< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persheid1903 -- 12 Haziran 2021; 12:42:7 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persheid1903 -- 12 Haziran 2021; 12:42:7 > |
Almışken 8gb alın, %50 fazla ram büyük farklılık yaratır.
Tertemiz kurulum için küçük bir rehber yazalım: Temiz format atın, windows kurulumunda kullanmadığınız her şeyi kapatın. (Sesli kullanım, Cortana, Tablet modu vs.) Windows açılınca program ekle-kaldırdan candy crush, netflix ıvır zıvır her şeyi kaldırın. Windows update'leri yapın, bir kaç kere kapatıp açacaktır. Son sürüme gelene kadar tüm güncellemeleri yapın. Bu haliyle windows servisleri ve zamanlanmış görevleri not edin. Şu linkten tüm driverları indirin:https://www.acer.com/ac/en/ID/content/support-product/7630;-; Driverları yüklerken dikkat edin, her şeye izin vermeyin. Yanında bir çok gereksiz program da yüklüyor. Tüm driverları yükledikten sonra, bizden izin istemeden yüklenen bir kaç program olacaktır. Bunların bilgisayar fonksiyonlarını kullanmanıza yardımcı olmayacak olanlarını kaldırabilirsiniz. Program isimlerini google'layıp ne işe yaradıklarına bakabilirsiniz. Detaylı inceleme fırsatım olmadı ama bu laptop için önemli olduğunu düşündüğüm 2 yazılım var. İlki ekran kartı yazılımı, ikincisi ise laptop fonksiyonlarını kullanmak için yüklenen acer yazılımı. Gerisini kaldırabilirsiniz. (2. depolama alanı kullanıyorsanız intel rapid storage'ı silmeyin.) Önceden yedeklediğiniz servisler ve zamanlanmış görevleri driverları kurduktan sonraki haliyle kıyaslayıp yeni ne eklemiş bakın. Yeni eklenenleri google'layıp ne işe yaradıklarını öğrendikten sonra disable edin ya da çalıştırmayı manual hale getirin. ara > msconfig yazıp bilgisayar açılırken çalıştırılan program listesine bakın. Skype, Onedrive vs. gibi şeyleri disable edin. Windows yüklenirken size sormadan aktif hale getirilen bazı servisler var (Telemetry gibi). Genelde windows'un kullanıcı alışkanlıklarını toplamak için kullandığı servisler. Bunlarla ilgili yabancı sitelerde bolca liste mevcut. Disable edin. Tema performans ayarlarından maksimum performansı seçin. (Görünümün Windows 98 kıvamına gelmesinde problem yok diyorsanız.) (çok elzem değil) Browser takıntınız yoksa Chrome kullanmayın, Firefox Quantum kurun. Chrome ve Office kullanıyorsanız yükledikten sonra auto-update için servis ve zamanlanmış görevleri kapatın. Chrome/firefox için ublock origin eklentisini kurun. Adblock Plus kesinlikle kullanmayın. PDF için Adobe Reader yerine Sumatra PDF kullanın. (PDF görüntülemek için bloatware yüklemeyin.) Video izlemek için MPC-HC kurun. Tüm bu dediklerimi düzgün yaparsanız idle durumda 1 GB'dan fazla bellek tasarrufu yapabilirsiniz. Sonra oyun oynarken, render alırken bana teşekkür edersiniz. ![]() |
Hocam kaç yaşındasınız bilmiyorum ama 12 yaşındaymışsınız gibi davranıyorsunuz.
Öncelikle, sizin aldığınız bilgisayar ile bizim aldığımız bilgisayar aynı değilmiş zaten. Ben sizi bu bilgisayarı alıp iade ettiniz zannediyordum, sizin aldığınız bilgisayar bambaşka ryzen işlemcili farklı bir bilgisayar. Ben bu bilgisayarı ailemin desteği sayesinde aldım, 2-3 ay boyunca dizüstü bilgisayarlar piyasasını takip ettim, fırsatlar kaçırdım ve en sonunda bu bilgisayarı aldım. Ben aldığım zaman 3800 TL'ydi. Siz şimdi bu bilgisayarı daha bir kere bile görmeden kullanmadan bu bilgisayara sahip forum üyelerinin başlığına gelip bize "salak" derseniz ben de size laflar hazırlarım. Ben bu konuyu açan kişiyim, yüzyüze görüştüğüm iki arkadaşıma daha tavsiye ettim ve onlar da aldı bu bilgisayarı. Hemen hemen hepimiz bilgisayarı kullanalı 1 ay oluyor. Ben sadece bir kere mavi ekran sorunuyla karşılaştım. O da arkada Spotify ve Firefox açıkken FIFA'ya girmek isterken oldu. Belli ki RAM yetmedi ve darboğaz yaptı bilgisayar. Onun haricinde diğer arkadaşım 4GB RAM ile Rocket League ve LOL oynuyor uzun saatlerce. Onda da bir sorun yok. Bu konuyla LG G4'ün ne alakası var? Kullanıcılar, ortaya çıkan sorunları yazdığı zaman "Oh Oh" demek ne kadar karakterli bir davranış sizce? Aynı zamanda yardım da etmeye çalışıyorsunuz garip bir şekilde... Lütfen insanlara yardım etmek, bilgi paylaşımı yapmak istiyorsanız, içinizdeki Acer nefretine son verin. Çünkü burada yaptığınız densizce yorumlar insanın sinirini zıplatıyor. 