< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 15 Ocak 2014; 13:07:34 > |
Acı Gerçek Yabancı Dil ve Kitap Okuma yok Oyunlara Devam
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Okullardaki İngilizce eğitimi yanlış. Bir ince kitabı dahi okumadan İngilizce eğitimini tamamlayan öğrenciler var. Okulda verilen kelime, temel gramer, hazır kalıp cümle bilgisiyle hiçbir şekilde İngilizce öğrenemezsiniz. Onun yerine birkaç ayınızı ayırıp düzgün bir kaynaktan çalışarak, reading ve listening ile beraber yürüterek çok daha kısa sürede çok daha fazla şey öğrenilebilir. Reading ve listening için artık yüzlerce liralık eğitim setlerine de lüzum yok. İnternette gönüllü eğitim veren onlarca site ve kaynak var. Yabancı kitaplar çok pahalı derseniz internette eğitim amaçlı hazırlanan ve yayınlanan yine binlerce kitap mevcut.
Gramer üzerine 12 sene eğitim veren bir tek Türkiye'nin olduğunu tahmin ediyorum. Gramer denen şey ile gözler korkutuluyor, öğrenciler sanki binlerce olasılık ve kombinasyon varmış gibi kafalarında kurmaya çalışıyorlar. Gerçi sadece İngilizce değil Türkçe gibi ana dil eğitiminde bile yanlışlar var. Notları iyi olsa dahi ortalama bir lise öğrencisine imlâ kurallarına uygun, yaygın olarak kullanılan ama çoğu kesim tarafından bilinmeyen kelimeleri barındıran bir yazı okutsanız yarısından fazlasını anlamayacaktır. 50 kelime ile Türkçe konuşan birisinden de kolayca yabancı dil öğrenmesini beklememek gerekir.
-
Aynen böyle bu hem eğitim sorunu hem öğrenci sorunu. Yurt dışına çıkana kadar İngilizce'nin kıymetini bilmeyecek veya herhangi bir dilin bir toplumumuz var.
Eğitim sistemini hep eleştiririz ama sonuçta yarın öbür gün bizler de bir eğitimci olabiliriz, eleştirdiğimiz ile kalırız. Şu an eğitim için ne yapıyoruz, kendimizi geliştirmek için?
Öğretmenler'de potansiyel yok deriz ama bizde var mı ki? Eğitim fakülteleri yatarak geçiriliyor, Lise yatarak, oyun oynayarak geçiriliyor.
Sonuçta geleceğin eğitimcileri bu nesil ama bakınca daha beter bir gelecek var gibi. -
@Theologist
Söylediklerinde haklısın. Şöyle bir örnek vereyim. Liseden sonra üniversite hazırlıkta büyük bir azim gösteren bir arkadaşım 6 ay gibi bir sürede, önceden yalnızca filmlerden, sitelerden gördüğü, okuduğu kalıp cümleleri kullanır durumdayken şimdi rahatça istediği şekilde cümleler kurabiliyor, istediği kitabı okuyup anlayabiliyor, istediği gibi konuşabiliyor. Aksanını da düzeltmeye başladı. Telaffuzları da oturmaya başladı. 12 senede okulun yapamadığını 6 aylık azimle, üniversite hazırlık sınıfında yaptı. Önceki ve sonraki diye karşılaştırma fırsatı gördüğüm için bu kadar net konuşabiliyorum. Bireysel eğitim her şeyin başı ama o azmi destekleyecek kaynağı ve birikimi sağlayanların da iyi olması şart.
Ben gelecek için daha umutluyum. Belki göze batan kesimler hep bahsettiğin şekilde davranıyor olabilirler. Ama pek göz önünde olmayıp gelecekte iyi mevkilerde bulunacak kişileri de göz ardı edemeyiz. Çağımız bilgi çağı. Her şeye, her bilgiye erişim hiç olmadığı kadar kolay. Ufak bir müfredat değişikliğiyle, bilgi öğretmek yerine bilgiyi edinmeyi öğretmekle ben öğrencilerin de yetişkinlerin de kendilerini daha iyi yerlere getireceklerine inanıyorum.
-
@Magnussen
Sen de haklısın, belki de göz önünde hep gereksiz durumlar olduğu için böyledir, zaten kendini geliştirmeye çalışan insanlar gereksiz yerlerde dolaşmaz, boş işlerle uğraşmazlar.
Bilinçli gençlerimizin sayılarının artması lazım, bizim de bilinçlenmemiz lazım. Görüyor biliyoruz, belki farkındayız ancak uygulamada büyük sıkıntılarımız var.
Zaman çok rahat çalınıyor gerek Televizyonlar gerekse İnternet sayesinde. Bunlardan kurtulmak çok zor ama azaltmak mümkün olabilir, ya da bunları olumlu olarak kullanmak daha mantıklı.
13-19 yaş aralığındaki büyük çoğunluk çevrim içi oyunların tuzağına düşmüş görünüyor büyük oranda, oysa en az bunlar kadar eğlenceli eğitim materyalleri mevcut.
Yönlendirme ve farkında olmak için herkes üstüne düşeni yapmalı bence.
-
oyun vakit kaybı cidden yıllar sonra anladım
-
Okullardaki ingilizce eğitimi yanlış değil, gayet iyi.
Öğrencilerin çoğunluğunun kafası matematiğe de basmıyor, matematik eğitimi de mi yanlış?
Geçiniz..
İnsanımızın yabancı dil öğrenememesinin en büyük sebepleri,
1) ingilizcenin ve Türkçenin çok alakasız dil aileler gurubuna üye olmasıdır..
Avrupadaki neredeyse tüm diller hint-avrupa veya latin dil aileleri.
Bu 2 aile yakın ve kendi içlerindeki dilleri çok rahat öğrenirler.
ama Türkçe?
Ural Altay..
Avrupayla zerre alakası yok.
2) Velilerin yabancı dilin önemini kavrayamaması.. Son 2 yıldır Tr'deki en çok talep edilen dil ALMANCA. Gidin bakın her doktor-hemşirenin dolabında alamnca kitap var..
3)Öğrencilerin tembelliği.. Aynen bu..
4) Mükemmel konuşamadıktan sonra hiç konuşmama hastalığı. Cem Yılmaz da bunu açıkladı..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X