar masrafları kısıp, yeni ürünün heyecanıyla yanık çarık ürünleri hemen piyasaya veriyorlar, ilk biz yaptık,pastanın ilk heyecan uyandıran kısmı bizim elimizde demek için.Sonrasında ise geri dönenleri düzeltip edip tekrar piyasaya sunuyorlar anladığım kadarıyla. 279qz beklenildiği gibi sorunsuz mu bilemiyorum,amazon.comda şuan satışı var. Ama güvenipte almak sıkıntı tabi.Samsunga güveniyorum,Quantom Dotlu monitörlerinde sıkıntısız, temiz ürünler verirler diye hayal kırıklığı oldu.Şikayetleri olanlarda az değil.Viewsonicin bu klasman ürünün konusu zaten sitede mevcut.Benim şahsen hiçbir markaya bu monitör konusunda güvenim kalmadı.5 kişinin 5'ide ok derse anca. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Merhabalar

    İsveç'te yaşadığım için buradaki kanun ve kurallar üzerinden hareket ederek yanıt vereyim sorunuza. Burada oldukça rahatız bu anlamda, Türkiye'ye göre çok daha özenle hazırlanmış bir sistem var ve hukuk devletlerinde kimse kafasına göre at koşturamadığı için kanun neyse onu uygulamak zorundadırlar. Devletin de esas amacı kanunları hazırlamak ve uygulandıklarından emin olarak vatandaşına bunun güvencesini vermektir. Vergi sisteminin tarihin başlangıcından beri amacı budur. Vergiyi alıp can ve mal güvenliğini sağlayamamak ayakların baş olduğu toplumlara has bir durumdur. Vergi cenneti ülkemizin de hak ettiği vizyon sahibi yöneticilere kavuşmasını diledikten sonra sözlerime koşulların detaylarına değinerek devam edeyim.

    Her ürün grubu için farklı garanti ve iade süreçlerine sahibiz. Burada teknolojik ürünleri 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz. Hiçbir gerekçeye ihtiyaç duymaksızın bu hakka sahipsiniz. 1 ölü pikselden, kullanıcı deneyiminin tatmin edici bulunmamasına kadar her gerekçe kabul görür. 365 gün boyunca da satın aldığınız kıyafetleri (hijyen grubuna dahil ürünler hariç elbette) iade etme hakkınız var. Kullanmadığınız ya da hijyenik bir ortamda üzerinizde deneyip ürüne zarar vermediğiniz sürece bu haktan mahrum bırakılmazsınız. Bu hak sadece İnternet alışverişlerinde geçerli değil, mağazalardan alışveriş yaptığınızda da bu hakka sahipsiniz.

    Gelelim tekrardan teknolojik ürün gruplarına. Ben de toplu bir güncelleştirme sürecindeyim son birkaç gündür full sistem detaylarıyla ilgileniyordum, hatta bunları yaparken monitörleri de tekrardan test ettim satış noktasındaki karanlık odada ve eskilerini elden çıkararak Acer'a tekrardan geçiş yapmaya karar verdim. Öyle bir şey söz konusu olsa böyle bir tercihte bulunmazdım.

    Acer'ın (Acer Türkiye sanırım) verdiği bilgi koskocaman bir yalandan ibaret. Ben her ne kadar satın almadan önce ürünleri orada açtırıp, bizzat test ederek ayırtsam ve sonrasında kararımı verip satın alsam da, İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcı için de aynı hak söz konusu. 30 gün içerisinde dilediği kadar değişim talep edebilir ya da ürünü iade edip parasını geri alabilir. Acer, Asus, Dell ya da başka bir marka olması kanun üzerinde değişim hakkı tanımıyor hiçbir firmaya. Koşullar ve kanunlar bu, bu ülkede satış yapan firma bu hakları yerine getireceğini kabul etmek zorundadır. Aksi halde bu pazara giremez ya da aykırı bir işlemde bulunursa akla hayale gelmeyecek boyutta cezalar ile karşılaşır.