3100 liraya aldığınız, Ryzen işlemcili, Radeon 540 ekran kartlı, FreeDos, SSD'siz, FHD olmayan, sadece adaptörünün 500gram olduğu bir bilgisayar aldığınız için gelip buraya bize kızmayın. Aramaya inanın. Ayrıca merak etmeyin, herhangi bir şekilde bu cihazın kronik sorunlu olduğunu anlarsak hakkımızı ararız. Lütfen rica ediyorum, bu mesaja tartışma yaratacak bir şekilde cevap vermeyin. İnsanlar burada sorunlarına çözüm arıyor. Verirseniz önceki mesajlarınızı ve konu içinde satış yapmaya çalıştığınız mesajı raporlayacağım. |
Sevgili forumdaşım;
karşınızdaki insanı adam yerine koyup düzgün yazınızdan ötürü; anlaşılmayı bekleyecek kadar naif olmanızdan; ve de özellikle sabrınızdan ötürü sizi tebrik ediyorum. Ben mevzubahis arkadaşın beni alıntıladığı mevzubahis mesajını görür görmez "block" a bastım, vaktimi hiç boşa harcayamam. Zira sadece o yazısından belli oluyor ki, ben sabaha kadar da anlatsam karşımdaki insan yine aynı telden çalacak. Hiç kafa yormayın, boşverin. Daha önce de demiştim, şu forum forum olalı imza attığı en iyi iş "block" düğmesini eklemek oldu. |
Ben bilgisayarı açıp kendim RAM takmıştım. Sonra bilgisayarı servise yollamam gerekliydi. Tekrar laptopun içini açıp ramı çıkarttım. Bilgisayar servise gitti geldi, bi sorun yok dendi temizlendi dendi. Rami tekrar takmak için laptopu açtığımda, Fanların soket girişini takmayı unuttuklarını gördüm. Laptopta çalışan fan yoktu anlayacağınız. Normal bir kullanıcı olsa bilgisayarı tekrardan servise göndermesi gerekecekti ve servistekiler mallıklarını anlayacaklardı. Kötü bir durumda da bilgisayar yanabilirdi. |
Arkadaşlar Çin'den ffc kablosu geldi. Kablo bu;
![]() Bilgisayar içinde yuva hazır. Bakınız yuva; ![]() FFC kablosunun takılacağı soket bu soket; ![]() Ve bu da takılmış hali; ![]() ![]() Görüldüğü gibi hdd çalışıyor, ffc kablosu sorunsuz. Aktarım hızı iyi. Her şey iyi gibi gözüküyor ama değil. Gelelim problemin ne olduğuna. HDD kalın geliyor arkadaşlar. Standart 2.5" laptop hdd'si bu taktığım ve kapak zor kapanıyor, kapağın hdd bölgesindeki tırnağı değil vida tutuyor. Tek bu olsa yine iyi laptopun sağ üstü şişti. HDD kalın gelince göbeklendi orası. Sanırım bu yuvaya daha ince bir hdd veya 1.8" hdd gerekiyor. Aldığım kablo bu https://www.aliexpress.com/item/32791255654.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.382f4c4d7YpJwU Arkadaşlar biraz araştırma ile mevzuyu çözdüm. Eğer elinizdeki hdd 2.5" olmasına karşım 9.5mm ise takamıyorsunuz. Cihaz ultrabook olduğundan dolayı 7mm kalınlığındaki 2.5" diskleri kullanabiliyoruz. Bunlara piyasada "thin" hdd deniyor. |
Merhaba, Cihazı 1 yıldan fazladır kullanıyorum, bir çok kez mavi ekran hatası aldım, özellikle çizim yaparken..
1 ay önce format attım her iki ekran karıtınıda güncelledim, inteli Acerin sitesinden ( https://www.acer.com/ac/tr/TR/content/support-product/7630?b=1 ) Nvidia ise Goforce Experince ile güncelledim. 1 aydır hiç mavi ekran hatası almadım.. ![]() ![]() |
https://www.acer.com/ac/tr/TR/content/support-product/7630?b=1
paylaştığım linke tıklayıp indirebilirsin. VGA Görüntü Bağdaştırıcısı Sürücüsü Tarih : 2020/04/01 Versiyon: 26.20.100.7927 Üretici: Intel Boyut : 346.7 MB |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal0001903 -- 11 Şubat 2019; 18:26:41 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal0001903 -- 11 Şubat 2019; 20:28:44 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal0001903 -- 11 Şubat 2019; 21:29:29 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boras06 -- 12 Şubat 2019; 9:34:9 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal0001903 -- 12 Şubat 2019; 14:6:32 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w_wallace -- 12 Şubat 2019; 20:45:47 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w_wallace -- 12 Şubat 2019; 20:45:3 > |