benım bıldıgım eger bır urun bozuksa ve tamır edılemıyorsa ya aynı urunun yenısı verılır yada muadılı bır urun verılır.hıc olmadı bır ust modelı verılır.kabul etme kardesım paranı ıade ıste.vermezlerse tuketıcıyı koruma dernegıne basvur.
kardeşim ürün üretilmediği için para iadesi verecekler zaten de ben şu konuda yardım almak istiyorum şimdi alınan ürünün diyelim adaptörü kayboldu ürün geri verlilebilir mi para iade alınır mı yoksa adaptörün parası düşülür yine para iadesi alınır mı?
SEVGİLİ ARKADAŞLAR TOKAT TA ÇALIŞMAKTAYIM. 1 HAFTA ÖNCE CANON MARKA DİJİTAL FOTOĞRAF MAKİNAM BOZULDU .GARANTİSİ BİTMİŞTİ.. MALUM BURALARDA SERVİSİ VEYA YAPACAK KİŞİSİ OLMADIĞI İÇİN İNTERNETTE ŞÖYLE BİR GEZİNEYİM DERKEN İSTANBULDAKİ FOTOĞRAFÇILAR ÇARŞISI DİKKATİMİ ÇEKTİ .HAYYAM ÇARŞISI. BURADA EPEY BİR FOTOĞRAF MAKİNASI TAMİRCİSİ VE SATICISI VARDI.. BEN ÇARŞI İLE AYNI İSMİ TAŞIYAN HAYYAM FOTO TEKNİK İ SEÇTİM VE İRTİBATA GEÇTİM. NEYSE MAKİNATYI YOLLADIM BENİM PERİŞAN HALDEKİ CANON MAKİNAMI TAMİR ETTİLER.. MAKİNAYI KURTARDILAR. BURADA Kİ CEMİL ÖVÜÇ USTAYA SONSUZ TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.. HEM KİBARLIĞI HEM ANLAYIŞI HEM FİYATTAKİ BABALIĞINDAN DOLAYI ONU KUTLUYORUM VE HERKESE TAVSİYE EDİYORUM. ARKADAŞLAR ADRESİ VEREYİM OLAKİ BAŞINIZA GELİRSE MUTLAKA DEĞERLENDİRİN... ZATEN BENDE BİR SİTEDEKİ TAVSİYE ÜZERE ONU SEÇMİŞTİM , ŞEKER GİBİ İNSANLAR DEMİŞTİ VE FİYATTA KESİNLİKLE ÜZMEZ YAZMIŞTI..ARKADAŞIN TANIŞMA FIRSATI OLMUŞ AMA BEN TANIMIYORUM SADECE TELEFONLA GÖRÜŞTÜM ... DEDİĞİ GİBİ SÜPER BİR ESNAF..
5-6 ay önce Hepsiburada.com sitesinden satın aldığım Kodak V1273 model fotoğraf makinası durduk yere, fotoğraf çekme esnasında kilitlenip kapandı ve objektifi dışarıda kaldı. 1 Eylül 2009'da Kodak'a Teknik Servis Hizmeti veren Datapro şirketine ulaştırdım makinayı ve 492175 kayıt numarası ile onarım süreci başladı. 25 gün sonra bir email geldi ve ürünün tamir edilemediği Z915 ile değiştirileceği belirtildi. Ben de itiraz ettim ve kabul etmediğimi bildirdim. Arızalanmış olan ürünümün aşağıda sayacağım ve benim bu ürünü tercih etme sebebim olan şu 5 özelliğinin hiçbiri önerilen üründe yok:
* 12 MP * Schneider Lens * HD Video Çekimi (1280 x 720) * 3 inç LCD Ekran * ISO: 6400
Önerilen Z915 modelde ise bu özelliklerin hiçbiri yok ve özellikleri şöyle:
Bu nasıl bir anlayış, bunu kabul etmemi nasıl isterler?