    Türkiye destek hattından gelen bu bilginin hiçbir doğruluk payı yok. O zihniyetin amacı direnç kırmak, böylece ürünü geri iade edecek olan %75-80 civarında bir kitleyi böylesi içi boş ve basit bir söylemle pasifize etmeyi başarıyorlar. Türkiye'de olsaydım bu olay üzerine kendileriyle iletişime geçip önce ilk ağızdan bu bilgiyi alır sonrasında karşı argümanlarla beraber takınacakları tavıra göre Türkiye dışındaki bağlı oldukları birimlere kendilerini detaylıca tek tek rapor ederdim. Zira yapmaya çalıştıkları şey hoş değil.
    Merhabalar,
    O 30 gün koşulsuz şartsız satış olayı demekki Amazonun şahsi politikasından değil, normalde var olan politikadan geliyormuş.Bunlar,bu düzen ve kanun neden bizim ülkemizde işlemiyor anlamıyorum. Hani mevcut iktidar bu firmalardan korkuyor, çıkarlarına ters davranırlarsa zor duruma düşeriz diye mi üstlerine gidemiyor anlam vermiyorum.Eğerki büyük firmalar siyasette bu kadar etki olsalardı yurtdışında nasıl kanunlar bu kadar her şeyin üzerinde oluyor...Sen bir iktidar olarak kanunları,düzeni iyi bir şekilde sağlarsan,senden belki 4 firma rahatsız olur ama 4bin kişi memnun olur ve dönüşleri ona göre olur.Başka türlü neden bu kanunlar ülkemizde böyle işlemiyor anlam veremyorum doğrusu.

    Acer'ın ezberden attığını bende biliyorum, sizinde yurtdışında yaşayan,bizzat gören birisi olarak konuşmanızı istedim doğrusu.Özellikle bu tarz durumlar için yazışmalarla yapılması gerektiğinde bir üstlere şikayet adına daha geçerli olacaktır.Arkaşta zaten telefonla görüştüğünü bildirmiş.Yalnız,yurtdışı merkezlerine şikayette edilse bir sonuç çıkacağını pek sanmıyorum. Yurtdışı merkezleri ellerindeki kusurlu ürünleri kendi ülkelerinde elden çıkamayacaklarını bildiklerinden bu tarz yöntemlerle stok eritmeye çalışıyorlardır.Kısacası danışıklı dövüş diyebiliriz,şahsi düşüncem bu yönde. :) Zaten bize, bizden başka bu kadar zarar veren bir millet var mıki? :=)




  • -SKYNET- kullanıcısına yanıt
    Kanunlar ile alakalı bir durum bu, bazı firmalar ise inisiyatif alıp bu süreci uzatabilir. Bu sebepten ötürü genel bir politika olarak adlandırmayalım çünkü ülkeden ülkeye değişebiliyor bu tür detaylar. Ben İsveç'ten örnek verdim lakin İngiltere'de de yaşayıp okuduğum için oradaki uygulamayı da biliyorum. İngiltere'de koşulsuz şartsız geri dönüş online alınan ürünler için 14 gün ile sınırlıdır. Herhangi bir arıza söz konusu olursa ilk 30 gün içerisinde para iadesi ya da yeni ürün ile değişim yapılabilir. Amazon UK ise 2015 yılında güncellenen yasanın daha üzerinde bir süre tanıyor kullanıcılarına ve kapsamı genişletip standartları olan 30 gün iade hakkını sunuyor.

    Hayır, Acer ya da başka bir firma kusurlu ürünleri neden ülkemizde yeni ve sorunsuz bir ürünmüş gibi satışa sunsun. Eğer geri dönmüşlerse daha uygun fiyata refurbished olarak satılıyor bunlar dünyanın her ülkesinde. Kutudan çıkan ilk halleri sorunluysa bu kalite kontrol ya da üretim teknolojisinin olgunlaşmaması gibi nedenlere dayanır. Ülkemizin nüfusu yüksek olabilir ama premium ürünler için büyük satış rakamlarının söz konusu olduğu bir ülke değil. Bu yüzden o düşünceye katılamayacağım.

    Ülkemizde ''neden'' ile başlayan bütün soruların cevabı aynı kapıya çıkıyor ne yazık ki. Ne desem ki şimdi? Kaç insan etrafına baktığında mükemmel bir ahenk ile işleyen bir düzen görüyor? En basit konularda bile atılım yapıp standartları yakalayacağımız yere çok daha geriye gitmiş durumdayız. Çok daha mühim konulara şaşırmayıp bunlara şaşırmak gerçekleri inkar etmek olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nessarien

    Kanunlar ile alakalı bir durum bu, bazı firmalar ise inisiyatif alıp bu süreci uzatabilir. Bu sebepten ötürü genel bir politika olarak adlandırmayalım çünkü ülkeden ülkeye değişebiliyor bu tür detaylar. Ben İsveç'ten örnek verdim lakin İngiltere'de de yaşayıp okuduğum için oradaki uygulamayı da biliyorum. İngiltere'de koşulsuz şartsız geri dönüş online alınan ürünler için 14 gün ile sınırlıdır. Herhangi bir arıza söz konusu olursa ilk 30 gün içerisinde para iadesi ya da yeni ürün ile değişim yapılabilir. Amazon UK ise 2015 yılında güncellenen yasanın daha üzerinde bir süre tanıyor kullanıcılarına ve kapsamı genişletip standartları olan 30 gün iade hakkını sunuyor.

    Hayır, Acer ya da başka bir firma kusurlu ürünleri neden ülkemizde yeni ve sorunsuz bir ürünmüş gibi satışa sunsun. Eğer geri dönmüşlerse daha uygun fiyata refurbished olarak satılıyor bunlar dünyanın her ülkesinde. Kutudan çıkan ilk halleri sorunluysa bu kalite kontrol ya da üretim teknolojisinin olgunlaşmaması gibi nedenlere dayanır. Ülkemizin nüfusu yüksek olabilir ama premium ürünler için büyük satış rakamlarının söz konusu olduğu bir ülke değil. Bu yüzden o düşünceye katılamayacağım.

    Ülkemizde ''neden'' ile başlayan bütün soruların cevabı aynı kapıya çıkıyor ne yazık ki. Ne desem ki şimdi? Kaç insan etrafına baktığında mükemmel bir ahenk ile işleyen bir düzen görüyor? En basit konularda bile atılım yapıp standartları yakalayacağımız yere çok daha geriye gitmiş durumdayız. Çok daha mühim konulara şaşırmayıp bunlara şaşırmak gerçekleri inkar etmek olur.
    Peki İngiltere'deki koşulsuz şartsız 14 gün iade hakkında ürünün kutusu açılmayacak,denenmeyecek, diye bir şart var mı? Mesala, İngiltere'de yaşayan birisi Rtx 2060, aldı diyelim. Pc taktı ve standart ekran kartı testlerini yaptı,bir iki oyun açtı denedi ama baktı ki kafasındaki gibi bir performans söz konusu değil. Ürünün kutusunda ve belgelerinde,içeriğinde hiçbir sıkıntı yok. Hatta ürünün üzerindeki etiketleri bile duruyor.Bunu tekrar kutusuna koyup, 14 gün dolmadan iade edebiliyor mu? Amazonun iade olayını biliyoruz, o istisna bir firma.Ben İngiltere'de herhangi bir teknoloji mağzasından söz ediyorum (internetten almak şartıyla),yasa 14 gün içinde iade hakkı tanıyor. Hani bunu şundan soruyorum bizimkiler,oradaki kanunu kopyalarken içeriğinde değişiklik yapmışlar mı onu merak ediyorum.Çünkü burada 14 içinde iade olayında ürünün hiçbir şekilde ambalajı açılmamalı diyorlar,bunu resmi makama bile sorduğumda öyle demişlerdi.Bunu satıcılar 7 güne indiriyor.Bilinçli bir tüketici olarak asla taviz verilmemesi gereken bir nokta ama insanlar mahkemeydi vs uğraşmak istemiyorlar. O yüzden Tüketici Hakem Heyeti çok önemli bir adım bizler açısından. Sadece alacağımız ürünü ve parasını bir süre görmezden gelip bekelmek gerekiyor.Burada devletin yapacağı şey, eğerki tüketici haklıysa para iadesinde ürünün %50 fazlasını tüketiciye verdirmesi gerek.Çünkü bunu bile satıcılar kullanıyorlar. Misal, adam sana 3binlik monitör satıyor ve sen haklı olduğun halde değiştirmiyor. Sen tüketici hakem heyetine gittiğide, en az bir 6 ay bekliyorsun.Satıcı bu 6 ayın sonunda paranı geri veriyor,tabi senin gibi bir düzine kişiye bunu yaparsa bu paraları 6 ay değerlendirmesi demek. Böyle bir durumda var. Ha tüketici hakem heyetinin başka dezavantajı yok mu dersen,tam hatırlamaıyorum ama 4500tl mi neydi bunun üstü davalara bakmıyor.Senin mahkemeye başvurmanı istiyorlar. Mantıksız bir durum,hak haktır tahsili zaten devlet yapacağı için mahkemeye göndermeye ne gerek var.Sadece sen adilce,kanunlara göre yargılayacaktır o kadar...

    Şahsen Türk sitelerinde refurbished olarak monitör ilanı görmedim doğrusu.Ya sıfır diye geçiyor ya da ikinci el veya teşhir ürünü(genelde mağzadan elden satışlarda karşımıza çıkıyor). Eğerki her sıkıntılı olan monitörler itinayla toplanıp,yeniden etiketlenseydi ortalık refurbishedan geçilmezdi.Özellikle bu klasmandaki ürünlerde. :)
    Distribütörlere sorduğumuzda 3-5 ölü pikselden aşağısı değişime iadeye girmez diyorlar.Bunu sadece Acer değil,diğer monitör firmalarıda öyle diyor.Durum böyle olunca insan şüpheleniyor ister istemez. :)Çünkü üretici tamam hacı sıkıntı varsa gönder rufuslayalım öyle sat dese bu dispirötlrer bu kadar ayak yapmazlardı.Ölü piksel olayı sıkıntılı.Ama kanunlarda 1 tane olması değişim veya iade için yeterli deniyor.Lakin ışık sızması,bulutlanma,parlama olayı tamamen boşlukta.Bunlarda üreticinin,satıcının insiyatifine kalıyoruz.
    (Bunu zamanında Asustada görmüştüm ama ya 1 ölü pikseli kabul etmişlerdi ya da bazı serilerde istisna yapmışlardıki 1 ölü pikselde bile değişim iade alınır diye reklam yapmışlardı,sanki kendi isteğiyle kabul ediyorlardı. :=) )Bunu sadece Acer demiyor, diğerleri böyle diyor. :)

    Bugün haberlerde yayaya yol vermeyen araçları çekiyorlardı,kameraman ve sunucu yolun kenarında yayaya kim yol veriyor kim vermiyor diye izliyordu.Bir sürü araç geçti duran kimse olmadı.(ileride onları durduran polis oldu. 488tlcik için) Sonunda bir araç durdu ve yayaya yol verdi, sunucu koşarak araç sahibinin yanına gitti.Tebrik etti, o kadar araç geçti yol vermedi ama siz verdiniz dedi. Adam yurtdışın da yaşıyormuş,oradan gelmiş.Bizim oralarda herkes kuralara uyuyor,uymamanın imkanı var yok,cezası çok yüksek dedi. Trajikomik bir durum ama eksiklikleri de olsa(her yayaya yol vermeye kalkarsan trafik hepten çöker,geçişin fazla olacağı yerlere alt veya üst geçit veya lamba olmalı.Videoda bunların hiçbiri yoktu ama ceza vardı.)Ceza yiyen adama soruyorlar,artık yayalara dikkat edecek misin,yol verecek misiniz diye.Adam bırakın yol vermeyi,yaya görünce kontağı kapatacağım diyor.
    Küçük küçük kıpırdamalar olsada halen güzel şeyler oluyor ülkemizde.Önemli olan bunları yaşayarak bir noktaya getirilmesinde aktif rol oynamak değil mi?Başka bir Türkiye yok, başka bir Atatürk'te yok...

    Üreticiler monitörün kıçını başını süsleyip ışıklandıracağını sene olmuş 2019 hale kalite kontrol sorunu yaşatıyorlar,üstelik 500-1000tl ürünler bile değil bahsettiğimiz monitörler. O konuda monitör üreticilerine çok kızıyorum doğrusu.Şimdi gitsem amazondan acer hu271hu tekrar alsam açsam baksam gene ölü piksel,ışık sızması veya ıps glow olacak. Onlara kesinlikle güvenemiyorum,şansımada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -SKYNET- -- 17 Şubat 2019; 18:35:51 >




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.