Gelen maile cevap olarak, kabul etmediğimi yazdım. Makinamın saydığım özelliklerin hiçbirinin yeni üründe olmadığını, ancak Z980 model üründe bu özelliklerin mevcut olduğunu ve bu modeli istediğimi belirttim.
Verdikleri uluslararası numarayı (çağrı merkezi) aradım ve durumu bildirdim. Bu yer Almanya'daymış. Mehmet Adıyaka ve Deste Hanım bozuk Türkçeleriyle yardım etmek için didindiler ama Dataproyu telefonla arama şansları yokmuş, emaillerine de cevap gelmiyormuş. 32 gündür bekliyorum. Mehmet Bey'in söylediği çok komikti: 1-2 hafta içinde bize cevap emaili gelir ve ben sizi ararım. Son 1 hafta içinde 3 gün aradım ve durum bilgisi istedim. En sonunda bugün, ısrarla tekrar tekrar email göndermelerinin sonucunda, cevap alabildiler Datapro'dan. Gelen cevap şöyle: Alt model olan düşük özelliklere sahip Z915 modeli kabul ediyorsa etsin, yoksa arızalı ürününü tamir etmeden geri göndeririz.
Bu nasıl bir karardır böyle?
Garantili ürününü tamir etmeden, çalışmaz halde geri gönderme hakları var mı bunların?
Bu nasıl hizmet anlayışı?
Çağrı merkezindekiler bana hak veriyorlar. Ama datapro ne derse biz onu yapmak zorundayız, diyorlar. Kodak ise hiç kaale almıyor mailleri, muhattap bile olmuyor. Datapro da cevap vermiyor emaillere. Telefonu da yok zaten.
Ne yapmalıyım? İstediğim çok mu? Ürünümün özellik olarak muadilini istiyorum:(Z980)
Arkadaşım selamlar.Bende bir süre önce m580 model kodak aldım fakat cihaz sorunlu.fakat bir türlü servis bulamıyorum sürekli yurtdışı servisler çıkıyor.acaba makinemi nereye verebilirim.istanbulda oturuyorum.asıl merak ettiğimde senin bu şikayetin ne oldu çözümlendimi?
quote:
Orijinalden alıntı: SULZER
quote:
Orijinalden alıntı: yilmazekici
Sikayetvar.Com'a yazdığım şikayet metni şöyle:
5-6 ay önce Hepsiburada.com sitesinden satın aldığım Kodak V1273 model fotoğraf makinası durduk yere, fotoğraf çekme esnasında kilitlenip kapandı ve objektifi dışarıda kaldı. 1 Eylül 2009'da Kodak'a Teknik Servis Hizmeti veren Datapro şirketine ulaştırdım makinayı ve 492175 kayıt numarası ile onarım süreci başladı. 25 gün sonra bir email geldi ve ürünün tamir edilemediği Z915 ile değiştirileceği belirtildi. Ben de itiraz ettim ve kabul etmediğimi bildirdim. Arızalanmış olan ürünümün aşağıda sayacağım ve benim bu ürünü tercih etme sebebim olan şu 5 özelliğinin hiçbiri önerilen üründe yok:
* 12 MP * Schneider Lens * HD Video Çekimi (1280 x 720) * 3 inç LCD Ekran * ISO: 6400
Önerilen Z915 modelde ise bu özelliklerin hiçbiri yok ve özellikleri şöyle:
Bu nasıl bir anlayış, bunu kabul etmemi nasıl isterler?
Gelen maile cevap olarak, kabul etmediğimi yazdım. Makinamın saydığım özelliklerin hiçbirinin yeni üründe olmadığını, ancak Z980 model üründe bu özelliklerin mevcut olduğunu ve bu modeli istediğimi belirttim.
Verdikleri uluslararası numarayı (çağrı merkezi) aradım ve durumu bildirdim. Bu yer Almanya'daymış. Mehmet Adıyaka ve Deste Hanım bozuk Türkçeleriyle yardım etmek için didindiler ama Dataproyu telefonla arama şansları yokmuş, emaillerine de cevap gelmiyormuş. 32 gündür bekliyorum. Mehmet Bey'in söylediği çok komikti: 1-2 hafta içinde bize cevap emaili gelir ve ben sizi ararım. Son 1 hafta içinde 3 gün aradım ve durum bilgisi istedim. En sonunda bugün, ısrarla tekrar tekrar email göndermelerinin sonucunda, cevap alabildiler Datapro'dan. Gelen cevap şöyle: Alt model olan düşük özelliklere sahip Z915 modeli kabul ediyorsa etsin, yoksa arızalı ürününü tamir etmeden geri göndeririz.
Bu nasıl bir karardır böyle?
Garantili ürününü tamir etmeden, çalışmaz halde geri gönderme hakları var mı bunların?
Bu nasıl hizmet anlayışı?
Çağrı merkezindekiler bana hak veriyorlar. Ama datapro ne derse biz onu yapmak zorundayız, diyorlar. Kodak ise hiç kaale almıyor mailleri, muhattap bile olmuyor. Datapro da cevap vermiyor emaillere. Telefonu da yok zaten.
Ne yapmalıyım? İstediğim çok mu? Ürünümün özellik olarak muadilini istiyorum:(Z980)
Arkadaşım selamlar.Bende bir süre önce m580 model kodak aldım fakat cihaz sorunlu.fakat bir türlü servis bulamıyorum sürekli yurtdışı servisler çıkıyor.acaba makinemi nereye verebilirim.istanbulda oturuyorum.asıl merak ettiğimde senin bu şikayetin ne oldu çözümlendimi?
Merhaba,
Bana istediğin Z980 modeli (fiyat olarak 2 kat pahalı idi benim makinamdan) değiştirmek zorunda kaldılar.
Ne yazık ki, aynı problemi ben de yaşadım. Yani sadece yurtdışı servislerle muhattap olabiliyoruz. Bunu özellikle böyle yapmışlar.
Arayın ve sürekli taciz edin. Yoksa işiniz hallolmaz. Şikayet edeceğinizi, tüketici mahkemesine vereceğinizi v.b. söyleyin.
Bir de datapro şirketine (hala o mudur bilmiyorum) faks çekmiştim. Mahkemeye vereceğimi söylemiştim. Ertesi gün beni aramışlardı.
Başka da yapacak bir şey yok ne yazık ki.
Kolaylıklar diliyorum size.
İyi günler.
2 sene geçmiş büyük olasılıkla sorun çözülmüştür diye düşünüyorum.
Ama ginede yazayım. Yasal olarak bu tür durumlarda firmalar size bozulan ve aynısı temin edilemeyen ürünler özellik olarak eş değer bir ürün şayet o tür ürün yoksa bir üst modeli vermek zorundalar. Genel olarak da bir üst model verilmesi gerekir.
Genel olarak bir üst model verilmelidir diyorum çünkü çoğu ürünün özellik olarak eş değer olan modelleri yoktur. Eş değer üründen kasıt senin cihazında olan tüm özelliklerin aynını barındıran ürünleri kast ediyorum burada ve genel olarak eş değer özellikler bir üst modellerin özellikleri içinde yer alır.
Bir örnek vermek gerekirse 3 sene önce Samsun firması Samsun Innov 8 adında bir telefon üretti. Bu telefon 1 sene son sıfır olarak satılmamaya başladı. Telefonu onarılamayacak şekilde arıza yapan ve dış boyası dökülen kullanıcılara Samsung bir üst model olan HD video çekimi de yapabilen ve dokunmatik ekranlı bir modeli verdi.
Kısa lafın özü bir ürünüz aynısı temin edilemeyecek şekilde değişime alınırsa size o üründeki tüm özellikleri barındıran bir eş ürün şayet eş ürün yoksa bir üst model ürün vermek zorundalar.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme